sørlands Skrevet 20. januar 2015 #1 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg forsøker for å se om jeg kan få svar her Er dette en antitese ifølge retorikken? "Skutt og drept mens hun skapte omsorg og trygghet..." Skrik gjerne ut om dere vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesitation Skrevet 20. januar 2015 #2 Del Skrevet 20. januar 2015 Den var litt.."vrien". Jeg vil si at det ikke er en antitese etter som at antiteser innenfor retorikken gjerne omhandler direkte motsetninger, mens det du skriver blir noe litt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørlands Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 20. januar 2015 Den var litt.."vrien". Jeg vil si at det ikke er en antitese etter som at antiteser innenfor retorikken gjerne omhandler direkte motsetninger, mens det du skriver blir noe litt annet. Ja jeg vet.. Derfor jeg står fast her. Du har vel ikke noe fancy ord for det da? haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørlands Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 20. januar 2015 "Nå er livet som mørkest for dere. Dere skal vite at vi er her for dere" Jeg er sikker på at jeg har ett uttrykk som beskriver den setningen her også, men jeg finner det ingen sted... Noen som tilfeldigvis har peil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesitation Skrevet 20. januar 2015 #5 Del Skrevet 20. januar 2015 "Nå er livet som mørkest for dere. Dere skal vite at vi er her for dere" Jeg er sikker på at jeg har ett uttrykk som beskriver den setningen her også, men jeg finner det ingen sted... Noen som tilfeldigvis har peil? Hmm, har dessverre ikke noe vettugt svar til deg! Begynner å bli nysgjerrig på dette begrepet du snakker om jeg også, hehe! Det eneste som slår meg ved en slik frase, er egentlig at det er ironisk og at det blir nesten som kontraster. Kan godt hende det finnes et mer dekkende uttrykk dog! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørlands Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 20. januar 2015 Hmm, har dessverre ikke noe vettugt svar til deg! Begynner å bli nysgjerrig på dette begrepet du snakker om jeg også, hehe! Det eneste som slår meg ved en slik frase, er egentlig at det er ironisk og at det blir nesten som kontraster. Kan godt hende det finnes et mer dekkende uttrykk dog! Jeg tenkte på anadiplosis muligens. men vet ikke om det er helt feil? haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesitation Skrevet 20. januar 2015 #7 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg tenkte på anadiplosis muligens. men vet ikke om det er helt feil? haha Anadiplosis kan fungere som begrepsforklaring for den andre frasen du skrev, men ikke for den første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørlands Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 20. januar 2015 Anadiplosis kan fungere som begrepsforklaring for den andre frasen du skrev, men ikke for den første. Ja var den andre jeg tenkte på, så bra da. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesitation Skrevet 20. januar 2015 #9 Del Skrevet 20. januar 2015 Ja var den andre jeg tenkte på, så bra da. Takk for svar Haha, bare hyggelig. Du får si ifra hvis du finner ut noe mer angående den første, for jeg har leita som en gal, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå