AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Hei. Ei venninne av meg rådet meg til å starte med p-sprøyte siden hun har hatt veldig bra erfaringer med sprøyta. Jeg tok da sprøyta første dagen med mensen som er i dag for 13 dager siden og jeg har enda små blødninger/brun utflod. Er dette normalt? Hvor lang tid vil det ta før det stabiliserer seg? Jeg har aldri gått på noen slags prevansjonsmiddel før så det kan jo ha noe med det å gjøre også, men jeg har ikke lyst på å ha disse "blødningene" hver dag selvfølgelig Anonymous poster hash: 00714...477
Melodyy Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Det er veldig varierende med blødninger når man går på p-sprøyte. Noen mister mensen helt mens andre får blødninger av å til. Det eneste negative med p-staven er om man bruker den over lenger tid (flere år) kan man få benskjørhet når man blir gammel. Tror det kan ta mellom 4-6 mnd før den stabiliserer seg. Har p-stav selv og fungerer veldig fint på meg. Den kan sitte i opptil 3 år. Om man vil eventuelt bli gravid er det bare å ta den ut. Endret 20. januar 2015 av Melodyy
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Det er veldig varierende med blødninger når man går på p-sprøyte. Noen mister mensen helt mens andre får blødninger av å til. Det eneste negative med p-staven er om man bruker den over lenger tid (flere år) kan man få benskjørhet når man blir gammel. Tror det kan ta mellom 4-6 mnd før den stabiliserer seg. Har p-stav selv og fungerer veldig fint på meg. Den kan sitte i opptil 3 år. Om man vil eventuelt bli gravid er det bare å ta den ut. P-sprøyte, ikke p-stav Anonymous poster hash: 0b64f...a80
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #4 Skrevet 21. januar 2015 Følger. Vurderer å prøve p-sprøyte selv.Anonymous poster hash: 9bde7...6ac
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #5 Skrevet 21. januar 2015 Vær så snill å spar dere selv for det. Mistet mensen i over 3 år pga den jævla drittsprøyta. Og ja, mensen kom også tilbake med pms helvete. (fra så å si ingen symptomer) Kan også nevne ujevne blødninger nå og da før mensen forsvant helt. Nå var vel kansje mitt tilfelle litt spesielt, men min erfaring og utifra det jeg har hørt fra andre å lest, så er det ikke så veldig bra. Er nokk bedre prevansjonsmidler der ute. Hadde ikke tatt sjansen om jeg var dere. Hadde sett på andre prevansjonsmidler istedenfor. Vet det kan være fristende å slippe å blø, men for min del var det altså ikke verdt det. Anonymous poster hash: 44608...702
Frk.Tyttebær Skrevet 21. januar 2015 #6 Skrevet 21. januar 2015 Anbefaler den absolutt ikke!! Gikk på den i ett år, blødde HELE tiden!!!'
Elysian Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Har ikke hatt noen plager med p-sprøyta bortsett fra noen småblødninger de første seks månedene. Har mistet mensen helt noe som, for min del, har vært himmelen Jeg bruker den fortsatt, så har ingen erfaringer med p-sprøyte-slutt da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå