Gå til innhold

Hvor mye plass beregner dere pr. person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg at vi sliter litt her :-?

Vi har vært og kikket på lokalene idag, som er beregnet på 50 personer. Når vi holder på å regne på bordplass pr. person blir det ikke mer plass en 46 cm til hver person :o Da har vi telt med ender og det som er. Er det ikke sånn at man skal beregne 60 cm pr. person? Hvor mye har dere beregnet til deres gjester?

Vi har tenkt tanken på å ta med et bord eller to ekstra, men jeg vet ikke hvor mye "ekstra" plass vi har å ta av i spisesalen...

Skrevet

Man beregner 60 cm pr person ja, og 75 hvis de er kongelig :wink:

46 cm var veldig lite, ville nok ha prøvd å fått ordnet litt mer plass.

Skrevet

Med et ekstra langbord kommer vi opp i 52 cm pr plass + noen plasser med noen ekstra centimeter (ca 70-80).

Det blir trangt, men det MÅ jo bare gå.

Jaja, det positive er vel at man trygt kan si at det blir et intimt bryllup :ler:

Skrevet

mener og ha lest et eller annet sted at det er 60 cm??

Skrevet

Til en kuvert (oppdekning av tallerken, bestikk og glass for én person) beregnes 60 cm.

Skrevet

Jeg er servitør på en ganske fin restaurant, og vi skal ha bryllup i morgen :) Da jeg dekket bordene i dag, husket jeg denne tråden, og jeg måtte bare fram med tommestokken og måle. Vi har dekket med ca 52-55 cm cuverter, (egentlig skal alle vere like brede, men i praksis er det vanskelig å være såååå nøyaktig!) det fungerer utmerket. Det er ikke akkurat det bredeste jeg har dekket, men det går helt fint med 52! Du trenger IKKE å bekymre deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...