Gjest Bertine Skrevet 9. mars 2006 #2541 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei Charmis! Så du er i full gang med jobbsøking og barnehageplass? Det ordner seg helt sikkert! Martine var kjempe søt på bildene, flink å hjelpe mamma med husarbeidet Forresten, de glassene du har i skapet bak der.. de var nydlige! Er det "kunst glass", eller bruker dere de? Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. mars 2006 #2542 Del Skrevet 9. mars 2006 Skjønne lille Martine med støvsugeren sin! :grine2: Håper dere får barnehageplass til henne! Hvis ikke, fortsetter du som dagmamma da eller prøver du å få til noe annet? Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #2543 Del Skrevet 9. mars 2006 Bertine Ja det hadde virkelig vært strålende om du fikk rett vennen, men både jobb og barnehage ser dårlig ut! men jeg har jo jobb da, nattevaktstilling i 62 prosent.Men det frister meg ikke med nattarbeid lengre. De glassene er nok kunstglass ja. Fikk en del til bryllupet vårt, også har vi samlet noen år da. pleier å kjøpe når vi kommer over glassblåsere eller på markedet som arrangeres her om sommeren. Men de blir brukt også når vi har selskap. Synes det er kjempekjekt å dekke opp med de for de pynter virkelig opp på bordet! La Traviata Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre om jeg ikke får plass til henne. Har permisjon til 1 oktober i nattevaktstillingen min. Men kan jo søke om ett år til siden man jo har denne rettigheten. Samtidig frister det ikke å gå hjemme i ett år til. Koser meg jo med ungene men savner så sårt voksenkontakt med kollegaer. Man blir utrolig låst innenfor husets vegger og nærområdet! det er jo liksom begrenset hvor langt man kan gå med 3 ettåringer også da!Og det er jo ikke akkurat fett betalt, men det går nå rundt sånn akkurat.Må ta meg en tur i tenkeboksen før jeg bestemmer meg ja! Klokka er snart ti og jeg er moden for senga allerede kjenner jeg! tror jeg er blodfattig jeg for jeg pleier da ikke å være så slapp som dette! Eller så er jeg bare litt deppa over hele situasjonen med jobb/barnehageplass. Martine hadde hatt utrolig godt av å være i barnehage tror jeg - hun er utrolig sosial av seg. Og hun hadde nok hatt godt av å være litt vekke fra mammaen sin også. Synes hun er blitt ganske så mamma daltete for tiden. Men ikke for det - Henrik er jo mammadalt ennå han I morgen er det fredag - uka har gått fort den selv om vi har måttet være inne. Men Martine er heldigvis bedre og snørrer ikke lengre så da blir det iallfall operasjon på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. mars 2006 #2544 Del Skrevet 9. mars 2006 Håper operasjonen hennes går knirkefritt på mandagen! Skjønner godt at du gruer deg, jeg hadde vært på tuppa selv hadde det vært meg. Hvordan er det med dagmammaer eller familiebarnehager der dere bor forresten? Hos en flink dagmamma eller fam.bhg kan hun jo leke med andre barn og så blir det ikke så store forhold som i en vanlig barnehage! Sov godt vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #2545 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) La Traviata ikke kommet meg helt i seng ennå Men er på vei altså........ Dårlig med familiebarnehager ja for de er også med i samordnet opptak og jeg tror det er 2700 som ikke har fått plass så det sier jo sitt da! Dagmamma er jo alternativet da men det er ikke det som frister mest liksom. Det virker så nifst å sette henne til noen jeg ikke kjenner........! Da må det iallfall være noen som vet noe om dagmammaen fra før av. Og de vokser ikke på trær de heller, tror mangelen er stor her i Bergen. Selv blir jeg spurt hele tiden om å fortsette også med andre barn. Jammen mange fortvilte foreldre ja! Huff ja jeg kvir meg til mandag og kjenner jeg er litt på tuppa allerede Nei nå roper senga på meg Endret 9. mars 2006 av Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. mars 2006 #2546 Del Skrevet 9. