Gå til innhold

Hjelp! Kløende utslett mellom puppene..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et rødt og kløende utslett eller eksem mellom puppene (ikke under - men mellom brystene). Blir litt bedre når jeg går uten bh , og feks verre når jeg går med stramme bh som sportsbh osv - så tydelig at dette skjer når puppene klemmes sammen). Bruker forøvrig riktig str på bh - dette er målt om i undertøysbutikker, men har jo litt store bryster, så virker som sagt som at dette eksemet/utslettet oppstår når huden ikke helt får luft om dere skjønner..

Men hva kan jeg kjøpe for å roe ned utslettet? Det er små vabler og rød hud - er sårt og klør litt..



Anonymous poster hash: c6246...ab7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest at dersom de får for lite luft kan dette skje

Anonymous poster hash: da7ab...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre er å redusere årsaken til problemet. Det vil si at du må bruke sports-bh minst mulig, altså ta den av med en gang du er ferdig med å trene og aldri bruke den når du ikke skal trene.

Du bør også gå mest mulig uten bh. Jeg forstår at det kanskje ikke er helt enkelt, siden du har ganske store pupper, men du må gjøre det så ofte du kan. Hvis du har på deg ytterjakke eller tjukk genser vil det ikke vises så godt om du beveger deg rolig, så når du er hjemme eller f.eks går til butikken kan du gå uten. Du må ikke ha på bh om natten, da må puppene få lov til å få frihet.

Du bør få en lege til å se på utslettet, i tilfelle det er sopp eller noe annet legen kan behandle. Legen kan også gi deg råd om hvordan du bør behandle utslettet.

Mens du venter på legetimen kan du gjøre litt selv for å lindre det. Det er viktig at området er tørt, så når du har dusjet må du tørke deg godt, men forsiktig mellom puppene. Ha på litt talkum på før du tar på bh, spesielt sports-bh. Talkum trekker til seg fuktighet så det holder seg tørt lengre. Du finner det ofte blant baby-produkter.



Anonymous poster hash: 5858f...ecb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve soppmiddel. Da serie fort om det er det, og slipper legetimen. Hold det tørt, og så luftig som mulig. Sov uten bh.

Anonymous poster hash: 6d2cb...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye fukt og for lite luft. Gå uten bh hjemme, tørk deg mellom puppene når du kommer hjem så det ikke blir liggende fukt der. Sov uten bh om natten dersom du er en av de som sover med. Dersom ingen bedring etter to dager så kjøper du soppmiddel reseptfritt på apoteket og smører på.

Anonymous poster hash: f9f07...249

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopp?

Har det samme. Er høygravid, med store melkepupper og er varmere og klammere enn vanlig.

Hjelper å gå uten bh, eller med bh som ikke presser sammen puppene (i mitt tilfelle en myk amme-bh) og så smører jeg på canesten av og til hvis det klør veldig.. (soppmiddel)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig sopp. Prøv med Canesten.

Og sist, men ikke minst - Vask BH'en regelmessig. I hvert fall ukentlig.

Anonymous poster hash: 7535d...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har jeg også fått nå i det siste! Etter at jeg begynte å gå til jobb, noe jeg blir svett av.

Eksem av fuktighet forklarer saken.. Eller sopp da.

Da skal jeg prøve canesten siden jeg har det liggende!



Anonymous poster hash: de00c...2de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...