AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Sett at jeg ville date, men at jeg ikke var i stand til å gjennomføre samleie pga "vaginisme". Jeg søkte etter kjærlighet, men kunne ikke ha normal sex. Hadde det vært greit? Hvor tidlig i dating-prosessen burde jeg ha informert om avviket? Hvor stor sjanse for at jeg ble dumpa etter avsløringen? Nysgjerrig på deres meninger. (vaginisme er når musklene i skjeden spennes så hardt at gjennomtrengning er umulig. Årsakene til syndromet er ukjent, men antas å være av psykisk opprinnelse) Anonymous poster hash: ea907...421 Anonymous poster hash: ea907...421
frøkenkoz Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Kan ikke svare deg på spørsmålet. Men lurer på om du har blitt mishandlet seksuelt ?jeg kjenner noen som har dette.å hun har blitt mishandlet så lurer på om det er normalt når du har den diagnosen ? Eller er det sånn at det ikke trenger å være noe tidligere negativ seksuelle erfaringer ?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Vet hvordan du har det, TS. Jeg har vestibulitt, dvs at jeg klarer å ha samleie, men det er fryktelig smertefullt. Har også lurt på hvordan jeg skal gjøre det mtp date eller kjæreste. Nå har jeg faktisk datet en mann en stund, men får meg ikke til å si noe. Vi har hatt sex, men da smurte jeg meg med smertestillende først, slik at det ikke gjorde så veldig vondt. Tror ikke jeg kommer til å si noe til han, først og fremst fordi jeg ilke ønsker å bli seriøs med han. Men om jeg treffer en jeg vil satse på, kommer jeg til å si det. For meg lar det seg delvis løse ved å bruke smertestillende, og så må jeg øve med dilatorer. Håper jeg en dag skal bli frisk! Jeg ville ventet en god stund med å si noe. Det går jo an å ha sex selv om man ikke har samleie. Men jeg håper du jobber med å bli frisk, for det ER mulig. Jobb med avspenningsøvelser og bruk dilator! Og få hjelp av fysioterapeut og psykolog/sexolog. Lykke til Anonymous poster hash: c0293...7ac
gangnedsol i elg Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Kan ikke svare deg på spørsmålet. Men lurer på om du har blitt mishandlet seksuelt ?jeg kjenner noen som har dette.å hun har blitt mishandlet så lurer på om det er normalt når du har den diagnosen ? Eller er det sånn at det ikke trenger å være noe tidligere negativ seksuelle erfaringer ? Kan ikke huske å ha blitt misbrukt nei. Tror ikke jeg har fortrengt noe heller. Eller vet det.
gangnedsol i elg Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Vet hvordan du har det, TS. Jeg har vestibulitt, dvs at jeg klarer å ha samleie, men det er fryktelig smertefullt. Har også lurt på hvordan jeg skal gjøre det mtp date eller kjæreste. Nå har jeg faktisk datet en mann en stund, men får meg ikke til å si noe. Vi har hatt sex, men da smurte jeg meg med smertestillende først, slik at det ikke gjorde så veldig vondt. Tror ikke jeg kommer til å si noe til han, først og fremst fordi jeg ilke ønsker å bli seriøs med han. Men om jeg treffer en jeg vil satse på, kommer jeg til å si det. For meg lar det seg delvis løse ved å bruke smertestillende, og så må jeg øve med dilatorer. Håper jeg en dag skal bli frisk! Jeg ville ventet en god stund med å si noe. Det går jo an å ha sex selv om man ikke har samleie. Men jeg håper du jobber med å bli frisk, for det ER mulig. Jobb med avspenningsøvelser og bruk dilator! Og få hjelp av fysioterapeut og psykolog/sexolog. Lykke til Anonymous poster hash: c0293...7ac Vet du årsakene til Vestibulitt? Har det også noe med psyken å gjøre? Trodde det var mere fysisk betinget? Har hørt om bruken av dilatorer mot vaginisme, men skjønner ikke hva en fysioterapeut kan gjøre. Hva gjør din? Og hva hjelper det mot? Er Vestibulitt også psykisk betinga? Så veldig bra å høre at du er under behandling:))))
volvo22 Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Sett at jeg ville date, men at jeg ikke var i stand til å gjennomføre samleie pga "vaginisme". Jeg søkte etter kjærlighet, men kunne ikke ha normal sex. Hadde det vært greit? Hvor tidlig i dating-prosessen burde jeg ha informert om avviket? Hvor stor sjanse for at jeg ble dumpa etter avsløringen? Nysgjerrig på deres meninger. (vaginisme er når musklene i skjeden spennes så hardt at gjennomtrengning er umulig. Årsakene til syndromet er ukjent, men antas å være av psykisk opprinnelse) Anonymous poster hash: ea907...421 Anonymous poster hash: ea907...421 Jeg hadde ikke sett på det som noe problem Man kan ha det mye koselig i senga uten å ha akkurat samleie.. 1
Timza Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Kommer helt an på deg det. Er du fantastisk ellers, så løser man det på en eller annen måte, selv om det selvfølgelig er et lite minus.
Teodorosaurus Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Hadde satt pris på å bli fortalt det med en gang. Bedre utgangspunkt for begge parter vettu. Ingen turn-off det. Tvert i mot, jeg hadde blitt ekstra motivert og tålmodig til å forsøke og løse problemet på sikt.
Doge Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Jeg hadde ikke sett på det som noe problem Man kan ha det mye koselig i senga uten å ha akkurat samleie.. Jeg må si meg enig i det Volvo sier
Flavio Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Tror oppriktig talt jeg ville vært litt nølende med tanke på å bli seriøs da. Men det kommer jo selvsagt også an på de andre sidene ved denne personen. Håper det ordner seg, TS.
Gjest Maylin Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Har du vært hos en gynokolog for å prøve å jobbe mot det? Det skal være mulig å bli kvitt vaginisme, men det tar ofte tid og det er viktig at du ikke har samleie for å unngå at det skal bli kronisk. Min erfaring har vært at motparten gjerne ser bort i fra det, hvis interessen er sterk nok. Tror det også er avhengig av hvor viktig sex er for personen. Mange prøver da også å løse det, eller forsøke å jobbe rundt det som øvrige har nevnt. Dessverre har også noen falt bort..
gangnedsol i elg Skrevet 23. januar 2015 #12 Skrevet 23. januar 2015 Har du vært hos en gynokolog for å prøve å jobbe mot det? Det skal være mulig å bli kvitt vaginisme, men det tar ofte tid og det er viktig at du ikke har samleie for å unngå at det skal bli kronisk. Min erfaring har vært at motparten gjerne ser bort i fra det, hvis interessen er sterk nok. Tror det også er avhengig av hvor viktig sex er for personen. Mange prøver da også å løse det, eller forsøke å jobbe rundt det som øvrige har nevnt. Dessverre har også noen falt bort. Er ikke motivert til å gjøre noe med det. Men jo, det skulle vel latt seg gjøre å behandle det. Men ikke av gynekolog. Man må nok til sexolog, minst. Hadde jeg villet det, hadde jeg nok for lengst gjort noe med det. Savner ikke sex når jeg ikke er forelska i noen. Og når jeg er forelska i noen, er jeg alltid ulykkelig forelska. Nå er jeg lykkelig uforelska. Men interessant med reaksjoner. Noen er mere kresne enn andre. Forståelig nok. Har ikke en fantastisk personlighet som kan veie opp for mangelen min dessverre. Det blir ikke noen hole-in-one, men kanskje en putt(???)
cocoon Skrevet 23. januar 2015 #13 Skrevet 23. januar 2015 Skjønner at det ikke er motiverende å gjøre noe med det akkurat nå... men mtp at det kan ta lang tid så burde du kanskje starte tidlig, før drømmemannen kommer? tror også du vil få bedre selvtillit under dating når problemet er løst du lagde jo denne tråden av en grunn, eller hva?
gangnedsol i elg Skrevet 23. januar 2015 #14 Skrevet 23. januar 2015 Skjønner at det ikke er motiverende å gjøre noe med det akkurat nå... men mtp at det kan ta lang tid så burde du kanskje starte tidlig, før drømmemannen kommer? tror også du vil få bedre selvtillit under dating når problemet er løst du lagde jo denne tråden av en grunn, eller hva? Nei lagde den mest av nysgjerrighet. Teori kontra praksis vet du.. Men ja, du har et poeng
gangnedsol i elg Skrevet 23. januar 2015 #15 Skrevet 23. januar 2015 (endret) Jeg må si meg enig i det Volvo sier (Joda men vellykka one nights blir det ikke.) Kanskje jeg er ikke er helt fortapt da? (yeaaaaaa:-))) Endret 23. januar 2015 av oh bogger
gangnedsol i elg Skrevet 23. januar 2015 #16 Skrevet 23. januar 2015 Jeg hadde ikke sett på det som noe problem Man kan ha det mye koselig i senga uten å ha akkurat samleie.. Jada. man kan fx ha putekrig! og klemme hverandre etterpå (fnis)
gangnedsol i elg Skrevet 23. januar 2015 #17 Skrevet 23. januar 2015 Tror oppriktig talt jeg ville vært litt nølende med tanke på å bli seriøs da. Men det kommer jo selvsagt også an på de andre sidene ved denne personen. Håper det ordner seg, TS. Jada, det er ikke noe stort problem for meg egentlig. takk
gangnedsol i elg Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Hadde satt pris på å bli fortalt det med en gang. Bedre utgangspunkt for begge parter vettu. Ingen turn-off det. Tvert i mot, jeg hadde blitt ekstra motivert og tålmodig til å forsøke og løse problemet på sikt. Hadde sikkert vært det beste å fortelle det med en gang ja. saklig og usentimentalt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #19 Skrevet 23. januar 2015 Vet du årsakene til Vestibulitt? Har det også noe med psyken å gjøre? Trodde det var mere fysisk betinget? Har hørt om bruken av dilatorer mot vaginisme, men skjønner ikke hva en fysioterapeut kan gjøre. Hva gjør din? Og hva hjelper det mot? Er Vestibulitt også psykisk betinga? Så veldig bra å høre at du er under behandling:)))) Årsakene til vestibulitt er ikke fullstendig kartlagt, så det er ganske komplisert. En fysioterapeut kan hjelpe deg med å trene opp bekkenbunnen, både til å gjøre den smidigere og mer avslappet. Folk med vaginisme har som regel en kronisk stram bekkenbunn, så avspenningsøvelser sammen med dilator kan være veldig effektivt! Anonymous poster hash: c0293...7ac
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Skjønner for øvrig ikke at du ikke er motivert til å bli frisk?!!! Jeg skulle i hvertfall gjort alt for å kunne ha god sex igjen uten smerter, og uten å styre med smertestillende. Samleie er dessverre noe jeg forbinder med smerte, men skulle så gjerne ønske jeg også kunne nyte sex. Anonymous poster hash: c0293...7ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå