Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Innom med en nattaklem :klem:

Håper du har hatt en fin dag! Spent på å høre hvordan morgendagens barneselskap blir!

Håper Martine lar deg sove bra i natt da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LA Traviata :) Så søt du er!Jeg blir jo rent :oops: av rosen! Kommer sikkert til å være ganske sliten i kveld da :wink: Fine gaver mannen din fikk da! Den boka tenkte jeg å kjøpe også. Den er fin!Står nå på hodet og gjør ting ferdig!

Silje :) Treningsøkten var god, det er bare så godt etterpå! Nå er neste på torsdag. Og bekkenet er helt klart blitt bedre av dette!Kjekt at du likte bildene da. JA det er rart det der hvordan man tenker inni hodet sitt at andre ser ut! :)

Lillelou :) Takk for hilsen snuppa - koselig! Håper du får en fin tur!

Ja nå har jeg bakt 2 sjokoladekaker og muffinsene står i ovnen. Martine er snill pike og sover sånn at mammaen får gjort det hun skal. Og det fortsetter med godt sovemønster om natta - kun mat 1 gang :Hehe:

Bordet dekket charminamannen og jeg i går.Det ble kjempefint.Henrik kom og gav oss en god klem i morges og takket for at vi hadde laget det så fint for han :hjerte:

Om litt skal jeg rydde litt på loftet sånn at vi kan gå opp der etter maten og ha litt leking. Blir stollek, gjette konkurranse,og historiefortelling. Jeg har skrevet en liten historie også skal ungene sette inn noen ord som de kommer på. Når jeg da leser historien igjen blir den ganske så artig!

Snopeposer skal de også få - det hører liksom med det da. Ungene synes jo det er toppers.

Gleder meg til de kommer - og gleder meg til de drar :sjarmor::ler:

Skal se innom dagbøkene deres litt senere jenter! (om jeg ikke ligger besvimt etter festen :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med forberedelsene! Ikke besvim for oss da! :ler:

Det er koselig å stelle i stand fest for en som setter pris på det og blir glad for det! Henrik kommer nok til å kose seg tenker jeg! :Nikke:

Høres ut som det blir morsomme leker også! Sånne historier hvor man setter inn ord (er det adjektiver?) husker jeg vi lagde også på skolen! Morsomt resultat :-)

Håper festen blir fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Henrik som er blitt 7 år!!! Høres ut som en super bursdag han fikk. Håper det gikk bra i dag og at de ikke har slitt deg helt ut!! :wink:

Så flink du er med treningen da :hoppe: Jeg skal på min første prøvetime denne uken så jeg er spent på den. Håper det er noe for meg for nå verker jeg etter å komme litt i form ja.

Vi har i dag vært på baby svømming og tulla er lagt seg. HUn er trøtt etter dagens gjøremål så jeg håper hun sovner fort.

Drakk 250 ml i kveld i tillegg til pupp :o Må si hun virkelig har vært sulten i kveld ja. Tror ikke hun har spist så mye noen sinne!! Håper dette fortsetter da, hun trenger jo å få opp vekten sin.

Håper du får en super kveld med fruene dine som du liker så godt :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stupte bare til sengs i går!

At 22 unger kan bråke mye :o :o :o

Trodde taket skulle lette i perioder :o :o :o

Og alt som kommer ut av munnen på de i den alderen der :hoho:

Med andre ord ble det 2 intense timer, men alt i alt syntes jeg at det gikk veldig bra. Det var egentlig lyden som var det verste. Det var lite grising og søling.

Og lekene vi hadde var en stor suksess.Særlig den historien der de skulle putte inn ord vakte glede og latter. :Nikke:

Men å servere så mange unger er jammen ikke lett når alle mange har litt fikse ideer. 2 likte ikke pølser og skulle derfor bare ha brød. En med ketchup og en uten. En likte ikke pølser som han kalte for knekke pølser (det var altså pølser som laget lyd når de knakk),en likte slett ikke sjokolade kake (heldigvis bakte jeg masse muffins), noen likte ikke pynten oppå kaken,.............................og selvfølgelig skulle alle ha blanding når det gjaldt brus. Så da ble det en stund å sitte til bords ja.

Og etterpå og underveis skulle jo alle på do - og da helst samtidig :roll::ler:

Ja ja, nå er det nå over for denne gang - og det er et helt år til neste gang :hoppe:

Nå må jeg se noen dagbøker før jeg drar ut og handler. Lillebroren min har bursdag på lørdag og jeg må få avgårde en presang til han i dag! Lurer på hva jeg skal finne på. Ikke så lett!

DArk Angel :) Jo som du ser :ler:

La Traviata :) Besvimte ikke,men hadde trengt hørselsværn :ler: Henrik var i hundre ja!

SirkaSå fin avatar du har fått :hjerte:

Glossy :) Så gøy at du skal på prøvetime da! Bare gled deg! Du vil kanskje synes at det er litt forvirrende første gangen. Iallefall oppvarmingen. DA følte iallefall jeg at jeg hadde 10 armer og bein de førsta gangene. Håper du synes det blir kjekt!

Oj så mye mat hun spiser da - flinke jenten! Nå legger hun vel på seg tenker jeg!Blir spennende på neste kontroll da!

Nå må jeg spise litt frokost!Det brummer i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Så fint at det gikk bra på bursdagfesten! Kan tenke meg at 22 unger lager mye støy, ja! Hørselsvern hadde vært tingen :ler:

Så fint at Henrik koste seg da!

Men deilig at det er et år til neste gang kan jeg tenke meg... :wink:

Ha en fin dag da Charmina! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut til at ungen har kost seg da, og det hadde jeg regnet med når det var du som skulle arrangere :Nikke: Henrik ble nok glad for et vellykket selskap. Men hørselsvern kan jeg tenke meg du trengte ja. Kan bare forestille meg lydstyrken!!!

Ha en fin dag, og lykke til med kjøp av bursdagsgave. Brødrene mine syns jeg det alltid er vanskelig å kjøpe til!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei vennen!

Så fin bursdag Henrik hadde! Tenker han ble glad for sykkelen ja :ler:

Husker ennå min første sykkel; rosa og nydelig :wink:

Ha en fin kveld! Jeg skal sitte barnevakt for venninen min sin 9mnd gamle jente. Blir koselig:)

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Hei på deg :)

Håper eldste gutten din hadde en fin fest :sarkasme::flagg:

Hvor gammel er minste jenta nå?

Ble tante for ca. 1mnd. siden, han bestemte seg for å komme et par mnd. for tidlig, men alt er bra med han nå.. :tunge1: er så koselig med sånne små! :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA Traviata :) Hørselsvern burde vært standard utrustning på slike tilstelninger :ler:

Silje:) :) Fant en fin jakke etter mye leting.Håper bare han blir fornøyd.Kjøpte den på Jack&Jones og tenkte at den var midt i blinket til han. Håper han synes det samme da.

Bertine :) Rosa sykkel drømmer jeg om ennå jeg :wink::ler:

¤Escada¤ :) Kjekt med nye fjes :) Minstemann er blitt 7 mnd nå!Tiden bare flyr!

Klokka er blitt natt og det er på tide å komme seg under dyna.Har lagt i badekaret og det blir man jo ikke akkurat mindre trøtt av nei!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Å synke ned i et badekar etter en lang dag er bare helt himmelsk! Gjør det altfor sjelden selv!

Håper dere får en fin dag i Charminaheimen! Her er det grått og trist og surt og ekkelt! :( Har ikke det minste lyst til å bevege meg utendørs!

Men vi skal på kino i kveld da... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LA Traviata :) Det er et helt grusomt vær her også. Du skal se hvordan det regner ute :o Skulle tro alle sluser var åpnet. Blåser gjør det også :tunge1:

Så kjekt med kino da!

Som dere ser over er været helt elendig!Skikkelig innevær med andre ord. Regner med at jeg får våte unger inni bilen etterpå ja!

Martine sover blunden sin og jeg sitter og skriver kort.Bestilte noen fra fotografen som jeg sender ut til noen i familien og noen venner!Litt koselig å få annet en regninger i postkassa ikke sant?

Etterpå skal jeg gå løs på haugen med klær. Fatter ikke at den kan vokse så fort jeg :o Her er vi jo bare 4 stk i familien - hvordan klarer de det de som er enda flere :klø:

Kjøpte en liten eske som ser ut som en kortstokk her om dagen.Inni den ligger det 52 kort med aktiviteter for barn som reiser med fly. Blir jo noen timer på fly i sommer så da kan det jo være greit å kunne gjøre noe sammen med Henrik.Der er det forskjellige huskeleker, rim leker, tegneoppgaver o.l

Nå får jeg gjøre litt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Hei snuppa!! :kyss:

Så dere regner vekk i Bergen også ja?! Her øser det også ned...jeg rakk akkurat å komme meg inn igjen fra luftetur før slusene åpnet for fullt!!! *puh!!*

Jeg som hadde store planer om klestørk...jaja, jeg har jo sånn tørkealtan, den er under tak, og så regner det ikke inn på den..ikke så mye iallefall, men det er jo så fuktig i luften så det tar jo tid da! :roll:

Snakker meg om klesvask..jeg skjønner absolutt ikke hvordan vi får det til...jeg mener, vi er jo bare TO!!!

Og jeg er ikke skyldig i å bruke for mye klær altså!! Jeg klarer meg med veldig lite i de periodene jeg jobber mye, for da er jeg bare våken noen få timer i sivilt! :wink: Resten av døgnet sover jeg eller går i uniform! Men mannen er storforbruker av klær da...jeg må virkelig fortsette innskjerpingen..han er helt UMULIG!! :ler: Tør ikke tenke på hvordan det blir når vi får barn!! Da drukner jeg vel i klesvask når det er så ille allerede nå!! :ler:

Venter i spenning på at bildene skal godkjennes...du har så skjønne barn! Jeg blir glad av å se på bildene dine!! :)

Håper du får en flott torsdag til tross for gråværet!!

God torsdags- :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Madden min :) Ja faktisk ikke jeg som har mest klær heller, men helt klart barna. Særlig Henrik sine går i vask hele tiden. De leker jo masse ute og ser ut deretter. Men han er nå ikke helt vekke mannen heller da - treningstøy og i det hele tatt! Hadde jeg bare vært flink og lagt de sammen etter hvert som jeg lover meg selv hver gang .....................men det blir aldri sånn :tunge1:

Nå har jeg vært på skolen, men Henrik ville være med en gutt i klassen hjem han så da fikk han nå lov til det! Skal hente han igjen etter barnetv.

Rolig i huset da med andre ord. Er jo vant til at han og gjerne noen andre er inne her om dagene.Ikke hadde han lekser heller så da er det greit!

Jeg får fortsette med litt :husarbeid: selv om det er kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine bilder Charmina!!! Er så herlige dine to små :hjerte:

Her hos oss har det vært mega kipt vær og. Skulle ut på tur, men slo det fort fra oss. Så da sov vi til klokken tolv i stede :oops: Er blitt litt bedre nå, men vi fant ut vi skulle bake litt i stede. Greit å ha i fryseren. Så da venter jeg på mannen som skulle kjøpe mer melk.

Ellers var treningen spennende. Skal si armer og bein gikk i hundre ja. Lo meg igjennom hele oppvarmingen. Men jammen ble jeg svett selv om jeg ikke kom helt inn i alle øvelsene. For da jeg endelig forstod hva jeg skulle gjøre var det en ny en på gang. Og hver gang jeg skulle strekke og kommet meg over på magen, var damen ferdig :ler: Jaja, kommer meg vel etterhvert.

Har du fulgt kostholdet?? hva inneholder det? må man spise masse rare ting eller?

Får gå tilbake til bake benken jeg da!! Snakkes vennen!!

ps! i kveld er det jo bonderomantikk på sitt beste, den er jammen gøy å følge med på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, gleder meg sånn til å få barn! Vertfall hvis de blir like skjønne som dine! Nydelige bilder du hadde lagt ut, blomster bildene og :wink:

Sitter nå her umotivert og litt småkvalm... lagde tunnfisk salat med løk, paprika, rømme, purre og majones+salt&pepper, og nybakte horn til... men er ikke helt sikker på om jeg likte den tunnfisken :-?

Men resten var godt :ler:

Ha en fin kveld Charmina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy :) Jeg ler ennå på oppvarmingen jeg for det er ikke alltid det ser like elegant ut nei :oops: :ler: Når man ammer kan man ikke helt følge kostholdet som man skal fordi det er så mange timer man skal gå uten mat rett etter treningen (3 t) dette for å forbrenne fettet og ikke bare annet.Prøver så godt jeg kan da,men blir alltid så sulten jeg når vesla spiser! Men du skal ikke spise noe rart noe :ler: Du får ta en kost samtale så forteller de det til deg pluss at man får kjøpt et sånt mathefte!

Bertine :) Salat hørtes deilig ut - men tunfisk er ikke helt min greie heller!Mmmmmmm nybakte horn :sikle: Tror jeg kommer en tur jeg :wink:

Ja så var denne dagen nesten over også. Når charminamannen kom hjem durte vi ned til byen og kjøpte malingen som trengs for å lage sommerfugler på veggen til Martine. Så hentet vi Henri hos klasse kompisen og dro for å kjøpe nye støvler til han. Man kan jop trenge det i dette været.

Etterpå puttet jeg mannen oppi badekaret sammen med ungene. Der koste de seg en god stund.

Men stakkars Henrik klør og klør i hodet sitt. Og han har fått noen små klumper flere steder. Ser ut som små sår nesten.Og jammen hadde han ikke tre i pannen og ett i nakken også - skjønner ikke hva det kan være for noe jeg :klø: Får ta han til legen om det bare kommer mer og mer. Vannkopper har han jo hatt!!! Huff nå begynner jeg å klø også :tunge1:

Så satt jeg og så på bonderomantikken på tv2 før jeg etterpå havnet her da!Som om det var noe nytt :oops:

Får gå opp og være litt sosial istedet kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...