Gå til innhold

Hvordan slutter man på p-piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tenkt å slutte å ta p-piller. Jeg har akkurat begynt på et nytt brett, har tatt 2 piller i fra den.

Jeg vil helst slutte så tildig som mulig, hvordan slutter man? må jeg ta ferdig hele brettet før jeg slutter? eller kan jeg bare slutte nå med en gang?

(.....Jeg går forresten på Microgynon!)

Anonymous poster hash: 308db...0c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å slutte det, men vær forberedt på at du kanskje kan få små blødninger og at du ikke lengre da er beskyttet.

Skrevet

Først må du ha 7 dager uten sex, så kan du slutte tvert. Husk at når du har sluttet er du ikke beskyttet mot graviditet, så hvis du skal ha sex må du bruke kondom.

Anonymous poster hash: 559ab...652
Skrevet

Takk for svar!

Men kan jeg da bare begynne på p-piller igjen når som helst da?

Skrevet

Takk for svar!

Da følger du pakkningsvedlegget (eventuelt hva legen har sagt). Men hvorfor skal du hoppe av for å hoppe på igjen?

Skrevet

Takk for svar!

Hvis du har planer om å begynne igjen i løpet av det neste året bør du ikke slutte. Risikoen for blodpropp er størst de første månedene en går på p-piller, så hvis du slutter og så starter like etter vil du fø høyere risiko for blodpropp.

Anonymous poster hash: 559ab...652

Skrevet

Hei, jeg har tenkt å slutte å ta p-piller. Jeg har akkurat begynt på et nytt brett, har tatt 2 piller i fra den.

Jeg vil helst slutte så tildig som mulig, hvordan slutter man? må jeg ta ferdig hele brettet før jeg slutter? eller kan jeg bare slutte nå med en gang?

Du bare skyller de ned i do, og ser deg aldri tilbake.;)

Anonymous poster hash: e8760...9d4

Skrevet

Jeg sluttet med mine(Cerazette) i går. Er bare å slutte når du vil :) jeg ble akkurat ferdig med det siste brettet da

Skrevet

Slutt bare med en gang. Mest sannsynlig får du "mensen" da, etter 2-5 dager.

(Gått på de i årevis😉)

Anonymous poster hash: 34095...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...