Gå til innhold

Trukket tann


Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk trekt ut en vond tann øverst i midten for ca 2 timer siden! jeg fikk ingen informasjon så har søkt på nettet men blir ikke stort klokere.. ingen smerter enda men de kommer vell og da kan jeg ta smertestillende?

når kan jeg spise og drikke?

skal jeg skylle med munnskyll og evt når starte med det?



Anonymous poster hash: 76e3b...aef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekter å tro tannlegen ikke ga deg noe informasjon....



Anonymous poster hash: 6972c...82b
Skrevet

Nekter å tro tannlegen ikke ga deg noe informasjon....

Anonymous poster hash: 6972c...82b

jeg sverger.. dum som jeg var spurte jeg ikke heller! ekstrem tannlegeskrekk og ville ut fortest mulig :(

Anonymous poster hash: 76e3b...aef

Skrevet

Hvis det er slutta å blø og bedøvelsen er gått ut, så er det bare å spise. Ikke pirk eller puss i såret enda, vent til at det har roa seg.

  • Liker 1
Skrevet

Vent tre timer før du spiser noe som helst.

Ikke "sug" på såret, ikke pirk på det, ikke vær borti med tungen.

Smertelindring: Ibux og Paracet i kombinasjon pleier å ta eventuelle smerter.

Ikke røyk - helst aldri, men i alle fall de første timene.

Ingen hard fysisk aktivitet de første 24 timer.

Det kan sive litt blod, men hvis det begynner å blø mer igjen bør du bite hardt sammen på en kompress el.l. i 10 minutter.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 9f6bf...06b
  • Liker 3
Skrevet

Hvis det er slutta å blø og bedøvelsen er gått ut, så er det bare å spise. Ikke pirk eller puss i såret enda, vent til at det har roa seg.

Vent tre timer før du spiser noe som helst.

Ikke "sug" på såret, ikke pirk på det, ikke vær borti med tungen.

Smertelindring: Ibux og Paracet i kombinasjon pleier å ta eventuelle smerter.

Ikke røyk - helst aldri, men i alle fall de første timene.

Ingen hard fysisk aktivitet de første 24 timer.

Det kan sive litt blod, men hvis det begynner å blø mer igjen bør du bite hardt sammen på en kompress el.l. i 10 minutter.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9f6bf...06b

tusen takk for gode råd! har tatt smertestillende og fått spist litt så nå blir det vell bra til slutt :blomst::blomst:

Anonymous poster hash: 76e3b...aef

Skrevet (endret)

Ikke puss der tannen er trukket. Jeg har også trekt tenner og tannlegen sa at jeg måtte vente i opptil en uke før jeg pusset som vanlig. Så veldig forsiktig pussing akkurat der. Du kan også bruke munnskyll. Jeg brukte det iallefall. Ellers så er det gode råd du har fått. Man kan ha vondt og ømt en dag eller to etterpå. Uansett, så håper jeg at du har det bedre nå :jepp:

Endret av Kittykat
Skrevet

Ikke puss der tannen er trukket. Jeg har også trekt tenner og tannlegen sa at jeg måtte vente i opptil en uke før jeg pusset som vanlig. Så veldig forsiktig pussing akkurat der. Du kan også bruke munnskyll. Jeg brukte det iallefall. Ellers så er det gode råd du har fått. Man kan ha vondt og ømt en dag eller to etterpå. Uansett, så håper jeg at du har det bedre nå :jepp:

turte ikke prøve engang! blør enda og grøsser bare ved tanken :( er det samma hvilken munnskyll dette er eller må du ha noe spesielle? tusen takk forresten :blomst:

Anonymous poster hash: 76e3b...aef

Skrevet

turte ikke prøve engang! blør enda og grøsser bare ved tanken :( er det samma hvilken munnskyll dette er eller må du ha noe spesielle? tusen takk forresten :blomst:

Anonymous poster hash: 76e3b...aef

Du kan bruke det du pleier å bruke til vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...