Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Ja, nå håper jeg at du har kommet deg opp og er klar for en ny dag. Solen titter frem her hos meg og jeg håper du får en super tur til byen uten barn! Det fortjener du.....

Lørdags :klem: fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

:vinke: !

Gooood morgen! ny,dag-nye muligheter (for shopping)! Håper du har sovet som en ert en sekk (eh...det hørtes ikke så bra ut som jeg hadde tenkt...)!I hvertfall at du har fått noen gode timer på øyet. :)

Så godt at legen tok deg på alvor-det må være fælt å gå rundt å bekymre seg sånn for lilleprinsessa, men nå finner de helt sikkert ut av det,og alt blir bra. :klem:

Fortsatt litt shaky etter "nær noe som kan ha vært grevling"-opplevelse i går. Det var ENTEN grevling,eller en veldig full,bitteliten nabo på alle fire,og ettersom dette er et veldig etablert strøk,så tror jeg egentlig ikke noe særlig på det siste alternativet. ;)

Håper du får en fin bytur,og at du finner deg noe lekkert-det fortjener du,vennen!

Stooor lørdags :klem: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur i byen.............men så ble jeg kjempedårlig og måtte bare dra hjem igjen :tristbla:

Kastet opp, og har vært elendig i hele dag! Verker alle steder. Nå skal jeg krype under dyna igjen og synes synd i meg selv.

Og Martine holdt et sabla liv i natt - værre en noensinne :overrasket: Reiser seg opp og står i sengen..........og gjett hvordan det går når hun ikke eier balanse :sprettoy:

Orker ikke flere sånne netter snart jeg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke:

Kommer for å trøste og klemme på stakkars du som er dårlig,og har en superturbo nattens dronning til datter! :kose::klem:

Håper du blir fort frisk igjen-ta vare på deg selv! :klem:

Og du...du ja,du søte babyen der...:Når det er natt,så skal man S-O-V-E.Sove! Ellers blir mammaen og pappaen din så slitne og dårlige at de ikke orker å leke med deg,og DET er vel kjedelig,det! Soooooov....sooooov....soooov.... ;)

Håper der hjalp,og at natten blir så rolig og restituerende som overhode mulig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff. Ha masse god bedring vennen min!!! Håper det går over og du får kvilt deg litt. Ikke noe gøy med babyer som er våken. har hatt en urokig natt jeg og, men ikke i nærheten av din da... huff. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen min! :klem:

Så leit at du er dårlig, håper det går over fort og at Martine ikke var fullt så turbo i natt!

Stor god-bedringsklem oversendes! :klem:

Og en blomst fordi du er den du er :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Har helt vondt av deg jeg...vet hvordan jeg blir når jeg ikke får nok søvn...og du skal jo ta deg av barn i tillegg...jeg har jo bare meg selv!!!

Tror du må få hjelp til litt sånn søvnmønstertrening eller noe! Vet at en bekjent av meg fikk kjempegod veiledning på helsestasjonen med søvnmønstertrening på sine tvillinger! De holdt et sabla liv hver natt..men med trening i noen få dager så var de engler! Helt utrolig....

Sender over en masse :klem::klem::klem::klem::klem: og :dagens-rose::perebrus::gave::smilyblomst: til deg fordi du er så flott ei jente!Håper du snart blir frisk igjen også!

:kose: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så slitsomt for deg Charmina! Skjønner godt du er sliten også blir du syk i tillegg!!! Ligger Martine på eget rom enda eller? Ikke det at Maren ikke har sovet godt om nettene, men det ble enda bedre når hun kom over i eget rom. Da ser hun ikke oss og legger seg til å sove med en gang igjen om hun skulle våkne. Rart med det der at de vet mamma og pappa er i nærheten...

Uansett, stor :klem: til deg. God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønne dere er jenter :grine2: Jeg blir helt rørt jeg! Dere skulle hatt verdens aller største klem alle sammen :klem:

Lillelou :klem: Godjenta mi som alltid sprer glede

Glossy :klem: en annen godjente som betyr masse

La Traviata :klem: En godjente som alltid kommer med fine ord

Madden :klem: Gullklumpen som bestandig er der og sprer om seg med visdom. Og som varmer hjertet.

Bertine :klem: Snuppeluppa :smile:

Silje:) :klem: Nok en godjente som sprer glede

Susanna :klem: Godjenta med verdens festligste avatar og med masse omsorg

Jeg mener er det rart jeg er Glad som har sånne jenter innom i dagboka mi rett som det er.

Jeg er så glad i dere alle sammen :hjerte:

JA så er det blitt tirsdag og jeg er sånn noenlunde på beina igjen! Helga var bare helt pyton med lite søvn og sykdom. Håper jammen ikke det blir mange sånne.

Madden min, jeg har faktisk tenkt seriøst på å få hjelp om dette søvnmønsteret til Martine ikke blir bedre. Hun sliter jo ut alle sånn som dette holder på. Det kunne jo hende at alt hadde blitt bedre om vi hadde lagt henne inn på eget rom. Men før vi vet med sikkerhet hva som gjør at disse tingene med henne skjer våger jeg ikke å ha henne andre steder enn rett ved siden av senga mi. Legger jeg henne på eget rom nå må jeg jo bare stå opp og sjekke henne alikevel.Nå hører jeg jo pusten hennes iallefall. Kjenner at jeg er utrolig sliten for tiden og det er nok derfor jeg blir lett syk også. Har jo ikke sovet skikkelig på lenge og det er utrolig frustrerende. Og ikke har vi jo folk i kø til å avlaste oss heller da. Men vi klarer oss. Til helgen reiser Charminamannen på guttetur og jeg kan ikke si at jeg gleder meg til en helg alene. Men samtidig så er det jo så viktig at han får gjøre litt annet enn å være her med oss hele tiden.

Og helgene raser jo avgårde.

Har planer om å omsider få malt litt på loftet, men så er det bare det da at når helgen kommer er jeg så pumpet at jeg rett og slett ikke orker noen ting :tristbla:

Nei nå skal jeg se litt i dagbøkene................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Ååååå,jeg får helt vondt inni meg av å lese om hvor sliten du er.Det må være beintøft å være deg for tida, og så tøff som du er! Enormt diger klem kommer her!!! : :klem:

Hadde jeg kunnet komme til Bergen,skulle jeg ha trillet Martine til Os og tilbake igjen,sånn at du kunne fått hvilt deg litt.

Tenker masse på deg og prøver å blåse nedover litt sovestøv!

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen! :klem:

Så fint at formen din er bedre! Det er ikke bra at du sliter deg ut sånn, så det med søvnhjelp til Martine høres ut som en veldig god ide!

Når skal du få deg en frihelg da? :sjenert:

Mannen din fortjener litt tid med gutta selvfølgelig, men jeg synes jammen du kunne fortjent en helg på spa-hotell eller noe lignende!

*kronerulling til inntekt for velvære-weekend for Charmina* :ler:

Hadde vært noe det! ;)

Ønsker deg en fin kveld, Charmina! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Signerer innlegget til lillelou..!

Jeg får så vondt av å sitte å lese om hvor sliten du er jeg også.. Er det ingen som kan avlaste deg litt da vennen? Hvordan er det i ukene da?

Er det bare du som er oppe på natten dersom Martine er våken? Eller hjelper mannen til litt også? Skjønner jo at mange ikke vil "plage" mannen dersom han skal opp neste morgen på jobb, men nå som dette har pågått så lenge så MÅ du også få hvile deg litt.. :klem: (men nå vet jeg ikke hvor mye mannen din hjelper til da..) Får mannen din forresten sove disse nettene Martine er våken, eller går det like mye utover han?

Ja, jeg tror du så absolutt bør oppsøke noen som kan hjelpe dere med disse sovnløse nettene, som Madden skrev. for ingen greier dette i lengen vettu!! Det gjør det vel ikke noe lettere når en i tillegg bekymrer seg over det som hender Martine av og til (at det er vanskelig å få kontakt/vekke henne)..

Åååå, jeg har bare lyst til å hive meg på første fly til Bergen og passe den lille fante-prinsessa di, slik mammaen hennes virkelig får hvilt seg ut! OG da hadde jeg insistert på å være der mere enn bare en natt, for det er helt klart mere som må til!

Men kjære Charmina vennen, lov meg at du oppsøker noen som kan hjelpe dere med dette..! :klem::klem::klem:

:kyss::kose:

Og dessuten så tror jeg fakrisk at jeg kårer deg til KG BESTE mamma!! For jeg BEUNDRER deg virkelig for at du har holdt ut så lenge som du har gjort, med tanke på søvnmangel og våkennetter!! Og du har et hjerte av gull som det ikke er tvil om smitter over på alle! :dagens-rose::kghjerte:

:kose::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelou :klem: Du er nå god du! Trille Martine til Os og tilbake ja :ler: DET hadde vært noe det :sjarmor: DA hadde mor fått sovet litt ja! Jeg blir helt rørt av omtanken din vennen min!

La Traviata :klem: Godjenta! Kronerulling du liksom :ler: Men jammen hadde det vært deilig med en avslappende helg på spa ja! DET hadde jeg virkelig trengt! Men så lenge Martine nekter å drikke fra noe annet som ikke er 100% maken til mammaen sin pupp så er det ikke lenge jeg kan være vekke om gangen nei! :roll: Men kanskje noen timer med spa på dagtid hadde vært noe! Jeg blir så glad for omtanken du viser vennen :klem:

Susanna :klem: Gjett hvem som fikk meg til å :grine2: av de vakre ordene der?Det må jo være noe av det fineste noen har sagt til meg! Jeg blir jo rørt langt inni :hjerte: mitt jo! Det er nok ikke bare jeg som er oppe om natten nei, så mannen lider nok nesten like mye som meg av dette. Innimellom bare sover han og stenger helt av men det synes jeg er ok. Han tar henne opp, bytter på henne, vugger og trøster. Men han er nok mere avslappet iforhold til det vi har opplevd med henne for det er jo bare jeg som har funnet henne slik. Med andre ord har han nok ikke fått følt den skrekken på kroppen sånn som meg!

Dere er bare så skjønne jenter :grine2: :hjerter_rundt:

Håper vi får den timen til Martine ganske raskt, men som sagt er ikke Haukeland akkurat de raskeste da! Vet ikke om det er der jeg skal snakke med de om det søvnproblemet vi har eller noen andre?????? (råd taes imot om dere kjenner noen som er flinke og driver med slikt)

Et annet problem er jo at hun nekter å drikke noe annet en melk fra puppen. Og i det siste er det egentlig ikke så mye hun drikker av det også. Så det er ikke akkurat mengder av veske hun får i seg da! Noe kommer jo gjennom maten selvfølgelig, men andre barn drikker jo ganske mye mere ser jeg jo.

Har prøvd alle kopper og flasker som finnes snart. Ikke suger hun, og ikke svelger hun unna. Og for skikkelig å understreke at DETTE VIL JEG IKKE så kniper hun igjen øynene også :overrasket: ................da kan vi ikke annet en å le av henne heller da!

Skjønner ikke at 2 unger med de samme foreldrene kan være så totalt ulike i måten å være på jeg! Henrik var jo den enkleste lille babyen i hele verden. Sov hele natten fra han var 5 dager gammel........rolig og fredelig! :klø: Mamma har alltid hevdet at gutter er mye enklere enn jenter, men det får da være måte på.

Nei, jeg får gjøre ferdig middagen. Henrik er blitt med en gutt i klassen hjem og Martine sover litt. Charminamannen kommer vel snart inn dørene tenker jeg!

......................og der våknet frøkna mi ja, og ligger inne i sengen og roper på pappaen sin (pleier ofte det når hun våkner)

Takk igjen skjønne jentene mine - dere holder meg oppe!!!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Det kan ikke være lett dette, med alt for lite søvn! Vet hvordan jeg er når jeg ikke får sove, og jeg har ikke barn å ta vare på engang!! Tror mannen er litt redd meg når jeg har fått for lite søvn... :ler:

Leste en plass, tror det var i hjemmet om en sykepleier eller barnesykepleier som spesialiserte seg på dette med barn og søvnmønster... skal se om jeg finner denne artikkelen. Hun kom hjem til familier og hjalp dem.

Ha en fin dag vennen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen vennen min!

Ikke lett med en sånn prinsesse vil-ikke som bare vil ha mammas pupp! Brage vil ikke ha flaske han heller, men har lært seg å drikke vann av tutekopp. Tok litt tid, men etter hvert skjønte han det!

Du kan prøve en helt vanlig kopp også, det blir mer søl men kanskje Martine får i seg litt.

Du må absolutt komme deg på spa en dag! Det fortjener du!

Signerer forresten det Susanna sa over her om at du må være KGs beste mamma. Det er beundringsverdig å holde ut med den natteranglinga, og så stiller du opp for mann og barn, pluss dagbarna!

Makan til fantastisk dame skal man lete lenge etter! :dagens-rose:

Forresten: nevøen vår har fått hjelp ang. søvn på helsestasjonen vet jeg! Han sover også særdeles lite, og han er 4 år... Er mest kosen det går på tror jeg. Men foreldrene er ganske slitne, det kan jeg love deg.

Nå drysser jeg litt drømmepulver over til Martine og håper det kommer fram:

*.... * ..... * .... * ....... * * *

* ... * ... * . * .... ... * * .............. *

* .............. *

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at mannen også stiller opp! ;) Det høres ut som han er en kjempe god pappa! :Nikke:

Men det er klart, så lenge Martine ikke tar annet enn pupp, så kan ikke mammaen være så langt unna nei! :) Jnas synes det er kjempe stas å få drikke av kopp med sugerør! Da skal du se gutten sin som slurper i seg vann da!! :Nikke: Er det mye du ammer Martine nå?

Det må jo også sies, at det er kjempe flott at Martine fortsatt får morsmelk da! :klappe: (selv om jeg er helt sikker på at mammaen vil at hun skal drikke av noe annet enn bare puppen ;) dere får prøve dere frem litt du og Martine! ;) )

Jeg har også forresten hørt om de som har fått hjelp av helsestasjonen. Husker Madden har fortalt meg om det tvillingparet som sleit med søvnen på natten, men husker ikke hvor de fikk hjelp...

Håper der får time på Haukeland om ikke så lenge. Du kan jo ringe og purre på også da, det er lov det for ei bekymret mamma. :Nikke:

Håper denne natten gir deg litt søvn vennen!

:klem::klem::klem::klem:

:vinke::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...