Pasadena Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Finnes dette? Jeg finner bare vindtette luer med polyesterfleece eller bomull inni, de med ull er ikke vindtette eller så er de så tynne. Til barn på 2 år Endret 20. januar 2015 av Pasadena
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Kan du ikke bruke en ullhjelp under og en vindtett lue utenpå? Eller fleece? Så på noen på Obs i dag men husker ikke hva som var inni. Anonymous poster hash: 7f89e...c68
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Nøstebarn sin vindlue er kanskje for tynn? Anonymous poster hash: 71029...392
Gjest 2JZ Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Kivat sine luer er kjempegode. Det er 100 % ull og de er vindtette. Selges på barnas hus blant annet.
Pasadena Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2015 Nøstebarn sin vindlue er kanskje for tynn? Anonymous poster hash: 71029...392 Ja, jeg syns den er litt tynn
Pasadena Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2015 Kivat sine luer er kjempegode. Det er 100 % ull og de er vindtette. Selges på barnas hus blant annet. Takk for tips, men vi har allerede en sånn. Den er ikke vindtett, og har bomullsfor. Hvorfor alle selgere sier at de er så fantastiske, skjønner jeg ikke!
Pasadena Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2015 Kan du ikke bruke en ullhjelp under og en vindtett lue utenpå? Eller fleece? Så på noen på Obs i dag men husker ikke hva som var inni. Anonymous poster hash: 7f89e...c68 Joda, jeg kan selvfølgelig ha flere lag. Men hun har så utrolig langt hår, så det blir ofte fullt kaos når vi skal dra på flere luer utenpå hverandre. Nå skal hun begynne i bhg, og en alt-i-ettløsning hadde vært kjekt.
Gjest 2JZ Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Takk for tips, men vi har allerede en sånn. Den er ikke vindtett, og har bomullsfor. Hvorfor alle selgere sier at de er så fantastiske, skjønner jeg ikke! Okei. Vår er vindtett. Skjønner ikke hva som ikke er bra med den, men hver sin smak.
Pasadena Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2015 Okei. Vår er vindtett. Skjønner ikke hva som ikke er bra med den, men hver sin smak. Vår ble også solgt som vindtett. Fikk tips her inne om å legge den inntil munnen og blåse, og jeg kan enkelt blåse tvers gjennom vår i alle fall...
MammaSvarDa Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Vår ble også solgt som vindtett. Fikk tips her inne om å legge den inntil munnen og blåse, og jeg kan enkelt blåse tvers gjennom vår i alle fall... Den er vindtett i ørene og panna
Faina Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Kun ørene og panna som er vindtett, ja. Supre luer. Vi hadde mange sånne. Ellers brukte vi sånne tynne hjelmluer i ull (sånne med hals) og en fra reima som var vanntett og alt det der, med brem. Joda, det ble to lag, men ungen var i alle fall varm og tørr. Det har ikke noe å si for varmen at det er et tynt lag med bomull inni. Resten er jo ull. Vi kjøpte også en lue fra janus, ull, med pelsfor. Den troor jeg er vindtett over ørene. I alle fall veldig varm nå. Ungen har ikke vært kald nå som vi har hatt bortimot 40 effektive minusgrader -masse vind! Endret 20. januar 2015 av Faina 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 Min kivat lue er iallefall vindtett ved ørene. Men de fleste luer i tykk ull tåler jo endel vind, om du ikke er ut i storm. Anonymous poster hash: 29ca7...972
Pasadena Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2015 De har varmereflekterende stoff i panna og på ørene. Men ikke vindtett. Får kanskje kjøpe en skikkelig skinnlue, det er vel det beste alternativet her oppe i nord
MammaSvarDa Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 De har varmereflekterende stoff i panna og på ørene. Men ikke vindtett. Får kanskje kjøpe en skikkelig skinnlue, det er vel det beste alternativet her oppe i nord Varmereflekterende? http://www.kivat.fi/ENG/E_laatu.html Der er iallefall gode luer som holder hode varmt selv om det er bomull på innsiden og ull på utsiden. Ikke blåser det i ørene heller. Holder fasongen godt
Gjest 2JZ Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Min kivat lue er iallefall vindtett ved ørene. Men de fleste luer i tykk ull tåler jo endel vind, om du ikke er ut i storm. Anonymous poster hash: 29ca7...972 Ja, blir dessuten noe annet å blåse med munnen inntil lua enn å være ute i vind med mindre det er orkan eller noe. Men skal ikke være masete om at jeg synes den er god.
missLynch Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Beste luene som finnes, tykk ull med mykt for inni : http://www.haddock.no/web-shop.html#!/Childrens-Hats/c/11401359/offset=0&sort=normal
Kontormus Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Hvis det er sprengkaldt hadde jeg vurdert en skinnlue ja. Her en én: http://www.miinto.no/p-405474-little-jalo-skinnlue-hvit og bor du langt nord er det vel mulig og finne skikkelige luer. Selv fant jeg en pelslue Kiruna, men den kostet 4 tusinger.
Pasadena Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #18 Skrevet 21. januar 2015 Varmereflekterende? http://www.kivat.fi/ENG/E_laatu.html Der er iallefall gode luer som holder hode varmt selv om det er bomull på innsiden og ull på utsiden. Ikke blåser det i ørene heller. Holder fasongen godt Ja, jeg studerte merkelappen på lua og der sto det at feltet som er markert på bildet, er varmereflekterende. Sto ikke noe om vindtett, det finner jeg ikke på nettsiden heller. Men uansett, det er bra at mange er fornøyd med kivatluene. Den passer bare ikke for oss. Derfor leter jeg etter et alternativ
Pasadena Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #19 Skrevet 21. januar 2015 Kun ørene og panna som er vindtett, ja. Supre luer. Vi hadde mange sånne. Ellers brukte vi sånne tynne hjelmluer i ull (sånne med hals) og en fra reima som var vanntett og alt det der, med brem. Joda, det ble to lag, men ungen var i alle fall varm og tørr. Det har ikke noe å si for varmen at det er et tynt lag med bomull inni. Resten er jo ull. Vi kjøpte også en lue fra janus, ull, med pelsfor. Den troor jeg er vindtett over ørene. I alle fall veldig varm nå. Ungen har ikke vært kald nå som vi har hatt bortimot 40 effektive minusgrader -masse vind! Skal sjekke ut Janus, takk for tips jeg syns bomull blir litt kaldt om man blir svett/klam, det er min unge ofte bak i nakken når hun herjer ute. Barnehagen ligger veldig værutsatt til, det blåser ALLTID der. Jeg har nok bekymringer, vil ikke bekymre meg for om hun fryser i tillegg
Mohair Skrevet 21. januar 2015 #20 Skrevet 21. januar 2015 Jeg ville gått for balaklava i to lag tynn ull med vindlue over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå