Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Hei Charmina!

Lykke til på 5 mnd kontroll i dag! Alltid spennende det. Vi skal i morgen, jeg tror nok Brage veier over 8 kilo nå men han er jo en tungvekter da.

Huff, håper du ikke har fått bihulebetennelse, høres ikke noe godt ut!

Synes du er kjempeflink som står imot søtsuget! :Nikke: Kjenner det igjen fra mine egne slankekurer... helt enig i at det er verst i begynnelsen! Stå på vennen! :klem:

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Sender treningsibber med et par hyperaktive smilyer :hoppe:

Lykke til på 5 md kontrollen!

Jeg har jo som La Traviata skrev, også en liten tungvekter, Marcus veier 9 kilo tror jeg, i all fall etter mine egne beregninger med vekten hjemme hos mamma..Det blir gøy og se hvor lang han er blitt!

Spennende å høre hvordan Martine ligger an!

Gøy at det var på samme dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre hvordan det gikk på kontroll idag da!!

Tror du greier deg kjempebra på kom i form/slankeprosjektet ditt jeg! Syns du er kjempeflink! Jeg kunne tenke meg å bli med deg en mnd jeg da.. Jeg har trent en stund nå, men har igjen 5 kilo som jeg vil ha bort til vi drar til syden 4 mai... Vet det begynner å bli litt kort tid igjen, men så mye som mulig da. Problemet mitt er et belte som sitter rundt hofter og mage- det vil liksom ikke bort!! Syns jeg er flink i uka, men når helga kommer så har jeg liksom "lov" å spise alt- og da spiser jeg masse!!! Nei, har lovt meg selv jeg også at jeg det skal bli andre boller nå etter påske- er jo ikke så morsomt å dra på seg bikinien hvis man ikke føler seg vel... Ja nå ble dette masse om meg da... :roll:

Forresten så har vi kjøpt de solbrillene du skrev om i dagboken min til Maren. Funker kjempegreit!! Maren ble nok ganske så rasende når vi skulle ta dem på, men når de først var på sa hun ingenting. Hun var skikkelig tøff! Ble til og med filmet av noen som møtte oss på veien for de syns hun var så stilig! :ler:

Godt å lese du har hatt en bra ferie selv om Martine ikke likte sola så godt da. Det kommer seg nok også hjelper det vel med solbriller tenker jeg! :Nikke: Er litt stusselig når alle plutselig skal på jobb og skole igjen etter en så fin ferie ja. Men men, sånn er livet. Det som er bra er at nå går det fort frem mot sommeren! :klappe: Herlig!

Ha en fortsatt fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden :) Du fortjener skryt i massevis du Maddemoren!Baker du de rugbrødene selv? Har du en oppskrift å dele kanskje :sjenert:

La Traviata :) Søtsuget er helt klart det verste!Utrolig egentlig at man blir så avhengig av sukker! :oops:

Sandra :) Treningsvibber er supert takk skal du ha!HAr tenkt meg på trening på fredag, kanskje jeg skal ta de med meg da?Er spent på å lese hvordan det gikk med dere i dag!

Silje:) :) Klart du kan bli med meg en mnd!Så kan vi heie på hverandre vet du :hoppe: Jeg har nok det samme beltet som deg du - bare så synd at det ikke er moderne i år :ler: Skal jammen kjøpe de solbrillene jeg også de virket veldig ok og var jo ikke så avskrekkende i pris heller!Tenker Maren er søt i sine ja!

Ja så har vi altså vært på 5 mnd kontroll og det var som vanlig koselig å se igjen alle i gruppen!De vokser jo masse for hver gang.....vel iallefall noen da!

Martine hadde nå ikke vokst så veldig at det gjorde noe.

Målene er som følger :

Lengde 61 cm

Vekt 5360

Hodeomkrets 41,5

Her er de forrige målene hennes :

Lengde (46) (52,8) (57,5) (59,8)

Vekt (2260) (2570) (3275) (4080) (4820) (5110)

Hodeomkrets (32) (39,2) (40,9)

De 2 siste mnd har hun altså bare lagt på seg 540 gram og det er jo ikke akkurat så mye nei :klø:

Når det gjaldt hodeåpningen så skla vi til legen den 21 på 6mnd kontroll så skal hun se på det da men hun trodde ikke det var noe å bekymre seg over!

Ellers lå nå de 5 søte små og koste seg på matten på gulvet helt til en av guttene denget en leke i hodet på Martine som da :grine: i en blanding av trøtthet og forskrekkelse, og da begynte noen til å :grine: i ren sympati.Kunne ikke annet en å le av de.

Kjenner jeg er litt trøtt nå etter amming ganger 3 i natt og tidlig oppe i morges! Charminamannen og Jr fikk en dårlig start på dagen da Henrik bare var sur og trøtt i morges og slettes ikke hadde lyst til å gå på skolen i det hele tatt! Da blir det fort litt kjefting og smelling ja!Ikke noe kjekt i det hele tatt.Det ender jo med at de begge går på jobb/skole og er lei seg etterpå.Men Henrik hadde nå fått lirket av seg et gullkorn i bilen da. Charminamannen sier "sånn blir det når du sovner så seint Henrik det er derfor du blir så trøtt og sur" Henrik svarer "ja sånn blir det når dere ikke klarer å få ungen deres i seng i rette tiden" :hoho: Gjett om jeg lo når jeg fikk det fortalt etterpå! Den gutten vet å få sagt det gitt!

Martine har nå fått smake litt grøt i dag og det virket som om hun ble kjempeforundret over det som mammaen puttet inn i munnen hennes - men hun smilte nå fra øre til øre så jeg tror hun syntes det var ganske så godt. kjøpte havregrøt jeg!Hun fikk tre små skjeer men så ville hun ikke ha mer tror jeg for da kom det meste ut av munnen igjen.Skal gi henne litt i morgen igjen også så får vi se om hun venner seg til smaken etter hvert!

Charminamannen er på kino med en kompis og begge ungene sover så det er ganske så stille i huset akkurat nå!Martine har fått pysjen på men ligger og sover i vuggen sin da jeg ville se litt ofte til henne nå når hun har feber!Skal snart ta en ny temp og legge henne over i sengen.Hun tok jo vaksine i dag så det er nok en reaksjon på den. Hun fikk jo feber ved forrige vaksine også hun. Men den er ikke mer en 38,5 så jeg har ikke gitt henne noe febernedsettende da!

Slankedag 2. Kjenner virkelig søthungeren. Utrolig at man kan bli så til de grader avhengig av sukker! Gulerøtter er bare ikke like godt men det gjør nytten.De knaskrøttene er faktisk ganske så gode de da! Men måtte le av meg selv da jeg kastet meg over vitaminbjørnene i morges - de er jo så søte og gode :oops: Charminamannen sier at jeg sikkert kommer til å ende opp med å ta en overdose vitaminbjørner når jeg blir desperat nok :ler: På fredag har jeg tenkt å starte opp med treningen.Gleder meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare finne frem litt paracet i sted for plutselig ble tempen veldig høy og jenta veldig slapp! Følte hun kokte når jeg tok i henne. Nå sover hun søtt i senga si på det kalde soverommet så da håper jeg tempen går ned snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Hadde egentlig lagt meg jeg, men våkna i stad med DEN tannpinen... auau!!!!!!! :grine::kjempesinna:

Så da måtte jeg opp og ta noen Paracet, men de har ikke virka ennå... :roll:

Jeg skal prøve å gi Brage grøt i morgen tenkte jeg! Det blir spennende! Han har fått smake litt andre ting enn morsmelk i påsken, og som du sier, de får et ganske forundret uttrykk over det rare de får i munnen :ler:

Men de venner seg nok til det!

Håper feberen til Martine går ned da stakkars liten!

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff stakkars stakkarsdeg da La Traviata :trøste: tannpine er jammen ikke noe gøy!Håper du får kommet deg til en tannlege i dag da og får ordnet det sånn at du slipper å ha vondt!

Martine har feber i dag også!hun våknet med 38,5 stakkars liten og er ganske så utilpass og grinete. Nå sover hun inne på soverommet for der er det deilig og svalt! Får gi henne paracet igjen om den tempen går mye over 39. Er så redd for feberkrampe jeg ..opplevde det noen ganger med min lillebror og det var jammen ikke noe gøy!

Gutten min er dratt på skidag med skolen i dag og de får jammen en fin dag i dette nydelige været.Solen skinner som bare det ute!De skulle med busser hele skolen til Kvamskogen et godt stykke utenfor Bergen. Tror han gledet seg veldig til det ja!

Nei, jeg får prøve å rydde og vaske litt mens hun nå sover - ikke mye jeg får gjort når hun er våken iallefall.

Bihulene mine er tette fortsatt og nå begynner jeg visst å miste stemmen også. Det har jeg gjort noen ganger før og da har den jammen vært vekke i opp til 14 :o :grine: dager. Er visst en katarr på stemmebåndene eller noe slikt jeg da får. Mammaen min har også vært plaget med det så det er kanskje noe som ligger til familien?Jeg kan love deg at man føler seg bra hjelpeløs uten stemme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg eier ikke arbeidslyst i dag! :tunge1: Men det er vel lov med slike dager også ikke sant?prøver veldig å overbevise meg selv her :sjenert:

Har egentlig lyst til å gjøre masse annet en å rydde og vaske.Men når jeg ser rundt meg så skjønner jeg jo at jeg bare må må må :tunge1:

[url=http://www.bittelillevennen.com/]litt søte barneklær fant jeg her

Tilbake til :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er hentet på skolen , og der var det jo helt kaos. 5 busser fulle av unger og ski og masse foreldre i biler som skulle hente! Jeg fikk meg nå parkering inne så selve plassen men ble jo etter hvert helt inneparkert av både biler og folk! :tunge1: Så når ungene var funnet var det bare å sette seg og vente på at deler av mengden skulle forsvinne!

Martine likte det slettes ikke for hun var begynt å bli sulten og holdt derfor en flott :grine: konsert for oss inne i bilen.

Nå sover hun igjen og tempen var gått ned til 38.

Fikk nå telefon fra helsesøsteren isted - hun ville bare si at hun hadde snakket med legen og at legen mente det ikke var noen grunn til bekymring over åpningen i hodet . Synes det var snilt av henne å gi meg beskjed pluss ta det opp med legen. Hun ville ikke at jeg skulle gå og bekymre meg helt til 6 mnd kontrollen!

Nå kommer charminamannen hjem med litt middagsmat. Så skal han på fotballtrening med guttungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Oi, kjeder seg ikke når man har barn forstår jeg.. :ler:

Gleder meg til vi skal prøve neste år.... :)

Lurer på hvordan kjærligheten til barnet ditt føles..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark Angel :) Blir ikke akkurat arbeidsledig nei!

Når det gjelder hvordan kjærligheten til barna føles så er det bare en ting å si : :hjerte: VidunderligDet er en kjærlighet så sterk at det nesten gjør litt vondt! Vondt fordi man blir så bekymret for alt mulig! Man er jo så redd for dem og ønsker dem jo bare alt det beste. Jeg blir varm i hjertet mitt når jeg ser på dem. De gir meg så utrolig masse glede i livet. Du kan bare glede deg Dark Angel til det blir din tur

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn...da er guttungen puttet oppi badekaret og søsteren ligger på gulvet der inne og leker med en leke. Charminamannen er utenfor og snakker med en nabo, og jeg sitter her :sjarmor: men det var jo ikke noe nytt da :oops:

I kveld skal jeg bare slappe av og se på tv mens jeg håper bihulene letter litt! Også skal jeg lese litt dagbøker senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, her går det unna ja!! Syns du er kjempeflink jeg- lurer på hvordan jeg ser ut med 2 barn når jeg er helt utslitt til kvelds med 1 barn...

Stå imot søtsuget ja! Jeg har heller ikke falt for fristelsen og jeg har vært flink å trene tirsdag og idag :klappe: Trener to ganger i uka (men lurer på om jeg skal prøve å få til tre) Syns disse berømmelige beltene ikke er helt på moten ja! Da hadde det jo ikke vært noe problem!! :roll: Neida, jeg kan jo ikke si jeg er tykk, men det er den selvfølelsen da... :tunge1:

Martine er nok en del tynnere enn Maren ja, hun var 6800 på 4 mnd. kontroll- men så er hun helt vill etter mat også da! Maren er også veldig begeistret for havregrøten og den er jo faktisk god!!! Idag fikk hun litt grønnsakspuré- litt skeptisk når hun skjønte det ikke var grøt, men etterhvert spiste hun en stor posjon! Er så morsomt å se!

Ha en fin kveld!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slankedag 3 I dag er jeg sur og grinete og synes slett ikke det er gøy å ikke kunne spise det jeg har lyst på. Hodepine har jeg også. Men så ser jeg meg i speilet og er slett ikke glad for det jeg ser! Så jeg må jo bare fortsette nå når jeg er så godt i gang!Men som sagt i dag har jeg vært en skikkelig surpotte :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du har da lov å være litt grinete innimellom du også vennen :klem:

Håper du og Martine blir friske og raske igjen,og at helgen blir flott.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å deg snupeluppa mi!

:trøste: Drittdager er det lov å ha!

Og man må ikke rydde hver dag hvis man ikke har lyst. Det er viktigere å prioritere andre ting som f.eks seg selv av og til :sjarmor:

Jeg erjo giga rotehue numero uno, så jeg er kanskje ikke den rette til å gi deg et objektivt svar da :ler:

Her går kos fremfor rydding, vi klarer heldigvis å se over rotet, men folk som er überryddige hadde nok slitt her hjemme :ler:

Huff, nå høres det jo veldig ut som vi bor i et bomba horehus her i Sandraheimen, det er ikke sååå ille da :tunge1:

Håper du får en fin dag i dag :-) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen forventer vel at du skal være blid hele tiden når man må stå imot de nydligste fristelser?? Er jo ikke gøy å ha lyst på noe, men må bare styre unna. Har dere like fint vær som vi har her hjelper det jo ofte å komme seg ut en tur- tenke på noe annet, også får du med litt trim på kjøpet. Hold ut, det er den første tiden som er værst. Snart er ikke kroppen så lysten på søtsaker (he he, ser nesten ut til at det er røykeavvenning det er snakk om her :ler: , men det er hardt begge deler så :roll: )

Ha en fin dag Charmina!! Stå på du, syns du er flink!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra :Hehe: Det er bra å lese at det ikke alltis skinner hjemme hos dere også - godt at det ikke bare er her liksom!Men blir litt fortvilet når hybelkaninene løper etter meg da :tunge1: HAr nå fått rydda litt nå, og sengetøyet er kommet av.Nå må det bare lufte seg der inne før jeg kan legge på nytt!Egentlig skulle jeg byttet sengetøy hver dag for jeg bare elsker å legge meg i helt nytt sengetøy!Men...............hvem gidder vel det?Ikke jeg iallefall.Så på Oprahshow en gang at hun byttet sengetøy annenhver dag fordi hun likte så godt å sove i nytt! men jeg tviler nå på at hun gjør jobben selv da - hun har sikkert hushjelp :enig_animasjon: ..............og det har ikke jeg :tunge1:

Silje:) :-D Ja det føles sikkert sånn som røykerne har det når de skal slutte ja- tror faktisk man kan bli like avhengig av sukker jeg.Men det går litt bedre i dag føler jeg, humøret er også bedre. Så det går da fremover ikke sant!prøver å overbevise meg selv veldig her :ler:

Har fått i Martine bittelitt grøt!La henne nesten på ryggen sånn at det ikke var så lett å spytte det ut igjen (for en mor). Da spiste hun nå litt og virket nå egentlig ganske fornøyd etter annsiktsutrykkene å dømme! Hun sov ikke så lenge isted men jeg skjønte hvorfor når jeg tok henne opp - hun var jo tissevåt helt opp i nakken. Fatter bare ikke hvordan hun får det til jeg :klø: hun har jo tross alt ikke guttetiss heller!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...