Gå til innhold

Sluttavtale/oppsigelse og mulig gravid ?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Jeg sitter i en veldig ekkel og frustrerende situasjon på jobben. Rett før jul, ble jeg innkalt til drøftingsmøte på jobben. De har ingen saklig grunn til oppsigelse av meg, men siden jeg ikke føler meg ønsket her, så har jeg vært samarbeidsvillig til å vurdere en sluttavtale. Den første fikk jeg rett etter drøftingsmøtet, og takket nei. Jeg har i senere tid, senest denne uken, takket nei til en ny sluttavtale. Jeg har selv kommet med forslag, som er blitt avslått. Jeg og mitt arbeid er ganske nærme hverandres forslag, men likevel føler jeg det er rett rundt hjørnet for en oppsigelse. Ikke vet jeg hva som kan stå i den. Og jeg kan heller ikke takke nei til en sluttavtale som jeg selv har kommet med som ett forslag. Problemet i tillegg her nå, er at jeg mulig kan være gravid. Og jeg lurer i den sammenheng hvilke rettigheter jeg har hvis jeg skulle få en oppsigelse, eller hvis jeg skulle takke ja til en sluttavtale. Mister jeg all økonomisk støtte ? Hva burde jeg gjøre i denne situasjonen ??

Jeg setter pris på alle svar,



Anonymous poster hash: 5bbe4...e9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du bør gjøre er å skaffe deg en saftig sluttavtale, sørge for at denne ikke avkortes ved evt ny inntekt, og gå i ny jobb så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 9077f...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør gjøre er å skaffe deg en saftig sluttavtale, sørge for at denne ikke avkortes ved evt ny inntekt, og gå i ny jobb så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 9077f...52b

Absolutt,

Men hva blir forskjellen økonomisk om jeg er i jobb og gravid, eller arbeidsledig og gravid ? Jeg har vært i den nåværende jobben siden sommer 2011 om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener en må ha vært i arbeid de siste 6 mnd før en går ut i mammapermisjon for at en skal ha rett til penger i denne perioden.

Du finner nok informasjon om dette på NAV.no.



Anonymous poster hash: 0ebb9...5be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt,

Men hva blir forskjellen økonomisk om jeg er i jobb og gravid, eller arbeidsledig og gravid ? Jeg har vært i den nåværende jobben siden sommer 2011 om det skulle ha noe å si.

Det er en kjempestor forskjell! Enten full lønn i permisjonen eller beløpet du får i arbeidsledighetstrygd, dersom du ikke har hatt jobb 6 av 10 mnd før fødselen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...