Gå til innhold

Hvor lenge er ritalin i kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vet noen hvor lenge ritalin er i kroppen etter siste dose? har søkt på nettet og felleskatalogen, men jeg finner ikke ut av det...



Anonymous poster hash: a383e...041
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tabelettene varer i 4 timer sies det og kapslene 8 timer. Når jeg gikk på tabelettene så merket jeg eldig godt at medisinen gikk ut etter ca 3-4 timer men nå på kapsler så skjer det så gradvis at jeg ikke merker noe.

Anonymous poster hash: 0b1b4...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabelettene varer i 4 timer sies det og kapslene 8 timer. Når jeg gikk på tabelettene så merket jeg eldig godt at medisinen gikk ut etter ca 3-4 timer men nå på kapsler så skjer det så gradvis at jeg ikke merker noe.

Anonymous poster hash: 0b1b4...aed

jeg tar kapsler. jeg bare lurer på når stoffet i ritalin er ute av kroppen så man ikke merker de "abstinensene" som ligner på amfetamin-nedtur...

Anonymous poster hash: a383e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese om Ritalin i felleskatalogen her. 1 time til full effekt, og 2-4 timer halveringstid.



Anonymous poster hash: f06fd...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute av kroppen er en HELT annen sak. Ulike mennesker metaboliserer samme stoff i ulikt tempo. Du vil ikke finne et nøyaktig tall for hvor lenge du har Ritalin i kroppen på nett. Dersom du ikke ønsker å gå på Ritalin, må du seponere (trappe ned mengde og hyppigheten du tar Ritalin). Dette bør du snakke med lege om.



Anonymous poster hash: f06fd...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese om Ritalin i felleskatalogen her. 1 time til full effekt, og 2-4 timer halveringstid.

Anonymous poster hash: f06fd...42e

takk, jeg leste om det i felleskatalogen, men jeg fant ikke helt ut av når jeg kan forventa at uroen er ute av kroppen... jeg har ikke ADHD, men har tatt noen kapsler i det siste, og det minner om nedturen fra amfetamin. jeg bare lurer på når jeg kan forvente at angsten og uroen har gitt seg... tok 40 mg depot for en time siden, dum som jeg er, men nå har jeg skyldt resten ned i do og venter på å komme til hektene igjen. er full av angst og uro etter en uke med en del av dette uten at jeg egentlig trenger de pillene...

Anonymous poster hash: a383e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tar kapsler. jeg bare lurer på når stoffet i ritalin er ute av kroppen så man ikke merker de "abstinensene" som ligner på amfetamin-nedtur...

Anonymous poster hash: a383e...041

Hvis du får den virkningen ville jeg har drrøftet med legen om et annet alterantiv en Ritalin.

Anonymous poster hash: f1a5b...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får den virkningen ville jeg har drrøftet med legen om et annet alterantiv en Ritalin.

Anonymous poster hash: f1a5b...1c4

Jeg skal nok ikke ha ritalin, jeg fikk en god del av en venn for å se om det kunne ha noen effekt på uroen min. men det ble bare 100 ganger verre. jeg har tatt 80 mg daglig i en uke, og 40 mg i dag. resten har jeg kasta i do. så nå bare lurer jeg på hvor lenge jeg kan forvente å ha disse "abstinens-lignende" greiene i kroppen. jeg har nesten ikke sovet, spist eller noe på en uke. føler meg jævlig , er redd og gråter en del. Jeg snakka med en lege i går og fortalte om det, og han sa at det var store doser som kunne være farlig og at jeg aldri måtte ta imot ritalin og folk aldri måtte gi bort. så avtalen var at jeg skulle trappe ned til 60 mg i går, 40 mg i dag, og så skylle resten av pillene ned i do. så nå har jeg det. nå går jeg bare og venter på at dette skal gå ut av kroppen. Mn jeg aner jo ikke om det er over i morgen eller om to uker liksom...

Anonymous poster hash: a383e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte deg i den andre tråden din i går. Det er bra at du har snakket med lege. Ritalinen vil være ute av kroppen din etter 4 timer hvis det er tabletter, etter en dag hvis det er kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte deg i den andre tråden din i går. Det er bra at du har snakket med lege. Ritalinen vil være ute av kroppen din etter 4 timer hvis det er tabletter, etter en dag hvis det er kapsler.

Stemmer det, takk for svar :)

Vet du tilfeldigvis noe om hvor lenge abstinenssymptomer kan oppstå? For flere år siden brukte jeg amfetamin, jeg hadde jo abstinenser og nedturen varte jo mye lenger enn tiden det tok for amfetaminen å komme ut av kroppen....

noen andre som vet hva jeg kan gjøre for å komme fortest mulig ut av dette? Jeg blir så fucka i hodet av sånn, jeg er jo helt idiot som trodde at dette kunne hjelpe på uroen min, spesielt på ritalin i så høye doser... jeg sliter mye med angst og depresjon. dette var langt ifra noen vidunerkur for meg, nå vet jeg hvertfall at jeg ikke har ADHD eller add.

Så, hva kan jeg gjøre nå tro, for å stabilisere meg tilbake til "normalen"?

Anonymous poster hash: a383e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis man ikke har sånn hypergreie og tar en ritalin? :klo:



Anonymous poster hash: 2e717...8d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis man ikke har sånn hypergreie og tar en ritalin? :klo:

Anonymous poster hash: 2e717...8d1

jeg har nok verken add eller ADHD, jeg bare trodde det en stund, jeg hadde så mange like symptomer. Jeg har angst, uro osv, men ikke hypergreier.

Så det som skjedde for min del var angst, uro, hjertebank, svetting, redd, trykkende i brystet, økt puls, null apetitt eller søvn. Og innimellom en sjelden gang en liten "opptur". Dette var SÅÅÅÅÅ ikke verdt det!

ALDRI vær så dum som meg å eksperimenter med sånt uten å snakke med lege!

Anonymous poster hash: a383e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, takk for svar :)Vet du tilfeldigvis noe om hvor lenge abstinenssymptomer kan oppstå? For flere år siden brukte jeg amfetamin, jeg hadde jo abstinenser og nedturen varte jo mye lenger enn tiden det tok for amfetaminen å komme ut av kroppen.... noen andre som vet hva jeg kan gjøre for å komme fortest mulig ut av dette? Jeg blir så fucka i hodet av sånn, jeg er jo helt idiot som trodde at dette kunne hjelpe på uroen min, spesielt på ritalin i så høye doser... jeg sliter mye med angst og depresjon. dette var langt ifra noen vidunerkur for meg, nå vet jeg hvertfall at jeg ikke har ADHD eller add. Så, hva kan jeg gjøre nå tro, for å stabilisere meg tilbake til "normalen"? Anonymous poster hash: a383e...041

Beklager, jeg har ikke kunskap om amfetamn, bare om ritalin og da ritalin i mindre doser enn det du tok. Ved normal bruk av ritalin blir det ikke abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Daenerys, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...