Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Dark Angel :klem:

Huff jeg hoster og hoster og har vondt i brystet. Nå skal jeg om litt ned på apoteket og hente ut litt antibiotika.Orker ikke å hangle sånn lengre.

Utenfor driver de og legger stein og elektrikeren legger varmekabler i bakken sånn at vi slipper å få det glatt til vinteren igjen :sjarmor: det kan jeg like!Men det er mye støy utenfor da og jeg fatter ikke at Martine ikke våkner når det bråker sånn rett utenfor vinduet der hun sover :o Jammen har hun godt sovehjerte enkelte ganger!Mens andre ganger igjen hører hun jo den minste lille lyd!Merkelig :klø:

Om en time er det ut for å hente unger på skolen, og like etterpå kommer Charminamannen hjem igjen fra jobb - så kan helgen begynne! Lurer på hva vi skal lage oss for noe mat i kveld. Fredagene lager vi noe godt vi kan kose oss med alle tre mens vi ser på Idol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargen over het for CHOCOLATE......og er desverre den eneste sjokoladen jeg kan unne meg på en stund ja :ler:

:tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1: :tunge1: :tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :vinke:

Synes du er så flink med å prøve å kutte ned på sukkerinntaket jeg!! Beundrer deg virkelig! Jeg driver å prøver selv.. men det er IKKE enkelt nei! :-? For min del synes jeg det var enklere å slutte å røyke!! :Nikke:

Jeg driver nemmelig også intensivt med å gå ned noen kiloer.. Skal få meg ergometersykkel med mannen i bursdagsgave!! :hoppe:

Men dette greier du Charmina, synes som sagt du er kjempe flink!! Og det er lov å ha dårlige dager også, det har vi alle! :wink:

Hvordan er et du gjør det med godteriet..prøver du å kutte helt ut, eller unner du deg noe godt i helgene?

Så kjempe skjønn Henrik var på det bildet Charmina!! Du har bare noen helt utrolig hærlige og skjønne barn!! :hjerter:

Ønsker deg og dine ei kjempe fin helg vennen! Kos deg masse!

Kjempe stor knipe :klem: fra Sanna!

ps. Jonas satte kjempe stor pris på klemmen fra deg, han smilte fra øre til øre, og han sente en i retur med god bedring ang bihulene! :kyss:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:klem: Stakkar Charminavennen som er syk da....huffameg...håper antibiotikaen virker kjapt!!

Hvis du har kommet på noe lurt til middag i dag så tas ideer imot med stor takk! Jeg er helt blank! Avslo akkurat tilbudet om at mannen skal ta med pizza....hadde ikke lyst på det av en eller annen grunn! :roll::ler: Men nå sitter jeg i saksa da...for jeg kommer ikke på NOE annet!! (som frister altså!!!)

Håper fredagskvelden blir fin!! :kyss:

Gooood :klem2: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charminavennen!

Her kommer enda noen bli-frisk vibber til deg, håper de virker altså:

(((((((((((((((((((((bli frisk!!!!))))))))))))))))))))))

Valgte grønnfarge jeg, for håpet er som kjent lysegrønt og nå er det vår!

Synes du er kjempeflink til å stå imot søtsakene, jeg fikk meg en skikkelig vekker med tannpinen så nå drikker jeg sukkerfri brus og prøver å ikke putte alt mulig i munnen! Og det er ikke lett!

Kos dere i helga, og så må du bli frisk. Håper Martine er bedre nå, stakkars liten. Brage reagerte nok også litt på den sprøyta, han har sutra en del! Men ikke feber da.

Her kommer en skikkelig stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Ikke så ofte jeg er innom for tiden. Baby tar tid!! :ler:

Men deter veldig koselig å vi stor trives! Helt fantastisk å bli mor.

Ikke koselig å lese at du er blitt syk. Håper det bedrer seg meg medisin.

Tulla er sovnet så nå skal jeg skynde meg å få litt søvn jeg og.

Ha en super helg!!! God bedring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Charminavennen.

Nei og nei, skulle jo bli bedre nå du da :(

Nå må du bli frisk, og satser på at om jeg plusser mine vibber på La Traviatas blir det i all fall dobbel kraft:

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((bli frisk)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Du er sååå flink med slankingen/ bli sunn prosjektet altså!

Det må du bare vite :Nikke:

Håper du får en fin helg vennen og at du får slappet av og blitt helt frisk nå.

:klem: :klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Slenger meg med på bli frisk vibbene. Nå er det jammen nok med sykdom her!!

Innom med en stor god helg :klem:

Forresten kjempenydelig bilde av Henrik, herlig er den gutten ja!

Hei så lenge og lykke til med sukkeret i helgen (eller så er det faktisk lov å unne seg en liten sjokoladebit på lørdagskvelden, man må bare ikke overdrive... :wink: )

Klemmer fra oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna :) Takk for hilsen og skryt av gutten min - sånt gjør godt i hjertet! :) Du gav meg en ide med den ergometer sykkelen.Har ikke pakket den frem etter flyttingen ennå.Men nå skal den jammen få komme til sin rett igjen! Når det gjelder snop må jeg bare kutte det ut ellers sprekker jeg bare igjen det vet jeg!Men spiser masse sukkerfrie drops da som Dent o.l Ellers hadde jeg blitt sprø!

Madden :) Kom nok ikke på noe lurt til middag nei :riste: og måtte le da jeg leste mld din for gjett hvem som endte opp med pizza da :oops:

La Traviata :) De bli frisk vibbene i grønt gjorde virkelig susen altså!Takk min skjønne!

Glossy :) Baby tar tid ja :ler: det tror jeg at jeg kan skrive under på!Også går tiden så utrolig fort.....nesten litt rart det der!Skulle tro vi gikk etter en annen klokke liksom :wink:

Sirka :) tusen takk :klem:

Sandra :) dobbelvibber med La Traviata kan jo ikke annet en å lykkes :wink:

Silje:) :) Tredobble vibber - jeg gir meg over og kjenner at jeg blir friskere tvert :Hehe:

Ja så er denne helgen også over! Tiden bare raser avgårde føler jeg!

Denne helga har egentlig vært litt slitsom synes jeg! Formen er jo ikke den aller beste da!Er begynt med antibiotika men er nok ikke helt på topp ennå da!

Martine har vært helt umulig på natten nå. Hun våkner hver annen time og hyler :grine: som bare det!Gir henne pupp og kos men hun er likevel ikke helt fornøyd da! Sutrete og egentlig helt ulik seg selv. Kanskje vondt i magen pga av grøt har vi tenkt da, men i dag er jeg nå ikke helt sikker!Oppdaget nemmelig at hun har begynt å få en tann :o Den er faktisk trengt gjennom gommen og jeg kan skimte en litt sånn blank stripe nedi der! Så kanskje er det derfor hun har vært så urolig nå i helgen?

Stakkars liten.

Har nå fått i henne litt mere grøt nå. Laget den helt tynn tynn og da virket det som om hun lettere ville ta den.Kniper iallefall ikke munnen igjen. Men hun er en kløpper i å klare å gripe skjeen før jeg får den inn i munnen sånn at grøten istedet havner alle andre steder!En skikkelig rakkerunge! :ler: Har også gitt henne litt MME for å prøve å se om det får henne til å sove bedre i natt! Så da fikk hun først puppen - så grøt - så puppen igjen - så litt MME! Og nå sover hun som en stein, og det har hun gjort siden jeg la henne klokka åtte(nå er den 23.25 :hoppe: ) Vanligvis får jeg ikke lagt henne før kl 22, også holder hun det gående annen hver time eller hver tredje time natten gjennom. Ikke rart jeg begynner å få en ikke kledelig blåfarge under øynene nei :roll:

Ellers i dag har vi vært på landet der min svigermor vokste opp og fant stein til å lage gravstøtte av på graven til henne og min svigerfar! Det var både fint og vedmodig på samme tid. Svigerfar døde jo først og svigermor ikke så lenge etterpå. Og det var så sårt at de aldri fikk treffe lille Martine. :-( :cry: Heldigvis har jeg de på videofilm og masse masse bilder sånn at jeg kan vise henne og fortelle henne om dem når hun blir litt større. Vi var etterpå på besøk hos broren og konen (altså bror til svigermor) og da fikk vi vite noe som vi syntes var utrolig morsomt og gledelig! Vi fikk nemmelig fortalt at Charminamannen sin oldemor faktisk het for NILSINE MARTINE :o ................og det ante vi ikke! Så da er jo Martine på en måte oppkalt etter sin tippoldemor. Kjempeartig syntes vi :) Trodde faktisk ikke at det var et navn som var så gammelt vi. Særlig charminamannen syntes at det var kjempestas!

I morgen skal jeg nå på trening, selv om jeg sikkert ikke skulle ha gått med tanke på formen. Men jeg blir litt gal av å sitte så mye inne. bare må komme meg avgårde. Får heller ta det litt rolig :Nikke:

Charminamannen er ute i garasjen og bytter fra piggdekk til sommerdekk.................som vanlig er vi ute i siste liten :roll:

Tror jeg tapper oppi bobblekaret og lokker han med meg oppi når han straks kommer inn :kline::plystre::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking dag 5 :-? huff jeg er lei jeg og det er ikke mer en dag 5 :tunge1: Men jeg skal klare det! Har ikke veid meg siden dag en og vil vente ennå litt! Føler ikke at jeg har gått ned et gram jeg! I morgen skal jeg på trening. Gleder meg selv om formen ikke er helt toppers da! Tror jeg må lete opp den gamle Grethe Roede boka mi og se etter noen nye oppskrifter!Er så himmla matlei for tiden!

Nå venter badet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..........tror dere prinsessen sov hele natten da?

:riste::riste::riste::riste::riste::riste: :riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste: :riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste: :riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste: :riste::riste::riste: :riste: :riste::riste::riste::riste::riste: :riste: :riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste::riste:

Neida magen full av mat hjalp heller ikke!Så jeg må nok bare innse at jeg har en skikkelig brelejente som liker veldig godt å kneke med mammaen sin om natten :roll: Mange sier at jeg kanskje bør legge henne innpå et annet rom sånn at hun ikke kjenner så godt ferten av sin mor, men jeg må nok bare innrømme at jeg slett ikke klarer å legge henne på et annet rom allerede nå!Da hadde jeg iallefall ikke fått sovet! Klokka er nå snart ni om morgenen og nå sover hun som en stein selvfølgelig!Ikke så rart for nå er hun jo trøtt etter nattens morro nå. Og det er jammen mammaen også!

Aner bare ikke hvordan jeg skal få henne inn i bedre rutiner jeg :klø:

Nå må jeg få i meg litt frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn da har jeg spist frokost (knekkebrød med magerost] og lest litt i avisene. Martine sover ennå så om en stund må jeg vel vekke henne for å rekke treningen klokka elleve. De har barnepass der nede mellom elleve og tolv i dag så det er jo kjekt. Har ikke prøvd det før så det blir jo spennende å se hvordan hun synes det er! Håper bare hun ikke begynner å :grine: da!

Ute regner det i dag, og det er skikkelig grått og trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a' meg da. Så dumt at Martine ikke sover hele natten. Det gjør jo ikke akkurat Marcusen heller da :roll: I natt har han vært oppe og spist 2 ganger.

Vi setter det soverosjektet litt på hold til melkegangen min ikke er tilstopet lenger. Er fortsatt vond kul :( Og nå er brystvortene såre også etter all pumingen...:ler: Må øe av sutringen min her.

Kommer for å skrive hilsen hos deg, så sitter jeg bare og sutrer ;

Du er kjempeflink som holder ut slankingen :klappe: Håper Martine klarer seg bra med barnepass!

Bildet av Henriker jo bare sååå fint da! Skikkelig godgutt!

Nå skal jeg lage meg litt kaffe. Skulleegetlig på babykino i dag, men Marcus jobber og trykker fælt og det er noen dager siden siste bæsjebleie nå. Orker ikke sutrete Marcus og bæsj på klær og overalt nårvi er på kinoen. Får ta deten annen dag...

Ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Huff, jeg skjønner at det ikke bare er her i gården det er sutrete unger som ikke er seg selv lik! Brage er skikkelig grinete om dagen, og det pleier han jo ikke å være.

Men hvis Martine får en liten tann så er det nok ikke så rart! Du skal se det er det som gjør det, og da går det jo over får vi håpe!

Synes forresten du er kjempeflink med slankeprosjektet, det krever masse viljestyrke å stå imot! Men så ser du sikkert resultater snart også vettu! :-)

Hehe... jeg kjenner meg igjen i det med grøtskjea som er så fin å gripe fatt i! Brage gjør også det, og du kan tro det blir sølete! Må ut og kjøpe mega-size smekker snart! :ler:

Brage sov heller ikke lenger av grøten sist vi ga :riste:

Han våkna vel snarere tidligere enn han pleier! Men vi ga ikke full porsjon, og han var nok ikke helt mett da han ble lagt.

Den linken til barnemat-siden så fin ut! Har tenkt å lage barnemat selv etter hvert, når det blir mer aktuelt med middager og sånt.

Håper det går fint på treninga di etterpå da!

Lykke til videre med prosjektet ditt, og fortsatt god bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Hei, vennen! :klem:

En stund siden jeg har vært her hos deg :oops: , men nå har jeg oppdatert meg :D Ser det skjer mye på en gang - slankekur og babytann og soving (mangel på sådan) og sykdom - skjønner godt at du er sliten! Hvordan gikk treningen (og ikke minst: barnepassingen) i dag da? Håper det var greit! :D

Ha en super mandagskveld (sender sovne-vibber til Martine jeg! :ler2: ) og en fin uke!

Stor :klem: fra Huldra

(P.S: Har du lyst å bli med på neste treff med Bergensgjengen..? Hadde vært kjekt om du var med! :hoppe: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina :vinke:

Så spennende med tann da! Kanskje ikke så rart Martine har vært litt suttrete i det siste? Stakkars, det er jo så vondt med disse tennene.

Er kjempespent på hvordan det gikk på treningen idag!!

Synd Martine ikke vil sove hele natten, men nå kan det jo være tanna. Hvis hun får fred fra den nå og får magen full av mat kan det jo hende hun roer seg. Krysser fingrene for det hvertfall, skjønner godt at mamman hennes trenger litt søvn.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARG :evil: Hadde lagret og skrevet laaangt innlegg også bare ble det vekke alikevel :evil: :evil: :evil:

Nå sparker jeg hele maskinen og gidder ikke mer!Iallfall ikke nå. Skriver igjen senere i dag :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...