AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #21 Skrevet 23. januar 2015 Hva som gjør at barnet ikke automatisk ble flyttet til far, men tvangsflyttet ett annet sted? Det er slik de gjør. Han har samvær og ikke daglig omsorg. De kan ikke plassere barna i et hjem de ikke kjenner til. (BV kjenner, assa)Anonymous poster hash: 89985...6a9
Gjest Kaffelattn Skrevet 23. januar 2015 #22 Skrevet 23. januar 2015 Ris på rumpa og risting er ikke bagatellmessig vold. Visste du at små barn kan skades alvorlig, og i verste fall dø av risting (Shaken baby syndrome)? Jeg synes absolutt ikke det er "fjernt" at BV akuttplasserer barn i et hjem hvor det forekommer både rus og vold. Absolutt ikke. Altfor mange barn får dessverre ikke hjelp. Kanskje på tide at din venn trår til for fullt for barnet sitt?Anonymous poster hash: 79da4...66c Det er så grusomt å høre om slikt! Dette er vold og fordømmelse av barn! Hurra og applaus når barnevernet handler og er på barnas side!!! Bedre å reagere og ta feil enn ikke å gjøre noe! Det handler om forsvarsløse barn!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #23 Skrevet 23. januar 2015 Her er det nok mer du ikke vet TS. Barnevernet kan ikke utlevere opplysninger om mor, men i noen tilfeller (avhengig av hva far har av omsorgsrett) kan de fortelle hva barna sier. Barna har blitt fjernet med god grunn og det er viktig at de tas helt bort slik at man får en grundig og upåvirket sak videre. Dersom far ikke på noen måte er involvert i hverken rus eller vold og bor borte fra mor vil han nok få full omsorgsrett dersom han ønsker detAnonymous poster hash: b01ed...edb 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #24 Skrevet 23. januar 2015 du skriver i HI at det ikke er grov vold Fars gjenfortelling til meg. Hvor mange andre poster har jeg skrevet...?Anonymous poster hash: 8c886...c6d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #25 Skrevet 23. januar 2015 TS, jeg tror mange misforsto deg, inkludert meg, da jeg ga mitt første svar. I startinnlegget kan det se ut som om far (og du) synes det som foregår i hjemmet er bagatellmessig, og at dere derfor ikke forstår hvorfor barna akuttplasseres. Etter at du har svart igjen, forstår jeg det dithen at dere ikke helt forstår hvorfor barna akuttplasseres akkurat nå, fordi det er levert inn bekymringsmeldinger om barna til bv for lenge siden? Så det dere ikke forstår, er hvorfor dette er ille nok for bv nå, og ikke da det først ble meldt, ikke sant? Mulig jeg også har misforstått deg, altså, men startinnlegget ditt var litt uklart. Som sagt, så beror nok det hele på at bv hittil har manglet et sterkt nok grunnlag for å fjerne barna før nå, hvor de for det første har fått bevis for mors rusmisbruk, ved at hun har dukket opp ruset på møter, og for det andre at barna selv har fortalt om vold. Først nå har de en solid sak å kjøre i nemnda, og derfor handler de ikke før nå. (Håper det har vært satt inn tiltak i familien tidligere?) Anonymous poster hash: 79da4...66c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #26 Skrevet 23. januar 2015 Jeg må bare si at jeg skulle ønske barnevernet kom og tok meg vekk fra foreldrene mine da jeg var liten og fikk ris på rumpa. Det er faktisk forskjellige måter å gi ris på rumpa og i mitt tilfelle var det ikke små dask på stumpen, det var harde slag med tresleiv, i tillegg til trusler, straff ved å bli sperret ned i råkjeller osv. Det er ikke en bagatell med ris på rumpa, det kan gi like store traumer som annen voldAnonymous poster hash: fcf5e...d28 1
79kreps Skrevet 23. januar 2015 #27 Skrevet 23. januar 2015 Det er slik de gjør. Han har samvær og ikke daglig omsorg. De kan ikke plassere barna i et hjem de ikke kjenner til. (BV kjenner, assa)Anonymous poster hash: 89985...6a9 For ett forferdelig system! Burde det ikke være en selvfølge at den andre av foreldrene ble undersøkt først, så gjerne nær familie før de sender barnet til en fremmed familie? Fordi om mor i dette tilfellet ikke er skikket til å ta seg av barn, så betyr jo ikke det automatisk at ikke far er det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #28 Skrevet 23. januar 2015 For ett forferdelig system! Burde det ikke være en selvfølge at den andre av foreldrene ble undersøkt først, så gjerne nær familie før de sender barnet til en fremmed familie? Fordi om mor i dette tilfellet ikke er skikket til å ta seg av barn, så betyr jo ikke det automatisk at ikke far er det. ....men hvis far ikke er det så har bv plassert barna i et nytt, utrygt hjem. Når det er hastevedtak og tvang så må BV få tid til å vurdere. Det må jo være sånn. Når mor er voldelig rusmisbruker så er dessverre sjansen stor for at far er ressurssvak ettersom han ikke har tatt tak i dette på egenhånd.Anonymous poster hash: 89985...6a9 1
Gjest Mythic Skrevet 23. januar 2015 #29 Skrevet 23. januar 2015 Jeg forstår hva dere mener, det er grovt! Vanskelig å forklare. BV har vært veldig vage, og mener at rus ikke har vært avgjørende i saken. Det må jo være løgn!? De mente at det eneste de baserte dette på var at ungene fortalte at de fikk ris! En av ungene skal liksom ha sagt noe i dag i bhg om at mamma riser på rompa, og så snakket de med barna, og dro avgårde med dem. Vennen min meldte inn både bekymringsmelding og politianmeldelse for to år siden, da hans sønn hadde sagt det samme hjem han og samboeren...Anonymous poster hash: 8c886...c6d Du vet egentlig ikke noe mer om denne saken enn det lille du har hørt her og der. Da burde du være forsiktig med å mene for mye om det, og tro det ene og det andre. Barn kan bli fjernet øyeblikkelig hvis det er vold innvolvert med fare for liv og helse. Barnevernet er der for å beskytte barna - ikke for å ta hensyn til hva foreldrene måtte føle. At faren automatisk får foreldreansvaret etter denne saken, er slett ikke sikkert, det går faktisk ikke automatikk i det.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #30 Skrevet 23. januar 2015 Jeg vet masse mye mer enn det som står skrevet, men ønsker ikke å beskrive for mye. Anywho, JEG har ventet på dette lenge, og synes IKKE dask eller ris eller klaps eller risting er en bagatell. Hva far synes er noe diffust for meg, og også meningsløst. Jeg vet klart hva jeg synes om den moren og det var på høy tide at de barna ble fjernet. Har ventet på det i over fire år... BV har sviktet på mange plan, derfor har det tatt tid. Samtidig skal jeg gledelig innrømme at jeg finner det sjokkerende at positive pisseprøver at mor ikke var tilstrekkelig til å gå igang tvangsflytting eller hastevedtak ved et tidligere tidspunkt. Far har ikke fått barna fordi kun ett er hans og de vil ikke dele på søsknene. Anonymous poster hash: 8c886...c6d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #31 Skrevet 24. januar 2015 For ett forferdelig system! Burde det ikke være en selvfølge at den andre av foreldrene ble undersøkt først, så gjerne nær familie før de sender barnet til en fremmed familie? Fordi om mor i dette tilfellet ikke er skikket til å ta seg av barn, så betyr jo ikke det automatisk at ikke far er det. Det er egentlig ikke et forferdelig system, hvis du tenker nøyere etter. Bv har knyttet til seg beredskapshjem som står parat i slike tilfeller. Dette er profesjonelle omsorgspersoner som lever med akuttplasserte barn og unge. De er godkjent av bv, og har erfaring, så det er ikke slik at akuttplasserte barn plasseres "hvorsomhelst". Jeg kjenner 2 par som er beredskapshjem for bv, det var vårt fosterbarn var plassert hos før h*n kom til oss. Fantastiske, varme og engasjerte mennesker som går inn i enhver ny oppgave kun med barnets beste i fokus. TS, jeg synes også det er ille at mors positive urinprøver ikke har vært nok, men jeg vet at rus alene ikke alltid er grunn til omsorgsovertagelse. Det kommer nok an på omfanget, og type rusmisbruk. Jeg vet til og med om fosterbarn som har blitt sendt hjem til narkomane foreldre på overnattingsbesøk i helger (i tråd med vedtak i bv.nemnda), så det er en del, for oss, uforståelige ting som foregår rundt omkring. Jeg håper bare de vet hva de driver med i slike tilfeller. Anonymous poster hash: 79da4...66c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå