Gå til innhold

Blir frustrert...


Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått i snart 2 år, syk og dårlig. Den første tiden tok ikke den andre legen meg alvorlig, men har byttet nå ig har hatt han i snart 3 mnd, og han har gjort mye for meg. Jeg vet jeg ikke har noe å klage på. Men jeg er så sliten av å gå sånn, sliten av å planlegge dagen min og sliten av å se alt det jeg ikke får gjort.. Hvis jeg skal på butikken, så må jeg gjøre litt av det husarbeidet seinere. Jeg har ikke bil, så må gå til butikken og jeg er så lei nå.. Jeg føler det at ingenting blir gjort, alt blir rotet til hjemme og jeg får ikke gjort det jeg skal hver dag som jeg kunne før! jeg er så lei av å passe på dyra, men jeg elsker dem jo. Men noen ganger føler jeg at det blir for mye for meg. Som nå..

Idag er formen sånn nogenlunde. Kroppen er grei, men hodet er så tregt idag, vil bare sette meg ned å grine fordi jeg ikke vil gå sånn lenger. Hodet verker og er veldig tregt. Får liksom ikke gjort det jeg skal heller!

Er det noen som har sånne dager der hodet ikke henger med eller er syk og lei?

Jeg sliter med smerter i kroppen, svimmelhet, utmattelse og kvalme. Blir utmattet av anstrengelser, så det er dager jeg kan ligge rett ut hele dagen.

Tips om hva jeg kan gjøre?



Anonymous poster hash: 34e04...314
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krev at de skal undersøke deg bedre, de må jo begynne med noe utredning for noe? Har du fått sjekket stoffskiftet? Det første jeg tenker på er me, men er jo veldig mye som har samme symptomer som me. Til og med depresjon har jo mye av de like symptomene, men du sier du har vondt i kroppen? Hva slags vondter er det du har? Fibromyalgi blir man vel ganske utmattet av også tror jeg, men begge disse sykdommene kjennetegnes med vondter i muskler og ledd, spesielt fibromyalgi. Me kan vel gi mye leamus eller hva man kan kalle det, rundt omkring i kroppen.

Det er jo klart det er noe med deg, men man finner jo ikke ut av det uten å starte med utredning og utelukke! Si at legen må begynne å gjøre jobben sin med deg:)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: c9b2a...1c0

  • Liker 1
Skrevet

Utmattelsessyndrom?



Anonymous poster hash: b063d...bc2
Skrevet

Få fastlegen til å sjekke blodverdiene dine - at du ikke mangler noe, samt at stoffskifte er på stell osv.



Anonymous poster hash: bdcf8...81f
Skrevet

TS her. Jeg kan forsikre dere om at jeg er på vei til å få en diagnose, håper jeg! Men nå har jeg hatt han i nesten 3 mnd, så han har gjort mer for meg enn hva den andre gjorde de åra.. Så han gjør jobben og bare tar tid med å vente på timene der han har henvist meg.

Kroppen verker som du skulle hatt influensa hele tiden. Verker i muskler og ledd. Jeg har en del lea mus i hele kroppen, om det er armer, lår, øye. Det kommer ganske ofte. Men det har jeg aldri tenkt på som en symptom.

Kan si at fibermyalgi er det ikke, det har han utelukket. Jeg har tatt masse blodprøver, uten å finne noe som helst betennelse eller ikke noe galt med stoffskiftet. Alt ser helt fint ut sa han.

Det han sa sist time for en uke siden, er at han trodde det kunne være noe nevrologisk?! Hva kan det bety? Har blitt henvist til nevrolog, og har time der midten av februar. Men det er så lenge til.



Anonymous poster hash: 34e04...314
Skrevet

Hadde akkurat tenkt å lage et innlegg om akkurat dette! :) Skjønner akkurat hvordan du har det! Helt forferdelig å ha det sånn!

Det eneste de har funnet hos meg, er at leverprøvene blir forhøya nør jeg er sliten.. Er til utredning hos rikshospitalet nå, og har også fått thenvisning til søvnlaboratoriet, for å se om deg ligger noe bak der..

En ting må jeg bare si; ikke la det gå for langt når du er sliten.. Jeg har prøvd tre ganger å ta livet mitt, noe jeg angrer på den dag i dag..

Anonymous poster hash: 08b59...6b2

Skrevet

Hadde akkurat tenkt å lage et innlegg om akkurat dette! :) Skjønner akkurat hvordan du har det! Helt forferdelig å ha det sånn!

Det eneste de har funnet hos meg, er at leverprøvene blir forhøya nør jeg er sliten.. Er til utredning hos rikshospitalet nå, og har også fått thenvisning til søvnlaboratoriet, for å se om deg ligger noe bak der..

En ting må jeg bare si; ikke la det gå for langt når du er sliten.. Jeg har prøvd tre ganger å ta livet mitt, noe jeg angrer på den dag i dag..

Anonymous poster hash: 08b59...6b2

Hvor lenge har du sliti med det? Men kan jeg spørre om du har vært hos nevrolog? Siden det virker som du har vært under utredning lenge?!

Uff, det er ikke bra! Nei, jeg var bare skikkelig deprimert idag, men bedre nå. Man blir bare så sliten av alt det dritet. Nå kunne jeg kanskje hatt en diagnose hvis ikke legen jeg hadde før hadde tullet med alt! Sagt at han skulle henvise meg, så gjorde han det ikke.

Har også en sacral cyste som jeg ventet på henvisning fra forrige lege og den er så vondt når den blir stor at jeg ikke klarer å gå, sitte eller ligge. Alt gjør vondt.. Ventet i et år på den uten noe som helst i posten! Også bytter jeg lege, tok under en mnd, så fikk jeg beskjed at jeg var på venteliste. Beste legen jeg kunne fått. Han tar meg alvorlig.

Anonymous poster hash: 34e04...314

Skrevet

Skriv dagbok hver dag. Skriv ned alt du gjør. Vasket opp en kaffekopp, skrev handleliste, snakket litt med naboen da jeg hentet posten osv. Akkurat nå er dette din hverdag, og du må akseptere det. Det høres ut som om det mistenkes ME så da er det svært viktig at du ikke bruker mer enn 70% av energien din. Utfordringen er altså å trene på å være flink til å ta pauser og ikke gjøre alt man ønsker.

Prioriter heller noe gøy enn husvask. La det være litt rotete. Betalt en nabounge hundre kroner for å hjelpe deg, hør om det finnes frivillige i kommunen som kan hjelpe eller snakk med kommunen om hjemmehjelp.

Anonymous poster hash: d3ab5...1d2

  • Liker 1
Skrevet

Skriv dagbok hver dag. Skriv ned alt du gjør. Vasket opp en kaffekopp, skrev handleliste, snakket litt med naboen da jeg hentet posten osv. Akkurat nå er dette din hverdag, og du må akseptere det. Det høres ut som om det mistenkes ME så da er det svært viktig at du ikke bruker mer enn 70% av energien din. Utfordringen er altså å trene på å være flink til å ta pauser og ikke gjøre alt man ønsker.

Prioriter heller noe gøy enn husvask. La det være litt rotete. Betalt en nabounge hundre kroner for å hjelpe deg, hør om det finnes frivillige i kommunen som kan hjelpe eller snakk med kommunen om hjemmehjelp.

Anonymous poster hash: d3ab5...1d2

Takk for råd. Det skal jeg gjøre. Kjøpe meg en.

Ja, jeg har vært veldig flink de siste dagene til å ta pauser og det har gått bedre. Men idag var formen sånn rar, så da måtte jeg ta en og en ting og slappe av imellom.

Nå har jeg en samboer, han jobber fulltid, så vil ikke plage han med dette. Det er ikke noen unger som bor i nærheten. Men samboer forstår heldigvis, så han forstår hvis det ikke blir gjort noe og presser meg ikke. Så han hjelper meg i helger og fridager, så da gjør det ikke noe. Men nå reiser han snart, så kan hende det er det som gjorde meg litt deprimert også. At jeg må tenke på all husvask, butikken, bikkja, kattene osv.. Så det kan bli litt tungt, men han kommer hjem innimellom for å se etter meg og sånn, så jeg håper det vil gå.

Prioriterer å gå en halvtime tur med venninna mi et par ganger i uka når jeg har energi til det. Og det er litt morro å være sosial, å da får jeg også gått tur med hundene. :)

Men noen som vet hva som skjer hos en nevrolog, og hva er nevrologisk?

Anonymous poster hash: 34e04...314

Skrevet

Fælt å høre at du har det sånn.. Jeg tålte heller ikke fysiske anstrengelser, var sliten og trøtt hele tiden og hodet verket, men så begynte jeg å gå turer, 30-60 min hver dag, når formen ble bedre begynte jeg på treningssenter.

Må si at trening reddet meg iallefall.

Energien er tilbake, jeg orker husarbeid og det er endelig ryddig og rent rundt meg!

Noe som også gir energi :)



Anonymous poster hash: 20149...e6d
Skrevet

Fælt å høre at du har det sånn.. Jeg tålte heller ikke fysiske anstrengelser, var sliten og trøtt hele tiden og hodet verket, men så begynte jeg å gå turer, 30-60 min hver dag, når formen ble bedre begynte jeg på treningssenter.

Må si at trening reddet meg iallefall.

Energien er tilbake, jeg orker husarbeid og det er endelig ryddig og rent rundt meg!

Noe som også gir energi :)

Anonymous poster hash: 20149...e6d

Ja, det kan jeg også si at jeg gjorde. Jeg var frisk i noen månderstid. Gikk faktisk 1-2 timer hver dag, begynte å trene og følte meg bra en stund så skaffet meg tredemølle. Også tok det noen uker, så lå jeg sengeliggende i over en mnd. Klarte ikke å gjøre noe siden jeg ble svimmel av alt og kastet opp, og kroppen verket skikkelig! Og det begynte i oktober, så har vært sykemeldt siden da. Så jeg trodde det faktisk var det som gjorde meg frisk, som skjedde med deg. Men det viste seg at jeg var inne i den gode perioden. Så tror neppe det hjelper å trene nå.

Anonymous poster hash: 34e04...314

Skrevet

Du får bare smøre deg med tålmodighet. Jeg har hatt det sånn i 15 år.



Anonymous poster hash: 214f0...f32
Skrevet

Du får bare smøre deg med tålmodighet. Jeg har hatt det sånn i 15 år.

Anonymous poster hash: 214f0...f32

Føler meg sytete når folk har hatt det sånn i 15 år. Men er det det samme symptomene?

Anonymous poster hash: 34e04...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...