AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #21 Skrevet 23. januar 2015 Norge må være helt enestående på dette. . Der tror jeg du tar feil. Det er vanlig i mange land at foreldre må bidra med mye i forbindelse med skolearrangementer og sosiale happenings rundt skolen. Min lillesøster var utvekslingsstudent i USA, og der forventet de mer enn en kake i ny og ne, det var ofte utflukter og arrangementer der foreldrene måtte stille opp. Og en venninne av meg bor i Japan med mannen sin, der er det forventet at foreldre tropper opp med bevertning og dugnad flere ganger i året. For eksempel har de "sports day" hvert semester der foreldrene må være med hele dagen. Det passer dårlig for de som er i jobb, men det er forventet at alle stiller opp. Og det holder ikke med en langpannekake (til deg som mener det er slitsomt med kake, men gjerne vil ha koldtbord- er du seriøs? Vil du heller lage snitter til 30 personer, hvis du synes at det er slitsomt å mikse sammen en ferdigpose?) Jeg tror det er ganske vanlig at skolen forventer at foreldre bidrar. En kake en eller to ganger i året er ikke så mye sånn sett. Er enig i at det er unødvendig med kake til foreldremøter da, men det har jeg aldri opplevd verken i barnehage eller skole. Anonymous poster hash: 7455f...064
Gjest KvinneguidenBruker Skrevet 23. januar 2015 #22 Skrevet 23. januar 2015 Hvorfor skal man ha kake, er det ikke bedre for alle med frukt? Og bake til barnehagen? Hva i alle dager foregår i barnehagen som behøver kake, sånt har vi aldri hørt om i vår barnehage?!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 #23 Skrevet 23. januar 2015 Aldri. Og det er fordi jeg verken kan eller vil. Kjøper kake på konditori hvis jeg må. Anonymous poster hash: 386bc...2f6
melatonin Skrevet 23. januar 2015 #24 Skrevet 23. januar 2015 Da jeg gikk på skolen måtte klassen bake, det ble alltd dem samme hardpakka sjokoladekaka med brendt bunn og altfor søt krem.. tror ikke foreldre bake noe utenom to ganger i året og det var på det man kalte "hyggekveld" som val luciafeiring og en på våren..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå