Charmina Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #321 Del Skrevet 12. januar 2005 Hjelpe meg som det blåser ute! Var nede i postkassen i sted og følte det var rett før jeg blåste bort :o Er glad gutten min blir hentet på skolen og kjørt hjem om dagene! Er en nabo som henter han hver dag siden hun alikevell henter eget barn! Veldig greit for meg å slippe å ta Martine ut i dette været iallefall.Så det er kjekt å ha slike kjekke naboer! Kjøpte en stor bukett blomster til henne til jul og takket for den gode hjelpen! I natt har Martine sovet godt og det var jammen deilig!Hun spiste i 4 tiden men sovnet nesten mens hun spiste igjen!Det kunne en trøtt mamma like ellers i dag har jeg brent noe musikk inn på en cd og også noen bilder.Har ikke gjort det før og var ganske fornøyd da jeg fikk det til med en gang! Har også fått ny skriver som kan skrive direkte på cdèn og det ble veldig fint med bilde av Martine og storebroren utenpå Nå får jeg lage litt mat til han som akkurat kom hjem fra skolen! -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 12. januar 2005 #322 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei du! Så søtt at gutten din fikk gave av hun fra klassen da "Kjæreste" kanskje? Det blir vl deilig med lys på badet ja Og kontakt er vel heller ikke å forakte.. Håper det går bra med Martine etter vaksinen, så det ikke blir noe tull når hun skal på sykehuset. Her blåser det også kjempemye. Jeg var på tur i parken i sted, men det var ikke så lang tur. Så fint at Martine sover bedre for tiden. Det gjør godt for trøtte mammaer. Marcus sover heldigvis bedre han også... Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 12. januar 2005 #323 Del Skrevet 12. januar 2005 hei hei! Takk for kjempefin hilsen i dagboken min! Trodde ikke dagbøkene til jenter uten baby intresserte mødrene her på forumet jeg Neida, bare tuller jeg, har lest mesteparten av dagboken din, og håper jeg får samme "sjokket" som deg når jeg skal til GU neste mandag Hmmm, hadde vel passet litt dårlig nå... Ellers må jeg bare si meg enig med MAdden; oppusing er kjempe gøy!! Gleder meg til å få egen leilighet så vi kan pusse opp, her hvor vi leiger får vi ikke engang henge opp bilder! Og må si at martine er kjempesøt!!! Klem B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #324 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei Sandra Tror nok gutten min godt kunne hatt denne jenta som kjæreste ja - han er visst veldig betatt av henne-de begynner tidlig nå om dagen Ellers kom ikke elektrikeren i dag så jeg er ennå uten kontakt på badet!Litt lys er det da men ikke over speilene og det savnes sårt! Men han måtte vgårde og redde båten sin istedet siden den holdt på å bøåse vekk - og akkurat det er jo forståelig! Nå kommer han i morgen istedenfor. Da skal jeg til legen og få satt inn den hormonspiralen. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg !Men det er nå greit å få det gjort også da. Men jammen var det en dyr liten sak...........nesten 1300 kroner :o !!!! Så får vi bare håpe at den blir sittende og ikke faller ut Det var nå en god del bivirkninger man kunne få og de opptrådde visst hos 1:100. Blir spennende å se om jeg opplever noen av de.Kan ikke si jeg har lyst på hodepine,humørsvingninger,nedstemthet,ryggsmerter eller acne!!!!!! Charminamannen leste også på bivirkningene og ble litt skeptisk til at man kunne bli gravid med denne også kanskje sitter vi der om en stund og venter barn nr 3 :o Hjelpe meg! Men jeg opplever vel ikke det flere ganger får jeg håpe! Men gjett om jeg er glad for at det skjedde det som skjedde for ellers hadde jeg jo ikke hatt den lille prinsessen min og vi er jo så utrolig glade for henne! Hun beriker livet veldig! Ellers har jeg i dag hatt en vanvittig hodepine.Har gått rundt og vært kvalm og svimmel i hele dag pga av dette - PYTON Også sprakk jeg fullstendig og spiste en diger sjokolade i dag :oops: :oops: :oops: :oops: også jeg som hadde vært såååååååå flink lenge nå! Jaja, skal ikke gjøre det flere ganger! Hadde planer om å legge meg så tidlig i dag,men her sitter jeg og skriver og klokka har passert midnatt som vanlig!Lærer aldri! Martine sover søtt så jeg får gi meg og hoppe under dyna! Bertine kjekt å se deg her inne - ja du må bare passe deg når du skal på GU-man vet aldri hva de finner der Hadde jeg ikke allerede lagt på benken skal jeg låve deg at jeg hadde gått i gulvet med et brak! Nå er det under dyna og sove natta folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 13. januar 2005 #325 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei snuppa!! Håper det går fint hos lege i dag. Ikke særlig fristende det der, men det må vel gjøres. Utrolig dyrt for noe sånt da.... Håper og at elektrikeren kommer i dag så du får orden i sakene. Jeg har vært hos jordmor i dag og alt stod bra til! Er SÅ klar for å hilse på nurket nå! Er veldig spent på fødsel og hvrdan jeg skal merke at den er i gang....Men som så mange sier så vet jeg vel det når det skjer. Jeg har jo ikke hatt en kynner til nå en gang. Men det er jo enda en del tid igjen. Tålmodighet er det visst noe som heter Ha en super dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #326 Del Skrevet 13. januar 2005 GLOSSY Kos å se deg - nå synes jeg det er så spennende å følge med deg og forberedelsene dine til å bli mamma!Misunner deg litt det du snart skal gjennom jeg! Visst er det vondt men du for en opplevelse!Som jeg har sagt før akkurat det kunne jeg gjort mange mange ganger! :o Var da hos legen i dag og har nå fått satt inn hormonspiralen! det gjorde faktisk mindre vondt en jeg hadde trodd - merket egentlig ikke så mye mer enn en vanlig underlivsundersøkelse da!Men tok litt mer tid..........æsj ingen jenter synes vel det der er noe særlig!Man føler seg ganske blottlagt der man ligger ja Enig med deg i at det er dyrt - betalte jo nesten 1300 kroner for den lille saken! Men når den kan sitte der i 5 år så blir det iallefall billigere enn pillene som jeg har brukt! Og forhåpenligvis blir jeg ikke gravid igjen nå da! Legen mente iallefall at sjangsen for det var minimal.....................................men det skulle jo den være med p-pillene også da Martine tok nå ny blodprøve og nå var HBèn kommet opp i 12,8 og det er jo helt toppers! regner med at hun slipper unna flere slike nå etter neste gang!Da er hun jo blitt 3 mnd gammel (ung?) Elektrikeren har vært her i dag (er forøvrig en god venn av oss) så nå er det deilig lys over vaskene, kontakt på veggen og lyset i bobblebadet er også kobblet til! Så nå kan Charminamannen og jeg slukke alle lysene der inne og bare ha lyset på i karet - det må jo bli romantisk eller hva :kysse: ???? Nå får jeg gå opp og lage litt salat som vi skal ha til middag i dag! -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 13. januar 2005 #327 Del Skrevet 13. januar 2005 Så godt å høre om Martine!!! Håper virkelig at hun slipper flere prøver nå. Koselig å høre at du gleder deg sammen med meg. Trenger slik støtte av og til for jeg må jo ærlig inrømme at jeg ikke stor gleder meg til fødselen. Var som sagt hos jordmor i dag og hun gikk litt igjennom hva som skulle skje. er litt beroligende det da. Det må jo ut uansett hvor mye jeg gruer meg. Hørtes bare SÅ romantisk ut med boblebad og lys i karet. Jeg og vil!!! Masse lykke til med kuren din, og husk at det er lov å unne seg litt godt innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 13. januar 2005 #328 Del Skrevet 13. januar 2005 Så fint at badet er fikset. Endelig kan man vel si. Hørtes veldig romantisk ut med starinlys da Enig i at man føler seg litt blottlagt når man skal til gynekologen. Men det er sikkert deilig å få satt inn spiralen, så er du litt mer sikker. Det gikk jo ikke så bra med piller sist i all fall Men så var det jo et nydelig resultat da Dette ble en kort hilsen, men jeg måfå lagt meg nå. Er såå trøtt i dag. PS. Har sendt bildene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. januar 2005 #329 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei Charmina! Nå har jeg lest gjennom dagboken din og må si du høres ut som en tøff jente! Å få beskjed om at man er gravid på den måten! Og med så mange plager i svangerskapet. Kjempetrist å lese om svigerforeldrene dine også. Men for en nydelig liten prinsesse du har fått! Håper nettene deres blir bedre fremover. Og at spiralen gjør jobben sin! Sønnen din høres ut som en skikkelig go´ing forresten. Men forstår godt at du ikke er klar for noen flere nå! Ha en fin natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 14. januar 2005 #330 Del Skrevet 14. januar 2005 Ha en fin dag Charmina! Nå skal vi på babysvømming. Ser du fikk bildene til slutt. glemte jo å legge dem ved mailen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 14. januar 2005 #331 Del Skrevet 14. januar 2005 Innom for å ønske deg og familien en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 15. januar 2005 Forfatter #332 Del Skrevet 15. januar 2005 I dag har jeg vært hos fysioterapauten, og det viste seg at jeg hadde fått meg en skikkelig låsning i bekkenet :o au au ikke rart jeg har hatt så vondt! Men hun klarte nå å bryte det opp igjen,og etterpå ble det både varme,massasje og strøm! Etterpå har jeg følt meg rimelig mørbanket i skrotten ja! Fikk også litt flere øvelser jeg må gjøre hjemme. Martine var like flink som alltid og sov seg gjennom hele greia - hun er grei sånn La Traviata så koselig at du har lest dagboka mi da - og lille Brage er jo bare så skjønn! HAr skrevet hilsen til deg jeg også og lest masse i dag :-) Sandravennen Tusen tusen takk for hjelpen med bildene - du er bare så snill du.Takker og bukker og gir en ekstra go`klem Sirka Familien takker for ønske om god helg og håper du får det samme NYE BILDER AV DEN LILLE GODJENTA MI I ALBUMET Sønnen min hadde nå besøk av ei nabojente som han også går i klasse med og det er utrolig hva som kommer ut av munnen på de ungene! Nede på badet utspant dette seg : Jeg var nede og hjalp en av de på do da min sønn sier "mamma du har flott rumpe.....og ler veldig" Nabojenten svarer : "min mamma har så stor rumpe at det nesten ikke er plass på badet for hun dulter borti alt med den hele tiden" (jeg kjenner mammaen og er det noe hun ikke har så er det stor rumpe - tynn som bare det).................og pappa sier hun så han ligger faktisk og sover uten undikk (truse på bergensk)! Ja det man ikke vet fra før av får man jammen servert av ungene! Skal nå si det til foreldrene neste gang jeg ser de så tenker jeg de får seg en god latter ja! Nei,klokka er kvart over ett............lærer visst aldri å komme meg under dyna i skapelig tid GOD HELG FOLKENS -Charmina martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseline Skrevet 15. januar 2005 #333 Del Skrevet 15. januar 2005 Hørtes ikke godt ut dette med bekkenet ditt :-? Håper du blir bedre. Høres ut som en herlig kar sønnen din Morsomt at de kommer med sånne små kommentarer Har en niese som er 5 og der kommer det også mye rart. Noe av det har vi skrevet ned, og har tenkt å ha med i talen hennes når hun konfirmerer seg.... Onkelen min gjorde det med meg, og det var ganske morsomt å høre alt det rare jeg sa når jeg var liten Var innom og kikket på bildene av Martine, hun var bare kjempenydelig Fortsatt god helg Bamseline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #334 Del Skrevet 16. januar 2005 Takk for hilsen Bamseline Jeg har også skrevet ned en del av det sønnen min har sagt slik at vi ikke glemmer det - og tro meg boken har mange sider allerede Helgen hos oss har vært ganske fredelig! I går var Martine og jeg på shopping! Kjøpte rosa pysjamas med søte små pingviner på til henne og 2 gensre til meg selv og en DVD til sønnen min. Etterpå traff vi to gode venninder av meg også spiste vi litt god mat på en cafe. Gjett om Martine koste seg, hun smilte fra øre til øre og syntes visst cafe`liv var helt topp og særlig når hun også fikk masse oppmerksomhet! Ikke rart surleppa kom fram når hun ble lagt ned i vognen igjen! Charminamannen tok med seg guttungen og gikk på skøyter så da var alle fornøyde. Jeg har hatt skikkelige mens lignende smerter (bare enda vondere en vanlig) siden jeg var og satte inn spiralen! Måtte tilogmed stå opp om natten fordi jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å sove. leste i vedlegget at man kunne ha slike mens/krampelignende smerter i flere uker :o etter at den var satt inn! Så da ble jeg skikkelig deppa bare ved tanken! I går måtte jeg krype til korset og ta smertestillende for å holde ut dagen! Men i dag - heldigvis føles det mye mye bedre - og bra var det! Tror ikke jeg hadde holdt ut ellers! Så nå får vi bare håpe at den gjør jobben sin også. Charminamannen er akkurat dratt på dagstur opp til hytten vår for å se at alt er som det skal etter all vinden og uværet som vi har hatt i den serer tid. Han skulle også lese av strømmen. Er jo så lenge siden vi har vært der nå. Håper å komme oss opp i påsken. Synes Martine må bli litt større før vi tar henne i pulken. 20 februar blir det barnedåp og vi har nå spurt de vi har valgt som faddre og alle sa ja :-) Tenkte vi skulle ha koldtbord her hjemme etterpå men må visst bare innse at det blir fryktelig trangt med alle sammen så vi velger å ha det ute på en liten resturant istedenfor. Vi slipper å betale leie og betaler bare for maten så det blir jo nesten det samme. Gleder meg for det er så koselig når familien er samlet slik. Ute regner det som vanlig - så det er jo slik det pleier! Inne holder jeg på å fyre i peisen, ikke fordi jeg fryser så veldig men for kosen sin del. Martine er akkurat sovnet så det er ganske fredelig. I natt var hun litt urolig igjen - ville spise 3 ganger. Ikke snau når det gjelder mat nei Nå skal jeg fortsette å rydde ut av rommet til Martine - det tar sin tid å få pakket ut av alle flyttekartongene ja. Skulle begynt å smøre på litt kvistlakk oppe på panelet på loftet også! Har liksom store planer å få malt ferdi der oppe før gjestene kommer til oss på overnatting i forbindelse med dåpen! Får se hva vi rekker!!!! Kjenner jeg oss rett rekker vi det sikkert ikke sukk Forsatt god søndag alle Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #335 Del Skrevet 16. januar 2005 Fikk denne på mail isted A Good Laugh!!! A fifteen year-old boy came home with a Porsche and his parents began to yell and scream, "Where did you get that car???!!!" He calmly told them, "I bought it today." "With what money?" demanded his parents. We know what a Porsche costs." "Well," said the boy, "this one cost me fifteen dollars." So the parents began to yell even louder. "Who wold sell a car like that for fifteen dollars?" they said. "It was the lady up the street," said the boy. "I don't know her name-they just moved in. She saw me ride past on my bike and asked me if I wanted to buy a Porsche for fifteen dollars." "Oh my Goodness," moaned the mother, "she must be a child abuser. Who knows what she will do next? John, you go right up there and see what's going on." So the boy's father walked up the street to the house where the lady lived and found her out in the yard calmly planting petunias! He introduced himself as the father of the boy to whom she had sold a Porsche for fifteen dollars and demanded to know why she did it. "Well," she said, "this morning I got a phone call from my husband. I thought he was on a business trip, but learned from a friend he has run off to Hawaii with his secretary and really doesn't intend to come back. He claimed he was stranded and asked me to sell his new Porsche and send him the money. So I did." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. januar 2005 #336 Del Skrevet 16. januar 2005 og pappa sier hun så han ligger faktisk og sover uten undikk (truse på bergensk)! Ja, man får høre mye rart fra små barn! Ønsker deg en god uke, Charmina! Ikke blås vekk! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. januar 2005 #337 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei Charmina! Ja, det er fra de små man får høre det! Kjempefine bilder av Martine forresten. Hun er jo helt nydelig Dumt med disse menssmertene, håper det gir seg. Har hatt mye sånt selv i det siste (bedre nå, heldigvis), så jeg vet at det er skikkelig plagsomt. Stjeler nattesøvnen gjør det og :-( Lykke til med planlegging av barnedåp! Det nærmer seg for vår del nå, bare to uker igjen. Vi skal ha koldtbord, og ha det hjemme hos oss. Det blir en utfordring! Heldigvis får jeg hjelp da. :-) Håper bekkenet ditt bedrer seg også. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #338 Del Skrevet 16. januar 2005 Fant en bok da jeg ryddet i dag som er skrevet av Unni Lindell. Den er basert på intervjuer av barn mellom 5 og 10 år. Holdt på å le meg ihjel og her kan dere lese noen av svarene ungene gav : Familielivet Begynnelsen En familie oppstår som regel når to mennesker finner ut at de skal slå sine pjoltere sammen og gifte seg. De begynner som regel med oldemoren og oldefaren og ender med deg. Inga 7 år Jesus og de 12 disprilene Den første familien som oppsto på jorden bosatte seg i Edens hage og besto av Gud og Maria og Jesus, et esel, fem sauer,og disprilene. Ingen ble skilt,for i gamledager giftet man seg med kona si og dett var dett. Gabriele 8 år Truet I gamledager var familiene lykkeligere. I alle fall så de sånn ut. I dag blir barna truet til å le og se glade ut. Mattias 6 år Hva betyr en gjennomsnittsfamilie? -En gjennomsnittsfamilie er en familie der moren og faren er skilt. Den er rett og slett snittet opp Cathrine 6 år -En gjennomsnittsfamilie har ofte...........jeg tror det er tre barn og en halv hund pr.stk. Det har noe med meningsmålinger å gjøre. Lars Erik 8 år Mødre Shopping Mødre gjør ofte sitt fornødne ved å handle og shoppe og se på ting etter ting i kjøpesenter etter kjøpesenter.Mamma fortalte pappa hva kjolen hennes kostet. Etterpå kunne hun ha skutt tungen av seg Stine 6 år Vill galopp Moren min synes at hun er for tjukk. Hun får visst ikke på seg bikinien sin. Derfor har hun begynt å løpe for å galoppere av seg ridebukselårene sine. Ingrid 7 år Egen rase Menneskene er en egen rase, særlig mødre. De kan bli veldig rasende. Jan Rune 6 år Alenemødre Det som er viktig for mødre, er at de får barn. Hvis de tilfeldigvis er så uheldige å ikke få barn, må de være alenemødre hele livet. Jan Rune 6 år Oppspist Det dummeste med mødre, er at de er så redde for at det skal skje noe med barna sine hele tiden. De glemmer visst å leve sitt eget liv. Angsten spiser dem liksom opp utvendig. Hanne Marie 10 år Fedre Mye bry Fedre kommer hjem fra jobben og begynner å bry seg Signe Lise 5 år Unødvendig Barn trenger ikke lenger å fødes av samme far, sånn som i gamle dager. dessuten kan faren tilogmed amme barnet med en tomflaske. Lisen 6 år Passiv deltagelse Moren tar seg av føderasjonen,mens faren på en måte bare er med på ungen uten å delta i den. han betaler for den og synger for den og kjefter på den. Dessuten er han stolt av den.Men noen ganger slipper han å bedekke bordet. Tine Sofie 8 år Julefri Faren er ofte den sterkeste mannen i huset, bortsett fra til jul da, for da er det julenissen som tar over. Maja 5 år Uforbeholdent Pappaen min er veldig glad i meg. Han er så glad i meg at han skriker til meg i butikken. Stine Marie 6 år Ekteskap Man tager den man haver Presten spør om man vil gifte seg med den som står ved din side eller om man helst ville hatt en annen. Som regel er det ingen andre der så da svarer man bare ja. Emil 7 år Bråk Den viktigste forskjellen på ekteskap og samboerskap er at man må bli i ekteskapet. Hvis man ikke vil bli,kan det bli bråk. Et samboerskap kan man alltids rømme fra Marianne 10 år Hva er prevensjon? -prevensjon er et slags kostyme som brukes for ikke å få barn Jacob 7 år -Man kan bruke pupiller for ikke å bli bestøvet Ulrik 6 år Man kan bruke gondol eller p-piller.Katten min velger p-piller,men den skal steriliseres når faren min bare får et prosjekt i boks. Før det har han ikke hatt tid. Katten min har forresten ikke hatt tid den heller. Mathilde 6 år -Jeg tror ikke jeg skal bruke noe særlig med p-piller. Det er liksom ikke så viktig når jeg ikke skal ha med gutter å gjøre. Kate 7 år -Det er veldig typisk voksne folk å ikke gidde å få barn. Line 5 år Fødsel Nærhet Moren er som regel den personen som er nærmest ungen under fødselen. Lene 7 år Påskjønnelse Jeg skal nok få barn når jeg blir stor,men jeg skal ikke ha dem ut nedentil. Det blir en alt for stor påskjønnelse for kroppen. Thale 7 år Klask Babyer blir født på poliklinikker eller på et annet religionssykehus.Det er jomfruer som unnfanger barna så de ikke klasker rett ned i gulvet. Anisia 7 år Fra anklene og ned Det kan være farlig å føde.En dame vi kjenner ble lam fra anklene og ned etterpå. Jeg tror fortsatt hun har problemer med å bruke høyhalsa sko. Lisen 6 år Barn Bokstavelig talt Når et barn blir født blir moren så glad at hun blir helt sprengt Hedda 5 år Gråt aldri Når babyen gråter om natten,kan foreldrene ofte få lyst til å denge den.Men jeg tror ikke noen har denget meg noen gang,for jeg tror ikke at jeg gråt. Tor Eivind 5 år Surkler Babyer er liksom tamme.De har ikke lært seg noe rampete ting ennå. De bare ligger der og glor på tak og vegger mens de spiser og surkler. Mathilde 6 år Uaktuelt Jeg ønsker vi kunne få en baby,men mamma sier at så lenge jeg skriker etter boller på butikken.så orker hun ikke. Line 5 år Bedre kan man vel ikke få sagt det eller hva? -Charmina Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. januar 2005 #339 Del Skrevet 17. januar 2005 Nå har du nettop reddet dagen min! Sitter her med tårer i øynene, for jeg har ledd sånn!! Helt fantastisk å lese!! Ha en strålende dag, Charmina! Takk for at du skrev inn de sitatene akkurat i dag, det gjorde jammen godt! Klarer visst ikke helt å slutte å le! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. januar 2005 #340 Del Skrevet 17. januar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå