AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #1 Skrevet 21. januar 2015 Som overskriften sier, så har jeg problem med strekkmerker, og dem er overalt på kroppen, lårene, magen, armene.. til og med puppene begynner å få det nå. Jeg er ei frisk dame på 28 , trener og er aktiv, og spiser normalt. Det jeg lurer på er om det er noe jeg mangler i kroppen av vitaminer eller noe, som gjør at huden får disse strekkmerkene? Jeg har ikkje vært gravid, men har vært overvektig.. men ser jo andre overvektige som ikke har ett merke noen sted, tror jeg iallefall... Flere som er plaget med strekkmerker? Tips å slik om hvordan dem kan bli mindre synlig, eller gå vekk? Anonymous poster hash: 02c45...c58
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #2 Skrevet 21. januar 2015 Unngå i hvertfall soling. De synes betydelig bedre på solbrun hud. Anonymous poster hash: 31d08...085
melatonin Skrevet 21. januar 2015 #3 Skrevet 21. januar 2015 Som overskriften sier, så har jeg problem med strekkmerker, og dem er overalt på kroppen, lårene, magen, armene.. til og med puppene begynner å få det nå. Jeg er ei frisk dame på 28 , trener og er aktiv, og spiser normalt. Det jeg lurer på er om det er noe jeg mangler i kroppen av vitaminer eller noe, som gjør at huden får disse strekkmerkene? Jeg har ikkje vært gravid, men har vært overvektig.. men ser jo andre overvektige som ikke har ett merke noen sted, tror jeg iallefall... Flere som er plaget med strekkmerker? Tips å slik om hvordan dem kan bli mindre synlig, eller gå vekk? Anonymous poster hash: 02c45...c58 Hei. jeg fikk masse strekkmerker på bakside av lår, rompe og legger i puberteten, pga hormonforandringer. Noen er dype og gjør vondt hvis jeg feks klemmer eller strekker rett over dem. De var ildrøde og fæle når de først kom, så ut som om noen hadde hogd meg med en liten øks. Nå er de ikke så synlige og blir ikke verre når jeg blir solbrun, men de er der og jeg tenker nok mer over dem enn andre.. samboeren min ser de ikke med mindre jeg klarer å peke rett på en.. har prøvd en krem som skulle være kjempe bra, kostet 900kr.. men hjalp ikke. Vet noe bruker laser, så hvis du er veldig plaget og føler deg hemmet av dem TS så kan du søke om å få støtte til å få laser behandling. jeg har og stygge blodårer bak knea som jeg vurderer å få fjernet..
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Takk for svar. Ja dem er ganske plagsomme, fordi dem er jo på hele kroppen, og som du sier, så er det sikkert mest jeg selv som legger merke til dem, og iallefall bryr meg om det. Hormonforandringer ja, den har jeg ikke tenkt på. Mulig det er det, fordi har vært plaget både med uregelmessig menstrasjon og overvekt, og da kommer jo det av og til i ubalanse. Skal få sjekket meg, tror jeg. Og det med laser... ja om dem ikke blir mindre synlige , så skal jeg vurdere det. Takk. Anonymous poster hash: 02c45...c58
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå