Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Glossy :-) Jupp det var den kåpa med alpelue som de hadde på H&M ja - sant den var nydelig? Har fått i en for venninda mi som bor i nordnorge også - hun hadde ringt land og strand rundt etter en. babyen blir født først om 3 uker så da er det vel svusj ut og rett i kåpe :hoho::hoho:

Skjønner at du kjeder deg,selv holdt jeg på å gå på veggene!

Kjempekoselig i barnehagen - er bare så mett og trøtt nå da!

-Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Charmina!

Så det er her du har gjemt deg! :ler:

Jeg måtte lete litt etter deg nå, men så gikk det et lys opp i det stakkars lille hodet mitt: Charmina har flytta ut av graviditetsdagbøkene! :idesmil:

Så dumt at Martine reagerte på vaksinen da, men det gikk fort over eller?

Jeg gruer meg litt til i morra, da skal Brage på kontroll og få vaksine han også. Men vi har i hvert fall Paracet stikkpiller i huset, og jeg skal ikke ta sorgene på forskudd heller!

Han sønnen din er jo så søt da... :ler: flink med komplimenter til jentene ja :Nikke:

De begynner nok tidligere nå om dagen med jenter og sånt, men det er nok ganske uskyldig!

Martine i rosa kåpe og alpelue - må ses! Kan tenke meg at hun er søt ja! :hjerte:

Nå må jeg få lagt meg snart... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos lege og alt ser bra ut her hos meg. Jeg spurte om han trodde det kunne skje noe snart og da såg han på meg og bare smilte. Så da er jeg like langt. Han kjente på hode til baby, men sa ingenting. Så egentlig vet jeg ikke noe mer enn i går. Får bare smøre meg med tolmodighet til jeg skal til jordmor. Hun snakker nå iallefall :wink:

Tenkt at det er SOL i dag :hoppe: !!!

Håper alt har gått bra med Martine i dag. Jeg venter på at mannen skal komme hjem så vi kan få litt helg i huset.

HA EN SUPER DUPER HELG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy tusen takk for at du tenkte på oss i dag :kose:

Ja nå er vi hjemme igjen og sonden er på plass. Hun ser ikke ut i fjeset stakkars for det er jo nesten dekket av plaster slik at hun ikke skal klare å rive slangen opp! Fikk med ekstra teip og det er bra for det sitter liksom ikke godt!

Stakkars liten gjett om hun hylte da de la den ned - og selv sto jeg der med tårer i øynene mens Charminamannen sto og strøk henne over hodet mens de holdt på! Det var litt nytt på avlesningsmaskinen siden gutten min holdt på med disse målingene. Nå skulle det trykkes på ulike knapper hver gang hun sov,spiste,gulpet eller hostet! Med andre ord får jeg nok å holde på med i kveld! Håper bare ikke hun griner hele tiden!

Charminamannen skal på guttetur men jeg må jo nesten jage han avgårde. Han har så dårlig samvittighet for at han drar fra oss nå - men jeg har jo sagt mange mange ganger at det er helt greit! Gutten min skal sove hos noen venner av oss så det blir bare vi jentene igjen :sjarmor: og i skapet er det masse god mat og godis :sjarmor:

Og på lørdag kommer to venninder her og da skal de få litt vegetar pizza tenkte jeg!

Ellers holder maleren på nå og støvsuger seg ut - nå tror jeg ikke det er lenge før alt er ferdig, men han kommer igjen på mandag for å gjøre siste finishen på listene! Toppers! Så er det slutt på alle håndtverkerne som har rekt rundt her! Men vi har ett bad til som gjenstår da,men det får nå vente litt!

Martine sover nå og det håper jeg at hun gjør en stund til! Når gutten min er blitt hentet i ettermiddag så skal jeg hive meg rundt og begynne å vaske!Føler vi snart kan grave oss ned i støv og skitt sukk!

Nå får jeg snakke med han som reiser snart!

-Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å bli kvitt håndverkerne da. Holder på å pusse opp her også, og håper de blir ferdig før nurket kommer.

Håper du får en strålende helg og at det går bedre med lille Martine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker innom med en fortsatt god helg, og så håper jeg Martine har det bra, og at det ikke er altfor ubehagelig for henne.

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg også måtte lete etter deg nå...

Har vært innom graviditets dagbøkene.

Ubevisst letet jeg etter deg et par ganger.

Men denne gangen letet jeg bevisst etter deg:

Først nå demret det for meg at du kanskje hadde flyttet på deg... :ler:

Da er det enda en bokstavguppe som må følges med på. :Nikke:

Klem fra Mayamor:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld :rosasmil:

Klokka er snart elleve og jeg må innrømme at jeg er ganske så trøtt her jeg sitter ja :Gjesp: Det har vært en ganske strevsom helg!

Martine syntes slett ikke noe om å ha en slange ned gjennom nesen - det ble jo mye vanskeligere å puste særlig sånn som hun var plastret! Så det ble litt urolig da med masse :grine: Stakkars lille tulla mi!

Om natten måtte puppen fram en del ganger ja! Charminamannen ringte endel ganger og hadde dårlig samvittighet fordi han hadde reist-men det syntes jeg ikke at han skulle ha! Er jo ikke så mye han kunne ha gjort alikevell!

Han sitter nå foressten på Geilo ennå da toget ikke kunne gå pga av ras eller noe - typisk!

Lørdag i elleve tiden fjernet jeg nå sonden,og det gikk da greit det bortsett fra at plasteret satt som bare det! Stakkars Martine det var jo kjempevondt å ta det vekk og hun har faktisk fått det såret på halsen!Kanskje er hun allergisk for plaster sånn som meg?Ser nesten litt ut som et lite brannsår, men det gjør ikke vondt for henne når jeg tar på det!

Selvfølgelig gulpet hun nesten ikke mens testen ble tatt og hadde ingen annfall heller :roll: Mens i dag derimot :sur::sur: Er det ikke typisk????

Kjørte nå oppom og leverte maskinen i tolvtiden og etter det ble det litt handling før vi dro hjem igjen!Da lå hun og sov som en stein i vogna - helt utslitt!

Mandag ringer de fra Haukeland og gir meg resultatet av testen - er litt spent ja! Om det ikke viste tegn til Reflux måtte de jo fortsette å lete etter årsaken til plagene hennes!

Om kvelden hadde jeg besøk av to gode venninder og vi koste oss med deilig mat pluss masse prat om alt mellom himmel og jord! Koselig!

I dag søndag sov vi lenge Martine og jeg og gutten min kom ikke hjem før i halv syv tiden!Han hadde hatt det kjekt på liggebesøk og avsluttet det hele med kino! Gjett om han sovnet med en gang hodet kom på puten i kveld?

Før han reiste på fredag kom han bort til meg tok rundt meg og gav meg en kjempeklem mens han sa følgende "hade bra min skjønne jomfru" :hoho::hoho::hoho::hoho: Gjett om jeg knakk sammen av latter?? For moren kan vel ikke akkurat påberope seg å være det lenger da kremt :oops: :ler:

Martine er nå akkurat sovnet og jeg skal henge opp litt tøy før jeg ringer min kjære og hører om toget står fremdeles!

Sirka :klem: Håper du har hatt en fin helg også!Håper dere blir ferdige med oppussinga før nurket kommer - ofte kommer de jo før man aner :wink:

Bamseline :klem: Takk for hilsen - er glad helgen er over kan jeg love deg! :-D

Mayamor :klem: Så fint at du fant meg da! Jeg måtte liksom flytte etter hvert kan jo ikke akkurat være gravid bestandig :ler: Selv trykker jeg bare på linken til dagbøkene deres inni min egen jeg da jeg rett og slett er håpløs på å lete :oops: Håper veldig du fortsetter å stikke innom!

jeg :husarbeid:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så trøtt jeg er :Gjesp:

Charminamannen kom ikke hjem før klokka tre i natt stakkars - og er sikkert enda trøttere en meg også måtte han jo pent bare komme seg avgårde på jobb

Martine har heller ikke sovet så mye og har begynt med litt nattemat igjen! Håper virkelig hun slutter med det nå som jeg er blitt så godt vant da!

Maleren kom inn dørene klokka 07 så det var bare å komme seg opp og starte på dagen!

Hadde tenkt meg en tur til byen for å få i resten som jeg trengte for å lage innbydelsene til dåpen pluss bordkortene men da jeg så det ufyselige været ombestemte jeg meg fort!

Og planen er nå at så snart maleren er ferdig (han skulle bare holde på noen timer) så inntar Charmina sofaen og får seg litt søvn under teppet :sjarmor:

Bustetrollgod morgen,kjekt å se deg :)

Nå må jeg se litt i noen dagbøker

-Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat telefon fra legen på Haukeland ang Martine og Hurra hun har ikke Reflux,men nå klør de seg jo litt i hodet på hva som gjør at hun får disse "anfallene"sine da? :klø:

Kanskje er det bare at alt ikke var helt modent da hun ble født og at hun fikk en litt tøff start!? Hun har jo hatt mindre anfall i det siste så kanskje slutter det helt snart? Ble enige om å se det an og om det økte på igjen måtte hun til videre utredning! Men sånn som han så det nå var det mere risiko forbundet med utredninger en uten! Så jeg krysser fingrene og håper alt er bra!

Endelig er maleren ferdig og det er bare deilig! Ikke noe i veien med han også men man blir bare så lei av å ha folk gående inni huset sitt! Særlig fra klokka syv om morgenen! :tunge1:

Ute snør det som bare søren igjen- dette været kan man jo bli helt kokko av! Ikke akkurat mye stabilt nei! Jeg er lei vinter jeg nå og lengter til våren!

Ellers har jeg bestilt time til babyfotografering med Martine i dag! Vi fikk time den 8 april tror jeg det var! Det åpner Fame fotograf her i byen i april og de tar noen fantastisk artige bilder! Det er gratis fotografering mot at vi kommer tilbake senere og tar en fotografering som vi betaler for - og det skal vi jo hele familien tenkte jeg når Martine er rundt året eller noe sånt!

Inne på www.fame.no kan dere se litt av bildene de tar under moderne bilder!Jeg liker de iallefall kjempegodt!

Slankingen er påbegynt igjen og nå håper jeg virkelig at jeg klarer det litt bedre da :oops: Det er jo ikke så lenge til man skal begynne å gå i litt lettere klær igjen da :briller:

Nå er det klesvask som står for døren igjen - det blir aldri slutt på de haugene med klær ser det ut til :roll:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :klem: Så bra at Martine ikke har reflux, håper det gir seg av seg selv da og at dere slipper masse slitsomme undersøkelser.

Hørtes ikke godt ut med den sonden hun måtte ha, stakkars liten :trøste:

Lykke til med dåpsforberedelser! Vil du røpe hvordan invitasjoner og bordkort skal se ut eller?

Vi skal også bestille fotografering snart! :hoppe:

Fame skal jo være bra, jeg har veldig lyst på de samme som tok brudebildene våre (Nordstrandsfotografene), men de er ganske dyre. Så vi får se!

Lykke til m slanking, det klarer du sikkert. Men ikke tær bort for mye da, Martine må jo få sitt vet du.. :wink:

Ha en fin uke Charmina! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :klem: La TraviataKlart jeg kan røpe det! Invitasjonene er i rosa da! Dobbelt kort! Utenpå limer jeg et gjennomsiktig tynt silkebånd med bittesmå rosa babyføtter på langs kanten på kortet (ytterst). Så har jeg to punchere som trykker ut prestekrage blomster i stor og liten størrelse. Disse setter jeg sammen til en blomst med en bitteliten rosa sten inni. Den største blomsten som er ytterst er i transparang hvit mens den inni er i samme rosafargen som kortet.Disse limer jeg på litt rundtomkring. Så har jeg en puncher som trykker ut bittesmå babyføtter.Disse "går" liksom over kortet!

Midt på kortet øverst stempler jeg DÅP - også hadde jeg tenkt å ha et lite bilde av Martine under!

Bordkortene blir med silkebånd, blomster og føtter sånn som invitasjonene. Også stempler jeg navnene til gjestene da! Tror det blir fint!

Lurer virkelig om Martine allerede strever med en tann jeg :o Hun slever noe helt utrolig og fingrene er i munnene hele tiden! Broren fikk sin første da han var 4 mnd så det er jo ikke umulig da!

Oj nå er det bare å gi seg for frøkna er sulten og krever mat

-charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine er blitt tommeltott suger! Kanskje det er det hun har strevd med så lenge og ikke noe tann?

Nå sover hun så søtt med tommelen i munnen! :hjerter: Det dumme med det er jo at det ikke er så lett å avvenne henne med det igjen da - man kan liksom ikke kaste tommelen sånn som med smokken!

men det går jo ikke å nekte henne det heller da! :roll:

Nå skal jeg gjøre litt :husarbeid:

Veldig spennende ikke sant? :ler:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at Martine ikke hadde ruflux da. Håper de finner ut av hva det kan være.

Skjønner godt du syns det er kjipt å ha håndtverkere i huset ja. Hadde det kommet noen hit kl 7 hadde jeg hatt problemer! Vi sover jo så lenge om morgenen vi... Sånn bortsett fra helgen er det godt å lese at Martine sover bedre om nettene nå da. Ikke noe er bedre enn en god natt søvn. Jeg har vært veldig bortskjemt og hvis Maren finner på å ha en våkennatt får jeg jo helt sjokk :ler: Det er heldigvis skjeldent.

Lykke til med dåpen til helgen da.

Martine får kose seg med totten hun da. De slutter jo med det også. Maren er også fæl til å suge på fingrene sine når hun er våken, men hun bruker smokk også da.. Jeg har også tenkt litt på tenner, men hun er jo ikke 3 mnd enda engang så det kan det jo ikke være. Hun har nok bare et enormt suttebehov tror jeg :ler: Det har hun alltid hatt.

Men nå er det noen som har våknet. Ha en fin uke :vinke:

:klem: Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen xsiljex :kose:

Kan love deg at jeg også har problemer med at det kommer folk kl 07 om morgenen ja for ellers sover vi to jentene mye lengre vi :oops: sikkert halv ti-ti hver dag!

Deilig!

Barndåpen er ikke før den 20 februar så det er litt tid igjen ennå da men greit å få sendt avgårde innbydelsene før den tid ikke sant :ler:

Tror kanskje det er suttebehovet her hos Martine også! liksom ha noe i munnen hele tiden - og helst ikke smokk men pupp eller finger! :roll:

Nå skal vi en tur på Ikea!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Charmina!

De invitasjonene hørtes knallfine ut! Jeg hadde også lyst til å lage noe med stempler og sånt, men fikk bare ikke tid. Har fortsatt ikke fått sendt ut takkekort for fødselsgavene vi fikk... :oops: De ligger klare til å skrives på, men det er det å få satt seg ned og gjort det da! :roll:

Jeg blir litt satt ut noen dager hvis Brage har vært våken på natta. I natt var det sånn, så har vært veldig lite effektiv i dag. Men noen hviledager kan man unne seg etter en barnedåp!

Du har jo god tid, det er ca. 3 uker til vel? Skal dere ha det hjemme?

Tenker Martine blir nydelig i dåpskjole...

Og storebror ikke lite stolt!

Ha en fin kveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...