Gå til innhold

Redd for jeg kan vær steril..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt underlivsbetennelse. Hatt klamydia, som jeg sikkert hadde i 6 Mnd før jeg fikk symptomer. Er livredd for jeg kan ver steril. Noen her som ikke greier å bli gravid etter klamydia ? Kan de finne det ut på ultralyd / GU undersøkelser ?

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme som deg. Snakket med legen min om bekymringene mine, men fikk bare til beskjed at "vi får se når den tiden kommer". Jeg spurte om det var noen måte å sjekke det på, men legen sa at det blir ikke gjort noen tester før man har prøvd å bli gravid i ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt underlivsbetennelse. Hatt klamydia, som jeg sikkert hadde i 6 Mnd før jeg fikk symptomer. Er livredd for jeg kan ver steril. Noen her som ikke greier å bli gravid etter klamydia ? Kan de finne det ut på ultralyd / GU undersøkelser ?

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Altså...jeg hadde en utro ekskjæreste som ga meg det så jeg visste ikke at jeg hadde det engang. Jeg fikk en gigantisk infeksjon i magen som kapslet seg inn (uten symptomer). Bokstavelig talt alt inni meg, som hadde med reproduksjon å gjøre, grodde fast i buken i en usse. Jeg måtte operere denne innkapslete infeksjonen ut, ut sammen med egglederne mine og de løste opp ussen. Nå prøver jeg og mannen min å bli gravid med prøverør. Heldigvis så klarte de å redde livmoren min og eggstokkene. Men å bli gravid på egenhånd kommer aldri til å skje. Hvor god stand livmoren min er i vet de heller ikke.

Så om man på død og liv må være utro så bruk kondom for å beskytte den som venter hjemme.

Anonymous poster hash: 23693...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg hadde en utro ekskjæreste som ga meg det så jeg visste ikke at jeg hadde det engang. Jeg fikk en gigantisk infeksjon i magen som kapslet seg inn (uten symptomer). Bokstavelig talt alt inni meg, som hadde med reproduksjon å gjøre, grodde fast i buken i en usse. Jeg måtte operere denne innkapslete infeksjonen ut, ut sammen med egglederne mine og de løste opp ussen. Nå prøver jeg og mannen min å bli gravid med prøverør. Heldigvis så klarte de å redde livmoren min og eggstokkene. Men å bli gravid på egenhånd kommer aldri til å skje. Hvor god stand livmoren min er i vet de heller ikke.

Så om man på død og liv må være utro så bruk kondom for å beskytte den som venter hjemme.

Anonymous poster hash: 23693...0b1

De fant det forresten ut først ett år ETTER vi kom inn på fertilitetsklinikken.

Anonymous poster hash: 23693...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg hadde en utro ekskjæreste som ga meg det så jeg visste ikke at jeg hadde det engang. Jeg fikk en gigantisk infeksjon i magen som kapslet seg inn (uten symptomer). Bokstavelig talt alt inni meg, som hadde med reproduksjon å gjøre, grodde fast i buken i en usse. Jeg måtte operere denne innkapslete infeksjonen ut, ut sammen med egglederne mine og de løste opp ussen. Nå prøver jeg og mannen min å bli gravid med prøverør. Heldigvis så klarte de å redde livmoren min og eggstokkene. Men å bli gravid på egenhånd kommer aldri til å skje. Hvor god stand livmoren min er i vet de heller ikke.

Så om man på død og liv må være utro så bruk kondom for å beskytte den som venter hjemme.Anonymous poster hash: 23693...0b1

uff!! Det er mitt verste mareritt! Å ikke kunne bli gravid! Er så redd...

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en slik infeksjon så kan egglederene bli tette, det er ofte årsaken til infertiliteten. Det kan man finne ut ved HSG røntgen. Da sprøyter man kontrast inn i livmoren også tar man røntgenbilder for å se om kontrasten kommer ut i egglederene.

Om man har tette eggledere så kan man bli henvist til IVF (prøverør), veldig mange blir gravide ved hjelp av det.



Anonymous poster hash: 436eb...4d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er henvist til ultralyd. Men tror ikke jeg får kontrast. Kan jeg spør om det ?

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er henvist til ultralyd. Men tror ikke jeg får kontrast. Kan jeg spør om det ?

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Ja, men du må henvises til det. Siden det er en mer tidkrevende undersøkelse og det krever også andre helsepersonell til stedet, som radiolog.

Anonymous poster hash: 436eb...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du må henvises til det. Siden det er en mer tidkrevende undersøkelse og det krever også andre helsepersonell til stedet, som radiolog. Anonymous poster hash: 436eb...4d4

Ok! Kan jeg bli henvist til det selv om vi ikke har prøvd lenge ? Jeg vil bare finne ut om alt e normalt

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Kan jeg bli henvist til det selv om vi ikke har prøvd lenge ? Jeg vil bare finne ut om alt e normalt

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Da må du ta det privat

Anonymous poster hash: 23693...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta det privat Anonymous poster hash: 23693...0b1

hvordan gjør man deg ?<ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ringe selv til sykehuset for å spør om time til det?

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ringe selv til sykehuset for å spør om time til det?

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Nei. Du må ta det på en privatklinikk. Google så finner du det i nærheten av der du bor. Dette må du da betale selv, det blir ikke dekt av det offentlige.

Anonymous poster hash: 23693...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Du må ta det på en privatklinikk. Google så finner du det i nærheten av der du bor. Dette må du da betale selv, det blir ikke dekt av det offentlige. Anonymous poster hash: 23693...0b1

hva søker jeg på da ? Hehe

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en privat nå. Ringer jeg direkte til de ? Eller må det gå gjennom legen

Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en privat nå. Ringer jeg direkte til de ? Eller må det gå gjennom legen Anonymous poster hash: b4d1e...2d8

Ring direkte. Dette har ikke fastlegen noe med.

Anonymous poster hash: ca903...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...