Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #41 Skrevet 10. februar 2015 Baller? Tror heller det er snakk om et eller annet mindreverdighetskompleks... Der kan vi være uenig. Gjør man noe sånt har man stor tro på seg selv, man er ganske tøff og har selvtillit. Det blir baller det. Noen mennesker er frekk nok til å gjøre sånt. Det kommer altså av baller.
Bbc_tromvik Skrevet 10. februar 2015 #42 Skrevet 10. februar 2015 Nei, men jeg forventer mye mer en: "har lest begge bøkene hans og etter 2 mnd ser man allerede forbedringer på flere aspekter av livet" Det er ikke bevis for noe som helst, det er en anekdote at best. Nei, for hva er hjelp til selvhjelp.
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #43 Skrevet 10. februar 2015 Der kan vi være uenig. Gjør man noe sånt har man stor tro på seg selv, man er ganske tøff og har selvtillit. Det blir baller det. Noen mennesker er frekk nok til å gjøre sånt. Det kommer altså av baller. Å være en ukritisk douche, har ingen ting med "store baller" å gjøre...
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #44 Skrevet 10. februar 2015 Nei, for hva er hjelp til selvhjelp. Hva har det med saken å gjøre? Jeg spør om vitenskapelig underbygd forskning på at hans teknikker funker så bra som han skryter av.
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #45 Skrevet 10. februar 2015 Å være en ukritisk douche, har ingen ting med "store baller" å gjøre... Du om det. Når man tør å gjøre ting som mange andre ikke ville gjort er man jo modig eller litt tøff i trynet. Det har ingenting å si om det man gjør er negativt eller positivt. Er du bankraner og gjennomfører et kupp så har du baller. At bankran er idiotisk og risikoen er stor er ubetydelig.
Wonderbitch Skrevet 10. februar 2015 #46 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har ikke sansen for hans metode. Jeg har både lest bøker og sett alle tv programmene hans. Måten han gjør ting på passer sikkert inn hos noen mennesker men jeg er ikke særlig positiv. Bertrand representerer en amerikansk prestasjons kultur som jeg ikke har noe til overs for. Jeg er ikke komfortabel med hans verdier. Bare måten han fremstiller seg selv på med tanke på materialistiske verdier syns jeg er usmakelig og uforenelig med personlig utvikling. Når mye negativt er sagt kan jeg greit innrømmer at han av og til har gode poenger som jeg kan ta med videre i livet mitt. Som person liker jeg ham faktisk litt, selv om jeg ikke trives så godt med det ham gjør. Generelt sett virker han som en hobbypsykolog som ikke har så mye nytt å tilføre. Han bruker en del psykologiske prinsipper som de fleste som har gått litt i terapi kan kjenne igjen og bruker i egne liv. Jeg fortsetter å se programmet. Kanskje dukker det opp et gullkorn eller to. Programmet hadde forøvrig vært mye mer spennende om en utdannet psykolog hadde hatt et lignende program. Jeg tror det er den amerikanske tilnærmingen til ting som gjør at enkelte synes han er usmakelig. Spesielt måten han fremstilles seg selv på. I Norge er jo det viktigste å delta, og alle er vinnere, mens der har man tapt hvis man kommer på 2. plass I det første programmet snakket han jo om at mannen tidligere hadde alt, "den fineste dama, den fineste bilen, den beste jobben osv". Og jeg tror vi blir lært opp til å tenke at sånne verdier ikke er de viktigste i livet.
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #47 Skrevet 10. februar 2015 Du om det. Når man tør å gjøre ting som mange andre ikke ville gjort er man jo modig eller litt tøff i trynet. Det har ingenting å si om det man gjør er negativt eller positivt. Er du bankraner og gjennomfører et kupp så har du baller. At bankran er idiotisk og risikoen er stor er ubetydelig. Det er bra du trekker frem eksempelet om kriminell adferd, det sier utrolig mye om at denne fyren mangler noen sperrer som vi andre har. Her er det ikke snakk om å "frigjøre" seg eller "tenke utenfor boksen" men en feilkobling eller mangel på kobling. Kriminelle har veldig ofte liten pannelapp, som et resultat har de dårlig impulskontroll. Jeg sier ikke at Bertrand har et sånt problem, men linken du la ut vitner ikke om en "rebell" slik du vil ha det til, men om en som kompenserer for noe. Hvorfor ønsker han å lyve på seg en militær rang? synes ikke du det er det minste suspekt?
Nutz Skrevet 10. februar 2015 #48 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har lest begge bøkene hans og de forandret livet mitt. Jeg er egentlig veldig kritisk til selvhjelpsbøker, da de stort sett er kleine, men Bertrands bøker var annerledes. Jeg er virkelig en bedre utgave av meg selv etter å ha lest dem. Programmet derimot - syntes jeg har vært dårlig og Bertrand fremstår som mindre likanes enn han gjør i bøkene. Jeg kan forstå at folk som bare ser programmet får et litt klysete, selvgodt bilde av han, men som sagt - bøkene er supre! Har aldri sett foredragene hans, men skulle gjerne gjort det en gang i fremtiden
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #49 Skrevet 10. februar 2015 Det er bra du trekker frem eksempelet om kriminell adferd, det sier utrolig mye om at denne fyren mangler noen sperrer som vi andre har. Her er det ikke snakk om å "frigjøre" seg eller "tenke utenfor boksen" men en feilkobling eller mangel på kobling. Kriminelle har veldig ofte liten pannelapp, som et resultat har de dårlig impulskontroll. Jeg sier ikke at Bertrand har et sånt problem, men linken du la ut vitner ikke om en "rebell" slik du vil ha det til, men om en som kompenserer for noe. Hvorfor ønsker han å lyve på seg en militær rang? synes ikke du det er det minste suspekt? Jeg snakker ikke om noe "rebell" aktig ved hans oppførsel. Det er din tolkning av mine kommentarer. Jeg påpeker egentlig ganske ukomplisert og greit at han han har en litt tøff holdning som gjør noe så drøyt i offentlighetens lys. Greien er vel bare en macho ting hvor han tenkte litt for mye om seg selv og litt for lite på reglene som gjelder.. så gikk han på en smell og det ble flaut. Denne gangen hadde han for store baller. Noen barn er forsiktige og venter på tur før de forsyner seg av fruktfatet. Andre barn slenger seg over bordet og grabber til seg gang på gang. De sistnevnte ligner vel mer på Bertrand enn de førstnevnte. Medfødte baller, mens de forsiktige må lære å hevde seg selv.
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #50 Skrevet 10. februar 2015 Jeg snakker ikke om noe "rebell" aktig ved hans oppførsel. Det er din tolkning av mine kommentarer. Jeg påpeker egentlig ganske ukomplisert og greit at han han har en litt tøff holdning som gjør noe så drøyt i offentlighetens lys. Greien er vel bare en macho ting hvor han tenkte litt for mye om seg selv og litt for lite på reglene som gjelder.. så gikk han på en smell og det ble flaut. Denne gangen hadde han for store baller. Noen barn er forsiktige og venter på tur før de forsyner seg av fruktfatet. Andre barn slenger seg over bordet og grabber til seg gang på gang. De sistnevnte ligner vel mer på Bertrand enn de førstnevnte. Medfødte baller, mens de forsiktige må lære å hevde seg selv. Så hvis jeg ruslet rundt i politiuniform, tiltross for at jeg ikke er politi, så er det greit, jeg er sågar tøff?
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #51 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har lest begge bøkene hans og de forandret livet mitt. Jeg er egentlig veldig kritisk til selvhjelpsbøker, da de stort sett er kleine, men Bertrands bøker var annerledes. Jeg er virkelig en bedre utgave av meg selv etter å ha lest dem. Programmet derimot - syntes jeg har vært dårlig og Bertrand fremstår som mindre likanes enn han gjør i bøkene. Jeg kan forstå at folk som bare ser programmet får et litt klysete, selvgodt bilde av han, men som sagt - bøkene er supre! Har aldri sett foredragene hans, men skulle gjerne gjort det en gang i fremtiden Kjært barn har mange navn. Vet ikke om jeg vil kalle hans bøker som "selvhjelpsbøker" Går heller for kategorien motivasjon. Så flott at du har fått uttelling av dette. Husk at det er du som i større grad er helten her, ikke Bertrand.
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #52 Skrevet 10. februar 2015 Så hvis jeg ruslet rundt i politiuniform, tiltross for at jeg ikke er politi, så er det greit, jeg er sågar tøff? Vel, du har mye guts som tør å gjøre det. Det er det jeg vil frem til. Guts = baller. At det er idiotisk i tillegg er selvsagt.
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #53 Skrevet 10. februar 2015 Vel, du har mye guts som tør å gjøre det. Det er det jeg vil frem til. Guts = baller. At det er idiotisk i tillegg er selvsagt. Da er vi enige. Jeg synes ikke "baller" er et heders ord, slik det ser ut som du synes.
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #54 Skrevet 10. februar 2015 Da er vi enige. Jeg synes ikke "baller" er et heders ord, slik det ser ut som du synes. Nei. Jeg syns ikke baller er et heders ord heller. Det kan vel beskrives som et ord som omtaler, mot, frekkhet, guts eller deromkring.
Bbc_tromvik Skrevet 10. februar 2015 #55 Skrevet 10. februar 2015 Hva har det med saken å gjøre? Jeg spør om vitenskapelig underbygd forskning på at hans teknikker funker så bra som han skryter av. Hva har det med saken å gjøre? Det er nettopp det virksomheten hans går ut på vel. Jeu, en ting er å være kritisk. Det er noe helt annet å være prinsipielt uenig i alt en person sier, bare fordi du har lagd deg en eller annen illusjon om fyrn. Forskning? Hjelpes. Å bli mental sterk kan ikke kartlegges på samme måte som man gjør med fysisk styrke. Ironien er jo når du spørr om forskning, og en av hans åpningssetninger i bøkene hans omhandler hvordan den mentale styrken er underprioritert i Vesten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #56 Skrevet 15. februar 2015 Litt av en motivasjonsguru, som ikke en gang klarer å motivere egne ansatte. I løpet av ett år har 13 ansatte sluttet hos Bertrand, og tidligere har flere partnere trukket seg fra samarbeide med ham. Ser ut til at media også har begynt å stille spørsmål omkring måten han prøver å framstille seg selv på. Ikke så nøye med ærlighet bare han kan framstå som "spesialsoldat" og "major". http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ansatte-slutter-hos-motivasjonsguru/a/23395136/ Anonymous poster hash: 5b38d...3d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå