Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Tusen takk for velkomsthilsen inne hos meg. :klem:

Det er så koselig å lese i dagboken din med sitater og morsomme dagligdagse episoder. Og SÅ mye lettere å huske når jeg selv er i samme dagbokgruppe... :wink:

Kommer Martine til å få leke med dukkehuset eller kommer mor til å ta fram minikjelvlen og hytte...? :ler:

Godt tur til Trondheim og krysser fingrene for at den gode søvnen til Martine er blitt rutine nå da... :sjarmor:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp nå er vi hjemme igjen!!!

Har hatt en kjempefin tur - men kaldt brrrrrrrrrr!!!!

flyet oppover til Trondheim ble ganske så forsinket da det var så mye snø på rullebanen! Var ikke fremme i Trondheim før klokka halv ett om natta og det er jo festlig med to små barn!! :roll: Martine sov heldigvis hele flyturen mens storebroren var litt mer i ånde, men det gikk nå fint da!

Fredagen var Charminamannen,Martine og jeg i byen og shoppet litt mens gutten min ble med mormor på jobb. Kjøpte ikke så mye men det var nå kjekt å gå rundt og se litt i butikkene tror Charminamannen ikke syns det var like kjekt som meg da ,men han klagde iallefall ikke

Martine sover nesten alltid som en stein når hun ligger nedi vogna si så hun er kjempekjekk å ha med på shopping kanskje hun øver seg til hun blir stor?

Fikk nå besøk av bestevenninda mi og datteren også. hun er nå blitt litt over to år og snart blir hun storesøster også (I mai). Utrolig kjekt for foreldrene har virkelig strevd gang på gang-har ikke lenger tall på alle gangene hun har mistet. Men nå er alt bare kjekt og magen vokser og vokser! Deilig!

Barnedåpen var utrolig fin. Presten hadde litt humor så det ble nå ledd flere ganger og det er jo litt kjekt da! Dåpsbarnet var nydelig og det kom ikke en lyd under hele sermonien!

Etterpå var det koldtbord med varm rett i et nydelig lokale rett utenfor sentrum. Maten var litt annerledes en tradisjonelle koldtbord så det var litt spennende. Masse deilige pastasalater og andre salater - litt sånn spansk inspirert. varmrett var indrefilet! Ikke noe å klage på der nei!

Så var det bare å dra til min mor igjen ,pakke også avgårde. En ganske hektisk helg egentlig!men koselig!

Det dumme er at jeg nok har fryst sånn at jeg er blitt snylta forkjøla! :-( Og det er jo ikke noe kjekt så masse som skjer denne uka!

I dag måtte jeg avbestille fysioterapien ennå så sårt jeg trenger det, men når nesa og hodet kjennes helt potte tett ut orket jeg ikke og ringte og avbestillte timen. Onsdag er det helsestasjonen og vaksine, torsdag skal vi i barnehagen gutten min gikk i og spise middag pluss se video fra den 3 dagers hytteturen de var på som avsluttning,og fredag skal jo Martine inn på sykehuset til Ph-måling og lørdag skal hun opp der igjen og ta den ut!

Litt av en uke så det passer dårlig å bli syk nå da sukk!

Og Charminamannen reiser vekk fredag til søndag!Men blir jeg værre en dette må han nok pent holde seg hjemme ja

Nå hyler frøkna,skriver mer etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Høres ut som dere har hatt en fin helg, til tross for forsinka fly! Men kjedelig med forkjølelse da, spes. når dere har så tett program.

Du får ha god bedring! Håper du kan få ny time hos fysioterpeuten snart!

Ønsker deg en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig koselig å komme inn på KG igjen og se alle hilsnene - har savnet dere alle sammen :kyss:

BAMSELINE

MADDEN :klem: Akkurat nå er dukkehuset oppe hos en annen som skal ordne noe på det! Men så snart det er tilbake og alt er kommet inni igjen skal jeg få lagt ut noen bilder!

XSILJEX :klem: Takk for helgehilsen.Håper du har kost deg med småtten også!Skal oppdatere meg på alle dagbøkene nå etterpå!

GLOSSY

HULDERJENTA :klem: Helt klart leketøy for jenter ja - og jeg har ikke sjangs på å komme inn i det undertøyet skal jeg love deg :tunge1: Men det er ganske så lekkert altså!Og det stiligste er at det er en gammel mann borte i England som sitter og lager det for hånd!

MAYAMOR :klem: Det blir nok hytting med minikjevlen ja :ler: Og jeg skal få lås på huset sånn at små barnefingre ikke blir for fristet!Gutten min har vært så flink - har aldri rørt det (og ikke noe annet heller utrolig nok),men jeg tror nok at lillesøsteren er en helt annen type. Ellers tror jeg det hjalp at du krysset fingrene for nattesøvnen til Martine for hun er blitt alvorlig flink til å sove rundt nå!Bare hold de krysset du!

LA TRAVIATA :klem: Kjekt å se deg igjen!Kjedelig å bli forkjøla ja,men så lenge det ikke blir værre skal jeg ikke klage!

Tenk Martine har nå sovet hele natten i flere netter og det er bare helt vidunderlig! Ikke ser det ut som om hun reagerer så sterkt på det som jeg spiser heller lengre så dette virker lovende synes jeg! Er jo litt lei av å måtte kutte ut så mye forskjellig i maten.

I dag var det -8,5 grader da vi våknet!Og det var jammen kaldt inne også - jeg er nemmelig en skikkelig frysepinn! Så det har vært fyrt i begge ovnene i dag!

Har fremdeles maler på jobbing her og han syntes sikkert det ble vel varmt etter hvert!Men da tørker jo malingen fort :ler:

Nå må jeg rundt og lese dagbøkene deres folkens!Det har jeg savnet!

-Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere har hatt en fin helg!!! Ikke mye bra at du er blitt forkjølet. Er jo kaldt her hjemme og. Mannen klager litt over dårlig form for tiden, så det er nok noe som går. Leste i avisen en dag at influensaen var kommet til Bergen og. Håper ikke du får den oppå det hele. Høres ut som du har fullt opp. Håper virkelig det går bra meg Martine på fredag og.

Håper du får kommet deg til fysioterapi snart da.

Jeg kjeder meg masse om dagen. Blir gal av å gå her hjemme. Mye å finne på, men jeg er så utrolig tiltaksløs for tiden. Bare går her hjemme å venter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at flyet bleså forsinket, men det hørtes ut som dere klarte dere bra fordet..

:ler: Hørtes ut som Meg og Sandramannen det der..

"Å det erså fint å bare gå å titte litt selv om man ikke skal kjøpe noe!"

Sandramannen : " :roll: "

Må bare gratulerer Venninnen din (selv om jeg ikke kjenner henne) fordi det endelig klaffet og fordi magen vokser og blir så fin og stor.

Så fint at dåpen deres ble bra. Bra at presten hadde litt humor da, så ble det ikke så stivt. Og Martine oppførte seg jo kjempebra!

Lykke til på helsestajonen i morgen, selv om dere sikker tikke trenger det da.

Håper Martine ikke blir dårlig av vaksinen. Marcus hadde en litt slitsom kveld og natt..men det går bedre nå da..

:klem:

Synes det høres ut som Martine er en liten engel om nettene jeg! SOver hele natten og greier! WOw!

Håper du blir friskere snart vennen. Det er så typisk å bli syk når man har så mye på programmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom forresten på at du lurte på hva du skulle gjøre med dagboken din nå som du ikke lenger var gravid.

Bare send en PM til en av moderatorene og be dem flytte dagboken over til generell. Så slipper du å kvitte deg med den. Bare å fortsette der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Er du bedre av forkjølelsen? Det dukkehuset hørtes skikkelig fint ut - gøy å ha noen hobbyer å drive med!

Du må legge ut et bilde av det ja! :Nikke:

Håper det går fint på helsestasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsnet La Traviata,Sandra og Glossy!

Har ikke tid til å skrive så mye nå - skal snart avgårde på helsestasjonen og 3 mnd kontroll for Martine!

Forkjølelsen er heldigvis blitt bedre!

Skriver mer når jeg kommer hjem! :vinke:

-Charmina som mye heller ville lagt i senga si og sovet nå er bare så kjempetrøtt!Også kom maleren klokka 07 :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at turen var vellykket!!! :) Mindre kjekt at du ble så forkjølet....:trøste: Håper det går fort over!

Gleder meg veldig til å se dukkehuset ditt!! :hoppe:

Men du..hvorfor skal Martine måle Ph?

Ha en riktig flott onsdagskveld vennen!! :)

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra helsestasjonen etter en hektisk dag!

Martine var jo på 3 mnd kontrollen sin i dag og hun syntes slett ikke noe om å få vaksine stakkars! Hun var helt utrøstelig lenge etterpå!Ikke engang puppen hjalp der nei! Det var full :grine: lenge!

Etterpå sov hun i mange mange timer,men da hun våknet igjen var hun skikkelig sutrete! Målte tempen på henne isted og da hadde hun 38 i tempratur spå hun har helt klart en reakjsjon på vaksinen stakkars liten!

Nå er Charminamannen avgårde for å kjøpe paracet som vi kan ha i hus om hun plutselig skulle få veldig høy temp!

Ellers var mål og vekt som følger :

Vekt 4820

Lengde 57

Hodeomkrets 39

Sandra :rosasmil: Takk for tipset, nå er dagboka flyttet! Ellers syns jeg at jeg ser deg og sandramannen på shopping ja :roll: menn er en egen rase der :ler:

Glossy :rosasmil: Skjønner godt at dagene blir lange! Men kan trøste deg med at snart blir de kjempetravle når du får det lille nurket ditt med hjem :hjerte: Håper bekkenet ditt holder seg bra nå på slutten!

La Traviata :rosasmil: Håper du ikke stresser for mye nå før barnedåpen!Takk for hilsen

Madden :rosasmil: Martine skal ta en Ph-måling da hun mest sannsynlig har reflux slik som broren hadde! Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å dra på sykehuset på fredag og få lagt ned den sonden. Det er jo ikke akkurat behagelig for sånne små - ja ikke store heller for den saks skyld. Kan bli en ganske hektisk natt den natten målingen pågår ja - og oppå det hele reiser Charminamannen vekk akkurat da! :tunge1:

Reflux:

Refluks hos spedbarn

Spedbarn vil som regel ikke merke dette på samme måten siden magesekken stort sett er fylt med melk som nøytraliserer syren. Spedbarn gulper mer enn eldre barn, og gulping hos spedbarn regnes stort sett som normalt mellom 0 – 2 år. I de aller fleste tilfellene vokser barna dette av seg. Verre blir det dersom mageinnholdet stadig renner tilbake i spiserøret og opp i svelget. Man antar at spedbarn har de samme symptomene som større barn, men man vet ikke dette sikkert. De mest vanlige symptomene ser ut til å være gjentatte sprutbrekninger / oppkast, sure oppstøt, luft i magen eller magesmerter. Mange andre symptomer har blitt knyttet til refluks uten at man er helt sikker på at dette er årsaken. Det gjelder blant annet kolikk, gjentatte episoder med brekninger, spiseproblemer, dårlig vekst, pustestopp og gjentatte episoder med lungebetennelse.

Dersom barnet ligger og sover, kan mageinnholdet svelges feil og komme ned i luftrøret. Dette kan gi hoste og luftveisirritasjon. Ofte vil hosten ligne på krupp – hoste. Det er også vist at magesyren kan gi reflektorisk irritasjon i luftrørene med hoste og slimdannelse som resultat.

Spedbarn kan også ha perioder med pustestans som er relatert til irritasjon i strupen / luftveiene. Krampelignende tilstander kan også forekomme, og mange barn har fått feil diagnose med manglende effekt av behandling før riktig diagnose er stilt.

Ellers i dag har jeg hatt maler her da - begynner heldigvis å nærme seg slutten!

Også har jeg hatt en kjær venninde her som skal være fadder på Martine! Kjempekoselig!

Skal lese dagbøkene deres i morgen nå må jeg hoppe under dyna - er helt pumpet!!!!!

Nattaklem fra Charmina :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tusen takk :)

Kan jeg spørre om en ting, annerledes, hvordan da?

Håper du får krøpet under dyna og sovet godt, ønsker deg også en flott torsdag!

:klem: fra lille bustetroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. :( Stakkars lille Martine. Håper det gikk greit i natt, her i Sandraheimen ble det en laaangnatt etter vaksinen.

Måtte dere bruke paraset dere kjøpte? Ikke godt med feber :riste: Vi kjøpte, men brukte det ikke likevel. Men det er godt å ha i hus i tilfelle.

Jeg skal snart til fysioterapeut (eller, det er jo Marcus da) så skriver mer senere.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bustetroll :-D Takk for hilsen, mente at du skrev litt poetisk nesten helt annerledes en knotaskrivingen min iallefall :ler:

Sandra :rosasmil: Martine sov faktisk hele natten så vi slapp å bruke paracet.Men jeg fulgte nå litt med henne og kjente på panna og sånt. Klarte ikke slappe helt av nei! Lykke til med Marcusen hos fysioen da!

Som sagt sov Martine godt i natt men selv var jeg litt urolig da - ville nå følge med henne litt!

Men nå er vi begynt å ha det litt kaldere på soverommet om natten så da ble hun nå ikke for varm der inne iallefall!

Ellers er det maler her i dag også - men kom heldigvis ikke før klokka åtte i dag!da rakk jeg å dusje og vaske håret først om ikke annet!Synes liksom ikke det er så festlig med arbeidsfolk inne i huset!Men det er jo godt å få tingene ferdig også da!

I ettermiddag skal vi i barnehagen som gutten min gikk i. der får vi servert middag også skal vi se videoen fra den 3 dagers hytteturen som de var på i sommer! Etterpå blir det kaker og kaffe!Gleder meg veldig!Vi får også kjøpe videoen etterpå om vi vil og slikt er jo litt kjekt å ha! Det er alle skoleungene med foreldre som kommer! Martine må jo selvfølgelig også være med da!Tror storebroren gleder seg veldig til å vise henne fram til alle sammen!Vi har alt vært der på besøk da men da var jo ikke noen av de som hadde sluttet der!Har også hatt besøk av de som jobber der her hjemme og Martine har fått fine gaver - de folka der er bare helt unike!Savner dem veldig og er så glad vi holder kontakten ennå!

I morgen er det Ph-måling på Haukeland for Martine og jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg nei! Er så glad for at Charminamannen også skal være med!

Etterpå reiser han vekk for helgen og jeg skal være alene. Håper virkelig ikke det blir alt for mye styr og at hun gråter hele tiden pga av sonden og det apparatet hun må ha på seg hele tiden. Sønnen min skal ligge over hos noen venner av oss sånn at jeg bare har Martine å ta meg av. Det hjelper jo veldig!

skal jeg benytte sjangsen og slenge meg litt på sengen mens Martine sover, kjenner at jeg trenger det!

Klems Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bustetroll Takk sov godt jeg :wink:

Å det er så deilig nå når veggene blir lyse og fine og at alt som var furu oppe i loftstaket nå er strålened hvitt.Og likeså drageren i taket på stuen - sånt blir jeg i godt humør av!

Men malingslukten kunne jeg vært foruten da :tunge1:

Han regner med at han kanskje blir ferdig i morgen og det håper jeg virkelig! Er litt bekymret for malingslukten i forhold til Martine, men den skal visst være giftfri da så det går vel bra?

Sukk den der slanke perioden min har nå gått rett til helv.........!!!! :roll: Har stappa innpå med sjokolade flere dager nå! Men mandag er det påan igjen!Må bare klare å gå ned noen kg for nå strammer buksene noe veldig synes jeg! Og snart er det jo masse lekre vår/sommerklær å få kjøpt i butikkene!Tror jeg må få borrelås på munnen (en skikkelig kraftig en :ler: )

Og med en sønn som sier mammaen har den flodhestrumpa er det jo best å passe seg :tunge1:

Martine ligger her i vippestolen sin og ser på meg med store øyne mens jeg skriver! Hun er så veldig opptatt av hendene sine for tiden. Kikker på de og suger på både fingre og på selve hendene!Ligger også og holder i de og er bare sååååååååå søt da! I dag har hun vært så smørblid så det var nok bare vaksinen som gjorde at hun var så grinete i går.

Storebroren sier hver eneste dag til henne at han elsker henne - han sparer ikke på ordene den gutten der! I går så han meg dypt inn i øynene og sa "mamma så vakre øyne du har" :hoho: Lurer virkelig på hvor han fisker opp slike kommentarer! Han hadde vært i bursdag til en av jentene i klassen her om dagen,og denne jenta er han utrolig begeistret for. Det var forresten hun som hadde strikket det slipset jeg fortalte om til han. Da han kom hjem fra bursdagen spurte jeg hvordan han hadde hatt det! Joda han hadde hatt det veldig kjekt, men denne jenta hadde tatt han til side og sagt "jeg skulle ønske at det bare var du og jeg som hadde vært her" :hoho: Litt av noen unger - jammen begynner de tidlig i våre dager!Vanlig praksis i klassen er liksom at guttene ber alle gutten i bursdag og jentene jentene! Men denne jenta hadde insistert på at min sønn skulle komme og til slutt måtte bare moren gi seg. Så da fikk hun velge ut 5 jenter og 5 gutter! Og nå sier min sønn det samme at denne jenta få komme når han har dag i mai! Så nå klør vi oss litt i hodet for hva vi skal finne på da! Jeg liker liksom ikke å utelate noen - så da får vi kanskje be hele klassen istedet da! Og håpe på fint vær sånn at vi kan ha det ute i hagen! 20 unger :o inne er ikke det mest fristende i værden akkurat :ler:

Martine er sovnet igjen (kanskje dopet av lukten huff),og jeg får vel begynne å finne fram klær vi skal pynte oss litt med når vi skal ned i barnehagen!ikke at jeg akkurat har så mye å velge i da!sukk

Martine har fått seg den nydelige lille rosa kåpen med alpelue til - lua er for stor ennå men kåpa kan hun bruke selv om den er litt stor også! Hun er bare så søt i den da! Charminamannen bare :roll: med øynene da jeg kom hjem med den og utbrøt sarkastisk "Ja det var jammen et nyttig plagg du"

Men det bryr nå ikke vi jentene oss det spor om for vi liker den vi!

-Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ah, jeg skulle likt å sett den lille tulla di i den rosa kåpa, hun er nok helt utrolig nydelig :)

jeg nyter jeg,fullt ut!

Kos dere i barnehagen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en utroig søt sønndu har... hi hi. Alt de klarer å si. Åhh jeg gleder meg SÅ til å få min egen.

Så søtt meg Martine i rosa kåpe. Har du kjøpt den på H&m?? så en kjempe søt kåpe der med alpelue skjønner du. Hadde SÅ lyst å kjøpe, men fant ut at jeg MÅ vente. Har jo ikke fått ut nurket enda ;)

Dagene er lange her i huset, men sånn er det vel å være sykemeldt. Lurer på hva de som er lenge sykemeldt tar seg til?? Jeg holder på jo å dø etter to uker. Skal til lege igjen i morra å håper han kan fortelle meg at det nærmer seg :wink: Det vet jeg at det gjør, men fortelle litt mer konkret.

Ha en fin dag i barnehagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...