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #2547 Del Skrevet 10. mars 2006 iss Fått vite at Martine står som nr 54 på den ene barnehagen vi har søkt så der er det iallefall ikke håp Så får vi se hva de 3 andre sier om de svarer. Men en gledelig ting da og det var at Haukeland har framskyndet operasjonen på mandag til klokka 09.30. Da slipper vi iallefall å holde henne fastende til langt utpå dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 10. mars 2006 #2548 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei Charmina:) Håper du og dine får en riktig fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 10. mars 2006 #2549 Del Skrevet 10. mars 2006 God helg vennen!!!! Snakkes mer i morgen. Jeg er klar for party Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #2550 Del Skrevet 12. mars 2006 Nostalgia Glossy søndag - jammen går disse helgene unna. I morgen er det operasjon og jeg kjenner jeg har vondt i magen bare jeg tenker på det! Er så redd for det lille gullet mitt! mannen er akkurat på vaktapoteket og henter litt Embla plaster - tenk at vi helt hadde glemt det da! Det må vi jo legge på begge hendene hennes minst 2 timer før operasjonen jo. men det var bare helt vekke i tankene før i dag når vi våknet! Takk for at vi har vaktapotek sier nå jeg! Også må vi vel ta på henne votter eller noe tenker jeg for ellers kan jeg love dere at den lille plukke jenta mi tar det av på et øyeblikk ja! Henrik bygger Lego og jeg vasker klær og prøver å få sammen alle hyllene som vi kjøpte på Ikea til vaskerommet i går.Men det blir skikkelig ok der inne nå med masse masse hylleplass! Ute er det kjempefint i dag også, det er nesten rart at det kan være fint såååå lenge her i Bergen! Ellers står det deilig fiskepakke på menyen i dag! Det er mannen som lager mat i helgene som regel, og den fiskepakken er deilig altså Da legger han fiskestykker, diverse grønnsaker (sukkererter,gulrot,paprika,purre,selleri,tomat), fetaost,kraft,hvitvin og krydder inni en stor pakke laget av aluminiumsfolie. Så er det inn i ovnen til steking og det hele serveres med ris til. Smaker kjempegodt. Og den lukten som kommer når man åpner pakken er så god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. mars 2006 #2551 Del Skrevet 12. mars 2006 Nå fikk jeg vann i munnen altså! Hva slags fisk bruker han? Hvor lenge står de i ovnen? Detaljer, takk! Skjønner så godt at du engster deg for morgendagen! Det skal nok bli godt å få det hele overstått. Må dere bli på sykehuset lenge? Send meg gjerne en SMS og fortell hvordan det har gått vennen... Ønsker dere lykke til i morgen! :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #2552 Del Skrevet 12. mars 2006 La Traviata middagen smakte fortreffelig! Vi hadde laks i dag, men man kan bruke akkurat den fisken man ønsker. bare den er uten bein så man slipper å rense den! Trenger fort en time i ovnen på 225 grader for å få grønnsakene kokt skikkelig! Ungene våre elsker fisk så når vi har det spiser de masse. Sånn sett burde vi hatt det mye oftere enn det vi har! Når det gjelder sykehuset vet vi ikke helt hvor lenge vi må bli men regner med å få reise hjem samme dag da! Hun må jo ligge noen timer på oppvåkningen etterpå, også spørs det jo hvordan formen hennes er, og ikke minst på hva de finner ut som er inni der! sms skal jeg sende deg vennen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 12. mars 2006 #2553 Del Skrevet 12. mars 2006 Masse masse masse lykke til i morgen!! Venter i spenning på å få høre hvordan det gikk. Gi prinsessen en klem fra meg, og si at hun er verdens tøffeste jente!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. mars 2006 #2554 Del Skrevet 13. mars 2006 Tenker på dere i dag! Lykke til på sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. mars 2006 #2555 Del Skrevet 13. mars 2006 Idag er dagen!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #2556 Del Skrevet 13. mars 2006 La Traviata og iss Det ble ingen operasjon på gullungen i dag! Kom på sykehuset, og etter nøye undersøkelse og snakk mellom lege og anestesilege ble det bestemt å ikke operere henne. De mente det var en stor risiko å legge henne i full narkose når de ennå ikke vet helt sikkert grunnen til at vi har funnet henne bevisstløs noen ganger. De vil vente i 1 år og så ta henne inn til ny vurdering! Også trodde de det kanskje ikke er en cyste men noe med blodårene hennes som gjør at det danner seg kul og veske der bak i nakken! Vokser det eller forandrer seg mer framover må vi ta kontakt igjen. Det er jo både godt og frustrerende på samme tid dette. Er glad de ikke la henne i narkose når de var så redd for at det kunne gå galt, og frustrerende å ikke få helt 100 prosent svar på hva denne kulen er! Men vi får se da om 1 år igjen! Nå sover hun søtt i senga si (også broren som gikk med tårer i øynene til skolen i dag og tenkte på søsteren sin, godgutten min) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 13. mars 2006 #2557 Del Skrevet 13. mars 2006 Så godt å høre at ting gikk bra. Men skjønner jo at det ikke er så greit å ikke vite. Men som de sa så kan dere jo ta kontakt hvis det endrer seg noe. Så følg godt med dere, så går det nok bra. Søte gutten som tenker på søsteren sin. Sikkert ikke så lett for han som måtte på skolen nei. Men godt at dere slapp narkose. For det er jo litt skummelt det med det at hun har vært bevisstløs.... kan ikke ligge noen nerver i klem ved den kulen?? Håper dere finner ut av det iallefall!! Håper det går bra med mor og da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. mars 2006 #2558 Del Skrevet 13. mars 2006 Sikkert lurt å se det an litt til, spesielt med tanke på de episodene dere har hatt med henne! Håper hun slipper operasjon, og at dere får svar på hva det er for noe etter hvert. Søte Henrik.... han må være verdens beste storebror! :grine2: Har tenkt sånn på dere i dag, og er litt letta over at det ikke ble noen operasjon egentlig! Men skjønner absolutt frustrasjonen deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 14. mars 2006 #2559 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei! Så da ble det ingen operasjon altså. De legene vet jo hva de snakker om, så det var nok best å utsette da. Jeg husker da lillesøss på 7 brakk armen i høst... de skulle bare ha en mild narkose mens de reponerte armen, men jeg har aldri vært så nervøs! Jeg og mamma satt på gangen og ventet..... tok bare 45 min, men det er de lengste minuttene i livet mitt! Først da tenkte jeg på alle risikoene med narkose... har jo lært om de på sykepleien, men da slo det skikkelig inn jah! Skummelt! Men alt gikk jo helt fint, det gjør det jo som regel, og lillesøss er helt fin i armen nå Ønsker deg og familien en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #2560 Del Skrevet 14. mars 2006 Glossy Ja vi får bare følge med henne. Begynner den å vokse mere får vi bare ta kontakt igjen som legen sa!Henrik er virkelig god mot henne ja og oppriktig bekymret i går stakkars liten. La Traviata Ja det er jo bra at de tar de episodene hennes alvorlig og ikke tar noen sjangser med henne. Håper de etter hvert kan finne ut helt sikkert hva den kulen er for noe da!Og jeg skulle ønske jeg hadde hatt en storebror som henne Bertine Ja narkose kan jo være alvorlig nok i seg selv, og det var jo den jeg kvidde meg aller mest til. Var jo så redd for at noe skulle gå galt! Nå slapp vi heldigvis det da. Og jeg regner jo med at de vet hva de gjør.Så får vi se om 1 år igjen! I dag har jeg knallvondt i hodet mitt. Kvalm også. Kanskje er det pga av all spenningen jeg hadde i kroppen i går?Slenger meg på sofaen nå når ungene sover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå