Gå til innhold

P-sprøyte erfaringer?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Ei venninne av meg rådet meg til å starte med p-sprøyte siden hun har hatt veldig bra erfaringer med sprøyta. Jeg tok da sprøyta første dagen med mensen som er i dag for 13 dager siden og jeg har enda små blødninger/brun utflod.

Er dette normalt? Hvor lang tid vil det ta før det stabiliserer seg?
Jeg har aldri gått på noen slags prevansjonsmiddel før så det kan jo ha noe med det å gjøre også, men jeg har ikke lyst på å ha disse "blødningene" hver dag selvfølgelig :)



Anonymous poster hash: 00714...477
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er veldig varierende med blødninger når man går på p-sprøyte. Noen mister mensen helt mens andre får blødninger av å til. Det eneste negative med p-staven er om man bruker den over lenger tid (flere år) kan man få benskjørhet når man blir gammel. Tror det kan ta mellom 4-6 mnd før den stabiliserer seg. Har p-stav selv og fungerer veldig fint på meg. Den kan sitte i opptil 3 år. Om man vil eventuelt bli gravid er det bare å ta den ut.

Endret av Melodyy
Skrevet

Det er veldig varierende med blødninger når man går på p-sprøyte. Noen mister mensen helt mens andre får blødninger av å til. Det eneste negative med p-staven er om man bruker den over lenger tid (flere år) kan man få benskjørhet når man blir gammel. Tror det kan ta mellom 4-6 mnd før den stabiliserer seg. Har p-stav selv og fungerer veldig fint på meg. Den kan sitte i opptil 3 år. Om man vil eventuelt bli gravid er det bare å ta den ut.

P-sprøyte, ikke p-stav :)

Anonymous poster hash: 0b64f...a80

Skrevet

Følger.

Vurderer å prøve p-sprøyte selv.

Anonymous poster hash: 9bde7...6ac

Skrevet

Vær så snill å spar dere selv for det. Mistet mensen i over 3 år pga den jævla drittsprøyta. Og ja, mensen kom også tilbake med pms helvete. (fra så å si ingen symptomer)

Kan også nevne ujevne blødninger nå og da før mensen forsvant helt. Nå var vel kansje mitt tilfelle litt spesielt, men min erfaring og utifra det jeg har hørt fra andre å lest, så er det ikke så veldig bra. Er nokk bedre prevansjonsmidler der ute. Hadde ikke tatt sjansen om jeg var dere.

Hadde sett på andre prevansjonsmidler istedenfor. Vet det kan være fristende å slippe å blø, men for min del var det altså ikke verdt det.



Anonymous poster hash: 44608...702
Skrevet

Anbefaler den absolutt ikke!! Gikk på den i ett år, blødde HELE tiden!!!'

Skrevet

Har ikke hatt noen plager med p-sprøyta bortsett fra noen småblødninger de første seks månedene. Har mistet mensen helt noe som, for min del, har vært himmelen :) Jeg bruker den fortsatt, så har ingen erfaringer med p-sprøyte-slutt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...