Gjest Kim Skrevet 5. februar 2015 #21 Skrevet 5. februar 2015 Ser ut som hele typen er "full of shit" Tror det beste hadde vært å skutt han ut over Oslofjorden fra en sirkuskanon!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #22 Skrevet 5. februar 2015 Jeg liker programmet godt, og Bertrand. Måten han tar i mot folk på, snakker direkte og ærlig til dem. Han får fram resultater. So what om han har sine svin på skogen, hvem i all verden har ikke det?? De i programmet er også tøffe. Ja, man hørte på Geir hvor han normalt ville ha stammet. Men han stammet ikke. Alle episodene som har vært ligger gratis ute på viaplay sine sider Anonymous poster hash: e0ac2...1a9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #23 Skrevet 6. februar 2015 Man hørte ikke stamming på den måten man forventer at stamming er, men han var ikke kvitt stammingen. Etter det jeg hørte brukte han vanlige teknikker for å skjule stammingen sin, som blant annet er å spytte ut ordene. Dersom det stemmer, så er det ikke skjedd noen endring, han bare kompenserer, som er vanlig hos de som stammer. Mao, han stammet. Anonymous poster hash: 010ec...42e 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #24 Skrevet 6. februar 2015 Ser ut som hele typen er "full of shit" Tror det beste hadde vært å skutt han ut over Oslofjorden fra en sirkuskanon! Tenk at godt voksne folk får deg til å si slikt om andre, dette sa bare alt om deg! Anonymous poster hash: 79a6e...634 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #25 Skrevet 6. februar 2015 Tenk at godt voksne folk får deg til å si slikt om andre, dette sa bare alt om deg! Anonymous poster hash: 79a6e...634 Han sa jo bare at Bertrand er en klovn? Anonymous poster hash: 68856...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #26 Skrevet 6. februar 2015 Tenk at godt voksne folk får deg til å si slikt om andre, dette sa bare alt om deg! Anonymous poster hash: 79a6e...634 Første gang jeg har vært fristet til å gi Kim poeng for et innlegg, faktisk. Anonymous poster hash: bd9f4...49e
Geirsand Skrevet 6. februar 2015 #27 Skrevet 6. februar 2015 Nå skal ikke jeg være for kritisk, men denne Geir hadde stammeatferd under den siste presentasjonen sin. Som at han nærmest spyttet ut ordene. Det spørs hvor mye denne Bertrand har gjort. Denne Geir er helt enig Den siste presentasjonen var ikke bra mtp taleflyt. I løpet av den tiden programmet ble spillt inn, mener jeg det var begrenset med endring i stammeatferden. Hvordan den pitchen ble fremstilt er ikke i tråd med hvordan jeg opplevde den. Utdrag fra oppsummeringen min: Du må vite at stammingen min endret seg marginalt i løpet av en dag med samtale og uke med trening. (...) Stamming blir ikke bedre bare ved at du står opp om morgenen og tenker på en død bestefar. Det krever mer arbeid. Les hele oppsummeringen her 1
Geirsand Skrevet 6. februar 2015 #28 Skrevet 6. februar 2015 Ja, man hørte på Geir hvor han normalt ville ha stammet. Men han stammet ikke. Litt usikker hva du mener her. Hva er min normale stamming? Og når var det jeg ikke hadde den? /stamme-Geir
Geirsand Skrevet 6. februar 2015 #29 Skrevet 6. februar 2015 (endret) Man hørte ikke stamming på den måten man forventer at stamming er, men han var ikke kvitt stammingen. Etter det jeg hørte brukte han vanlige teknikker for å skjule stammingen sin, som blant annet er å spytte ut ordene. Dersom det stemmer, så er det ikke skjedd noen endring, han bare kompenserer, som er vanlig hos de som stammer. Mao, han stammet. De fleste som stammer har mer eller mindre beviste metoder for å skjule stammingen. Det gjelder meg også. Etter mange år med stamming, bruker jeg nok teknikker uten at jeg en gang vet om det selv. Selve programmet hadde en varighet på en uke. Det er begrenset hva man kan få til av endring i mangeårige innlærte mønstere der. Jeg jobbet kun med følelser og tilegnet teknikker en eneste tanke. Jeg skulle kun kontrollere talen ved hjelp av å sette meg i den sinnsstemningen jeg hadde valgt meg. (Les mer om teknikken jeg tester) Dersom du ser på de siste scenene, finner jeg et modus jeg mener passer (fra modus-hytta og han døde bestefaren min). Etterpå blir jeg briefet til et litt annet modus. Det er dette siste moduset jeg prøver bruke, men som jeg mener ga dårligere resultater enn jeg forventet. Absolutt ingen bebreidelse her. Det var en spennende opplevelse. Modus er noe man må trene på. Det tar tid å innarbeide gode modus og det krever kontinuerlig repetering og optimalisering. Men moduset under pitchen var ikke riktig og jeg stammet mer enn jeg forventet meg. Arbeidet før var riktig, derimot. /stamme-Geir Endret 6. februar 2015 av Geirsand
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #30 Skrevet 6. februar 2015 Tenk at godt voksne folk får deg til å si slikt om andre, dette sa bare alt om deg! Anonymous poster hash: 79a6e...634 *får seg (ikke deg) Anonymous poster hash: 79a6e...634
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #31 Skrevet 6. februar 2015 De fleste som stammer har mer eller mindre beviste metoder for å skjule stammingen. Det gjelder meg også. Jeg bruke teknikker uten at jeg er bevisst det i hele tatt. Selve programmet hadde en varighet på en uke. Det er begrenset hva man kan få til av endring i mangeårige innlærte mønstere der. Jeg forsøkte kun tenke på følelser og ikke tilegne teknikker en eneste tanke. Kun kontrollere talen ved hjelp av å sette meg i den sinnsstemningen jeg hadde valgt meg. (Les mer om teknikken jeg tester) Dersom du ser på siste scenene, finner jeg et modus jeg mener passer (fra modus-hytta og han døde bestefaren min). Etterpå blir jeg briefet til et litt annet modus. Det er dette siste moduset jeg prøver bruke, men som jeg mener ga dårligere resultater enn jeg forventet. Absolutt ingen bebreidelse her. Det var en spennende opplevelse. Modus er noe man må trene på. Det tar tid å innarbeide gode modus og det krever kontinuerlig repetering og optimalisering. Men moduset under pitchen var ikke riktig og jeg stammet mer enn jeg forventet meg. Arbeidet før var riktig, derimot. /stamme-Geir Har du jobbet mer med det siden? Hvordan går det nå da? Anonymous poster hash: 79a6e...634
Geirsand Skrevet 6. februar 2015 #32 Skrevet 6. februar 2015 Har du jobbet mer med det siden? Hvordan går det nå da? Anonymous poster hash: 79a6e...634 Du kan se en liten oppsummering i Hvordan går det nå-video'n Jeg jobber med hjernetrening både for tale, business og læring. Jeg stammer fortsatt og vil nok alltid stamme. Og det er helt ok! Det er en del av meg og noe jeg setter pris på. Drømmene er jeg i ferd med å kjøre på for å få til. Startet på den store reisen min for to mnd siden Jeg lærer meg å bruke stammingen som et signal til når det er noe jeg må fikse i livet Mer stamming --> etellerannet jeg må ta tak i. Finne den underliggende årsaken. 2
Gjest Kim Skrevet 9. februar 2015 #33 Skrevet 9. februar 2015 Tenk at godt voksne folk får deg til å si slikt om andre, dette sa bare alt om deg! Anonymous poster hash: 79a6e...634 Så flott at du tolker det sånn... Denne Bertrand karen er en klovn og en ganske så uærlig sådan, hele konseptet hans smaker av "the secret" og så har jeg enorme problemer med folk som sier: "gønner på"
Bbc_tromvik Skrevet 10. februar 2015 #34 Skrevet 10. februar 2015 Så flott at du tolker det sånn... Denne Bertrand karen er en klovn og en ganske så uærlig sådan, hele konseptet hans smaker av "the secret" og så har jeg enorme problemer med folk som sier: "gønner på" For hva er merittliste og resultater man kan vise til, når man bare kan henge seg opp i hva man får servert av massemedier
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #35 Skrevet 10. februar 2015 For hva er merittliste og resultater man kan vise til, når man bare kan henge seg opp i hva man får servert av massemedier Har du noen som helst informasjon om det totale antallet mennesker Bertrand har "behandlet" eller ser du på lykke historiene han selv leverer? Du skjønner at han sitter i en posisjon der han i stor grad velger hvilke historier vi får høre om ikke sant? Du skjønner at det ikke nødvendigvis (og høyst sannsynligvis ikke...) er en korrelasjon mellom de to tingene? Jeg kan ikke se at Bertrand har fått noe av sitt arbeid fagfellvurdert noe som helst sted...
