AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 For diverse arrangementer?Anonymous poster hash: 52388...a03
Rotemor Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Kun 17. Mai og annenhvert år til sommerfest.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 nope Anonymous poster hash: 7473d...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Hehe, gidder dere ikke eller kan dere ikke?Anonymous poster hash: 52388...a03
Gjest Kaffelattn Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 For diverse arrangementer?Anonymous poster hash: 52388...a03 Nei, aldri. Hvis det er vår tur til å bidra med noe må vi kjøpe det ferdig.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Nei, aldri. Hvis det er vår tur til å bidra med noe må vi kjøpe det ferdig. Men jeg lurer oppriktig, er det fordi dere ikke orker/klarer å bake. Hva er grunnen?Anonymous poster hash: 52388...a03
Anette.. Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Så ofte det er behov Liker dugnadsarbeid, og det følger faktisk med det å ha barn Tenk om alle hadde sagt "nei, det gidder jeg ikke" hver eneste gang Endret 21. januar 2015 av Anette.. 1
Mafalda Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Ikke så ofte for skolen per se- det er i så fall jule-/sommeravslutning for klasser, 17. mai når vi har ansvaret, og til julemarkedet. Men så kommer det noen skolerelaterte aktiviteter, som kor-tur, klassetur, fløyteavslutninger og slikt, så til sammen blir det en del. Legger vi til andre aktiviteter som gjerne har en dugnad eller to og en avslutning i året, blir det ganske mye kake! Men det er altså ikke mye kun til skolen. En decent langpannekake eller formkake med glasur tar omtrent 15 minutter å lage (minus steketid), så det skal jeg alltids få til selv om jeg ikke er noen racer på kjøkkenet. Endret 21. januar 2015 av Mafalda
Gjest Kaffelattn Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Men jeg lurer oppriktig, er det fordi dere ikke orker/klarer å bake. Hva er grunnen?Anonymous poster hash: 52388...a03 Klarer veldig fint å bake og synes det er hyggelig men ønsker ikke å bruke tiden på det; blir bare slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Vi er bortskjemte med mange bakeglade foreldre i vår barnehage, så her rekker jeg aldri å sette meg opp på noen liste om det er noe det skal bakes til, den er fylt opp allerede første dag. Jeg er ingen mesterbaker, så det er jo forsåvidt greit å slippe. Men har faktisk tenkt "hva om de tro jeg ikke GIDDER", og det er jo litt kjipt. Men har nå bakt et par ganger da, så jeg har jo bidratt noe. Anonymous poster hash: a74af...614
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Tror dere lærere legger merke til de som nesten alltid baker og de som aldri gidder?Anonymous poster hash: 52388...a03
Mafalda Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Vi er bortskjemte med mange bakeglade foreldre i vår barnehage, så her rekker jeg aldri å sette meg opp på noen liste om det er noe det skal bakes til, den er fylt opp allerede første dag. Jeg er ingen mesterbaker, så det er jo forsåvidt greit å slippe. Men har faktisk tenkt "hva om de tro jeg ikke GIDDER", og det er jo litt kjipt. Men har nå bakt et par ganger da, så jeg har jo bidratt noe. Anonymous poster hash: a74af...614 Spar engasjementet ditt til skolen, der er det mer enn nok av foreldre som ikke gidder (eller "ikke har tid", for de har det jo så mye travlere enn alle de andre ). Folk kommer til å takke deg! 1
Papirfly Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Hvorfor er det så forbasket viktig å bake kaker hver gang foreldre skal samles i forbindelse med skole eller barnehage? Norge må være helt enestående på dette. Baker du aldri kaker til ungene dine, er du en dårlig mor. Baker du aldri kake til tilstelninger, er du i hvert fall en dårlig mor! Fy skam på mødre som ikke baker kaker! Nei, jeg baker aldri til foreldremøter. Kan sikkert ordne kaffe eller noe ferdig fra butikken, om det er "min" tur. Men jeg er prinsipielt i mot denne påtvungne kakebakingen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Det har ikke vært etterspurt særlig ofte, er vel 4 kaker to ganger i året på 25 elever. Og som regel har andre meldt seg før meg. (Har bakt til sommeravslutning. Evt. fått svigermor til å bake for oss, da hun ofte tilbyr det.) Jeg kunne sikkert tilbudt dersom det ikke var noe annet stress som skjer omtrent samtidig. Baker til korps og den type ting når det er etterspurt. Da må som oftest alle. Anonymous poster hash: 0056a...783
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Aldri. Dvs på klasseavslutninger til jul og sommer har alle med egen bevertning, men det kan likegreit være en pakke kjeks. Anonymous poster hash: 17da2...d88
Engel Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Baker om det er behov. Stilte bl.a. opp med brownies på kort varsel til sommerfesten i fjor fordi ingen andre tok initsativ til det. Ellers er det litt varierene hvor ofte det er påkrevd. 3, klasse må stille med kake til 17. mai, det er vel eneste gang det er strengt påkrevd på skolen her. I barnehagen derimot har jeg vært av de som har stilt med kake hver eneste gang, men det siste året har jeg latt være å tilby meg. Deilig å slippe litt også. Der er det baking 2-3 ganger i året.
Gjest Kaffelattn Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Tror dere lærere legger merke til de som nesten alltid baker og de som aldri gidder?Anonymous poster hash: 52388...a03 De merker seg nok ildsjeler og de som alltid bidrar. Men det betyr ikke at de tenker noe negativt om de som aldri bidrar a'la dugnad. Bor du på et lite sted blir sikkert presset større.
Gjest Kaffelattn Skrevet 23. januar 2015 #19 Skrevet 23. januar 2015 Hvorfor er det så forbasket viktig å bake kaker hver gang foreldre skal samles i forbindelse med skole eller barnehage? Norge må være helt enestående på dette. Baker du aldri kaker til ungene dine, er du en dårlig mor. Baker du aldri kake til tilstelninger, er du i hvert fall en dårlig mor! Fy skam på mødre som ikke baker kaker! Nei, jeg baker aldri til foreldremøter. Kan sikkert ordne kaffe eller noe ferdig fra butikken, om det er "min" tur. Men jeg er prinsipielt i mot denne påtvungne kakebakingen. Mange liker jo ikke kaker. Hadde det enda blitt oppfordret til snitter, koldtbordmat el.l.
Daraya Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Dersom jeg blir spurt bidrar jeg med kake, ja. Til sommer- eller juleavslutning. Foreldremøter har vi ikke kake til og det er bra. Syns ikke at man trenger spise kake hver gang man møter de andre foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå