Gå til innhold

Vindtett, tykk lue med ull inni

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes dette? Jeg finner bare vindtette luer med polyesterfleece eller bomull inni, de med ull er ikke vindtette eller så er de så tynne.

Til barn på 2 år ;)

Endret av Pasadena
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bruke en ullhjelp under og en vindtett lue utenpå?

Eller fleece?

Så på noen på Obs i dag men husker ikke hva som var inni.

Anonymous poster hash: 7f89e...c68

Skrevet

Nøstebarn sin vindlue er kanskje for tynn?

Anonymous poster hash: 71029...392

Skrevet

Kivat sine luer er kjempegode. Det er 100 % ull og de er vindtette. Selges på barnas hus blant annet.

Skrevet

Nøstebarn sin vindlue er kanskje for tynn?

Anonymous poster hash: 71029...392

Ja, jeg syns den er litt tynn :(

Skrevet

Kivat sine luer er kjempegode. Det er 100 % ull og de er vindtette. Selges på barnas hus blant annet.

Takk for tips, men vi har allerede en sånn. Den er ikke vindtett, og har bomullsfor. Hvorfor alle selgere sier at de er så fantastiske, skjønner jeg ikke!

Skrevet

Kan du ikke bruke en ullhjelp under og en vindtett lue utenpå?

Eller fleece?

Så på noen på Obs i dag men husker ikke hva som var inni.

Anonymous poster hash: 7f89e...c68

Joda, jeg kan selvfølgelig ha flere lag. Men hun har så utrolig langt hår, så det blir ofte fullt kaos når vi skal dra på flere luer utenpå hverandre. Nå skal hun begynne i bhg, og en alt-i-ettløsning hadde vært kjekt.

Skrevet

Takk for tips, men vi har allerede en sånn. Den er ikke vindtett, og har bomullsfor. Hvorfor alle selgere sier at de er så fantastiske, skjønner jeg ikke!

Okei. Vår er vindtett. Skjønner ikke hva som ikke er bra med den, men hver sin smak.

Skrevet

Okei. Vår er vindtett. Skjønner ikke hva som ikke er bra med den, men hver sin smak.

Vår ble også solgt som vindtett. Fikk tips her inne om å legge den inntil munnen og blåse, og jeg kan enkelt blåse tvers gjennom vår i alle fall... :(

Skrevet

Vår ble også solgt som vindtett. Fikk tips her inne om å legge den inntil munnen og blåse, og jeg kan enkelt blåse tvers gjennom vår i alle fall... :(

Den er vindtett i ørene og panna

Skrevet (endret)

Kun ørene og panna som er vindtett, ja. Supre luer. Vi hadde mange sånne.

Ellers brukte vi sånne tynne hjelmluer i ull (sånne med hals) og en fra reima som var vanntett og alt det der, med brem. Joda, det ble to lag, men ungen var i alle fall varm og tørr.

Det har ikke noe å si for varmen at det er et tynt lag med bomull inni. Resten er jo ull.

Vi kjøpte også en lue fra janus, ull, med pelsfor. Den troor jeg er vindtett over ørene. I alle fall veldig varm nå. Ungen har ikke vært kald nå som vi har hatt bortimot 40 effektive minusgrader -masse vind!

Endret av Faina
  • Liker 1
Skrevet

Min kivat lue er iallefall vindtett ved ørene. Men de fleste luer i tykk ull tåler jo endel vind, om du ikke er ut i storm.

Anonymous poster hash: 29ca7...972

Skrevet

De har varmereflekterende stoff i panna og på ørene. Men ikke vindtett.

Får kanskje kjøpe en skikkelig skinnlue, det er vel det beste alternativet her oppe i nord :ler:

Skrevet

De har varmereflekterende stoff i panna og på ørene. Men ikke vindtett.

Får kanskje kjøpe en skikkelig skinnlue, det er vel det beste alternativet her oppe i nord :ler:

Varmereflekterende?

http://www.kivat.fi/ENG/E_laatu.html

Der er iallefall gode luer som holder hode varmt selv om det er bomull på innsiden og ull på utsiden. Ikke blåser det i ørene heller. Holder fasongen godt

Skrevet

Min kivat lue er iallefall vindtett ved ørene. Men de fleste luer i tykk ull tåler jo endel vind, om du ikke er ut i storm.

Anonymous poster hash: 29ca7...972

Ja, blir dessuten noe annet å blåse med munnen inntil lua enn å være ute i vind med mindre det er orkan eller noe.

Men skal ikke være masete om at jeg synes den er god.

Skrevet

Varmereflekterende?

http://www.kivat.fi/ENG/E_laatu.html

Der er iallefall gode luer som holder hode varmt selv om det er bomull på innsiden og ull på utsiden. Ikke blåser det i ørene heller. Holder fasongen godt

Ja, jeg studerte merkelappen på lua og der sto det at feltet som er markert på bildet, er varmereflekterende. Sto ikke noe om vindtett, det finner jeg ikke på nettsiden heller.

Men uansett, det er bra at mange er fornøyd med kivatluene. Den passer bare ikke for oss. Derfor leter jeg etter et alternativ ;)

Skrevet

Kun ørene og panna som er vindtett, ja. Supre luer. Vi hadde mange sånne.

Ellers brukte vi sånne tynne hjelmluer i ull (sånne med hals) og en fra reima som var vanntett og alt det der, med brem. Joda, det ble to lag, men ungen var i alle fall varm og tørr.

Det har ikke noe å si for varmen at det er et tynt lag med bomull inni. Resten er jo ull.

Vi kjøpte også en lue fra janus, ull, med pelsfor. Den troor jeg er vindtett over ørene. I alle fall veldig varm nå. Ungen har ikke vært kald nå som vi har hatt bortimot 40 effektive minusgrader -masse vind!

Skal sjekke ut Janus, takk for tips :) jeg syns bomull blir litt kaldt om man blir svett/klam, det er min unge ofte bak i nakken når hun herjer ute.

Barnehagen ligger veldig værutsatt til, det blåser ALLTID der. Jeg har nok bekymringer, vil ikke bekymre meg for om hun fryser i tillegg :fnise:

Skrevet

Jeg ville gått for balaklava i to lag tynn ull med vindlue over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...