Bbc_tromvik Skrevet 10. februar 2015 #36 Skrevet 10. februar 2015 Har du noen som helst informasjon om det totale antallet mennesker Bertrand har "behandlet" eller ser du på lykke historiene han selv leverer? Du skjønner at han sitter i en posisjon der han i stor grad velger hvilke historier vi får høre om ikke sant? Du skjønner at det ikke nødvendigvis (og høyst sannsynligvis ikke...) er en korrelasjon mellom de to tingene? Jeg kan ikke se at Bertrand har fått noe av sitt arbeid fagfellvurdert noe som helst sted... Jupp, har lest begge bøkene hans og etter 2 mnd ser man allerede forbedringer på flere aspekter av livet. Så du forventer at han skal ha 100 pst uttelling?
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #37 Skrevet 10. februar 2015 Jupp, har lest begge bøkene hans og etter 2 mnd ser man allerede forbedringer på flere aspekter av livet. Så du forventer at han skal ha 100 pst uttelling? Nei, men jeg forventer mye mer en: "har lest begge bøkene hans og etter 2 mnd ser man allerede forbedringer på flere aspekter av livet" Det er ikke bevis for noe som helst, det er en anekdote at best.
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #38 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har ikke sansen for hans metode. Jeg har både lest bøker og sett alle tv programmene hans. Måten han gjør ting på passer sikkert inn hos noen mennesker men jeg er ikke særlig positiv. Bertrand representerer en amerikansk prestasjons kultur som jeg ikke har noe til overs for. Jeg er ikke komfortabel med hans verdier. Bare måten han fremstiller seg selv på med tanke på materialistiske verdier syns jeg er usmakelig og uforenelig med personlig utvikling. Når mye negativt er sagt kan jeg greit innrømmer at han av og til har gode poenger som jeg kan ta med videre i livet mitt. Som person liker jeg ham faktisk litt, selv om jeg ikke trives så godt med det ham gjør. Generelt sett virker han som en hobbypsykolog som ikke har så mye nytt å tilføre. Han bruker en del psykologiske prinsipper som de fleste som har gått litt i terapi kan kjenne igjen og bruker i egne liv. Jeg fortsetter å se programmet. Kanskje dukker det opp et gullkorn eller to. Programmet hadde forøvrig vært mye mer spennende om en utdannet psykolog hadde hatt et lignende program.
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2015 #39 Skrevet 10. februar 2015 Han er ikke psykolog. Tydeligvis er han en type som forsøker å gjøre seg bedre enn den han er. Da han giftet seg ble det oppstyr fordi han dukket opp i majors uniform, uten å være major. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/motivasjonsguru-giftet-seg-i-feil-uniform/a/23240445/ Anonymous poster hash: 5b38d...3d0 Han har ihvertfall baller ! Hvem av oss andre hadde gjort noe sånt ? Ikke jeg
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #40 Skrevet 10. februar 2015 Han har ihvertfall baller ! Hvem av oss andre hadde gjort noe sånt ? Ikke jeg Baller? Tror heller det er snakk om et eller annet mindreverdighetskompleks...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå