Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Sandra :rosasmil: Hadde noen gode netter med bare en amming men nå synes jeg det er litt tilbake til aktivt natteliv igjen! Men får bare ta det som det kommer! I kveld har hun fått badet lenge og da pleier hun å sove bedre!

Silje:) :rosasmil: Er nok ingen supermamma du :oops: for du kan tro jeg falt sammen som en sekk poteter etter at ungene var kommet i seng i kveld. Er ikke mye igjen av meg da nei :tunge1:

Ja så var denne dagen over og jeg sitter her trøtt som en dupp! Men er nå glad for at jeg har fått gjort så masse i dag da!I morgen er det bare å fortsette! Er jeg heldig slipper jeg å ta et ekstra strøk på malingen for det ser veldig ok ut! Men så hadde jeg jo grunnet med flere strøk av en litt lysere farge da! Nå får Martine et skikkelig rosa jenterom. Har fått sydd en liftgardin hos Laura Ashley som er rosarutet med nydelige sommerfugler på. Også skal ei venninde av meg som er fantastisk flink til å tegne komme og male masse sommerfugler som skal fly rundt på veggene der inne! Det tror jeg skal bli fint!

Nå har jeg vært ute og hentet Ludde for han får ennå lov til å sove inne om natten! Men fra helgen av får han begynne å være ute hele tiden for nå er det jo ikke frost om natten lengre! Han er bare så snill og god!

Nå må jeg se i noen dagbøker før jeg sovner :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Charmina!

Du har jammen vært effektiv i dag du! Hatten av for deg! :klappe:

Rommet til Martine høres ut som blir skikkelig fint og unikt! Vi har ennå ikke begynt å pusse opp rommet til Brage, det er alltid noe annet man skal gjøre synes jeg! Men vi må sette i gang snart hvis han skal få noe eget rom før han blir konfirmant! :ler:

Så gøy å lese om din spreke bestemor - Brages oldemor er snart 91 år forresten, ikke så rask til bens men med masse humør og skarpsinn!

Blir nok kos å få besøk av henne tenker jeg!

Ønsker dere en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for masse koselig hilsner inne hos meg.

Litt trøtt, så jeg leste bare de to siste sidene... :oops:

Kommer du i morgen?

Håper på det...:klem:

Riktig supermamma du som har overskudd på den måten...

*av med hatten smiley*

Masse klemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj,akkurat når jeg skal begynne å skrive litt er det ei som våkner! Ble visst litt stille igjen så jeg prøver litt!!!!

Har gledelig oppdaget at jeg ikke trenger flere strøk inne på Martine sitt rom så nå har jeg vært der inne og fjernet all maskerings tapen! Nå er det bare å lufte skikkelig for å få vekk resten av malingslukten! Fargen ble kjempefin synes jeg!

I morgen skal vi ut på Ikea og kjøpe klesskap til henne pluss noen lamper og annet dill slik at det ser litt triveligere ut! Henrik skal låne rommet hennes når vi får gjester til helgen sånn at han ikke vekker alle når han skal opp på skolen. mormoren får hannes rom oldemoren tenker jeg får rommet oppe på loftet!

Har fått fylt en søppelsekk med boss men det er da masse igjen ennå så det er nok å gripe fatt i ja!

Utrolig hvor mye vi egentlig ikke bruker :oops: man kjøper alt for mye det er iallefall sikkert! Men Fretex er sikkert glade for at vi gjør akkurat det! Tenker på hvor mye vi kvittet oss med når vi flyttet! Men jammen er det masse ennå som vi også bare kan gi videre. Også har vi jo arvet en hel del ting også da etter mine svigerforeldre.HAr jo tatt vare på en del ting til ungene derfra også som de kanskje kan ha lyst på når de blir voksne!Nå er de jo for små til å skjønne at de kanskje senere vil ha serviser og andre flotte ting!

Nei, nå er det ei som slett ikke vil ligge alene i senga si der inne lengre! Får ta henne opp! Hun er nok sulten. Pleier å få litt grøt på dagen også nå pluss litt frukt etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper dere begge får en kooselig dag! ;)

Høres deilig ut med Mauritius... :hoppe:

Grattis med 6 års bryllupsdag!! (litt på forskudd).

Hadde du bilde av brudekjolen din?

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjon og hopping i dagboken min :klem:

Du kan tro vi er i hundre om dagen. Går litt tregt på jobben også, blir lett at tankene blir på babyen som er i magen.... :-)

Skal dere til Mauritius, heldiggriser. Det er drømmen min å få resie dit.... Du får skrive full rapport når du kommer hjem :wink:

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!! Så gøy med sommerfugler på rommet!Blir sikkert kjempe fint. Vi har jo ikke ekstra rom til Marthe enda, men det kommer med årene!!

Tror forresten at hun begynner å få tenner allerede... blir spennende å se!

Nå nærmer det seg dåp for oss og vi gleder oss masse. Gleder meg til å se henne i kjolen som pappaen og ble døpt i :ler:

I morgen skal vi til byn for å kjøpe bryllups gave til en på jobben og etterpå skal vi til mormoren hennes. Alltid like gøy der for da får hun ALL oppmerksomhet :ler:

Sov godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! :klem:

Du er så flink til å skrive innlegg hos meg, så jeg prøver å være like flink her inne hos deg!

Skjønner ikke helt hvor du får overskudd fra til å være så aktiv med den lille natterangleren du har! Jeg er sååå trøtt for tida at du ikke vil tro det! :Gjesp: Og Brage våkner bare én gang!

Så deilig å være ferdig med maling av rommet til Martine da! Helt enig i at man har altfor mye stæsj liggende som man ikke bruker! Burde hatt en opprydding vi også egentlig.

Men man vil jo ikke kaste noe man kan angre på senere! Ikke lett det der.

Ha en god natt forhåpentligvis, håper Martine ikke våkner fullt så tidlig i morgen da!

Nattaklem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayamor :klem: Jeg kom meg desverre ikke på treff i går pga av kampen som slett ikke startet når den skulle :sur: VAr veldig lei meg pga av det! men håper veldig det blir noe av det mai treffet som dere har tenkt å ha da! Har jo så lyst til å se dere snart :Nikke:

Dark Angel :klem: Tror nok det blir deilig med ferie der ja! Alle bildene er nok limt inn i album fra bryllupet! Nå er kjolen solgt og jeg fikk nesten det samme som jeg gav for den selv!

Bamseline :klem: Er så glad på dine vegne at jeg hopper litt til :hoppe::hoppe::hoppe:

Glossy :klem: Oj da blir det tidlige tenner på gullet ditt! Ikke for det - henrik fikk sin første da han var knapt 4 mnd så han var tidlig han også! Blir flott med dåp nå da og jeg krysser fingrene for at været holder seg i helgen også!

La Traviata :klem: Har nok ikke så masse overskudd jeg heller vennen og sovner så snart hodet treffer puta!I dag sov hun nå litt lengre - til kl 07 så da skal jeg ikke klage. Men hun holdt nå et svare liv på soverommet i natt også!Er glad mamma og besta kommer på fredag og avlaster litt ja!Da tenker jeg hun skal få oppmerksomhet så det holder.

I dag kommer det nå elektriker og legger varmekabler på badet oppe på loftet! Fliser har vi også funnet! Det blir hvite i str 10X10 også mosaikkfliser i fargen turkis. Det tror vi blir lekkert! Skal lage en benk av mosaikken også skal vi ha en sånn vask som ser ut som et stort fat/skål oppå der! Jeg elsker Turkis og fant akkurat den fargen jeg hadde sett for meg oppi hodet!

Regner med at badet der oppe blir ferdig i mai!

Martine har akkurat sovna så nå er det fredelig her! Får begynne å rydde og ordne videre!

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg burde ikke hatt dataen i huset jeg for jeg klarer jo ikke å la vær å stikke innom :oops: Ble litt lei av å rydde og Martine sover!Kjenner jeg er trøtt selv også og burde sikkert lagt meg ned og sovet litt!

Men gjør jeg det er jeg redd for at jeg får sove dårligere til natten (ikke det at jeg merker så stor forskjell da :ler: ). men nå når jeg legger meg sovner jeg jo bare jeg treffer puta - ikke mye ork til romantikk da nei :veldigsur: men det blir vel bedre! Og snart er vi jo på vei til deilig ferie uten noen plikter i en hel mnd. Gjett om vi gleder oss. Fikk låne fotoalbumet til de som hadde vært der nå nylig og reisefeberen ble ikke noe mindre da nei! Særlig Henrik gleder seg nå veldig til å komme ned der og få ri på kjempeskilpadder.Selv ser jeg mest fram til å bade og bare slappe av.

Når charminamannen kommer hjem fra jobb i dag skal vi ut på Ikea og få fatt i klesskap til Martine!Skal bli ok å få samlet alle tingene hennes på ett sted for nå føler jeg at de befinner seg over hele huset!Skal se om vi ikke finner en lampe til rommet hennes også.Har lyst på en sånn papirlampe for den kan vi jo male litt på.

Ellers er det jo sikkert en del annet vi kjøper med hjem også kjenner jeg oss rett!Huff her driver jeg og kaster og pakker vekk ting også skal vi ut å få nye igjen!Er det ikke typisk!!!!

Slanking dag ??????? Har ikke vært på vekten på en stund nå, vil vente til neste kroppsmåling om ca 14 dager! I morgen er det trening igjen det gleder jeg meg til for det er kjempekjekt! Har skeiet ut med bittelitt sjokolade :oops: men i forhold til hva jeg puttet i meg før er det ikke mye altså! Drikker masse masse vann hele dagen og det er godt!Føler at treningen er god for bekkenet også, men enkelte øvelser må jeg bare holde meg unna for da får jeg vondt! Men stort sett går det greit! Buksene sitter iallefall ikke trangere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter ennå på elektrikeren - man bør liksom sette av hele dagen til slikt :roll: typisk! Hvorfor kommer de aldri når man venter?

Martine begynner å livne til inne på soverommet hører jeg! Hun er vel ferdig med formiddags duppen sin!

Får gå inn og ta henne opp, hun er vel sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjo Charmina- du er litt supermamma du :Nikke::wink:

Høres ut som Martine får et kjempefint rom, du må vise oss bilder når det blir ferdig! Vi driver med rommet til Maren også- det har tatt laaaaang tid da og er enda ikke ferdig- og har lyst til å finne på litt sånn at det blir et fint jenterom, men er ikke så flink å finne på ting. Skal på Ikea snart da og finne litt å fylle opp med så det blir vel bra tilslutt får jeg håpe.

Så deilig det høres ut med ferien deres!!!!! Ble ikke misunnelig jeg nå da! Det blir deilig det! En hel mnd!!! Ååååå som dere kan kose dere da ja. Når var det dere reiser???

Også må jeg bare takke for alle hilsene du legger igjen i dagboken min. Det er kjempekoselig!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Tyyypisk elektriker (og snekkere...) at de kommer for sent eller ikke i det hele tatt!.. :roll: Håper de kommer snart!

Ha en kjempekoooselig dag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje:) :rosasmil: Vi reiser den 4 juli og kommer igjen den 5 august! Det er kjekt at vi skal være så lenge siden det jo er en ganske lang flytur ned dit! Når Henrik var liten dro vi til Thailand og Malaysia og det var også en kjempeopplevelse. Det er veldig ok å reise med små barn Da blir man fort kjent med lokalbefolkning og det synes jeg er ekstra kjekt! Denne gangen drar vi med et vennepar som har 3 barn.Gutt på samme alder som vår, jente på 2 og jente på samme alder som Martine!Særlig er det nok kjekt for Henrik å ha lekekompis med!men han er nå veldig flink til å leke seg alene også han da!En fin egenskap!

Tror rommet henne blir bra ja! Det er jo ikke så stort så det er jo litt begrenset hva vi kan gjøre der inne da! Og siden mammaen elsker rosa :oops: så blir det jo kanskje litt vel mye av det da! Iallefall ifølge gutta her i huset som jo sverger til blått hele tiden :ler:

Klokka er snart ett og jeg kan ikke akkurat skryte på meg å ha fått gjort så veldig masse i dag nei!

Men dagen er nå ennå ung! Og når charminamannen har fått opp skapet til Martine i kveld er det jo masse som kan ryddes vekk! Så det kommer seg da litt om litt!

Tror snart hun må få seg noen nye klær også! 62 str begynner å bli litt trange snart så det er vel på tide å gå mer og mer over til 68 tenker jeg! Synes det er så lenge siden de har fått inn noe fint på H&M nå - det er jo bare de samme plaggene som henger der hele tiden!Og det som de har fått inn er jo bare de sommerkjolene og det passer nå liksom ikke helt ennå da!Nå synes jeg faktisk at de har finere gutteklær jeg...................og sånn var det ikke når Henrik var liten :roll: Men de sier at det snart kommer inn masse nytt så jeg får heller smøre meg med tålmodighet en stund til!

Kjøpte en kjempefin skjorte og bukse til Henrik her om dagen - han ble bare sååå fin :hjerte: Også er det så gøy å gi han noe nytt for han blir så glad for alt han får han!

I går spilte de kamp og vi dro alle sammen. Martine koste seg lenge i vogna si men jeg tror hun ble litt forskrekket når mammaen og pappaen hennes sto og ropte og heiet ......da så hun litt slik ut :o :ler:

Kampen ble litt senere en planlagt også da det var noe kluss med spillelisten og tildeling av bane. Så da vi kom hjem var det nesten bare å få ungene i seng!

Hadde tenkt meg på treff men desverre ble det ikke noe av denne gangen - men i mai :tommelsmil::Nikke:

Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen og vaske håret som er noe av det kjedeligste jeg vet!Hår er noe herk :tunge1: Har ofte lyst til å klippe meg helt kort, men tør liksom ikke. Har jo hatt langt hår siden ungdomsskolen og det begynner jammen å bli noen år siden det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dark Angel :) vi postet visst likt vi :wink: JA det er ganske typisk ja!Har ikke tall på alle de gangene jeg har ventet på håndtverkere jeg! :evil: Fryktelig irriterende! Kanskje man skulle begynt å sende motregning for all grunnløs venting! Da tenker jeg at de hadde kommet når de skulle da...................eller :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagboka di går unna så rask at jeg rekker nesten ikke så sukke Charmina! Men jeg klarer da akkurat såvidt å holde tritt allikevel :D

Fin dag?

stor Bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bustis :) Dagen er fin og ute skinner sola! Det blir jeg i godt humør av! :Nikke:

Klokka er snart tre og jeg har vært på skolen og hentet ungene! Nå har Henrik gjort leksene som i dag besto i å tegne vårtegn. Da tegnet han en hestehov, en trekkfugl som kom hjem og en edderkopp med spindelvev!

Martine lyser opp hver gang hus ser broren så hun koser seg med å være med å hente han!Tror hun liker han spesielt godt ja :hjerte: Men så er han nå bra snill og god med henne også da!Hun får stadige susser og klemmer fra han!

Om en time er Charmøren min ferdig på jobb og da er han vel her kl halv fem sånn at vi sikkert må sitte i litt rush trafikk ut til Ikea. Der skal vi ta middagen også tenker jeg! Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å gi Martine litt grønnsaks middag i sted!

Dere skulle sett det fjeset når hun fikk det inn i munnen :hoho: Det likte hun ikke og knep munnen igjen mens hun nesten brakk seg og spyttet ut alt hun kunne :o :ler:

Så det var ingen suksess nei!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...