Gå til innhold

Britisk langhår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett de fleste katteraser, så synes jeg at britisk langhår er den fineste. Den har veldig søtt og pent ansikt, og fin langhåret pels. Jeg har bare sett bilder av denne. Men det er ikke en egen rase, bare en variant av rasen britisk korthår som dukker opp i enkelte kull. Jeg synes det er rart at denne varianten ikke blir mer populær og avlet på. For ellers er jo generelt langhårete katter veldig populære.



Anonymous poster hash: 7afa9...fe2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne ble postet feil. Flytt til kjæledyrforumet, takk!



Anonymous poster hash: 7afa9...fe2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en britisk langhår?



Anonymous poster hash: 7afa9...fe2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk, og jeg finner at denne varianten av og til blir født av korthårsvarianten. Og at det ikke er en godkjent rase hos FIFe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk, og jeg finner at denne varianten av og til blir født av korthårsvarianten. Og at det ikke er en godkjent rase hos FIFe.

Jo, det var det jeg prøvde å si, at jeg synes det er rart at den ikke blir godkjent. Det blir som somali, som er en variant av abyssiner.

Anonymous poster hash: 7afa9...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var det jeg prøvde å si, at jeg synes det er rart at den ikke blir godkjent. Det blir som somali, som er en variant av abyssiner.

Anonymous poster hash: 7afa9...fe2

Jeg er abslolutt ingen ekspert på genetikk, men kanskje denne varianten er vanskelig å knekke koden på? Det er jo åpenbart en mutasjon siden den forekommer nå og da blandt de korthårete? Og det tar år å få godkjent nye raser, så dette er vel nok som ikke har tilstrekkelig interesse blandt kattefolket? :vetikke: Eller er mulig å få til? Eller det anses som "feil" som ved Munchin, som for øvrig er godkjent av Tica, men ikke FIFe?

Uansett, jeg syns at langhårsvariantene skjuler de typiske trekkene hos korthårsrkatter, og jeg ønsker meg ikke en langhårsvariant av den jeg har (den finnes, men er meget sjelden). Men det er min personlige mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har en britisk langhår?

Anonymous poster hash: 7afa9...fe2

Jeg har to, som skal få unger om de blir bra nok når de er store nok, importerte

Anonymous poster hash: d8a5e...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, som skal få unger om de blir bra nok når de er store nok, importerte

Anonymous poster hash: d8a5e...ef0

Håper ikke disse er søsken, og at de får stamtavler.

Å selge "rasekatter" uten stamtavler for x antall tusen på Finn er noe svineri!

Anonymous poster hash: de0fd...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...