Gå til innhold

Hemoroider/Avføring. Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med det jeg tror er hemoroider i flere måneder nå. Har prøvd å se i speilet, men det er ikke noe blodårer som "henger utenfor" slik hemoroider beskrives, så jeg vet ikke helt hva som er problemet. Det ser helt normalt ut.
Jeg har heller ikke turt å gå til legen med det, og er heller ikke sikker på om det er noe vits å kjøpe noe krem el. på apoteket, da dette kommer og går.

I begynnelsen klødde det en del, og det var kløinga og tørkingen etter dobesøk som gjorde vondt og skapte svie. Men dagen etter gikk det som regel nogenlunde over.
Har også lest at det som kan forårsake hemoroider, er mye stillesitting eller at man må presse veldig når man er på do. Sistnevnte har jeg gjort en del i det siste, og det har ikke vært noe problem tidligere..
Etter jeg begynte å slite med dette, har avføringa blitt veldig uregelmessig også. Idag har jeg f.eks ikke vært på do på 3 dager.. Jeg har mye luft i kroppen, og det lukter helt forferdelig.. Men jeg må altså ikke på do. (Godt jeg er singel..) :laugh:

Kostholdet mitt har ikke blitt forandret på de siste årene, jeg har derimot den siste tiden blitt flinkere til å spise mer grovt brød, frukt og grønt bl.a. Så problemet ligger ikke der heller..

Jeg er drittlei dette nå.. Jeg skulle ut på byen med en venninne for noen uker siden, og akkurat idet vi ankom utestedet, DA måtte jeg på do, sånn helt plutselig.. Jeg har ikke noe kontroll lenger!

Har noen opplevd dette? Skjønner at anbefalingen er å gå til lege, men skulle gjerne funnet ut av dette selv..

Anonymous poster hash: 9829b...ba4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å finne ut av det selv kommer du mest sannsynlig til å feildiagnostisere og ikke komme noen vei. Internett kan heller ikke gi deg en diagnose. Gå til legen, for din egen skyld.

Anonymous poster hash: 11fa4...844
  • Liker 1
Skrevet

Ingen som har lignende erfaringer selv?
TS

Anonymous poster hash: 9829b...ba4
Skrevet

Lege.

Anonymous poster hash: dec92...81b

• Liker 1
Skrevet

Får du blod på papiert når du tørker deg etter å ha gått på do? Og er det vondt å gå på do (nr 2)?

Da er det nok innvendige hemoroider. Jeg har det periodevis selv, men går ikke til lege. Det er veldig vanlig, og forsvinner av seg selv (ihvertfall hos meg). Det er viktig at du går på do når du må, og ikke sitter for lenge på do. Mosjon og sunt kosthold kan også hjelpe.

Dersom det ikke er vondt når du går på do, og det ikke kommer noe blod, er det nok noe annet. irritasjon eller noe sånt. Dersom det vedvarer så vil jeg anbefale et legebesøk :)

Anonymous poster hash: 18a3c...116
  • Liker 1
Skrevet

Hadde en liten hemoride innvendig (rett innenfor) en gang. Legen kjente den, gav meg hemoroidekrem og jeg ble helt fin. Høres ut som du har akkurat det samme. Oppsøk doktor og bli kvitt det :)

Anonymous poster hash: c8f85...c3f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...