AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Fikk trekt ut en vond tann øverst i midten for ca 2 timer siden! jeg fikk ingen informasjon så har søkt på nettet men blir ikke stort klokere.. ingen smerter enda men de kommer vell og da kan jeg ta smertestillende? når kan jeg spise og drikke? skal jeg skylle med munnskyll og evt når starte med det? Anonymous poster hash: 76e3b...aef
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Nekter å tro tannlegen ikke ga deg noe informasjon.... Anonymous poster hash: 6972c...82b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Nekter å tro tannlegen ikke ga deg noe informasjon.... Anonymous poster hash: 6972c...82b jeg sverger.. dum som jeg var spurte jeg ikke heller! ekstrem tannlegeskrekk og ville ut fortest mulig Anonymous poster hash: 76e3b...aef
Hugtatt Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Hvis det er slutta å blø og bedøvelsen er gått ut, så er det bare å spise. Ikke pirk eller puss i såret enda, vent til at det har roa seg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Vent tre timer før du spiser noe som helst. Ikke "sug" på såret, ikke pirk på det, ikke vær borti med tungen. Smertelindring: Ibux og Paracet i kombinasjon pleier å ta eventuelle smerter. Ikke røyk - helst aldri, men i alle fall de første timene. Ingen hard fysisk aktivitet de første 24 timer. Det kan sive litt blod, men hvis det begynner å blø mer igjen bør du bite hardt sammen på en kompress el.l. i 10 minutter. Lykke til Anonymous poster hash: 9f6bf...06b 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Hvis det er slutta å blø og bedøvelsen er gått ut, så er det bare å spise. Ikke pirk eller puss i såret enda, vent til at det har roa seg. Vent tre timer før du spiser noe som helst. Ikke "sug" på såret, ikke pirk på det, ikke vær borti med tungen. Smertelindring: Ibux og Paracet i kombinasjon pleier å ta eventuelle smerter. Ikke røyk - helst aldri, men i alle fall de første timene. Ingen hard fysisk aktivitet de første 24 timer. Det kan sive litt blod, men hvis det begynner å blø mer igjen bør du bite hardt sammen på en kompress el.l. i 10 minutter. Lykke til Anonymous poster hash: 9f6bf...06b tusen takk for gode råd! har tatt smertestillende og fått spist litt så nå blir det vell bra til slutt Anonymous poster hash: 76e3b...aef
Kittykat Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Ikke puss der tannen er trukket. Jeg har også trekt tenner og tannlegen sa at jeg måtte vente i opptil en uke før jeg pusset som vanlig. Så veldig forsiktig pussing akkurat der. Du kan også bruke munnskyll. Jeg brukte det iallefall. Ellers så er det gode råd du har fått. Man kan ha vondt og ømt en dag eller to etterpå. Uansett, så håper jeg at du har det bedre nå Endret 20. januar 2015 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Ikke puss der tannen er trukket. Jeg har også trekt tenner og tannlegen sa at jeg måtte vente i opptil en uke før jeg pusset som vanlig. Så veldig forsiktig pussing akkurat der. Du kan også bruke munnskyll. Jeg brukte det iallefall. Ellers så er det gode råd du har fått. Man kan ha vondt og ømt en dag eller to etterpå. Uansett, så håper jeg at du har det bedre nå turte ikke prøve engang! blør enda og grøsser bare ved tanken er det samma hvilken munnskyll dette er eller må du ha noe spesielle? tusen takk forresten Anonymous poster hash: 76e3b...aef
Kittykat Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 turte ikke prøve engang! blør enda og grøsser bare ved tanken er det samma hvilken munnskyll dette er eller må du ha noe spesielle? tusen takk forresten Anonymous poster hash: 76e3b...aef Du kan bruke det du pleier å bruke til vanlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå