nordlandsjento Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 (endret) . Endret 21. januar 2018 av nordlandsjento
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Kan man knuse p-pillene sine? Jeg spør fordi jeg har svelgeproblemer og knuser alt av medisiner og paracet osv. Du bør iallfall ikke. Men de er så små at det bør du klare, paraset er mye større =) Anonymous poster hash: 868a2...6a7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Det finnes merker som er glaserte, de merker du ikke at du svelger engang. Anonymous poster hash: d11cb...d9b
frøkna Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Kan man knuse p-pillene sine? Jeg spør fordi jeg har svelgeproblemer og knuser alt av medisiner og paracet osv. Har du prøvd å svelge de? De er jo bittesmå. Evt kan du jo prøve å svelge de med en skje yogurt? 1
nordlandsjento Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2015 (endret) . Endret 3. november 2017 av nordlandsjento
Fiolinisten Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har også problemer med å svelge ned medisin, men har aldri opplevd at p-piller har vært et problem. De er bitte små. Det er ikke lurt å knuse dem for da mister de litt av effekten. Du kan putte det i yoghurt, honning, drikke saft eller noe annet som kan dekke smaken. (De smaker ikke stort heller, sånn sett.)
Guybrush Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Har en periode nå der jeg ikke klarer å svelge småe ting heller, har knust p-pillen iallefall 5-10 mnd, har gått bra.. Mange mennesker kan gå uten prevensjonsmidler i måneder og går helt ubeskyttet - uten å bli gravide. Dette beviser ingenting. 5
nordlandsjento Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2015 (endret) . Endret 21. januar 2018 av nordlandsjento
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Hvis du knuser pillene, risikerer du at de ikke blir tatt opp i kroppen på riktig måte. Det betyr at en forsvarlig dosering kan bli enten for stor, for farlig, eller uten effekt. Noen medikamenter må gjennom leveren for å omdannes til aktive stoffer. Knuser man dem, risikerer man at en del av virkestoffet går rett i blodbanen gjennom munnslimhinnene. Da har preparatet ingen effekt. Andre medikamenter er overdoserte i utgangspunktet fordi mye av det brytes ned i leveren. Knuser du slike, risikerer du å få opptil 20-dobbel dose. Ikke knus piller hvis ikke du har fått uttrykkelig beskjed fra lege eller apotek om at det er trygt.Anonymous poster hash: bbcdb...caa 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Jeg tygger mine, aldri vært noe problem Da har du ingen garanti for at de virker som de skal.Anonymous poster hash: bbcdb...caa 1
masekopp Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Da har du ingen garanti for at de virker som de skal.Anonymous poster hash: bbcdb...caa Jeg har ihvertfall ikke mensen, jeg har ikke blitt gravid i de 6 årene jeg har gjort det og jeg har fått bivirkninger som kan fastslåes at kommer av de. Legen har sagt det er i orden.
Tibbie Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Kanskje du kan prøve en annen prevensjon i stedet? Sånn at du ikke trenger å gjøre noe
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 P-piller kan dyttes opp i vagina og den vil løses opp der og taes inn av kroppen siden vagina er en slimhinne, men om alle kan det vet jeg ikke. Da skal man få mindre bivirkinger siden tabeletten vil virke lokalt. Men jeg ville undersøkt om du kan det med din pille og ikke stolt blindt på meg. Men den er liten, prøv å svelge den. Husk at ikke alle tabletter skal knuses. Anonymous poster hash: 8a65c...ab7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 Hvis du klarer å svelge mat, så klarer du å svelge en liten p-pille. beklager men at du ikke klarer å svelge en så liten tablett har jeg ingen tro på. mann deg opp å ta den jævla pilla Anonymous poster hash: 1de6e...8e5 1
Gjest Skrevet 21. januar 2015 #16 Skrevet 21. januar 2015 Her var det en del rare svar! Jeg vet ikke om den kan knuses, men ville ikke tatt sjansen på det uten å ha fått det bekreftet av en dyktig lege. Hva med å begynne på p-ring i stedet? Eller plaster?
peppermyntete Skrevet 21. januar 2015 #17 Skrevet 21. januar 2015 Jeg hadde ikke tatt sjansen uten å ha snakket med lege. Her får du jo alle mulige merkelige svar!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #18 Skrevet 21. januar 2015 P-piller kan dyttes opp i vagina og den vil løses opp der og taes inn av kroppen siden vagina er en slimhinne, men om alle kan det vet jeg ikke. Da skal man få mindre bivirkinger siden tabeletten vil virke lokalt. Men jeg ville undersøkt om du kan det med din pille og ikke stolt blindt på meg. Men den er liten, prøv å svelge den. Husk at ikke alle tabletter skal knuses. Anonymous poster hash: 8a65c...ab7 Nei, det kan du ikke. Tabletter som er laget for å tas opp gjennom mage- og tarmslimhinner er ikke laget for å tas opp gjennom slimhinnen i vagina. Selv om den skulle løse seg opp og tas opp, vil absorpsjonsraten ikke bli riktig, og den tas dessuten opp extrahepatisk (utenom leveren), og dette KAN ha stor betydning for om doseringen i det systemiske kretsløpet blir riktig. Dersom preparatet kan tas vaginalt, skal det være dokumentert i pakningsvedlegget. Hvis man ikke klarer å svelge tabletter, bør man vurdere annen form for prevensjon.Anonymous poster hash: bbcdb...caa 1
nattsvermer Skrevet 21. januar 2015 #19 Skrevet 21. januar 2015 Forsøk å ta pillen sammen med mat. Tygg maten ferdig og når du skal til å svelge putter du pilla inn i ballen og svelger den ned. Jeg gjør dette selv når jeg må svelge piller større enn ibux
Faina Skrevet 21. januar 2015 #20 Skrevet 21. januar 2015 Putt den i en liten bit brød. Eller yoghurt. Jeg fikk i barnet mitt medisin etter operasjon på den måten. Var da et par år gammel. De tablettene var like små som p-piller er, og etter mange forsøk endte jeg opp med å rive av en liten bit av brødskiva og legge tabletten inni. Gikk bare godt. Jeg ville absolutt ikke knust den, heller ikke puttet den i vagina. Hva er det med folk som svarer her?! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå