Gå til innhold

Har Christer Falck sagt dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er enig i at anoreksi viser viljestyrke, men det viser også dårlig selvtillit. Så det er ikke "all good" av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man forbinder "viljestyrke" som et positivt personlighetstrekk. Man kan strengt tatt vinkle alt positivt, men at Falck har sagt noe sånn overrasker meg ikke. Han er helt skada.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel både om kropp og kjendiser, og jeg vil gjerne være anonym.

http://www.seher.no/kjendis/anoreksi-viser-bare-viljestyrke-60038

Har han seriøst sagtd dette?

Anoreksi viser bare viljestyrke.

Barna mine går alltid sultne

:o

Anonymous poster hash: c7de9...6da

Visse kjendiser burde holde munn og ikke uttale seg om et tema som er ekstremt sårt og vanskelig for mange ungdommer. At de får spalteplass er en vits. Anoreksi kan i sin verste form være en dødelig sykdom. Både somatisk og psykisk kan den syke oppleve langvarige problemer. I noen tilfeller blir noen prosesser i kroppen umulig å reversere til det normale igjen. Tannemaljen kan bli ødelagt grunnet oppkast. Magesyre er sterke greier. Mange unge jenter som utvikler anoreksi har også en historie med mobbing på skolen eller en vanskelig oppvekst.

https://sml.snl.no/anoreksi

Endret av extra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christer Falck sier til Seoghør.no at han ikke angrer på det han sa.

- Det jeg vil si til Eirin er at de første ti kiloene er de vanskeligste å bli kvitt. Det er nå det virkelig gjelder...å jobbe seg under 40-kilosstreken, det er da man virkelig kan skryte. Når du jobber som modell gjelder uttrykket «jo tynnere, jo bedre». Anoreksi synes jeg bare viser selvdisiplin.

Den kontroversielle TV-profilen mener heller ikke at smertene i kroppen som følge av overtrening er noe å klage over.

- Betennelser går jo over. Men å bli husket som «hun tykke modellen» henger ved deg resten av livet , sier han.

Er han rett og slett skrudd i hodet? Argumentene han kommer med er slik man forventer av folk som ikke har kunnskaper om det ene eller det andre.

Han kommer til å erte på seg mange med slike meninger. Det er lov å ha egne meninger, men når de er basert på tullball, så blir det uansett feil hvem de nå enn kommer fra.

Når jenter og gutter helt ned i 12 års alderen blir henvist til BUP av fastlegen fordi de sliter med spiseforstyrrelser, så skjønner man raskt at anoreksi og bulimi er alvorlige sykdommer.

Endret av extra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere ikke sarkasme?

Jada, ganske barslig, og nei, det er ikke så veldig hyggelig å spøke med at hun fikk spisetrøbbel, men han er jo ikke seriøs med det han sier, og er jo såpass tydelig i tonen at det ikke skal gå an å oppfatte det som noe annet enn harselering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falck har kommet med det utsagnet ja, han er en motbydelig og usympatisk som gjør alt for å få oppmerksomhet, og tror at "all pr er god pr".

Visse kjendiser burde holde munn og ikke uttale seg om et tema som er ekstremt sårt og vanskelig for mange ungdommer. At de får spalteplass er en vits. Anoreksi kan i sin verste form være en dødelig sykdom. Både somatisk og psykisk kan den syke oppleve langvarige problemer. (...)

Anoreksi er faktisk den mest dødelige av psykiske sykdommer. Og den rammer langt flere enn bare "ungdommer".

En anorektiker drives ikke av viljestyrke, men av selvhat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anoreksi er en psykisk sykdom! Et klikk i hjernen er ikke det samme som viljestyrke.



Anonymous poster hash: 2e8c8...08d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang. Falck, han er en vits. Sier absolutt hva som helst for litt oppmerksomhet. Tragisk type.



Anonymous poster hash: 2e8c8...08d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har sagt det. Mye mulig han mente å være ironisk, men skal du være ironisk når det gjelder noe slikt må du nesten kommunisere det litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...