Gå til innhold

Når er man "evig singel"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig når det er så mange som beskriver seg som "evig single" :P

Er man evig singel om man er 20 år og aldri har hatt kjæreste? 25 år og ikke har hatt det? Eller er det regnet i år, at har man f.eks levd alene i mer enn 5 år i strekk så er man evig singel, uansett om man er 27 eller 37?

Hvordan definerer du dette?

Anonymous poster hash: 0da8b...69b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig når det er så mange som beskriver seg som "evig single" :P

Er man evig singel om man er 20 år og aldri har hatt kjæreste? 25 år og ikke har hatt det? Eller er det regnet i år, at har man f.eks levd alene i mer enn 5 år i strekk så er man evig singel, uansett om man er 27 eller 37?

10+ år. Og Etter fylte 30.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært singel i 3 år, og er langt fra evig singel. Er jo veldig mange 20 åringer som aldri har vært i et forhold, så synes ikke de kan kalles evig single. Tenker vel når man nærmer seg 30 år, og aldri vært i forhold. Og ca 10 år som singel.

Anonymous poster hash: 440f6...1da
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg definerer det, men jeg vet at jeg er evig singel. Jeg er nærmere 40 enn 30, og har vært singel siden i 20-årene.

Skrevet

Jeg vil kalle det evig singel når man har vert singel i ca 100 år ;) Altså hele livet! Når man vet at man er for gammel til å få seg noen og har aldri hatt kjæreste før det.

Skrevet

Når man er død, og aldri hatt kjæreste. Da er det jo fakta. Ellers blir det bare et tomt uttrykk.

• Liker 8
Skrevet

Når man er død, og aldri hatt kjæreste. Da er det jo fakta. Ellers blir det bare et tomt uttrykk.

Enig!

Skrevet

Vel, jeg er 22 og ønsker aldri å gå inn i et forhold igjen (3 år siden sist), så jeg håper at jeg blir evig singel!

Anonymous poster hash: 826d7...9c2
Skrevet

Det er ingen som er evig singel, med mindre man faktisk har vært evig singel.

Altså, så er det noe jeg kunne omtalt meg selv som, hvis jeg hadde vært singel for lenge. Og for lenge er når det er snakk om år.. Som i over 3, 4 år...Ja, når man rett og slett begynne å føle seg "evig" singel. At man har glemt åssen det er å ha kjæreste. :P

Skrevet

Det er ingen som er evig singel, med mindre man faktisk har vært evig singel.

Altså, så er det noe jeg kunne omtalt meg selv som, hvis jeg hadde vært singel for lenge. Og for lenge er når det er snakk om år.. Som i over 3, 4 år...Ja, når man rett og slett begynne å føle seg "evig" singel. At man har glemt åssen det er å ha kjæreste. :P

Jaha... Her har vi en som ikke har erfaring med konseptet å være singel. 3-4 år er jo ingenting :ler:

Jeg anser "evig singel" som en person forbi 20-årene som aldri har hatt et seriøst forhold, og ikke ser for seg at de kommer til å havne i et med det første :filer:

• Liker 1
Skrevet

Når man er "evig singel" så er man egentlig ikke "singel" i mine øyne. Som regel så er man enslig pga personlige problemer og stygt utseende, Jeg syntes det er forskjell på det og være singel og det og være enslig. Er man singel er det som regel pga eget valg, mens om man er enslig er det fordi man ikke har noe annet valg stort sett.

Anonymous poster hash: 98706...097
Skrevet

Jeg er også "evig singel". men på en annen måte enn folk flest...jeg er med på et forhold, så lenge det ikke blir for seriøst. Orker ikke eiertrang og herskesyke av kvinnfolkene.

Sier ifra at dette går fint, sålenge jeg får gjøre helt som jeg vil og ikke har noen form for pes i det hele tatt.

Når det da hardner til, minner jeg dem på dette, tar hatten og går. No second chances.

Anonymous poster hash: 48511...0f4
  • Liker 1
Skrevet

Jaha... Her har vi en som ikke har erfaring med konseptet å være singel. 3-4 år er jo ingenting :ler:

Jeg anser "evig singel" som en person forbi 20-årene som aldri har hatt et seriøst forhold, og ikke ser for seg at de kommer til å havne i et med det første :filer:

Jeg har vært singel i 7 år, er det lenge nok? Poenget var at jeg begynte nok å omtale meg selv som evig singel omtrent rundt den tiden. For jeg hadde aldri gått så lenge. Og plutselig var det vanskelig å man ble kresen. Og, ikke minst, man nærmet seg 30. De rundt meg slo seg til ro osv. Er jo bare et ordtak.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri tenkt på meg selv som evig singel. Er 29 og aldri hatt noen kjæreste. Har vært forelsket noen ganger, men skjøvet det fra meg pga. dårlig selvtillit. Etterhvert 'glemmer' man det litt, og det å skulle finne en kjæreste slutter liksom å være en prioritet.

Jeg måtte fylle 26 for å bli modig nok til å vise at jeg likte noen. Det gikk fryktelig galt. Slet med det i to år etterpå. Jeg har vel alltid vært en over gjennomsnittlig 'angstfyllt' person, og i tillegg måtte jeg forholde meg til personen i ettertid pga. felles vennegjeng. Ellers hadde jeg kuttet ut personen sporenstreks, jeg er ikke dum! Derfor ble jeg ikke ferdig med det. Jeg synes fortsatt det er vondt at jeg har mistet venner pga. en sånn filleting.

Jeg skulle vel gjerne hatt en kjæreste da, men vet ikke om det er noe håp for meg. Jeg vet ikke hvordan man blir sammen med noen. Jeg vil helst treffe noen hvor det bare flyter og går av seg selv, men er det en realistisk forventning? Hvor man bare prater sammen, også føles det bra, enkelt og greit, uten noe stress og dilldall.

Endret av fullførsetningen
  • Liker 2
Skrevet

vel jeg nermer meg midten av 20 årene, aldri hatt kjæreste, og aldri turt å gjøre noe med de som jeg liker. jeg liker den jeg liker opp til 4 år, jepp, jeg liker 3. mannen nå og han er en jeg har kjent lenge. han er på samme alder, og ikke hatt dame. vi begge jobber og studerer, men jeg synes det er på tide snart.

Anonymous poster hash: f0c44...bad
Skrevet

Når man er "evig singel" så er man egentlig ikke "singel" i mine øyne. Som regel så er man enslig pga personlige problemer og stygt utseende, Jeg syntes det er forskjell på det og være singel og det og være enslig. Er man singel er det som regel pga eget valg, mens om man er enslig er det fordi man ikke har noe annet valg stort sett.

Anonymous poster hash: 98706...097

Takk for oppklaringen. Da har jeg fortstått det sånn at jeg er enslig, ikke singel, som jeg trodde.

Skrevet

Når man ønsker seg en partner men har et forvrengt glansbilde av realiteten og ender opp med bare horer, da er man evig singel...

Skrevet

Jeg skulle vel gjerne hatt en kjæreste da, men vet ikke om det er noe håp for meg. Jeg vet ikke hvordan man blir sammen med noen. Jeg vil helst treffe noen hvor det bare flyter og går av seg selv, men er det en realistisk forventning? Hvor man bare prater sammen, også føles det bra, enkelt og greit, uten noe stress og dilldall.

Hvis du finner oppskriften, så si ifra! ;) Jeg vet heller ikke hvordan man blir sammen med noen. Det verste er at alle rundt meg ser ut til å ha oppskriften, selv de med angst og psykiske problemer. Oooog de usosiale, og de som "ikke har utseendet helt med seg". Jeg unner alle å finne noen, det er ikke det, men det er klart man blir misunnelig iblant...

Jeg har ingen psykisk lidelse, jeg er ikke stygg, jeg er ikke usosial. Jeg har rett og slett ingenting å skylde på, men er fortsatt like forbanna singel i en alder av 32! Jeg tror det handler om flaks mer enn noe annet. Det ikke være noe galt med de som aldri har hatt kjæreste (dog KvinneGuiden og mange andre guider vil prøve å overbevise oss om det motsatte :glare: ), men de har bare ikke vært så heldige at de har fått det til å klaffe.

Skrevet

Veldig interessant problem det der, "evig singel"... Jeg definerer en som er evig singel som en person som har store vanskeligheter med å bryte ut av mønsteret sitt. Som omtrent må falle baklengs inn i et forhold for at det skal skje. En som er ute av stand til å fikse seg type på egenhånd. Morsomt kjønnsperspektiv; Jeg tror også "evig singel" er et begrep som hovedsakelig gjelder kvinner. Menn omtales gjerne som "ungkar", eller "ordentlig ungkar". Merkelig.

Det er et absolutt spennende fenomen. Hvorfor skal det være så vanskelig liksom? Det finnes jo ingenting enklere i denne verden enn å få seg kjæreste. Man må bare skru på sjarmen og snakke litt sammen. Tilbringe tid sammen og dele noe personlig. Det er jo ikke akkurat verdens vanskeligste ting. Likevel, det finnes damer og menn der ute som ikke klarer å få seg kjæreste. Dét fascinerer meg. Hva er problemet?!

Jeg tror mange kvinner som er single svært lenge rett og slett er litt rare. Man skulle gjerne tro at alle menn kaster seg over enhver kvinne med et kjønnsorgan, men den gang ei! Det er definitivt mulig å være såpass rar at man skremmer bort en mann. De jentene jeg kjenner som er evig single er enten rare eller særlig reserverte. Det er som om tanken på å faktisk ha sex er så fremmed at de helst ville hatt det i brevform om det lot seg gjøre. En slik tankegang motvirker enhver invitasjon til det intime. Det gjør hele prosessen anstrengt og skummel. Disney-romantikerne er også en avart av de evig single, selv om de nesten er på kanten til en digresjon. De som tror ingenting er ekte med mindre den smilende mannen snubler inn i akkurat din heis med et skjevt smil og den perfekte kommentaren. Disney-romantikken er også fullstendig blottet for seksuell nerve i et mannlig perspektiv. I det hele tatt tror jeg sex og romantikk for kvinner er et vanskelig tema som på en eller annen måte balanseres helt annerledes enn hos menn. Evig single menn, eller "ungkarer", har ingen begrensninger i sin seksualitet annet enn at de ikke har en partner.

Gjest brutal_mann
Skrevet

10+ år. Og Etter fylte 30.

Jeg er evig singel :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...