Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Dark Angel :) Det var faktisk godt også :wink: så nå er jeg god og mett! Så kjedelig at du ble syk akkurat nå da, men de har vel litt forståelse på jobben håper jeg!Det er jo sånn som kan skje det der!God bedring iallefall

Martine har sovnet så vi utsetter trilleturen litt!

Snekkeren er kommet og jeg sitter her som vanlig :oops: Men vasker klær også da så jeg får da gjort noe............. :sjenert:

Senere i dag skal vi ut og se litt på hagemøbler! Har så lyst på sånne vedlikeholdsfrie kurvmøbler ute på terassen.Synes de er så koselige! Men jeg tror nå ikke sånn helt på at de er helt uten vedlikehold da.Men vi kan jo lagre de inne om vinteren. Må få kjøpt noen kasser til å ha blomster i også,men først må vi vel få malt! Og det kan jo ta sin tid.Er ikke så lett å rekke alt for Charminamannen heller, og ingen får meg oppi en stige. Jeg elsker å male,men da må jeg ha beina plantet på bakken.Liker slettes ikke å være oppe i høyden.

Driver å ringer til innfeksjonsforebyggende kontor for å høre om vaksiner til ferien,men der åpner de ikke tlf før kl halv ett - typisk. Tror Henrik må ha vaksine mot gulsot.Charminamannen og jeg trenger ikke da vi tok den når vi skulle til Thailand og Malaysia. Og Martine følger jo vaksineprogrammet på helsestasjonen så hun trenger heller ikke noe - iallefall om det er sånn som når Henrik var baby.Men det får jeg høre om da! Var inne på UD sine informasjonssider, og de kom ikke med råd om at man trengte noenting! Men jeg vil nå at Henrik skal være beskyttet mot gulsot også da! Man vet jo aldri.

Tenkte også å kjøpe noe myggnetting, men det har de jo billig på Ikea. Greit å ha over sengene til ungene om natta synes jeg! Det går fort mot ferien nå, og jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg til dette!

Tenkte å dra til byen på fredag og kjøpe meg en ny bikini! Ikke akkurat det gøyeste å stå inni prøverommet med den bleike kroppen å prøve bikinier da, men må man så må man :tunge1: HAr en tilgodelapp på 900 kr på en flott undertøysbutikk nede i byen som også har bikinier og den må brukes før august! Fikk noe til bursdagen min som jeg byttet og har ennå ikke brukt den.Men en god bikini kunne jo være noe.

I morgen skal vi som sagt på sykehuset og jeg er bare så spent.Har snakket masse med Henrik om at vi kanskje må begynne med disse sprøytene så han er nå godt forberedt iallefall,men han er nok bra spent han også selv om han ikke snakker så mye om det!

Legen vi skal til er iallefall helt fantastisk med både barn og voksne.

Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen mens frøkna mi sover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig mått det begynne å pøsregne akkurat når Martine og jeg var ute :frustrert: nå har det jo vært fint i hele dag, og nå ,ja nå er det fint igjen! Men med en gang vi stikker nesen utenfor ja da må det regne :roll::tunge1:

Ungene er hentet på skolen,og Henrik løp opp til bestekompisen sin som bor rett over gata her! De to henger sammen som erteris.

Martine har fått pupp og sover som en stein.

Skal snart lage til noe middag da gutta skal avgårde med en gang charminamannen kommer hjem for å spille kamp.Synes det er noe med den fotballen hele tiden jeg!Ja ja det er nå kjekt da at han har lyst til å være med på idrett! Spilte fotball selv jeg da jeg var liten pike :Nikke:

Henrik har bursdag den 23 mai, og vi har vært og kjøpt han en kjempefin sykkel. Den står nå på loftet i garasjen og venter på å glede en liten gutt! Tenkte å sette den inn på rommet hans om kvelden etter at han er sovnet og feste en stor rød sløyfe på! Han kommer til å bli så kjempeglad :hoppe:

Tenkte å ha familiebesøk søndagen før og barneselskapet om tirsdagen. På selve dagen er det nemmelig trening og dit vil han jo gå!

Nei nå roper vaskemaskinen på meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Så fin dato Henrik har bursdag da! Den datoen deler han med mannen min! :-)

Har tenkt å kjøpe en DAB radio til ham som han kan ha på kjøkkenet. Den vi har der nå tar bare inn skurr!

Heldige Henrik som får sykkel!!!

Broren min spilte også fotball som gutt, i mange år. En fin sport!

Vaskemaskinen har ropt på meg også i dag, nå venter en haug med tøy som må brettes!! :sinna:

Gøy med hagemøbler da! :hoppe:

Har lyst på nye jeg også, men får se om vi har råd først!

Ha en fin tirsdagskveld vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du har gått ned i kilo vennen!! jeg og vil :Nikke: Men ejg føler jeg spiser enda mer enn før for tiden. Må vel være den ammingen.... skylder på den!! ALT er jo godt, og skriker mot meg i butikken!! :ler:

Får vel ta med i det jeg og, og komme meg ut å trene. Er bare så tilltak med tulla fordi hun enda er så liten. Må på studio hvis jeg skal klare det. Ut å gå tur er ikke noe for meg. Finne så utrolig mange gruner til å la vær :wink: .

Når skulle du reis på tur igjen?? Jeg er så utolig klar for at sommer og sol skal komme til oss. Greit nok i dag, men det er jo ikke den store varmen enda. Har nå funnet frem halv buksene mine og tromfer de på meg bare jeg ser solen :ler:

Har ikke vært å veid Marthe enda, men er spent på om hun er på vei opp. For noen jenter vi har... :wink:

Håper Martine begynner å sove mer etterhvert. Marthe sover jo som bare det. Og det liker jo mor. hi hi.

I morgen skal vi dra oss opp tidlig så da skal vi vel få merke det.

Helt utrolig, men jeg er allerde klar for en liten til jeg.... Sprøtt!! Men nå er det så mange gravid rundt meg og jeg blir litt sjalu :roll: Trodde virkelig det skulle ta lenger tid en dette før jeg var klar igjen..... Men det er vel bare å smøre seg med tolmodighet og nyte tiden som den er. Kan jo ikke få en til på en stund! Hva med deg?? har du det slik og eller?

Nå begynner snart frustrerte fruer og du er vel klar forran tv`en du ?? Tulla har sovnet for kvelden så det blir vel litt tv på meg og!

Ha en super kveld vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA Traviata :) Det var da en flott dato å ha bursdag på :wink:

Glossy :) Skjønner det der med å savne magen ja - den elsket jeg! men kvalmen og det å være så dårlig i så mange mnd det savner jeg ikke :tunge1: Men det å gå gravid er bare så fantastisk egentlig - helt ubeskrivelig! Det å kjenne liv inni der er helt rart! Men her blir det ikke flere unger - desverre får man jo si på en måte.På en annen måte er det godt å liksom ha slått seg til ro med at sånn er det!Kunne tenkt meg mange mange men de skal jo følges opp også. Og med Henrik som er så masse syk så skulle vi jo egentlig ikke ha flere da. Men gjett om vi er glade for Martine :hjerte:

Er bare som snarest innom.Skal legge meg! Er bare sååååååå trøtt. Martine underholdt oss det meste av natten, også har vi jo vært på sykehuset med Henrik. Oppdaterer mer i morgen. Har ikke hatt tilgang på dataen før nå, har hatt en som har kobblet opp noe trådløse greier.

Og nå bare måååååååååå jeg sove litt før nattens dronning våkner igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! :klem:

Håper natta ikke var så verst, og at du får en fin dag i dag! :-)

Her skinner sola og det er nesten sommertemperatur!

Spent på å høre hvordan det gikk med Henrik på sykehuset!

Stooor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La Traviata :) Ikke så rolig i natt heller, men det var nok ingen bombe :tunge1: Skinner sol her også men ikke noe varme å skryte av og det er vått på bakken.Men så lenge det ikke pøser er jeg fornøyd!

JA i går var vi altså på sykehuset med gullgutten vår. Han var nok like spent han som vi selv om han ikke utrykker det så veldig,men jeg merker jo det på hele ungen. Han er litt stiv og annspent.

Legen målte han veldig og han hadde faktisk vokst nesten 6 cm på dette året. Ikke så mye å skryte av da, men mer en året før om ikke annet! Vi snakket vel og lenge sammen og er nå mer eller mindre kommet frem til at vi starter opp med hormonbehandling i august/september engang. DA skal vi inn til opplæring i å sette sprøytene og hvordan dosene skal være. Det som egentlig overrasket meg mest var hvor lenge vi må holde på med dette. Jeg så for meg et år eller to jeg...............men neida, her var det snakk om 8-10 år :o :o :o Stakkars lille gode Henrikèn min. Alt han må være med på :cry: Det blir jammen mange stikk det! Og jeg er jo bare så spent på hvordan han vil reagere når vi begynner!

Ingen unger synes jo det er kjekt å bli stukket! På en annen side er det jo ikke særlig kjekt å være annerledes heller! Og gjør det like vondt i magen hans når noen erter han som i min så har han det ille! Og jeg føler at vi gjør det riktige her! For hva om han i ettertid ville klandret oss for at vi ikke gjorde noe. Jeg tror og mener at dette er det beste. Men man tenker jo masse på det - på bivirkninger og slikt! Hva om det er ting med denne behandlingen som senere vil vise at det ikke er bra? Huff! Men legene vet jo masse om dette og han sa at det er svært skjeldent de hører om at noen får bivirkninger i det hele tatt! Og alle i Europa som får slik behandling ligger i et felles register hvor alt slikt kommer fram. Så da har de jo litt materiale å studere.

Var glad vi slapp å begynne med alt dette nå før ferien iallefall. Da kan vi bare kose oss der nede og ikke tenke så mye på dette! Prøve iallefall

Huff han var nå så uheldig her om dagen Henrik. Han var utenfor her og sparket fotball med en gutt i nabolaget som er noen år eldre. Vi skulle ned og handle litt så han fikk lov til å passe huset (hadde en bekjent murer som jobbet inne hos oss også om det skulle være noe han trengte). Da vi kom hjem etter en halv times tid ser jeg Henrik sitter på trappa og gråter! Jeg skjønner ingenting men lurer på om det kanskje er fordi den større gutten har gått fra han eller noe. Så kommer jeg opp på trappa og ser hvorfor! Da har de sparket ballen rett på dørskiltet vårt og knust det skiltet som det står Henrik på. Vi har et sånt skilt i nydelig blå keramikk med de voksne sine navn på et stort skilt øverst også henger ungene sine i et bånd under!Veldig stilig! Han hadde lagt det så fint på trappen og satt alle de mange bitene sammen sånn at det nesten så helt ut mens det trillet store tårer nedover kinnet hans. Det var nå bra det var mitt navn som knuste mamma sa han og ikke Martine sitt eller deres. Gjett om han fikk seg en god klem og trøst av mammaen sin som slett ikke ble sint eller noe som han sikkert var kjemperedd for. Hadde så vondt av han - gjett om han hadde sittet der og kvidd seg til vi kom. Og den større gutten var jo selvfølgelig pigget :ler: Nå har jeg ringt og bestilt nytt skilt med Henrik på og hun skulle få det ferdig om et par uker!

Sånn er det å ha en fotball spiller i huset :wink:

Martine sover. Hun har vært litt dårlig i magen i dag, og vi har byttet flere bleier allerede.Hun var jo våken en del i natt også. Og i 3 tiden måtte jeg bare stå opp og bytte alt på henne for da hadde hun tisset gjennom det meste.

Så da gutta gikk i morges tok jeg henne opp i senga vår.....................også må vi ha sovnet skikkelig begge to for da vi våkna igjen var klokka over ti. :o Med andre ord så klarte jeg altså å forsove meg til treninga i dag :oops: JA ja, jeg hadde sikkert ikke vondt av de timene på puten!

Nå får jeg ordne litt her, masse klær som ikke har brettet seg sammen i natt så jeg får vel ta de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,huff, stakkars Henrik... høres ikke noe gøy ut det som han skal igjennom. Men samtidig så blir det jo sikkert bra for han i lengden som du skriver. En tøff liten fotballspiller du har!!!

Her i huset er det ikke så mye som skjer fortiden, rett og slett litt giddalaus fortiden. Men det er deilig det og da. Vi sover lenge om dagen og bare koser oss. Er så gøt å se hun vokse til. Hun smiler og prater og er bare helt herlig. :hjerte:

Var i går på helsestasjonen for å veie henne igjen, og heller ikke denne gangen har hun gått opp noe særlig. Så da må vi inn på enda en sjekk neste uke, da med lege. De skal da vurdere om gulpingen hennes har noe å si for vektøkingen. Ikke at jeg tror det, men vi får vente å se.

Holder på å koke flasker så vi får snakkes!!! ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Stakkars lille Martine... Håper hun blir bedre i magen sin!

:klem: Nå skal jeg dra å kjøpe noen jobb-klær snart, noe mer passende for jobb. Er heeerlig å føle meg trygg at penger kommer i kassa!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :klem:

Det var jo flott at dere skal begynne med hormonbehandling for Henrik, selv om det blir mange stikk! Ikke noe gøy akkurat det nei! :trøste:

Men det hjelper nok bra på med lengdeveksten, jeg vet om en jente med Turners syndrom (gensykdom) som også har gått gjennom hormonbehandling, og hun er ikke påfallende lav, og har ikke hatt noen bivirkninger. Så håper det går greit for Henrik også!

Syntes veldig synd på henrik da jeg leste om skiltet som ble knust... han var nok veldig lei seg! Fint at han har en så snill mamma som kan trøste! :Nikke:

Ønsker dere en god helg og håper Martine blir bedre i magen!

Helgekos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLOSSY :) Håper Marthe legger godt på seg nå da. Men nå er det jo sånn at enkelte blir sånne små nette lenge.Bare se på mine barn :wink: De tar det nok igjen etter hvert!

DARK ANGEL :) Kan tenke meg det er deilig å vite at kontoen fylles opp ja :sjarmor: håper du fant deg noe fint!

LA TRAVIATA :) Godt å høre om hun jenten.Håper det går greit for Henrik også.Han er en tapper gutt som egentlig aldri klager uansett hvor dårlig eller plaget han er når han er syk. :hjerte:

Martine er bedre i magen, men værre om natta! Hun blir jo bare mer og mer i form hun jo senere det blir :o Fatter ikke at hun ikke er mere trøtt på dagen etter sånne netter! Nå har jeg akkurat lagt henne.Klokka er snart elleve og hun har holdt det gående siden kl 05. Og hun har jo vært oppe et par ganger før det også og fått pupp! Er det rart jeg ser ut som en zoombie snart?Iallefall føler jeg det sånn.Er jo snart blåere under øynene enn inni de :ler:

Ute skinner sola og nå når hun sover tror jeg jammen at jeg skal ta meg en tur ut på den nye terassen vår og bare slappe av litt uten å gjøre noe som helst - god ide :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLOSSY :klem: Ikke så mye søvn,men en fin helg blir det nok :wink:

I dag har jeg vært i byen og kost meg alene uten unger :sjarmor:

Fikk svidd av litt penger også :sjenert:

Kjøpte :

-sandaler til Henrik

-rosa topp på Vero Moda

-hvit jakke på H&M

-noen lekre limegrønne kaffekopper

-lekkert nytt undertøy

-bikini med to bukser til og sjal i samme stil for å ha rundt livet (nå er jeg klar for badeliv i 1 mnd :Hehe: )

-masse hobbyutstyr for å lage kort med

-strømpebukse til henrik for å ha under bunaden siden det er spådd kaldt vær.

Deilig å gå uten barnevogn for en gangs skyld :Nikke: Det er liksom litt lettere å komme seg rundt da - ikke minst få sjangsen til å komme inn i et prøverom.

Martine sitter nå ute i vogna si og ser på at pappaen maler garasjen. Henrik er ute og sykler.

Ellers i kveld skal vi bare slappe av!

Natten har vært som den pleier med en våken Martine.

Og ute skinner sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokka er snart halv tolv og jeg skal krype under dyna kjenner jeg :Gjesp:

Har sittet og sett på Gullruten og etterpå laget jeg noen fine kort!Skal i dåp om ikke så lenge så det ble dåpskort! Med søte små babyføtter på.

Martine har akkurat gitt en liten lyd, så det er vel ikke så lenge til nattens første måltid!

Charminamannen ligger på sofaen og ser en eller annen film - men kjenner jeg han rett så er vel øynene mer igjen en oppe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :hoppe: lille frøkna mi sov helt frem til klokka tre i natt også sovna hun igjen etter å ha fått mat og sov til klokka ni :o :hoppe::hoppe::hoppe:

Tenk om det kunne fortsette slik da :sjarmor:

Det hadde vært noe det :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke: hallais!

Jeg er så supersløv jeg-ikke før nå jeg fikk med meg at du bor i Bergen, min gamle by. Bodde der fra '94 til desember '03, så jeg har plenty med minner derfra ,og føler at byen i stor grad er "min". Siste leilighet var på Nordnes- deeilig, og deilig for hunden også, med parken rett ved. :-)

Har du fått sjekket ut banansplitisen ennå? Jeg tror jeg har kinkludert med at den er litt pervers, men at den funker som krutt de gangene jeg er litt jentete selvmedlidende, og parkerer meg i sofaen med is og "Sex og singelliv".

Håper dere har en fin pinse, og at dere får en fin 17 mai, både du, mannen og de skjønne ungene :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia Martine - Heia Martine - Heia Martine - Heia Martine -

Prøver å få Matine til å fortsette med god søvn!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Limegrønne kaffekopper hørtes skikkelig fancy ut :) Jeg vil også ha!

Flink Martine har vært da! Det er bra :) Du fortjener virkelig en god nattessøvn snuppah :) Jeg krysser fingrer og tær for at det fortsetter jeg !

SuperBustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bunadskjortene strøket, klærne hengt fram, huset skinner,utenfor er det kommet blomster i krukkene,og ungene sover gullende rene. Nå kan 17 mai komme (og i skrivende stund er det jo faktisk blitt 17 allerede)

Nå skal mor komme seg under dyna og sove litt.

Gleder meg til dagen, selv om det er meldt kaldt og vått :)

GOD 17 MAI ALLE SAMMEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...