Gå til innhold

seinskader av vaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen som har tatt svineinfluensavaksine når de var gravide og oppdaget noe på barnet i ettertid?

Anonymous poster hash: 4d5f9...39a

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet ble gravide som tok svineinfluensavaksinen fulgt opp når det gjalt spontanaborter, fosterskader og dødfødsel. Man fant ingen økning av spontanaborter, dødfødsel eller fosterskader, men fant at det oppstod flere dødfødsler hos de som ikke vaksinerte seg.

Det gjøres langtidsoppfølging av en andel av disse barna, uten at det så langt er funnet noe tegn til at vaksinen kan ha påvirket dem på noen uheldig måte.

Det var vel rundt 26000 gravide som ble vaksinert mot svineinfluensaen, og selfølgelig vil flere av disse oppleve skader, kronisk sykdom og andre "feil" ved barnet sitt. Det samme vil den andre halvparten av gravide som ikke vaksinerte seg i 2009. Dette har ingen sammenheng med en vaksine...

• Liker 13
Gjest AryaKillie
Skrevet

Jeg tok den vaksinen i 2009, 2 mnd før fødsel. Fikk ingen oppfølging i ettertid. Har ikke merket noe på barnet men har hørt at noen barn kan ha fått narkolepsi/epilepsi av dette.

Skrevet

Jeg tok den vaksinen i 2009, 2 mnd før fødsel. Fikk ingen oppfølging i ettertid. Har ikke merket noe på barnet men har hørt at noen barn kan ha fått narkolepsi/epilepsi av dette.

Det er svineinfluensaviruset i seg selv som kan utløse narkolepsi hos de som er genetisk disponert for det, har man funnet ut nå. Det er snakk om en veldig liten prosentandel som er rammet, og risikoen for dødfødsel ved å få influensaen som gravid er betraktelig større.

De antar at det var bruken av adjuvans, et stoff som forsterker immunreaksjonen på det deaktiverte viruset i vaksinen, som gjorde at en liten andel av de som fikk pandemrix-vaksiben i Norge fikk utløst narkolepsi. Likevel snakker vi om under 200 av 2 millioner som ble vaksinert. Det er en så sjelden bivirkning at den ikke ville ha blitt oppdaget ved normale testprosedyrer.

Anonymous poster hash: 06983...ac6

• Liker 4
Skrevet

Så vidt jeg har fått med meg, så er det barn som fysisk har fått vaksien som har fått narkolepsi, ikke barn i mors mage.

Kan du være en smule mer konkret med hva du mener med "merket på barnet"?

Anonymous poster hash: be7d9...650

Skrevet

Det er svineinfluensaviruset i seg selv som kan utløse narkolepsi hos de som er genetisk disponert for det, har man funnet ut nå. Det er snakk om en veldig liten prosentandel som er rammet, og risikoen for dødfødsel ved å få influensaen som gravid er betraktelig større.

De antar at det var bruken av adjuvans, et stoff som forsterker immunreaksjonen på det deaktiverte viruset i vaksinen, som gjorde at en liten andel av de som fikk pandemrix-vaksiben i Norge fikk utløst narkolepsi. Likevel snakker vi om under 200 av 2 millioner som ble vaksinert. Det er en så sjelden bivirkning at den ikke ville ha blitt oppdaget ved normale testprosedyrer.

Jeg har lett litt uten å finne en kilde på at det er etablert at det er viruset som er synderen, har du en lenke jeg kan få? Må innrømme at jeg lette litt fort og gæli altså.

Anonymous poster hash: 0cc36...aed

Skrevet

Jeg har lett litt uten å finne en kilde på at det er etablert at det er viruset som er synderen, har du en lenke jeg kan få? Må innrømme at jeg lette litt fort og gæli altså.

Anonymous poster hash: 0cc36...aed

http://tjomlid.com/2015/02/14/vaksiner-og-det-falske-nullpunkt/

Det står skrevet om dette her, med videre lenker til kilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...