Gå til innhold

Tvangsplassert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen som til dere!

En venn av meg (som ikke er bruker her) har i kveld fått en tlf fra BV om at et av barna hans (hans sønn er en av mange i en søskenflokk hos moren) ble tvangsfjernet i dag etter barna hadde fortalt skole og barnehage at de fikk ris på rompa og ble ristet i.

Min venn er helgepappa.

Mistanke om rus har lenge vært inne i bildet.

Saksbehandleren fra BV mener vold i hjemmet anses som nye alvorligere enn rus, og barna ble i dag fjernet på overnevnt grunnlag...

Dette er for meg og mange venner av oss helt fjernt, jeg har aldri hørt om at barn blir tvangsfjernet ila. en dag pga. en sånn bakgrunn.

Vi tipper BV enten ikke helt har snøring på hvordan de skal deale med dette, eller det er noe de ikke forteller...

Det var klart og tydelig "kun" snakk om ris og noe risting av kroppen.

Ikke grov eller "alvorlig" vold.

Misforstå meg rett. Dette er ikke bra, men det finnes tilfeller som jo er langt mer graverende.

Anonymous poster hash: 8c886...c6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ris på rompa regnes som ganske grovt i våre dager. Vold er det absolutt.

• Liker 5
Skrevet

Barnevernet er der for barna, ikke for foreldrene. Å banke barna i tillegg til at man ruser seg, er ganske grove overgrep.

Anonymous poster hash: 6438d...8a5
  • Liker 8
Skrevet

Kanskje din venn bør satse på å være heltidspappa?

Når det er vold på toppen av rus, så skjønner jeg at de har gått til dette skrittet. Antagelig er det noe mer snusk som har ført til dette.

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår hva dere mener, det er grovt!

Vanskelig å forklare. BV har vært veldig vage, og mener at rus ikke har vært avgjørende i saken.

Det må jo være løgn!?

De mente at det eneste de baserte dette på var at ungene fortalte at de fikk ris!

En av ungene skal liksom ha sagt noe i dag i bhg om at mamma riser på rompa, og så snakket de med barna, og dro avgårde med dem.

Vennen min meldte inn både bekymringsmelding og politianmeldelse for to år siden, da hans sønn hadde sagt det samme hjem han og samboeren...

Skrevet

Det er forbudt ved lov å slå barn i Norge. Mest sannsynlig har du ikke hørt hele historien her. At du aldri har hørt om at noen har blitt fjernet på det grunnlaget, betyr jo ikke at det ikke med rette forekommer. Med mindre du er jurist med barnevern som spesialfelt...?

Ris og risting er forøvrig å regne som grov vold og en svikt i omsorgen..

• Liker 4
Skrevet

Ris på rumpa og risting er ikke bagatellmessig vold. Visste du at små barn kan skades alvorlig, og i verste fall dø av risting (Shaken baby syndrome)?

Jeg synes absolutt ikke det er "fjernt" at BV akuttplasserer barn i et hjem hvor det forekommer både rus og vold. Absolutt ikke. Altfor mange barn får dessverre ikke hjelp.

Kanskje på tide at din venn trår til for fullt for barnet sitt?

Anonymous poster hash: 79da4...66c
  • Liker 5
Skrevet

BV har ikke plikt til å informere far om alle detaljer.

Og de bør være vage frem til etterforskningen er fullført.

Det tristeste er jo at de ikke kontakter far for plassering i slike tilfeller.

Anonymous poster hash: 89985...6a9

• Liker 3
Skrevet

"Ris på rumpa" er vold, og forbudt etter norsk lov. Når det i tillegg er snakk om rus, lurer jeg på hvor mye mer du mener må foreligge for at foreldre skal vurderes som uegnede.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper ikke dere misforstår, utifra hva far har fortalt har jeg tenkt lenge at ungene må jo bli fjernet...

Det faren reagerte på, og som jeg ble nysgjerrig på, var om det var "nok". Tatt i betraktning at far sa at BV fortalte han at mor har vært ruset på flere av møtene de har hatt med henne. Jeg syns ikke dette er en bagatell, det er veldig bra at BV endelig reagerer!

Jeg bare lurer på om faren har fått hele historien. De mente rus ikke lå til grunn. Det lå ingenting annet til grunn enn det barna hadde fortalt i dag. Det barna fortalte i dag synes jeg selv er mer enn nok! Men i følge far er det helt klart omsorgssvikt må mange flere plan, og han synes det er uforståelig med forklaringen BV gav han...

• Liker 1
Skrevet

Det kan vel henge sammen med at de ikke har hatt bevis for rusbruken før? Det skal nokså mye til å vinne en sak i fylkesnemnda, så bv vil ha mest mulig kjøtt på beina før de kjører sak. Når barna i tillegg selv forteller om vold, så har de kanskje nå kommet dithen at de mener det er nok, og at de helt klart ser at det haster med å fjerne barna?

Anonymous poster hash: 79da4...66c
  • Liker 2
Skrevet

Som nevnt så har BV begrenset opplysningsplikt til far.

De må også tenke på framtidig samarbeid mellom alle parter.

De har streng taushetsplikt.

De SKAL være "vage"

Skrevet

Takk for svar!

Det kan godt være som dere sier, har jo kun hørt fars uttalelse som han ga meg i kveld.

Han mente BV tidligere har vært spandable på opplysningssiden, og denne gangen holdt de igjen.

Jeg vet at barna har en storebror i slutten av barneskolen, som kanskje har fortalt mer utfyllende. Og det er vel ikke lov å fortelle videre. Mulig det er noe der som har forsterket saken.

Vil bare igjen presisere at jeg ser ikke på dette som en bagatell! Tvert imot bra. Har møtt to av barna, og har fryktelig vondt av de...

Far sa at han trodde det lå mer bak, jeg aner ikke. Vold og rus er i min verden sterke nok avgjørende faktorer.

• Liker 2
Skrevet

Vi tipper BV enten ikke helt har snøring på hvordan de skal deale med dette, eller det er noe de ikke forteller...

Ikke grov eller "alvorlig" vold..Anonymous poster hash: 8c886...c6d

Hvilken verden lever du i? Barnevernet vet nok hvordan de skal håndtere situasjoner der barn blir utsatt for vold. Og når ble ris på rompa og risting av kroppen ikke grovt eller alvorlig?
  • Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke få øynene opp og lese hi en gang til og se hva som står der?

Litt sent på kvelden, kanskje?

Anonymous poster hash: 27bee...9cc

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke få øynene opp og lese hi en gang til og se hva som står der?

Litt sent på kvelden, kanskje?Anonymous poster hash: 27bee...9cc

Dette er grovt, ja.

• Liker 1
Skrevet

Hjelp! Jeg beklager!

JEG har da ikke slått ungene, slapp av. Ro ned.

JEG synes dette er grovt, det er FAR som ikke skjønner situasjonen her.

Takk og hei.

• Liker 1
Skrevet

Hjelp! Jeg beklager!

JEG har da ikke slått ungene, slapp av. Ro ned.

JEG synes dette er grovt, det er FAR som ikke skjønner situasjonen her.

Takk og hei.Anonymous poster hash: 8c886...c6d

du skriver i HI at det ikke er grov vold
Skrevet

Hva som gjør at barnet ikke automatisk ble flyttet til far, men tvangsflyttet ett annet sted?

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Har noen som til dere!

En venn av meg (som ikke er bruker her) har i kveld fått en tlf fra BV om at et av barna hans (hans sønn er en av mange i en søskenflokk hos moren) ble tvangsfjernet i dag etter barna hadde fortalt skole og barnehage at de fikk ris på rompa og ble ristet i.

Min venn er helgepappa.

Mistanke om rus har lenge vært inne i bildet.

Saksbehandleren fra BV mener vold i hjemmet anses som nye alvorligere enn rus, og barna ble i dag fjernet på overnevnt grunnlag...

Dette er for meg og mange venner av oss helt fjernt, jeg har aldri hørt om at barn blir tvangsfjernet ila. en dag pga. en sånn bakgrunn.

Ikke grov eller "alvorlig" vold.

Misforstå meg rett. Dette er ikke bra, men det finnes tilfeller som jo er langt mer graverende.

Noe risting av kroppen? "Noe" ris?

Dette er forbudt i hht. norsk lov.

Og fordi om det finnes mer graverende saker, betyr det ikke at denne saken er grei!

Anonymous poster hash: 74b5b...3f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...