Gå til innhold

Kaffegjester og betalbar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Jeg og mannen var i bryllup for ikke så lenge siden. Vi var ikke til middag, bare til kaffe og kaker. Da vi kom fikk vi beskjed om at vi måtte betale vår egen drikke(Brus, alkohol..)

Kaffe og kaker var gratis.

Jeg synes det er helt merkelig å måtte betale for egen drikke når vi er gjester. Vi hadde ikke med oss bankkortet, så endte med at vi måtte låne penger for å få oss noe annet enn kaffe.

Hva mener dere om dette?

Anonymous poster hash: 25edf...ff1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle!

Jeg og mannen var i bryllup for ikke så lenge siden. Vi var ikke til middag, bare til kaffe og kaker. Da vi kom fikk vi beskjed om at vi måtte betale vår egen drikke(Brus, alkohol..)

Jeg synes det er helt merkelig å måtte betale for egen drikke når vi er gjester. Vi hadde ikke med oss bankkortet, så endte med at vi måtte låne penger for å få oss noe annet enn kaffe.

Hva mener dere om dette?

Dere var jo bedt til kaffe og kaker og det var jo gratis, så jeg skjønner ikke hva du klager på.

Anonymous poster hash: 2aed8...753

• Liker 3
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde reagert og det hadde ikke vært i positiv retning.... Hvertfall om jeg hadde kjøpt gave.

Jeg synes forsåvidt at betalbar er greit, men da bør alle gjester fått mat, og dertil ett par enheter.

• Liker 1
Skrevet

Annenrangsgjester som brudeparet ikke gidder å spandere middag på og gjerne vil ha gave fra og.

Betalbar og kaffegjester er det dypeste som er mulig å synke når det kommer til å være vert. Elendig vertskap enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 0d28a...75b

• Liker 14
Skrevet

Betalbar er og blir en uting. Dette er jo et tema som blir temmelig opphetet her inne, men jeg mener uansett at når man inviterer til bryllup, tar man alle kostnader. Har man ikke råd til å ha det bryllupet man ønsker seg, så venter man til man har råd.

Skrevet

Hei alle!

Hva mener dere om dette?

Brudeparet har drette på draget.

• Liker 1
Skrevet

Eg synes det er helt greit. Men de skulle jo gitt beskjed på forhånd, helt klart!

Ellers ser eg ikke problemet. Man blir invitert til kaker og kaffi for å feire familie/venner som har giftet seg. Ønsker du alkohol har du muligheten til å betale det selv. Jeg synes det er smålig når folk skal regne på krona hva de får igjen for gaven de gir.

Eg har vært i bryllup inkludert drikke hvor gaven min har vært mye dyrere enn hva jeg har spist og drukket for. Og det er da helt ok! Dette har vært veldig nære venner som jeg ønsker å gi en fin gave til deres store dag, skulle gaven stått i stil til hva man spiste og drakk så kunne man jo like gjerne betalt inngangspenger.

Anonymous poster hash: 7d624...4c0

• Liker 1
Skrevet

Eg synes det er helt greit. Men de skulle jo gitt beskjed på forhånd, helt klart!

Ellers ser eg ikke problemet. Man blir invitert til kaker og kaffi for å feire familie/venner som har giftet seg. Ønsker du alkohol har du muligheten til å betale det selv. Jeg synes det er smålig når folk skal regne på krona hva de får igjen for gaven de gir.

Eg har vært i bryllup inkludert drikke hvor gaven min har vært mye dyrere enn hva jeg har spist og drukket for. Og det er da helt ok! Dette har vært veldig nære venner som jeg ønsker å gi en fin gave til deres store dag, skulle gaven stått i stil til hva man spiste og drakk så kunne man jo like gjerne betalt inngangspenger.

Men det er ikke smålig av brudeparet å be folk som de ikke har spandert middag på om å ta med seg lommeboken for å få et glass med noe sterkere opp i?

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde betalbar, men ikke kaffegjester. Alkohol til middagen betalte vi, samt noen avec..

Skrevet

Men det er ikke smålig av brudeparet å be folk som de ikke har spandert middag på om å ta med seg lommeboken for å få et glass med noe sterkere opp i?

Nei ikke så lenge de får gratis alkoholfrie alternativ.

Brudeparet inviterer jo til å feire dagen deres, hvis folk må ha alkohol for å gjøre dette så er det jo helt opp til de selv. Skal brudeparet betale sigaretter til festrøykerne også da?

• Liker 1
Skrevet

Brudeparet inviterer jo til å feire dagen deres, hvis folk må ha alkohol for å gjøre dette så er det jo helt opp til de selv. Skal brudeparet betale sigaretter til festrøykerne også da?

Ja, hvorfor ikke?

Skrevet

Vi fikk jo ikke det? Måtte betale for brus og sånt selv. Det vi fikk var kaffe, te og vann.

• Liker 3
Skrevet

Glad det ikke var meg, jeg hadde ikke klart å holde kjeften min. :fnise:

Skrevet

Betalbar er kun nærmest dersom det er informert om på forhånd, alle gjestene har fått middag og drikke til maten. Syns alkoholfritt alternativ uansett bør være gratis. Kaffegjester til betalbar er mangel på folkeskikk.

Anonymous poster hash: e798e...497

• Liker 1
Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Spesielt. Slikt bør man vel informere om i forkant, iallefall? Men å ta betalt for brus og ikke alkoholholdige drikker? Den var.... jaja.

Skrevet

Glad det ikke var meg, jeg hadde ikke klart å holde kjeften min. :fnise:

Du skulle vært der, så kanskje det hadde ordna seg. :fnise:

- Trådstarter

• Liker 2
Skrevet

Du skulle vært der, så kanskje det hadde ordna seg. :fnise:

- Trådstarter

Du, jeg hadde nok bare ringt noen kompiser og fått ordnet med heimbrent bringt bortover og så hadde det blitt karsk resten av kvelden, kaffen var gratis, var det ikke sånn?

• Liker 3
Skrevet

Du, jeg hadde nok bare ringt noen kompiser og fått ordnet med heimbrent bringt bortover og så hadde det blitt karsk resten av kvelden, kaffen var gratis, var det ikke sånn?

Kaffen var gratis! Hehe, det hadde gjort seg, så tamt det bryllupet var.

Skrevet

Kaffen var gratis! Hehe, det hadde gjort seg, så tamt det bryllupet var.

Du skulle ha tenkt på det mens dere satt der.

Skrevet

Det skulle jeg! Dårlig bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...