Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen med erfaring med lungebetennelse her? ;)

Jeg har fått akutt bihulebetennelse med høy crp og fikk derfor apocillin og Rinexin i går (+ sykemelding).

I tåka hos legen husket jeg ikke på å si at jeg av og til hører en hul lyd, et slags gisp, i fra den ene lungen på innpust. Nå hører jeg det veldig ofte og det er så høyt at det er helt uproblematisk å høre uten å lytte på kroppen. Dagen før jeg ble syk var jeg ute med ungene og dro dem hjem på akebrett. Frøs og hostet mye. Til slutt sved det på hvert innpust på ett sted, der det virker som lyden kommer fra. Jeg kjenner det også, men det er ikke vondt. Hoster litt, det er produktiv hoste.

Jeg tenker at jeg nå uansett er på penicillin og at når det ikke er vondt ikke er noe farlig. Men denne lyden er så rar.. Noen som har vært borti lignende?

Vet jeg heller bør spørre legen om det om jeg er bekymret, men akkurat nå frister det mer å bli i senga..

Veldig takknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig at det kommer bilyder fra lungene når man har lungebetennelse. Ville ikke bekymret meg noe særlig over det, med mindre lyden fortsatte etter du er blitt frisk igjen.

Skrevet (endret)

Jeg hadde lyder alle veier fra lungene da jeg var syk nå, Ikke noe å bekymre deg for, medisinene tar det. Jeg hadde lungebetennelse :) God bedring.

Endret av Vind
Skrevet

Takk skal dere ha :) Satser på at penicillinen tar det og ikke føler seg dedikert bare til bihulene ;)

Skrevet

Det var lungebetennelse også ja. Nesten uten hoste, ikke vondt, bare piping og rasling i brystet, knapt merkbar feber og veldig dårlig almentilstand. Trodde man hadde voldsom hoste når man hadde lungebetennelse jeg..

Men det tar jo ekstremt lang tid å bli frisk! :daane: Har ikke tid...

Hvor lenge var dere syke? Nå ble jeg sykemeldt til midt i neste uke. Dvs nesten to og en halv uke totalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...