Gå til innhold

Hva hjelper mot smertene


Gjest Kladden

Anbefalte innlegg

Gjest Kladden

Hei! Skal fjerne mandlene på mandag, og jeg vet det er helt sinnsykt vondt. Jeg takler overhodet ikke smerter i halsen, og spiser aldri om jeg er litt sår i halsen - så dette vil bli interessant.

Men til poenget: Hva hjelper mot smertene, utenom smertestillende? Har hørt at det hjelper å suge på isbiter, iallefall :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp masse is iallefall! Masse lykke til!



Anonymous poster hash: cb786...305
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saftis, isbiter, kaldt vann.

Når det gjelder smertestillende så be om stikkpiller.



Anonymous poster hash: 46c55...095
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

saftis, isbiter, kaldt vann.

Når det gjelder smertestillende så be om stikkpiller.

Anonymous poster hash: 46c55...095

Stikkpiller, ugh.. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkpiller, ugh.. Tusen takk!

Jeg vet. Stikkpiller er ekkelt. Men heller det enn å svelge piller og slikt etter en mandeloperasjon.

Voltaren er gull. Ta smertestillende regelmessig ca. hver 3-4 time så går det nok bra.

Fjerna mandlene for 3 måneder siden. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymous poster hash: 46c55...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Jeg vet. Stikkpiller er ekkelt. Men heller det enn å svelge piller og slikt etter en mandeloperasjon.

Voltaren er gull. Ta smertestillende regelmessig ca. hver 3-4 time så går det nok bra.

Fjerna mandlene for 3 måneder siden. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymous poster hash: 46c55...095

Tror jeg setter på vekkeklokka hver 3 time om nattan, så jeg ikke får vondt! Tusen takk, håper jeg ikke får et smerteh.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du fokusere på helr andre ting enn de mandlene du begynte å lage tråder på for 14 dager eller noe slikt siden.

Vær sjelglad for at du bor i Norge og at mandlene dine skal fjernes i Norge og ikke i bushen i langt veii i stan.

Du får bedøvelse, smertestillende og all informasjon du trenger før noen gjør noe som helst med deg og mandlene dine. (Som snart blir noen andre sine, mandler.)

Du er velkommen til å fortelle oss hvordan operasjonen har gått når du kvikner til i gjen etter operasjonen. Når du er lykkelig over å være kvitt noen plagsomme mandler og enda mer lykkelig over at alt er overstått og det slettes ikke var så ille som du har trodd på forhånd etter å ha lest skrekkhistorier på nettet.

Mine mandler forsvant da jeg var fire år gammel. Og jeg lever enda. Teknikken var ganske sikkert mer brutal mot halsen den gang da, for hundredevis av år siden. Og det var ikke så ille å få problemet fjernet en gang for alle. Jeg visste ikke en gang hva som skulle skje......

pust med magen og tell timer til klokken er 22 mandag kvelden, da er alt over og du kan glede deg til å sove godt i egen seng.

Lykke til, det går fint!

Anonymous poster hash: da17a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Stikkpiller er ekkelt. Men heller det enn å svelge piller og slikt etter en mandeloperasjon.Voltaren er gull. Ta smertestillende regelmessig ca. hver 3-4 time så går det nok bra. Fjerna mandlene for 3 måneder siden. Ønsker deg masse lykke til. Anonymous poster hash: 46c55...095

Voltaren og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner og brannsår. Fordi det kan gi øket blødningstendens.

Hva som skal brukes gir operatøren beskjed om.

Anonymous poster hash: da17a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Nå må du fokusere på helr andre ting enn de mandlene du begynte å lage tråder på for 14 dager eller noe slikt siden.

Vær sjelglad for at du bor i Norge og at mandlene dine skal fjernes i Norge og ikke i bushen i langt veii i stan.

Du får bedøvelse, smertestillende og all informasjon du trenger før noen gjør noe som helst med deg og mandlene dine. (Som snart blir noen andre sine, mandler.)

Du er velkommen til å fortelle oss hvordan operasjonen har gått når du kvikner til i gjen etter operasjonen. Når du er lykkelig over å være kvitt noen plagsomme mandler og enda mer lykkelig over at alt er overstått og det slettes ikke var så ille som du har trodd på forhånd etter å ha lest skrekkhistorier på nettet.

Mine mandler forsvant da jeg var fire år gammel. Og jeg lever enda. Teknikken var ganske sikkert mer brutal mot halsen den gang da, for hundredevis av år siden. Og det var ikke så ille å få problemet fjernet en gang for alle. Jeg visste ikke en gang hva som skulle skje......

pust med magen og tell timer til klokken er 22 mandag kvelden, da er alt over og du kan glede deg til å sove godt i egen seng.

Lykke til, det går fint!

Anonymous poster hash: da17a...c2d

"Nå må du fokusere på helr andre ting enn de mandlene du begynte å lage tråder på for 14 dager eller noe slikt siden." Jeg opprettet et emne om hvordan det var for folk? Dette handler om smertelindring så jeg er forberedt på hvordan jeg kan få det best mulig? Det er vondere jo eldre man er, så forskjellen på 4 og 16 er også ganske stor. Jeg må få lov til å grue meg, og opprette så mange emner jeg vil om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner og brannsår. Fordi det kan gi øket blødningstendens.

Hva som skal brukes gir operatøren beskjed om.

Anonymous poster hash: da17a...c2d

Hvorfor fikk jeg da voltaren på sykehuset etter operasjonen?

Anonymous poster hash: 46c55...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet eller Paralgin Forte. Men ikke hver 3. time. Kan tas maks x 4/døgn. Men dette vil du jo få god beskjed om på sykehuset. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Paracet eller Paralgin Forte. Men ikke hver 3. time. Kan tas maks x 4/døgn. Men dette vil du jo få god beskjed om på sykehuset. Lykke til!

Så ofte som mulig, iallefall! Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner og brannsår. Fordi det kan gi øket blødningstendens.

Hva som skal brukes gir operatøren beskjed om.Anonymous poster hash: da17a...c2d

Voltaren gis rutinemessig etter tonsillektomi, ofte i kombinasjon med morfinpreparater.

Forøvrig er det nå omtrent standardprosedyre at man etter endt inngrep gir en injeksjon med et kortisonpreparat, og dermed får man en dramatisk reduksjon i postoperative hevelser.

Om man følger instruks fra behandlende lege får man et høyst håndterbart forløp. Det er ikke smertefritt, men det går helt aldeles greit.

Anonymous poster hash: d0771...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kladden

Voltaren gis rutinemessig etter tonsillektomi, ofte i kombinasjon med morfinpreparater.

Forøvrig er det nå omtrent standardprosedyre at man etter endt inngrep gir en injeksjon med et kortisonpreparat, og dermed får man en dramatisk reduksjon i postoperative hevelser.

Om man følger instruks fra behandlende lege får man et høyst håndterbart forløp. Det er ikke smertefritt, men det går helt aldeles greit.

Anonymous poster hash: d0771...ebd

Huff, håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser du allerede har fått med deg at is og kulde hjelper.

Jeg har også hørt at varme lindrer, så hva med litt mild te? :)

Som noen andre her nevner, anbefaler jeg også stikkpiller mer enn vanlige smertestillende. De virker fortere, og du slipper å svelge dem.

De skal ikke så langt inn, så du klarer det nok helt fint.

(Da jeg brukte stikkpiller i forbindelse med ett inngrep, fikk jeg forstoppelse i flere dager. Dette etter bare to piller :P Not good)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Ser du allerede har fått med deg at is og kulde hjelper.

Jeg har også hørt at varme lindrer, så hva med litt mild te? :)

Som noen andre her nevner, anbefaler jeg også stikkpiller mer enn vanlige smertestillende. De virker fortere, og du slipper å svelge dem.

De skal ikke så langt inn, så du klarer det nok helt fint.

(Da jeg brukte stikkpiller i forbindelse med ett inngrep, fikk jeg forstoppelse i flere dager. Dette etter bare to piller :P Not good)

Stikkpiller frister ikke, men takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren og andre NSAIDs skal ikke brukes etter operasjoner og brannsår. Fordi det kan gi øket blødningstendens.

Hva som skal brukes gir operatøren beskjed om.

Anonymous poster hash: da17a...c2d

Ikke alle operasjoner.

Anonymous poster hash: 0cded...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...