Petra75 Skrevet 22. januar 2015 #21 Skrevet 22. januar 2015 Herregud, ta deg sammen, ingen skriver at barnet er 16 år og 9 mnd, hvis du ikke tåler å høre det, så hopp inn på tråder som er for ømfintlige folk som deg! Anonymous poster hash: 20812...135 Vondt i hodet i dag?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #22 Skrevet 22. januar 2015 Jeg skrev at tennåringen er 16 år og 9 mnd, les en gang til!!! Det er jeg som er trådstarter så det blir veldig vanskelig å droppe ut av tråden allerede no.. Anonymous poster hash: 9aeb2...578 Da må du tåle at folk kommenterer på hvordan du baby-gjør tenåringen din med å omtale hans alder på den måten. Slik du beskriver det og svarer her i tråden gjør at jeg blir oppriktig bekymret for dette barent når det skal ut i den store verden på egenhånd, han har jo fått puter sydd oppunder armene fra han var født. Anonymous poster hash: 20812...135 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #23 Skrevet 22. januar 2015 Haha, jeg flyttet ut og til en ny by alene da jeg var 15 år. Tror han overlever en helg. Anonymous poster hash: 3034b...8c4 2
bobler Skrevet 22. januar 2015 #24 Skrevet 22. januar 2015 jeg var 13 første gangen, sammen med broren min på 10 år
Flavio Skrevet 22. januar 2015 #25 Skrevet 22. januar 2015 Da jeg var på den alderen foretrakk foreldrene mine å la meg være hjemme mens de var på tre ukers ferie på hytta (60 mil unna) heller enn å måtte ha med seg en sur, umotivert sønn. De kom ikke hjem til noe verre enn å måtte jakte noen hybelkaniner (tenåringer har gjerne annet å foreta seg enn å vaske gulv). Tror dette kommer til å gå helt fint, til tross for enkelte skrekkhistorier om party-crashing. Kos deg i helga!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. januar 2015 #27 Skrevet 22. januar 2015 Hvor gammel var tennåringen din da han/ho var hejmme alene en hel helg mens du var 1,5 time unna? Vi skal på besøk i helga men tennåringen vår på 16 år og 9 mnd nekter å bli med, h*n skal vere hjemme alene, jeg blir igrunnen sittende å tenke på det om jeg er uansvarleg som la han gjøre det? Når var din tennåring hjemme alene en hel helg for 1 gang? Anonymous poster hash: 9aeb2...578 Teller du seriøst på månedene hvor gammel ungen din er når den har bikka 16 år???!!! Da jeg var 16 gikk jeg på internatskole og bodde kun hjemme i feriene!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #28 Skrevet 22. januar 2015 Var alene hjemme første gang en uke da jeg var 16,5 år. Mor og far hadde dog snakket med et vennepar som var hjemme, som jeg kunne ringe dersom det var noe. Mannen der er og politi, så jeg kunne ringe han dersom en evt. fest kom utav kontroll Ble dog ikke noe fest, siden jeg var voksen nok til å vite hvor mye som blir knust/ødelagt/spydd på osv under en hjemmefest! Har foresten ikke besteforeldre eller tanter/onkler, var derfor de allierte seg med et vennepar. Det går nok helt fint skal du se, men kanskje besteforeldre/andre kan gjøres oppmerksom på at h*n er alene slik at de kan være tilgjengelige? Anonymous poster hash: 8372f...c00
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. januar 2015 #29 Skrevet 22. januar 2015 Ha ha ha, takk for mange gode og mange morsomme svar da vet jeg at jeg reiser uten at noen mener jeg er uansvarleg Og ja jeg er hønemor, i dag er det umulig og ikke vere det tviler på at mitt barn vil sitte hjemme å løse oppgaver ol. gid hadde h*n gjort det , h*n har mange gode venner og alt alt for sosial til å sitte hjemme en kveld:) satse på at det går bra:) TS Anonymous poster hash: 9aeb2...578 Sorry, det går an å finne en balansegang.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #30 Skrevet 22. januar 2015 Var alene hjemme første gang en uke da jeg var 16,5 år. Mor og far hadde dog snakket med et vennepar som var hjemme, som jeg kunne ringe dersom det var noe. Mannen der er og politi, så jeg kunne ringe han dersom en evt. fest kom utav kontroll Ble dog ikke noe fest, siden jeg var voksen nok til å vite hvor mye som blir knust/ødelagt/spydd på osv under en hjemmefest! Har foresten ikke besteforeldre eller tanter/onkler, var derfor de allierte seg med et vennepar. Det går nok helt fint skal du se, men kanskje besteforeldre/andre kan gjøres oppmerksom på at h*n er alene slik at de kan være tilgjengelige? Anonymous poster hash: 8372f...c00 Edit: Mor og far var foresten i syden. Så 1,5 time unna går nok fint. Anonymous poster hash: 8372f...c00
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #31 Skrevet 22. januar 2015 Jeg flyttet hjemmefra som16 åring. Og var alene med venner på et hestested som 11 åring. Anonymous poster hash: 62813...ebb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #32 Skrevet 22. januar 2015 Jeg har latt min 9 åring og 11 åring med telefon være alene hjemme utover natta mens jeg har vært 15 minutter spasertur unna. Min venninne har vært på jobb hele natta mens hennes datter på 11 år har vært alene. Virker som at foreldre i dag syr puter under armene på barna sine. Anonymous poster hash: 62813...ebb
Vill Skrevet 22. januar 2015 #33 Skrevet 22. januar 2015 Det kjem jo an på sekstenåringen din. Om han/ho er ansvarlig og moden, så går det nok heilt fint. Snakk med ein nabo, tante, onkel eller andre vaksne i nærheten som ungdommen kan ringe til dersom det er noko. Forklar at han/ho ikkje må fortelle andre at han/ho er aleine heime. Vi har jo alle hørt skrekkhistoriene.. Så lenge tenåringen din har nokre vaksne i nærheten i tilfelle det er krise, så går det heilt fint.
anniewal Skrevet 23. januar 2015 #34 Skrevet 23. januar 2015 Jeg fikk være alene hjemme i helgen fra jeg var ca 16. Det gikk veldig fint. Det var en fantastisk frihetsfølelse:) men ingen festing
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #35 Skrevet 23. januar 2015 Mine to på drøye 11 og drøye 13 er i utgangspunktet ikke alene hjemme til senere enn rundt 22.00 (da har de begge lagt seg). Det handler i hovedsak om at de ikke ønsker det selv (selv om mor synes det er fint at de har denne "grensen"... ). Ved to anledninger har jeg vært borte til 01, men da var jeg i nabolaget. Jeg vil tro både de og jeg er klare for alene-hjemme-helg når de har passert 16. Anonymous poster hash: 8107d...fdc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå