Gå til innhold

Når er man "evig singel"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er evig singel :nigo:

Det er fordi du nekter noe annet. :nigo:

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Veldig interessant problem det der, "evig singel"... Jeg definerer en som er evig singel som en person som har store vanskeligheter med å bryte ut av mønsteret sitt. Som omtrent må falle baklengs inn i et forhold for at det skal skje. En som er ute av stand til å fikse seg type på egenhånd. Morsomt kjønnsperspektiv; Jeg tror også "evig singel" er et begrep som hovedsakelig gjelder kvinner. Menn omtales gjerne som "ungkar", eller "ordentlig ungkar". Merkelig.

Det er et absolutt spennende fenomen. Hvorfor skal det være så vanskelig liksom? Det finnes jo ingenting enklere i denne verden enn å få seg kjæreste. Man må bare skru på sjarmen og snakke litt sammen. Tilbringe tid sammen og dele noe personlig. Det er jo ikke akkurat verdens vanskeligste ting. Likevel, det finnes damer og menn der ute som ikke klarer å få seg kjæreste. Dét fascinerer meg. Hva er problemet?!

Jeg tror mange kvinner som er single svært lenge rett og slett er litt rare. Man skulle gjerne tro at alle menn kaster seg over enhver kvinne med et kjønnsorgan, men den gang ei! Det er definitivt mulig å være såpass rar at man skremmer bort en mann. De jentene jeg kjenner som er evig single er enten rare eller særlig reserverte. Det er som om tanken på å faktisk ha sex er så fremmed at de helst ville hatt det i brevform om det lot seg gjøre. En slik tankegang motvirker enhver invitasjon til det intime. Det gjør hele prosessen anstrengt og skummel. Disney-romantikerne er også en avart av de evig single, selv om de nesten er på kanten til en digresjon. De som tror ingenting er ekte med mindre den smilende mannen snubler inn i akkurat din heis med et skjevt smil og den perfekte kommentaren. Disney-romantikken er også fullstendig blottet for seksuell nerve i et mannlig perspektiv. I det hele tatt tror jeg sex og romantikk for kvinner er et vanskelig tema som på en eller annen måte balanseres helt annerledes enn hos menn. Evig single menn, eller "ungkarer", har ingen begrensninger i sin seksualitet annet enn at de ikke har en partner.

Men så var det denne nesten autistiske tvangstanken som kommer i veien da. Denne om at en krever av seg selv at en faktisk forelsker seg i motparten. Ett av de største hinder jeg møter er denne grunnleggende tanken i meg selv.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er fordi du nekter noe annet. :nigo:

Pffffff! Hun må bare være overnaturlig heit! :opplyser:

Skrevet

Pffffff! Hun må bare være overnaturlig heit! :opplyser:

Obviously, for jeg har ikke TALL på hvor mange ganger jeg nå har spurt deg om vi skal pule!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Obviously, for jeg har ikke TALL på hvor mange ganger jeg nå har spurt deg om vi skal pule!

Åh, du skal få pølse :nigo:

(Det var bare den der turen du skulle gå...)

Skrevet

Åh, du skal få pølse :nigo:

(Det var bare den der turen du skulle gå...)

:nigo: Bare vent til våren.

Skrevet

Jeg tror mange kvinner som er single svært lenge rett og slett er litt rare. Man skulle gjerne tro at alle menn kaster seg over enhver kvinne med et kjønnsorgan, men den gang ei! Det er definitivt mulig å være såpass rar at man skremmer bort en mann. De jentene jeg kjenner som er evig single er enten rare eller særlig reserverte. Det er som om tanken på å faktisk ha sex er så fremmed at de helst ville hatt det i brevform om det lot seg gjøre. En slik tankegang motvirker enhver invitasjon til det intime. Det gjør hele prosessen anstrengt og skummel. Disney-romantikerne er også en avart av de evig single, selv om de nesten er på kanten til en digresjon. De som tror ingenting er ekte med mindre den smilende mannen snubler inn i akkurat din heis med et skjevt smil og den perfekte kommentaren. Disney-romantikken er også fullstendig blottet for seksuell nerve i et mannlig perspektiv. I det hele tatt tror jeg sex og romantikk for kvinner er et vanskelig tema som på en eller annen måte balanseres helt annerledes enn hos menn. Evig single menn, eller "ungkarer", har ingen begrensninger i sin seksualitet annet enn at de ikke har en partner.

Jeg har vært evig singel kvinne, så skjønner jeg må være rar. :) Kjenner meg ikke helt igjen i den beskrivelsen av forhold til sex da... Uansett, så har jeg bestemt meg for at jeg skal få meg en kjæreste i løpet av dette året. Så det blir jo litt spennende.

Anonymous poster hash: 37892...941

Skrevet

Hvis du finner oppskriften, så si ifra! ;)

Jeg tror ikke det finnes noen oppskrift. Man må bare tørre å slippe seg litt løs, ta noen sjanser, være i godt humør og ha det gøy med seg selv. Lettere sagt enn gjort... for jeg er ikke noe flink til det selv... men annet tror jeg i bunn og grunn ikke man kan gjøre. Deretter er det vel flaks da, som du sier. At man treffer de riktige menneskene til riktig tid. Det kan jo ikke være så forbanna vanskelig ... tror jeg.. håper jeg.. :P

Skrevet

Jeg er også "evig singel". men på en annen måte enn folk flest...jeg er med på et forhold, så lenge det ikke blir for seriøst. Orker ikke eiertrang og herskesyke av kvinnfolkene.

Sier ifra at dette går fint, sålenge jeg får gjøre helt som jeg vil og ikke har noen form for pes i det hele tatt.

Når det da hardner til, minner jeg dem på dette, tar hatten og går. No second chances.

Anonymous poster hash: 48511...0f4

Sånne opplegg er så harry...

Anonymous poster hash: 59371...2e5

Skrevet

Hvis du finner oppskriften, så si ifra! ;) Jeg vet heller ikke hvordan man blir sammen med noen. Det verste er at alle rundt meg ser ut til å ha oppskriften, selv de med angst og psykiske problemer. Oooog de usosiale, og de som "ikke har utseendet helt med seg". Jeg unner alle å finne noen, det er ikke det, men det er klart man blir misunnelig iblant...

Jeg har ingen psykisk lidelse, jeg er ikke stygg, jeg er ikke usosial. Jeg har rett og slett ingenting å skylde på, men er fortsatt like forbanna singel i en alder av 32! Jeg tror det handler om flaks mer enn noe annet. Det ikke være noe galt med de som aldri har hatt kjæreste (dog KvinneGuiden og mange andre guider vil prøve å overbevise oss om det motsatte :glare: ), men de har bare ikke vært så heldige at de har fått det til å klaffe.

Ikke flaks, bare et spørsmål om å møte tilstrekkelig antall folk! På et eller annet tidspunkt er det nødt til å klaffe. Jeg data vel nærmere 30 stk. fra sukker før jeg endelig fant samboeren min! Bare gi det tid og være den beste utgaven av deg selv så ordner det seg til slutt.

Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen oppskrift. Man må bare tørre å slippe seg litt løs, ta noen sjanser, være i godt humør og ha det gøy med seg selv. Lettere sagt enn gjort... for jeg er ikke noe flink til det selv... men annet tror jeg i bunn og grunn ikke man kan gjøre. Deretter er det vel flaks da, som du sier. At man treffer de riktige menneskene til riktig tid. Det kan jo ikke være så forbanna vanskelig ... tror jeg.. håper jeg.. :P

Jeg tør det meste, jeg snakker med folk, har det gøy og slipper meg løs. men er fortsatt like singel. Så jeg tror ikke det er der det ligger...

Ikke flaks, bare et spørsmål om å møte tilstrekkelig antall folk! På et eller annet tidspunkt er det nødt til å klaffe. Jeg data vel nærmere 30 stk. fra sukker før jeg endelig fant samboeren min! Bare gi det tid og være den beste utgaven av deg selv så ordner det seg til slutt.

Nei, det er det ikke... Jeg møter (ihvertfall i perioder) opptil 80 nye mennesker hver uke ifb med jobb (som jeg kommer veldig tett på). Jeg studerer til daglig og møter nye folk hver eneste dag. Har datet en god del fra Sukker og Tinder, men det har ikke gitt noen resultater. Jeg har per dags dato aldri funnet noen som jeg virkelig har vært interessert i på nettdating, men gått på date likevel fordi "plutselig klaffer det likevel", men det har det ikke gjort hittil.

Den siste setningen din vitner om at du vurderer verden utifra deg selv. Men poenget ditt er ikke så langt ifra poenget mitt, i grunn. Du hadde flaks! ;) . Men man kan ikke tvinge frem flaks. Hvis naboen min blir lottomillionær, så er det ikke dermed sagt at jeg også blir det, selv om jeg kjøper dobbelt så mange lodd som ham :rolleyes: Oddsen kan økes litt, ja, men idet er flaks som er avgjørende

Skrevet

Jeg tør det meste, jeg snakker med folk, har det gøy og slipper meg løs. men er fortsatt like singel. Så jeg tror ikke det er der det ligger...

Beklager at jeg antok sånt om deg. Hvis ikke det heller fungerer da vet jeg ikke. Nettdating har jeg ikke prøvd noe særlig. Har ikke noe særlig til fancy bilder av meg selv, og vet ikke hva man bør skrive for å få svar. Jeg ser for meg at det blir mye arbeid uten særlig uttelling.. Klart jeg vil ha kjæreste, men å bruke mye av tiden min på å lete etter noen som jeg kan like (uten at jeg vet at jeg liker dem) vet jeg egentlig ikke om jeg vil. Jeg kommer enn så lenge til å basere meg på å leve mitt eget liv, og treffe noen på den måten..

Problemet er vel ikke å treffe noen som jeg kan like og som det kan funke med, men å spille kortene riktig når det først skjer. Men blir det for tilgjort og for lite rom til å være meg selv mest mulig fullt og helt, så vil jeg egentlig ikke være med på det heller...

Så jeg er vel sær, da, og får slå meg til ro med det. Hvis jeg ikke finner en annen særing som passer, vel, da får det være slik, da.

Skrevet

Det er sikkert ikke så mange menn du liker da. Og så møter du for sjelden på dem du liker. Sånn føler jeg at det er for meg. At jeg møter mest på menn som jeg ikke er tiltrukket av. Mens de jeg er tiltrukket av ser jeg bare i korte glimt; de er andre steder. Og jeg vil mye heller være singel enn å være samen med noen jeg ikke er ordentlig tiltrukket av.

Skrevet

Det er sikkert ikke så mange menn du liker da. Og så møter du for sjelden på dem du liker. Sånn føler jeg at det er for meg. At jeg møter mest på menn som jeg ikke er tiltrukket av. Mens de jeg er tiltrukket av ser jeg bare i korte glimt; de er andre steder. Og jeg vil mye heller være singel enn å være samen med noen jeg ikke er ordentlig tiltrukket av.

Akkurat! :fnise: Jeg møter også masse menn som jeg ikke er tiltrukket av. Og jeg skulle ØNSKE jeg kunne vært tiltrukket av dem, for da hadde jeg jo ikke trengt å være singel :laugh: De jeg er tiltrukket av tør jeg jo ikke å snakke med engang!

• 2 uker senere...
Gjest Honeypuff_1992
Skrevet (endret)

Jeg definerer "evig singel" som en som ikke klarer å slå seg til ro i et forhold. En som stort sett er singel gjennom livet. Han/hun kan gjerne ha kjæresteforhold, men de er som oftest korte og flyktige. De varer i maks 2-3 år av gangen før han/hun blir singel igjen. For meg så er en evig singel mann eller kvinne være en som ikke klarer å tilpasse seg å være i et forhold. En person hvor alt skal foregå på hans eller hennes premisser. En evig singel kan også gjerne bli far/mor, men evner ikke å holde på et stabilt kjæresteforhold over tid.

Om man venter til man er 30 eller 40 år før man går inn i et fast og langvarig forhold har ingenting å si. Det er ikke det jeg definerer som evig singel, men det jeg skrev over ;)

Endret av Honeypuff_1992
Skrevet

Nei, det er det ikke... Jeg møter (ihvertfall i perioder) opptil 80 nye mennesker hver uke ifb med jobb (som jeg kommer veldig tett på). Jeg studerer til daglig og møter nye folk hver eneste dag. Har datet en god del fra Sukker og Tinder, men det har ikke gitt noen resultater. Jeg har per dags dato aldri funnet noen som jeg virkelig har vært interessert i på nettdating, men gått på date likevel fordi "plutselig klaffer det likevel", men det har det ikke gjort hittil.

Den siste setningen din vitner om at du vurderer verden utifra deg selv. Men poenget ditt er ikke så langt ifra poenget mitt, i grunn. Du hadde flaks! ;) . Men man kan ikke tvinge frem flaks. Hvis naboen min blir lottomillionær, så er det ikke dermed sagt at jeg også blir det, selv om jeg kjøper dobbelt så mange lodd som ham :rolleyes: Oddsen kan økes litt, ja, men idet er flaks som er avgjørende

Lotto er dårlig eksempel for der kreves det jo ingen ferdigheter og sjansen for å vinne millioner er liten. Da blir det bedre å sammenligne med poker, taper man hver gang så blir det jo mindre og mindre sannsynlig for at man taper pga dårlig flaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...