Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

:kyss:

Håper Henrik er bedre! :klem:

Har ikke hatt internett for hele dagen her... Forbaska Telenor, enda vi blir prioritert pga. hjemmekontor så har det tatt hele dagen for å fikse det... :sjenert: Synes vi har problemer med at internett er dødt tidt og ofte...

Så dere også hadde hatt litt problemer.

Ville bar stikke innom å gi deg en kjempe stor klem og ønske deg og dine ei kjemep fin helg!! :klem:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for kjempekoselig mail og pm snuppa!! :kyss: Var faktisk mannen som tok det bildet av meg...og så har jeg lagt litt farger på det i psp!! så det var nok ikke fullt så 'stilig' i utgangspunktet!! :ler: Er opprinnelig et bilde av meg og min venninne Y..men så crop'et jeg henne ut da siden det var meg du skulle se! :)

Så kjedelig med internettrøbbel da! :forvirret: Håper at det ordner seg fort!! Ikke no moro når du blir borte så lenge!!! :riste:

Her er det skikkelig vinter nå, bortsett fra at vi mangler snø da...men bikkjekaldt er det, så om det bare kommer litt nedbør nå så er julestemningen fullkommen! Jeg jukser litt også og tenner adventsstjerna nå...klarer ikke å vente jeg altså! :sjenert::ler:

Ha en flott lørdag snuppa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg fant ikke dagboken din. Jeg lette og lette, men nei. Men du var jo der hele tiden. Rett foran øynene mine :)

Håper du og dine har en fin helg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! :klem:

Det var synd at det ikke klaffet så vi fikk truffet hverandre i Bergen nå i helga! Men vi kommer flere ganger til byen din, så lenge broren min bor der! Får ha det til gode! :)

Håper du har det fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en kjempe- :klem: Håper at du har det bra!!!

Har det snødd noe i Bergen nå da? Her er det virkelig julestemning...Det har snødd en del, men det er bare koselig, for enn så lenge så er det bikkjekaldt...og da kan jeg virkelig like vinteren!! :ler:

Likte meg ikke så innmari godt i går da...Bono hadde ikke selen på da vi gikk tur, resultatet er at han drar veldig i båndet...Jeg ante fred og ingen fare og trasket i vei i snøen...plutselig så lå jeg så lang jeg var (og jeg er ganske lang altså! :ler: ) på veien...det var SÅPEglatt under snøen...reine skøytebanen! Bono trodde vi lekte.... :ler: Det første jeg gjorde var å se etter om noen hadde sett flyturen..og så sjekket jeg om jeg var beinhel...det var jeg jo heldigvis..bare litt forslått på ene ankelen! Men gjett om jeg måtte le av meg selv da!! :grine2:

Håper du får en fin mandag snuppa! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata :klem: Snuppeluppa mi! Ja det var kjempesynd at det ikke gikk denne gangen. Men sånn er det jo bare noen ganger. Og jeg regner jo med at det blir flere turer til Bergen og besøk hos din bror. Så vi får det nok til skal du se.Takk for at du har holdt liv i dagboka mi vennen.

Vindelspev :klem: håper det går bra med lesingen

Pi@ :klem: Ja jeg liker den vogna godt for den er så behagelig å kjøre også elsker Martine å sitte så høyt og ha full oversikt! Og den dukka er nydelig den, ser nesten litt levende ut når den sitter inni der!

Bertine :klem: Takk for at du holder liv i boka mi vennen

Lillelou :klem: nam kake og brus mens jeg er vekke, du har vel kost deg ja!

Mayamor :klem:

Silje:) :klem: Jammen bra du passer på vennen

iingvild :klem:

Susanna :klem: Jasså dere har hatt problemer med dataen dere også. Det er jo bare så irriterende. Kjenner jeg blir skikkelig frustrert når det ikke virker. Kommer en og ser mere på det i dag og jeg håper jammen det ikke blir flere dager uten data igjen da etterpå.Føler meg jo helt hjelpeløs uten jo!

Madden :klem: Jeg sier det igjen - det bildet var bare så fint!Også holdt jeg på å le meg ihjel da jeg hørte om lufteturen med Bono :ler: så dere for meg ja! Husker selv da jeg var på luftetur med Ina hunden vår jeg. Hadde langbåndet på henne, og satte meg ned for å hvile litt! Der lå det en pinne som smarte meg tok opp og kastet til hunden :overrasket: Og for de som ikke vet det hadde jeg altså en hund av rasen Grand Danoise..........................så gjett om jeg fikk meg en tur over gresset da? Med blå lår lenge etterpå og brannsår inni hendene etter nylonbåndet. Men jeg gjorde som deg Madden så først om noen hadde sett det for så å sjekke meg selv :ler: Veldig pinlig episode egentlig! Så dere har masse snø dere? her er det så vidt det ligger noen fnugg på bakken. Håper det kommer mer for det er så kjekt å se hvordan ungene koser seg.

Bustetroll :klem: Klart jeg er her vennen, bra du fant meg da!

ENDELIG tilbake på nettet igjen. Har jo nesten hatt abstinenser jo :sjenert:

Og det verste er at jeg kan forsvinne igjen etter at han vennen vår som kan dette med data er jeg jo spent på hva han finner ut i kveld da - eller ikke finner ut!Håper det løser seg og at alt kan begynne å fungere som normalt igjen!

Helgen har ikke vært den aller største. Martine er blitt snylta forkjøla, henrik har stmaplager og selv har jeg hatt så vondt pga en kraftig uvi. Har spist masse tranebær kapsler og drukket tranebærsaft til den store gullmedaljen så nå er jeg heldigvis mye bedre. Var redd jeg mått avsted og få noe medisin, men heldigvis klarte jeg meg med bærene mine da. Men fytti så vondt det der greiene der er. Kjennes jo ut som om man sitter på do og tisser piggtrå. Ikke noe å trakte etter nei.Var kjempeplaget med de greiene der før.Men så gav det seg liksom etter at jeg fikk Henrik. Men nå ser det ut som om jeg blir plaget igjen. Får kanskje få mannen til å sette noen nåler på meg.

Hadde store planer om å treffe kjære La Traviata i helgen, men så skar det seg nå for oss begge så det får vi heller ha tilgode.Men det hadde jo vært så kos å se henne og lillegullet!

På lørdagskvelden ordnet vi et lite overaskelses selskap for en venninde av meg som ble 40 år. Det var skikkelig kos. Samlet noen venner og laget deilig kalkunmiddag. Jeg spiser jo ikke kjøtt da men koste meg med alt tilbehøret.Hun fikk masse fine gaver og koste seg skikkelig.Og selv om jeg var i elendig form så var jeg nå glad for at jeg fikk det til.Det er så kjekt å glede andre.Særlig elsker jeg å gi gaver og slikt!Særlig når det ikke er ventet i det hele tatt!

Charminamannne har nå drevet og tømt mere i huset etter foreldrene sine. Henrik var med og han kommer alltid hjem med masse som han vil ta vare på. Samler det nå i noen esker til han på loftet. henrik er værre en Espen Askeladd tror jeg :ler: Men det er jo kos at han vil ha mange minner etter sine besteforeldre da.

Det har jo vært veldig tøfft for han å miste de.

Ute er det nydelig vær, og ifølge værmeldingene skal det visst være sånn i lang tid framover! Det høres nesten for godt ut til å være sant! Men det er jo lov å håpe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! :klem:

Ja, vi får ta det igjen neste gang, vil jo så veldig gjerne treffe deg og Martine vet du! :kose:

Håper du blir bedre av UVI´en og at ungene dine også er på bedringens vei! Og så krysser jeg fingrene for at det fine været i Bergen holder seg!

Ha en flott mandag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

:vinke:

Det er så godt å ha deg tilbake igjen, Charmina! KG-verdenen er definitivt ikke den samme uten deg...

Leit å høre at dere ikke har vært helt pigge- den uvi'en hørtes grusom ut! Jeg hadde noe som het refluks da jeg var liten (ble operert da jeg var 3), og derfor fikk jeg konstante uvi'er,og måtte gå på penicillin hele tida. Husker fortsatt den skrekkelige piggtrådfølelsen-mamma måtte friste meg med belønninger for å få meg til å tisse... :sjenert:

Men etter den tid har jeg faktisk ikke hatt det-yippii! :hoppe:

Håper det bare var tilfeldigheter at du fikk det,og at du slipper å begynnne å slite med sånt svineri igjen. :klem:

Her i heimen har adventsstjerna kommet på plass,og jeg brenner dagens telys nr ørten. Er så koselig med levende lys om vinteren,og spesielt i advents og juletida, tror ikke jeg hadde klart meg uten. :)

Pinny ligger på rammemadrassen ved vinduet,og ser snøfillene falle. Skulle hilse så mye og gi deg en skikkelig :kose: , sa hun.

Håper du får en deilig mandag,kjære du. :klem:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata :klem: JA det er jo kjekt å ha noe til gode også ikke sant? Og Martine tror jeg kommer til å synes veldig om Brage altså ;)

Lillelou :klem: Så du hadde Reflux du! Det hadde Henrik også og han gikk på medisiner i over 2 år for det! Ikke noe kjekt. Etterpå utviklet han astma og mange leger mener de med reflux er mere disponert for det en andre. Hadde ikke hørt det med uvi. Men det er jo lettere for jenter å få det da!

Kanskje jeg skal få charminamannen til å lokke meg med belønning når jeg må tisse også :hoho: for nå går jeg jo og holder meg ekstra lenge fordi jeg slett ikke har lyst til å sette meg ned på det doet! Men en klekkelig belønning hadde nok gjort underverker ja :sjarmor:

Brenner masser av lys her også. Mannen påstår at jeg om vinteren har høyere stearinbudsjett enn strømregningen :overrasket::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advent er egentlig en vidunderlig tid.

Masse lys i alle vinduene når man ser ut i mørket!

Er det noen som vet om en fin bok med jule evangeliet i?

Har så lyst til å lese det for ungene på julaften - ha det som en tradisjon liksom.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!!!

Huf så leit å høre om UVI. Det har jeg hatt EN gang og det er bortimot det verste jeg har opplevd. Selv fødselen var bedre enn det der greiene der :ler:

Men håper du klarte å bli kvitt det. Jeg sitter her selv med syka, og skal meg en tur til lege etterpå. Trenger nok antibiotika for halsbetennelse, men kommer meg nok fort bare jeg får begynt på tabeletter.

Og jammen kom det ikke snø til Bergen du..... Og en hel del. Marken utenfor er helt hvit og bilen er nedsnødd. Men jammen er det koselig. Har ikke rukket å få frem julestaken enda siden jeg har vært syk, men den kommer nok fort. Ingenting er som jul!!!!

Hvordan går det ellers med helsa di i dette været da?? og har du fått på deg ringene igjen? Jeg lurer på om mine fingre har blitt litt mindre og smertene er ikke så store lenger. Håper det går i riktig retning. Men er spent på legetimen i beg av september.

Nå må jeg prøve å få i meg litt mat. Ikke den helt store matlysten for tiden nei...

Ha en suuuuper mandag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i god stemning av alle lysene i vinduene når det er mørkt ute ja, helt skjønt.. ;)

Stearinlys er digg om vinteren.. :sjarmor:

Planer for helga da snuppi? :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så babysyk av å være i dagboka di Charmina. Ikke bare pågrunn av dine søte unger og det du skriver, men sånn der 90% av de som kommenterer her har jo barnebilder eller gravid mage. Sukk. Dette er ikke sunt! :ler:

Snakket med kjæresten tidligere, om jul og sånn. Og neste år skal vi til hennes foreldre, så sier hun "Kanskje har du stor baby-mage da". Jeg hopper jo opp og ned av glede. Og bare; JAA. Jaaaa-aaa. :ler:

Men vi vet jo begge at jeg skal jo ikke det. Det er jo for tidlig.

Må bli ferdig med studiene og sånn først. + at det skal jo rimelig stor planlegging og sikkert endel reising og penger for å kunne gjennomføre det, så det må nok vike litt foreløbig ja.

Derfor konkluderer jeg med at Charmina-bok ikke er en sunn plass for Bustis å være! :ler:

Jeg slutter ikke å komme hit av den grunn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilbake!! :hoppe:

Så kjekt! :ler:

Å, jeg elsker å tenne lys i høstmørke, eller blir det vintermørke nå??? Er vel vinter nå.... og snart jul!!! :sjarmor:

Ellers er alt bra i Charmis heimen?? Uvi er vondt altså! Har hatt det 1 gang da jeg var 12 og husker ennå kordan det svei :sjenert: he he

Mener jeg så en fin bok med juleevangeliet på ARK, hmmmm, ja tror det var der.

Med utrolig fine bilder/illustrasjoner....

Ha en fin kveld da vennen, nå er det baby-lage-tid for meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...