Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så skjønne dere er Madden, Susanna,Glossy, Lillelou, Sandra, ¤Escada¤, Dark Angel, Mayamor ,Digory og La Traviata :kyss::hjerte::hjerte::hjerte:

Det varmer sånn å komme inn her og se hilsner fra dere alle sammen.

Ja så er det overstått.

Henrik har fått sin aller første hormonsprøyte - den flinke gutten min.

Hadde nesten 2 timers opplæring. Var litt mask å sette sammen sprøyten med alt som skulle skrues, og medisin som skulle blandes. Men akkurat det trenger vi jo bare å gjøre hver 20 dag da! Selve sprøyten skal han ha hver kveld før han legger seg. Den settes i låret, men når han får litt mere fett på magen kan man også sette den der. Han var så flink gutten min, så jeg tror nok dette skal gå helt fint. Han fikk en flott bamse i premie. Og etterpå bar det på Mc Donalds og lekebutikk. Hadde lovet han en premie. Da valgte han et puzzlespill med 1000 brikker som vi skal kose oss med i dagene som kommer.

Holdt på å få sjokk da vi så på resepten hva medisinen egentlig kostet. (vi får den jo på blå resept og betaler bare egenandel - men den var jo på 400 da). Medisin for 40 dager kostet den nette sum av 8500 kr. :overrasket:

Martine var jo også på sykehuset. Hun kom først inn til en sykepleier som tok et EKG av henne. Så kom hjertespesialisten og snakket lenge med meg om det som hadde skjedd. Han var veldig grundig og svært hyggelig. Så tok han ultralyd av hjertet hennes. Der kunne han heldigvis ikke finne noe galt! Men det han tror gjør at dette har skjedd med henne (at hun er bevistløs og helt kald) er at hun har hatt en hjerterytme forstyrrelse. Han mener da at hjertet hennes mest sannsynlig slår så fort - over 200 slag i minuttet og at hjertet da ikke klarer å pumpe blodet sånn som det skal opp til hodet og andre steder. Dette gjør at hun faller vekk, blir blek og kald. Men hjertet kan ikke stoppe, og hun kan ikke dø av det. Han ville heller ikke begynne å medisinere henne mot dette siden han ikke kan gi henne noen diagnose siden det "bare" har vært 2 sånne annfall.Skjer det igjen må vi dra rett på hjerteavdelingen og få henne undersøkt. Men siden hun ikke har vært blå i huden noen av gangene så mente han helt klart at det iallefall ikke har vært noen pustestans. Han anbefalte derfor at vi ikke fikk en sånn alarm til å ha i sengen. Disse alarmene hadde det nemmelig med å gå i hytt og pine, og skapte mere uro enn trygghet. Og man hadde ingen garanti for at man kunne redde barn med pustestans om de hadde en slik i sengen. Men han skjønte godt at jeg var engstelig og rådet meg til å fortsette å ha henne ved sengen min sånn at jeg kunne se til henne når jeg følte for det.

Men jeg føler meg jo litt roligere nå når jeg iallefall vet at hun ikke har noen alvorlig hjertefeil da og kan få hjertestans eller noe da.

Ellers likte nå den lille jenta mi slettes ikke å bli undersøkt og sa høyt ifra hva hun mente om akkurat det ja! :ler: Også prøvde hun flere ganger å ta fra legen ultralydapparatet. Sykelpeieren holdt opp masse leker som spilte og blinket - men hun lot seg ikke så veldig avlede da! Legen mente det var fordi hun var så interessert i teknologi og ikke brydde seg om sånne barnslige greier :ler:

Klokka er nå ni og jeg er ganske trøtt etter en lang dag. Nå skal jeg opp og slange meg på sofaen sammen med charminamannen, så jeg får heller kose meg med dagbøkene deres i morgen alle jentene mine som stikker innom. Jeg er så glad for å ha dere alle sammen.

Klems fra Charmina :klem:

Endret av Charmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa! :klem:

Så fint at det gikk bra på sykehuset, med begge gullungene dine! Henrik er jammen tøff. Ingen tvil om at han fortjente premie! :)

Godt å høre at det ikke er noe alvorlig med Martine. Det er jo kjempeskummelt når sånt skjer, men du er kanskje litt mer beroliget nå? Greit å ha henne i nærheten av senga en stund til i hvertfall!

Kos deg med sofaen og mannen i kveld! :klem::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupp!! :klem:

Så godt å høre at det ikke var noe galt med hjertet til prinsessa di! :rosasmil:

Og godt var det vel også å få en forklaring på hva det er som gjør det! Hvordan synes du selv det går nå da?

Det er jo ikke tvil om at det er mye tryggere for deg å ha Martine sin seng inne hos dere, så kan du, som legen sa, se til henne når du vil. :Nikke:

Så flink Henrik var da!! Synes han er kjempe flink!! :klappe:

Ja, medisiner er fryktelig dyrt..!! Men 8500 kr. for 40 dager?? :overrasket: Godt at det er på blå resept ja!!

Håper du får en kjempe fin dag vennnen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive om kulen som Martine har i nakken også. Den har jo vokst ganske mye siden hun ble født og er vel på størrelse med en stor drue nå. Legen sjekket den med ultralyd og det er nok en veskefylt fettkul. Den mente han at hun måtte operere ut og hun er nå henvist til en annen lege med dette. Så da er det bare å vente på innkallelse igjen da!

Kan ikke si at jeg liker tanken på at hun må i narkose når hun er så liten da, men det er jo ikke noe annet å gjøre.

Digory :klem: Nøt kvelden på sofaen :sjarmor:

La Traviata :klem: Er jo litt beroliget når jeg iallefall vet at det ikke er noe alvorlig galt med hjertet hennes , og at hun mest sannsynlig ikke har hatt pustestans. Men det tar nok en tid før jeg klarer å slappe av alikevel. Legen kunne jo ikke si 100% at det var slik, men jeg velger å tro at det er en slikrytmeforstyrrelse som gjør dette. Og håper at det aldri vil skje igjen.

Susanna :klem: Ja uten blå resept hadde han nok ikke kunnet fått den behandlingen. Det hadde nok blitt en alt for stor utgift ja. Han var nå så morsom da vi var på Mc Donalds i går. Han sto foran disken og snudde seg mot meg og sa "mamma , nå når jeg enda lengre opp så nå merker jeg at den sprøyten hjalp" :ler: Han var helt sikker på at han hadde vokst litt alt :hjerte:

Søren , jeg våknet opp med den vonde halsen i dag og er nok iferd med å bli godt forkjølet! Ifølge charminamannen er det ikke annet å forvente så lite tøy som jeg trer på meg når jeg går ut.......... :sjenert: Men jeg kan ikke fordra å gå i tykke gensre og slikt jeg da og ender opp med tynne gensre og bluser istedet! Jaja kanskje jeg lærer en gang jeg også????

Nei middagen kaller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det gikk bra med begge de nydlige barna dine på sykehuset. Så bra det ikke var noe alvorlig med Martine. Har tenkt veldig på dere altså!

Ha en fin torsdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Blir helt rørt av godgutten din jeg Charmina...noe så skjønt!!! :hjerter: Den kommentaren der var bare sååå skjønn da! Synes han er så utrolig tapper jeg at jeg blir helt rørt!

Godt at dere fikk gode nyheter på sykehuset, det var nok en stor lettelse å få sjekket grundig!

Du får skjenn for bekledningen du også!? :ler: Men jeg kan trøste deg med at det hjelper ikke med for mye klær heller!! Jeg kledde meg nemlig temmelig høstlig her om dagen med strikket jakke og ullsjal i halsen...gjett hvem som ble forkjølet da?! :roll: Det nytter bare ikke å tro at man kan få klaff med bekledning i dette været altså! Det skifter jo så raskt!

Håper du får en flott fredag snuppa!!

Gooood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snuppelupp! :klem:

Du må kle på deg kjære venn! :fy_fy: Ikke noe særlig å bli forkjølet nei.. Kjempe kjedelig..!! :Nikke:

Han var nå så morsom da vi var på Mc Donalds i går. Han sto foran disken og snudde seg mot meg og sa "mamma , nå når jeg enda lengre opp så nå merker jeg at den sprøyten hjalp"  Han var helt sikker på at han hadde vokst litt alt 

:grine2: :ler2: Så skjønn han er den gutten din!! Han får virkelig sagt det!! :ler::hjerter_rundt:

Innom for å ønske deg ei kjempe fin helg!! :kyss:

Og jeg håper selvfølgelig at det du kjente på i går bare var forbigåendes, og at du er frisk som en fisk i dag!! ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! :klem:

Huff, har du blitt forkjøla snuppa! :troest:

Ja, det er jo tida for sånt svineri nå dessverre! :sur:

Det hjelper jo ikke alltid å kle på seg masse heller, jeg blir i hvert fall like forkjøla samme hvor mange tykke gensere jeg trer på meg!

Hvis det er kaldt på soverommet anbefaler jeg å sove med skjerf på! Og drikke varm melk med honning (noen liker det, andre :kvalm: av det... men det hjelper!)

Goooood bedring Charmina, og håper dere får en fin helg! :klem:

Henrik er jo bare så søt... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så godt å høre at det gikk fint på sykehuset! Og at de som jobbet der tok godt vare på dere ;)

Må krype i seng nå...aaaalt for sent dette!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje:) :klem: Takk for tankene vennen

Madden :klem: Ja han er veldig god gutten min, og sier masse rart da! Men han er kjempeflink med de sprøytene altså - jeg er kjempeimponert jeg! Han bare bretter ned buksa og er klar med en gang jeg sier at vi må ta den.Tror ikke jeg hadde gjort det samme når jeg var på hans alder nei..............ikke nå heller faktisk :sjenert: Ja jeg får nok skjenn for bekledning ja! Husker da min svigermor levde - hun var alltid helt oppgitt for at jeg gikk barfot langt utpå sensommeren. Tilslutt begynte jeg å ha et par sokker liggende i bilen som jeg kunne tre på meg før jeg gikk inn der. Så slapp jeg iallefall maset :ler: Men i dag savner jeg det veldig............hun var en skjønn dame.

Susanna :klem: Ikke helt fisk i dag nei vennen, er nok mere kaktuslignende. Men skal ikke klage da - en forkjølelse er jo egentlig bare en bagatell ikke sant?Men kunne godt ha klart meg uten da! Men nå har charminamannen servert sin kone deilig solbærtoddy så da har jeg det bra gitt :sjarmor:

Dark Angel :klem: Hun sover nok ikke så veldig mye ennå heller den lille frøkna mi desverre. Men tro det eller ei i natt la hun seg bare ned igjen når hun våknet.Sto i senga og så på meg også la hun seg bare ned igjen :overrasket::hoppe:

La Traviata :klem: Melk med honning :kvalm: jeg nok av for jeg liker jo ikke melk engang. Men skjerf rundt halsen skal jeg jammen ta på i natt. Takk for rådet vennen min.Rompa bar og skjerf :ler::ler::ler:

Klokka er over ett om natta og jeg burde lagt og sovet for lenge siden. Men så hører jeg at Martine er våken der inne på soverommet, og charminamannen sitter enda oppe og ser på film. Så da blir jeg bare sittende her litt til tenker jeg! Er jo utpreget B menneske jeg egentlig, men dette året her har jeg vært temmelig kveldstrøtt egentlig. Men det er vel kanskje ikke så rart så lite søvn som Martine gir sin mor om natten.

Men jammen er det artig om dagene å se hvordan hun utvikler seg.

Hun sier mamma og pappa hele dagen. Og om morgenen (ca klokka kvart på seks) er det alltid pappa hun står og roper på. Hun har vel funnet ut at det bare er han som orker å stå opp med henne på den tiden.Han kan egentlig ligge til halv syv da, men tar henne på badet, steller henne og gir henne frokost. Så ligger jeg til Henrik kommer trøtt ned og kryper under dyna mi. Da får vi 5 minutter sammen før han må inn på badet og gjøre seg klar til skolen.

Hun har også begynt å si Bø for det leker vi jo innimellom (borte - bø).

Også gjør hun ulike ting når vi sier det til henne.

- viser hvor stor hun er med armene høyt til værs

-klapper når vi synger klappe søte

-spiller på slurva

-vinker

-blunker med øynene

Gjett om hun er artig da og nyter oppmerksomheten.

I morgen skal vi alle til byen en tur.Ungene trenger litt forskjellig og mor trenger litt stueforandring.Blir jo litt bundet når jeg passer de to barna.

Så om ikke halsen er enda mere sår og hoven blir det bytur og lunch etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bertine :klem: Jasså sent oppe du også ja? :ler: Vi må jo ha skrevet samtidig vi.

Har akkurat ammet Martine og byttet våt bleie så nå sitter jeg her og venter på at hun skal sovne igjen før jeg sniker meg under dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK....................gjett hvem som holdt det gående i flere timer i natt da????

:Gjesp::Gjesp::Gjesp::Gjesp:

Hun var rett og slett i storform den lille madammen. Først lå hun bare og jodlet og lekte med de to kosedyrene sine, men så ble det kjedelig. Og da var det så gøy å "Pælme" de i hodet på moren istedenfor. Og så holdt hun på å le seg ihjel. Tror ikke hun puttet tommelen i munnen og gav opp før klokka var nermere 04 jeg :overrasket: :grine2:

Så nå er både mor og far temmelig trøtte ja!

Men til byen skal vi nå for ute er solen iferd med å komme fram.

Og halsen..................er fremdeles kaktus ja :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! :klem:

Huffameg for en liten natterangler dere har da! Dere får ha en fin tur til byen selv om formen ikke er helt på topp!

Sender over litt trøst :troest: og ønsker dere en god helg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...