Gå til innhold

23 år og konsentrasjonsvansker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 23 år, og har det siste året slitt ekstremt med konsetrasjonen. Har aldri hatt problemer tidligere, men det siste året har jeg nesten ikke klart å følge med i timer på skolen. Det går greit de første 5 minuttene av en time, og så løper tankene løpsk. Klarer kanskje 4-5 ganger i løpet av en time å "ta meg selv" i å tenke på andre ting, og må tvinge meg selv til å fokusere på skolen. Men detter bort igjen med en gang.

Skjønner ikke hvorfor det er sånn, for fagene jeg har er utrolig interessante, jeg studerer akkurat det jeg vil studere. Hvis jeg går til legen, tror dere det er mulig jeg kan få noen piller eller noe for konsentrasjonsvanskene? Tror ikke jeg kan få noe av den legen jeg har, hun tar meg sykt useriøst.



Anonymous poster hash: 7d828...1b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker du mye kaffi og alkohol?

Spiser du mye drittmat?

Er du eller begynner du å bli deprimert?

Kan du ha vitaminmangler?

Hva er annerledes med livsstilen din og vanene dine i år som ikke var slik ifjor?



Anonymous poster hash: 0f9f2...2e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke ADHD da det er medfødt, så medisin for konsentrasjonen får du ikke. Men kan være at du har vitaminmangel, stoffskifteproblemer eller annet. Da kan du få medisin for det og konsentrasjonen vil bli bedre/bra. Lykke til!

Anonymous poster hash: bdab8...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du mye kaffi og alkohol?

Spiser du mye drittmat?

Er du eller begynner du å bli deprimert?

Kan du ha vitaminmangler?

Hva er annerledes med livsstilen din og vanene dine i år som ikke var slik ifjor?

Anonymous poster hash: 0f9f2...2e5

Du har ikke ADHD da det er medfødt, så medisin for konsentrasjonen får du ikke. Men kan være at du har vitaminmangel, stoffskifteproblemer eller annet. Da kan du få medisin for det og konsentrasjonen vil bli bedre/bra. Lykke til!