Gå til innhold

Menn med testosteronmangel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken endringer merket dere på kroppen etter og ha fått testosteron på resept?

Anonymous poster hash: f5062...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det f.eks. er snakk om testosterontilskudd ifbm. Kleinfelters syndrom, bør humøret, sexlysten og generell motivasjon og energi øke. De som tar testosteron men i utgangspunktet får derimot ofte uønskede effekter (og da tas det jo gjerne pga. trening osv. av retards).



Anonymous poster hash: 12df5...128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*men i utgangspunktet har normale testosteronverdier



Anonymous poster hash: 12df5...128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det f.eks. er snakk om testosterontilskudd ifbm. Kleinfelters syndrom, bør humøret, sexlysten og generell motivasjon og energi øke. De som tar testosteron men i utgangspunktet får derimot ofte uønskede effekter (og da tas det jo gjerne pga. trening osv. av retards). Anonymous poster hash: 12df5...128

Jeg tror ikke ts spør om medfødte genetiske sykdommer med utviklingsforstyrrelser. Det heter forøvrig Klinefelters syndrom.

Ts, mener du endokrinologisk sykdom, eller f. eks. forstyrrelser etter steroidebruk? Inkluderer du menn med unormal utvikling, genetisk eller ikke, i spørsmålet ditt?

Anonymous poster hash: 19e79...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror TS inkluderer alle som har fått/tatt testosteron.

Jeg kjenner en som tar det, ikke fordi han har noen sykdom eller syndrom, men fordi han som altfor mange menn i dag har lavt testosteron. Det sitter langt inne for leger å gi testosteron på resept og for mange er det en kamp - dersom man faktisk får det betyr det som regel at nivået er veldig lavt.

Det han opplevde var bedre sexlyst, mer energi, mer utbytte av trening og generelt et bedre "sinn". Han sa det var som om han var en halv mann tidligere, og en hel mann nå.

De fleste menn idag burde faktisk teste testosteronet og pushe igjennom, evt. reise utenlands for å få tilskudd dersom det er lavt. Hormonene vi får i oss idag har store konsekvenser og en feministisk politikk portretterer omtrent testosteron som roten til alt ondt, så med mindre man vil holdes "tam" av samfunnet burde man ta tak.

Endret av Neeli00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om en slik behandling kanskje forkorter levealderen. Hm. Tror kanskje jeg leste noe slikt et sted. Men, jeg vet egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror TS inkluderer alle som har fått/tatt testosteron.

Jeg kjenner en som tar det, ikke fordi han har noen sykdom eller syndrom, men fordi han som altfor mange menn i dag har lavt testosteron. Det sitter langt inne for leger å gi testosteron på resept og for mange er det en kamp - dersom man faktisk får det betyr det som regel at nivået er veldig lavt.

Det han opplevde var bedre sexlyst, mer energi, mer utbytte av trening og generelt et bedre "sinn". Han sa det var som om han var en halv mann tidligere, og en hel mann nå.

De fleste menn idag burde faktisk teste testosteronet og pushe igjennom, evt. reise utenlands for å få tilskudd dersom det er lavt. Hormonene vi får i oss idag har store konsekvenser og en feministisk politikk portretterer omtrent testosteron som roten til alt ondt, så med mindre man vil holdes "tam" av samfunnet burde man ta tak.

Lurer på om en slik behandling kanskje forkorter levealderen. Hm. Tror kanskje jeg leste noe slikt et sted. Men, jeg vet egentlig ikke.

Lavt testosteron er relativt sjeldent uten at det har vært brukt langvarig steroideterapi eller misbruk av anabole steroider. Det er ikke noen indikasjon for å teste dette hvis man ikke har klinisk mistanke basert på symptomer.

Man gir ikke testosteronbehandling uten medisinsk indikasjon.

Anonymous poster hash: 19e79...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...