AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har alltid trodd jeg visste nøyaktig hvordan forelskelse føltes, og derfor alltid var sikker på om jeg var forelsket eller ikke. Den ekstremt kriblende følelsen jeg hadde i magen da jeg var forelsket i disse kjendismennene og de kjekke og populære guttene i klassen på barne- og ungdomsskolen. En liten følelse av besettelse og en trang etter å uttrykke sine følelser for andre. Det var forelskelse for meg. Men nå er jeg i en situasjon hvor jeg er usikker på om jeg er forelsket eller ikke! Jeg har datet flere gutter, hvor de ønsket et forhold. Men jeg ville ikke bli kjæresten deres, fordi jeg følte at jeg gjerne kunne ha fått lyst til å rote med noen andre mens jeg var med dem (alle jeg har datet har vært svært attraktive, så det var ikke mangel på fysisk tiltrekkelse). Det tolket jeg som at den personen ikke var "rett for meg". Nå har jeg begynt med en annen fyr, og vi har blitt kjærester. Han er faktisk min første kjæreste, fordi han er den første jeg har datet hvor jeg kun vil være sammen med han. Jeg elsker å være sammen med han. Vi har vært sammen HVER dag siden vi ble sammen for to/tre måneder siden, og ingen av oss er lei. Vi storkoser oss og tar godt vare på hverandre. Noe av det beste jeg vet er å sørge for at han har det bra. Skulle vi ikke være sammen, på grunn av jobb eller noe annet, går det mye i tekstmeldinger og snaps. Vi er rett og slett uatskillelig.Men jeg har ikke den kriblende følelsen. Den er ikke-eksisterende. Jeg tenker kanskje det har noe med at jeg ikke fikk "sikle" over han. Han ble for lett å få tak i. Det ble ikke noe jakting for meg, og jeg fikk derfor aldri den "må ha deg"-trangen. For han var det kjærlighet ved første blikk, noe det ikke var for meg. Derfor fikk jeg han før jeg fikk sjansen til å begynne å bli glad i han eller utvikle noen følelser.Så for å oppsummere spørsmålet mitt; er jeg forelsket? Hvordan vet man om man er forelsket eller ikke? Anonymous poster hash: cf2e8...13a 1
Colorama Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Forelskelse kommer i mange former! Jeg har vært sammen med fire stykker, og han siste jeg var sammen med (i to år) følte jeg aldri den kriblende følelsen i magen, men vi hadde det veldig fint fordet. Det virker jo som om dere har det bra sammen, så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Forelskelse kommer i mange former! Jeg har vært sammen med fire stykker, og han siste jeg var sammen med (i to år) følte jeg aldri den kriblende følelsen i magen, men vi hadde det veldig fint fordet. Det virker jo som om dere har det bra sammen, så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for Takk for innspill Ja, vi har det helt fantastisk. Men føler bare at noe mangler når jeg ikke har den "forelskelsesfølelsen". Mine venninner sier at det er teit å bli sammen med han uten å være forelsket, men når det bare er han jeg vil være sammen med, hvorfor fortsette å være sammen med han som singel? Lurer litt på om jeg i det hele tatt skal ta forholds"råd" fra dem, siden alle er i rare forhold hvor de kun krangler og er sinte på hverandre Anonymous poster hash: cf2e8...13a
Gjest gjestvest Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Når du sitter på toalettet og av ingen grunn plutselig begynner å smile er det tegn på forelskelse. Det kan også være tegn på forstoppelse.
Colorama Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Takk for innspill Ja, vi har det helt fantastisk. Men føler bare at noe mangler når jeg ikke har den "forelskelsesfølelsen". Mine venninner sier at det er teit å bli sammen med han uten å være forelsket, men når det bare er han jeg vil være sammen med, hvorfor fortsette å være sammen med han som singel? Lurer litt på om jeg i det hele tatt skal ta forholds"råd" fra dem, siden alle er i rare forhold hvor de kun krangler og er sinte på hverandre Anonymous poster hash: cf2e8...13a Skjønner deg veldig godt! Husker jeg syntes det var litt merkelig når jeg begynte å tenke over at jeg egentlig aldri hadde følt den forelskelsesfølelsen... Han var også en som jeg bare "fikk" uten å egentlig kjempe så mye for han, og det var vel det som gjorde utslaget Men kanskje den boblende følelsen er følelsen av forventning, eller nervøsitet, "kanskje han vil ha meg, kanskje vi kan bli sammen" osv. Så det å ikke føle den følelsen kan jo være et tegn på at man føler seg trygg på personen med én gang, og dermed ikke er nervøs eller har noen forventninger, man VET at man skal være sammen liksom. Makes sense? Haha, huff... Jeg velger som regel ikke å høre på venninner når det kommer til deres råd om "mine" mannfolk, rett og slett fordi man til syvende og sist vet best selv. De vet jo ikke hvordan kjæresten din er, og hvordan dere har det, ikke sant? Alle forhold er forskjellige, og man kan ikke sette seg inn i hvordan noen andre sitt forhold er.
Gjest SånnCirka Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Du vil kun være med han, du vil være med han hele tiden, du ønsker å gjøre alt for at han skal ha det bra... Jeg synes du virker veldig forelsket jeg da
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Skjønner deg veldig godt! Husker jeg syntes det var litt merkelig når jeg begynte å tenke over at jeg egentlig aldri hadde følt den forelskelsesfølelsen... Han var også en som jeg bare "fikk" uten å egentlig kjempe så mye for han, og det var vel det som gjorde utslaget Men kanskje den boblende følelsen er følelsen av forventning, eller nervøsitet, "kanskje han vil ha meg, kanskje vi kan bli sammen" osv. Så det å ikke føle den følelsen kan jo være et tegn på at man føler seg trygg på personen med én gang, og dermed ikke er nervøs eller har noen forventninger, man VET at man skal være sammen liksom. Makes sense? Haha, huff... Jeg velger som regel ikke å høre på venninner når det kommer til deres råd om "mine" mannfolk, rett og slett fordi man til syvende og sist vet best selv. De vet jo ikke hvordan kjæresten din er, og hvordan dere har det, ikke sant? Alle forhold er forskjellige, og man kan ikke sette seg inn i hvordan noen andre sitt forhold er. Joo, tror det ligger noe i det du sier. Jenter vil visst ha det de "ikke kan få", derfor får man mer en sterkere følelse for de man ikke får right away, ifølge forskining. Og det er jo logisk. Tror ikke at noen av de jeg har vært typisk forelsket i er noe bedre enn han jeg er med nå. Tvert i mot, tror jeg. Ja, jeg er litt usikker på om jeg skal høre på dem som tydligvis har tatt dårlige valg selv. Hadde jeg ville hatt forhold som dem, hadde jeg kanskje tatt imot rådet Hehe Men så da er din konklusjon at jeg er forelsket, selv om det ikke bobler i meg? Wiiiiii Anonymous poster hash: cf2e8...13a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Du vil kun være med han, du vil være med han hele tiden, du ønsker å gjøre alt for at han skal ha det bra... Jeg synes du virker veldig forelsket jeg da Du skriver det jeg vil lese Så bra! Så man trenger ikke kribling og en trang etter å vise alle hvor "forelsket" man er? Han er veldig kjekk, godt likt, omsorgsfull, ambisiøs og selvstendig næringsdrivende. Han er altså et skikkelig "catch", så jeg føler jeg burde hatt en ekstra stor trang for å vise han fram Hehe Rare greier... Anonymous poster hash: cf2e8...13a
Colorama Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Joo, tror det ligger noe i det du sier. Jenter vil visst ha det de "ikke kan få", derfor får man mer en sterkere følelse for de man ikke får right away, ifølge forskining. Og det er jo logisk. Tror ikke at noen av de jeg har vært typisk forelsket i er noe bedre enn han jeg er med nå. Tvert i mot, tror jeg. Ja, jeg er litt usikker på om jeg skal høre på dem som tydligvis har tatt dårlige valg selv. Hadde jeg ville hatt forhold som dem, hadde jeg kanskje tatt imot rådet Hehe Men så da er din konklusjon at jeg er forelsket, selv om det ikke bobler i meg? Wiiiiii Anonymous poster hash: cf2e8...13a Selvfølgelig vil vi ha de mannfolkene vi ikke kan få, det var et veldig bra poeng! Min konklusjon er at du er forelsket, det er ikke noe poeng i å styre noe med det! Dere har det jo bra sammen 1
Gjest SånnCirka Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Du skriver det jeg vil lese Så bra!Så man trenger ikke kribling og en trang etter å vise alle hvor "forelsket" man er?Han er veldig kjekk, godt likt, omsorgsfull, ambisiøs og selvstendig næringsdrivende. Han er altså et skikkelig "catch", så jeg føler jeg burde hatt en ekstra stor trang for å vise han fram Hehe Rare greier... Anonymous poster hash: cf2e8...13a Nei, man trenger ikke kribling i magen eller en trang til å vise alle hvor forelsket man er Du har et mye bedre utgangspunkt med det du beskriver av følelser, enn om du skulle gått etter noen du fikk kriblinger av, men kanskje ikke hadde den samme tryggheten hos eller det samme ønsket om å gjøre alt for vedkomne. Forelskelse finnes i mange varianter Tenk heller på hvilke følelser han får frem hos deg. Hvis du sitter i armkroken hans og er usikker på om du egentlig vil være med han, så ville jeg nok heller begynt å lure. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Nei, man trenger ikke kribling i magen eller en trang til å vise alle hvor forelsket man er Du har et mye bedre utgangspunkt med det du beskriver av følelser, enn om du skulle gått etter noen du fikk kriblinger av, men kanskje ikke hadde den samme tryggheten hos eller det samme ønsket om å gjøre alt for vedkomne. Forelskelse finnes i mange varianter Tenk heller på hvilke følelser han får frem hos deg. Hvis du sitter i armkroken hans og er usikker på om du egentlig vil være med han, så ville jeg nok heller begynt å lure. Takk for behagende ord! Nå føler jeg ikke i like stor grad at noe mangler, eller at det har gått litt fort Hehe Anonymous poster hash: cf2e8...13a
Kosepose Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har det akkuratt sånn med en gutt jeg har holdt på med i tre mnd.. Vil være med han heele tiden! Men har aldri kribling.. Men jeg fikk han ekstremt lett, så tror det har noe med det å gjøre, Som dere andre sier 1
Gjest Bruce Wayne Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 (endret) Hvordan vet man om man er forelsket eller ikke? Man googler '' is the interested''. Endret 23. januar 2015 av Bruce Wayne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå