Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #41 Del Skrevet 14. august 2004 Ja, cecilie B, det er det vi gjør, de fleste av oss som jobber i servicebransjen, hver eneste dag. Som nyibyen over her, hun sa da ingenting til damen, hun hadde bare veldig lyst til å gjøre det. Skjønner ikke hva du klager etter, jeg. Jeg kommer ikke på noen enkeltepisoder nå, men jeg jobber også i servicebransjen og må tåle litt kjeft og sære kunder. Å kunne smile på kommando er et must når man jobber i servicebransjen!! Jeg har etterhvert lært meg å ikke ta inn over meg kunders syting og kjefting. Det er bare jobben min, ikke livet mitt de kritiserer. Prøve å ta det med humor. Et gammelt ektepar var svært misfornøyde etter å vært hos oss, det var den mest forferdelige plassen de hadde vært, det var såååå ukoselig, sååååå dårlig service, de ville ikke anbefale NOEN å komme til oss, og de ville ALDRI komme tilbake! "Nei, det er fint det. Hadet!" Sa jeg smilende da de endelig gikk ut døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 14. august 2004 #42 Del Skrevet 14. august 2004 Har samme holdning jeg og. Hos oss har vi ikke lov til å si i mot kundene. ALDRI, uansett. Så vi framstår nok som ganske naive og idiotiske ofte. En kveld da jeg ba noen pent (legg merke til det) om å komme igjen og prøve dagen etter fordi klokken allerede var fem over åtte, klikket de. (Det var et par) De skjelte meg huden full, var skremmende og jeg var livredd. Jeg svarte så godt jeg kunne på deres hyling om at jeg ikke hadde respekt for kunder som ville handle og blabla. De ønsket å få navnet mitt for å klage, det fikk de. Dum som jeg var sa jeg etter at de hadde fått det, at de bare måtte klage, det var deres privilegium som kunder. Mannen fløy i ansiktet på meg og holdt på å slå meg ned. Jeg var så redd, men nektet å vise det. De gikk til slutt, da andre ansatte kom og hjalp meg, men klagen den kom aldri. Lurer på hvorfor Siden den episoden kvier jeg meg for å i det hele tatt si noe til kundene som kan oppfattes negativt. Som feks. vi har stengt, det er litt sent å prøve nå, senteret er stengt. Det er andre på skiftet mitt som må ta de episodene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 15. august 2004 #43 Del Skrevet 15. august 2004 Dum som jeg var sa jeg etter at de hadde fått det' date=' at de bare måtte klage, det var deres privilegium som kunder. [/quote'] Jeg synes det var en fin kommentar. Det er alltid bra å opplyse folk om hvilke rettigheter de har Selv jobber jeg som dørvakt... Det sier seg selv at den harde huden kommer i løpet av kort tid. Senest i går ble jeg skjelt ut fordi jeg ba noen pent om å ikke sitte i trappa fordi folk ikke kunne gå opp og ned. En fyr jeg kjenner relativt godt mistet fullstendig hodet, og gav meg inn fordi jeg ikke ville slippe han inn(kombinasjon av at han ikke er gammel nok, samt at han var ørnedrita). Kameraten hans trua meg på livet, og stod klar til å slå. Det skal litt til å holde maska gjennom en dag med mye dritt. Alt fra seriøse trusler til en 20 minutters krangel om at det faktisk ikke går an å ta med seg øl ut etter stengetid, eller å ta med seg drikkevarer inn. Men det betyr så lite i den store sammenheng likevel. De aller fleste setter pris på å bli forklart på en ordentlig måte hvorfor ting er som de er. Hver gang jeg er på jobb er det noen som tar meg i hånda når de går ut, og takker meg for en fantastisk kveld. Jeg treffer mange svært hyggelige folk i løpet av en kveld, og det overskygger totalt de få idiotene som ypper seg og kunne ødelagt kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 15. august 2004 #44 Del Skrevet 15. august 2004 Denne tråden er en eneste stor forklaring på at jeg, når jeg er ferdig med skolen aldri skal jobbe i butikk igjen. Har tatt i mot så enormt mye dritt de siste 7 både som ekstrahjelp og heltidsansatt at jeg ikke orker mer :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. august 2004 #45 Del Skrevet 15. august 2004 Her komme et tips til alle dere som opplever sure kunder på jobben: Gi hver eneste kunde som kommer inn verdens største smil! Dette virker faktisk! Og det smitter. Vanskelig å smile gjennom telefonen? Neida. Det er lett å høre om den man snakker med smiler eller ikke. Bare prøv. Jeg har selv stått i kasse og sitter nå med daglig kundekontakt. Blant annet har jeg ansvaret for kundene som ringer nettopp for å klage på produkter. Når telefonen ringer svarer jeg med et smil og har sjelden opplevd kunder som er sure tilbake. Det er kunder vi lever av. De fortjener god service. I de tilfellene der man ikke KAN hjelpe dem der og da, så er det svært nyttig å bearbeide dem med et smil. Og som en bonus, så kan man regne med at denne kunden går videre og gir den neste h*n møter det samme smilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2004 #46 Del Skrevet 15. august 2004 Bare en kommentar til hun som skulle levere bok. Hun hadde allerede fått purring- ergo hadde hun ikke klart å levere boken til riktig tid. Det kan skje alle. Men hvorfor i all verden måtte hun komme etter stengetid rett før hun skulle på ferie. En som skal levere bok burde finne ut hvor lenge biblioteket har åpent, og ikke forvente å komme når det passer han eller henne. Det er en grunn til at åpningstider eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå