Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2041 Del Skrevet 9. desember 2005 Endelig fredag I dag skal jeg lage hauger med knudrete brente mandler som skal gies vekk i lekre poser med sløyfer på! Ellers trøtt ja som vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 9. desember 2005 #2042 Del Skrevet 9. desember 2005 Nam! Brente mandler er så godt Er trøtt jeg også idag, ligget å grublet hele natta Mannen er og har sisn siste examen, så jeg tenker litt på han også mens jeg sitter her. Hvordan er været i regnbyen idag da? Her er det overskyet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2043 Del Skrevet 9. desember 2005 Nam nam disse mandlene er bare farlig gode! Klarer liksom ikke å la være å putte de i munnen hele tiden. Fortsetter jeg slik blir det ikke mange igjen å gi vekk da Får nok pakke de ned i poser etterpå tenker jeg ja! Ungene er akkurat lagt og sover søtt alle tre! For noen snille unger! Det er ganske imponerende synes jeg! Må ut på litt handling i dag! Har kjøpt stoff for å sy liftgardiner på loftet i en deilig limegrønnfarge ispedd litt detaljer i turkis.Så nå må jeg få tak i sånne liftbånd og tråd. Håper jeg får sydd de ferdig i helga, men jeg er nå ikke så sikker da!Har jo en tendens til å begynne med alt mulig annet istedet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2044 Del Skrevet 9. desember 2005 Oj, jeg så deg ikke BERTINE vennen min Ja ikke sant det er snadder?Skjønner jo at du har litt å tenke på da vennen min! Her er det også overskyet i dag! Henrik og de skulle i skogen å grille pølser i dag heldiggrisene. Syntes det hørtes utrolig kjekt ut jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 9. desember 2005 #2045 Del Skrevet 9. desember 2005 Nå har jeg snart spist opp alle pepperkakene mine helt alene. Hvordan lager du brente mandler forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2046 Del Skrevet 9. desember 2005 Nå har jeg snart spist opp alle pepperkakene mine helt alene. Hvordan lager du brente mandler forresten? ← Jeg skal bake pepperkaker med ungene på lørdag eller på søndag tenkte jeg Og de blir nok spist her også! De brente knudrete mandlene lages slik : 200 gram mandler 200 gram sukker 2 dl kaldt vann Alt dette legges i en panne og blandes godt med en gaffel. Så setter du det hele på koking middels varme. Nå skal det IKKE røres i det før det ser ut som om sukkeret begynner å blonde seg (dvs at det bobbler rundt mandleen liksom) Da tar du en tresleiv og begynner å røre helt til sukkeret er tørt og knudrete og ligger litt rundt mandlene. Da ser det egentlig ut som om du har mislykktes med hele greia. (første gangen jeg laget disse trodde jeg det, ble utrolig sur og kastet hele drit..... ) Men det er nå du må ha litt tålmodighet, for etter en liten stund begynner sukkeret å smelte og mens du da rører rundt legger det seg lekkert og bittelitt klumpete rundt mandlene. Ikke ha for sterk varme for da blir de bare svidd og ikke så knudrete. Legg de så på et bakepapir og skill de med 2 gaffler! Smaker himmelsk!!!! Jeg pleier så å pakke de inn i lekre cellofanposer (kjøpt på hobbybutikk) og tar en flott sløyfe på. Alle tiders gave! Kjekt å se deg forresten vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. desember 2005 #2047 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Hurraaa! Oppskrift på de knudrete mandlene! Du er nå en skikkelig go'jente du ! *og dette sier jeg på kvasitrondheimsdalekt,som er litt pipete* Da skal jeg lage knudrete mandler i helga! Og karameller! Jeg skulle forresten gjeeeeeerne ha sendt deg et julekort.Går det an, tror du? Her er det stille og rolig,og stua ser ut som det julepyntlagings/kortlagings/innpakkingsrommet det har blitt nå i adventa-som en miniutgave av en veldig kaotisk Nissens Verksted.Men jeg liker det-syns det er koselig Nå er det fredag! Håper det blir en god start på helga! ps: Dette blir en skikkelig KG-helg...i dag skal jeg på juleselskap til Corazon, og i morra skal jeg treffe Impia, Evelina og Chiquita.Spennende,gøy og biiiittelitt skummelt (det siste, for Corazon har jeg jo møtt flere ganger før). Endret 9. desember 2005 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 9. desember 2005 #2048 Del Skrevet 9. desember 2005 He he, jeg er her vettu Blir kjekt for henrik å grille pølser i skogen!! Da jeg var liten syns jeg alltid at de pølsene i grillet på spid i skogen smaket best av alle Ha en nydelig fredag vennen! Nå skal jeg lage brente mandler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2049 Del Skrevet 9. desember 2005 Lillelou Om du kan sende meg julekotr? KLART du kan vennen min!!! Jeg kan sende deg adr min på en Pm jeg vet du Men da må jeg jammen få sende deg et kort også snuppen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2050 Del Skrevet 9. desember 2005 Bertine Så kjekt at du er her ennå vennen min! Tror det er mange som vil lage brente mandler i helgen ja Men pass nå på tennen sier jeg Ønsker deg også en strååålende helg vennen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. desember 2005 #2051 Del Skrevet 9. desember 2005 Det er så gøy å lage slike ting å gi bort, men jeg rekker nok desverre ikke det denne jula. Kankje neste jul.... Fint å ha en ekstra pose/eske med hjemmelaget godteri stående i tilfelle det dukker opp uventa julegaver, også... Nå skulle jeg virkelig ønske jeg hadde tid til litt juleforberedelser jeg også. Ha en fin helg, og heldige Henrik som skal ut å grille pølser. Ikke så veldig fristende å gjøre akkurat det her, pga nærmere 20 minus.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. desember 2005 #2052 Del Skrevet 9. desember 2005 Lillelou Om du kan sende meg julekotr? KLART du kan vennen min!!! Jeg kan sende deg adr min på en Pm jeg vet du Men da må jeg jammen få sende deg et kort også snuppen min! ← Øff kørs, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #2053 Del Skrevet 9. desember 2005 Pi@ Har dre nesten 20 minusgrader Oj det var kaldt det! Nei da tror jeg at jeg hadde grillet rompa istedet for pølsene gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. desember 2005 #2054 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei Charmis! Brente mandler er jo så godt! Så på frokost-TV i dag og hun dama lagde så masse julegodt så jeg fikk lyst til å prøve meg selv også! Men må bare bli bedre først! Jeg har også lyst til å sende deg julekort! Hvis jeg får lov...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 9. desember 2005 #2055 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Jeg liker ikke brente mandler Håper du har det fint vennen. Du trenger forresten ikke være bekymret for meg. Endret 9. desember 2005 av Bustetroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. desember 2005 #2056 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, ønsker deg en kjempe fin førjuls helg. Brente mandler er godt det. Men liker ikke mandlen inni! ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. desember 2005 #2057 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg og pleier å lage brente mandler! Mmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #2058 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei Charmis! Brente mandler er jo så godt! Så på frokost-TV i dag og hun dama lagde så masse julegodt så jeg fikk lyst til å prøve meg selv også! Men må bare bli bedre først! Jeg har også lyst til å sende deg julekort! Hvis jeg får lov...? ← Om du får lov KLART jeg vil ha julekort av den kjære La Traviata vennen min Og jeg sender selvfølgelig ett til deg også vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #2059 Del Skrevet 10. desember 2005 Bustetroll Kjekt å se deg vennen. Jeg likte heller ikke så godt brente mandler før, men så fikk jeg smake disse iingvild Brente mandler uten mandler er kanskje en utfordring å lage iss Vært hos frisøren i dag, og det var deilig! Følte veldig for det akkurat i dag! Bare så synd at regnet bøttet ned, for det var ikke en trivelig tur i byen ellers. Var gjennomvåt da jeg kom hjem! Men nå er det maste gjort og også pinnekjøttet er kommet i hus! Men ikke mye julestemning i dette været da! Og det var sinnsykt masse folk i byen!Og alle så nesten like stresset ut!Men lørdager er nok de verste dagene nå før jul da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 10. desember 2005 #2060 Del Skrevet 10. desember 2005 Innom med en liten lørdagshilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå