AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #21 Skrevet 21. januar 2015 Stakkars fedre der ute som ikke får se barna sine. Jeg har virkelig ikke et godt inntrykk av mødre her inne. Sjefer både over far og en eventuell stemor. Mødre er jo mye bedre enn alle andre må skjønne. Blir så oppgittAnonymous poster hash: cd4e7...07f Unnskyld meg men her er det ikke snakk om å ikke få se gutten. Han har han annehverhelg og egentlig når han vil om ukedagene, jeg er ikke vanskelig på det. Gutten elsker faren sin og jeg hadde aldri nektet han samvær. Men når det gjelder 50/50 er ikke det noe ønskelig nei. Han hadde aldri klart å følge opp gutten på skolen og diverse og jeg vet at innerst inne er han veldig klar over det selv. TsAnonymous poster hash: 48a52...4cc
Rotemor Skrevet 21. januar 2015 #22 Skrevet 21. januar 2015 Unnskyld meg men her er det ikke snakk om å ikke få se gutten. Han har han annehverhelg og egentlig når han vil om ukedagene, jeg er ikke vanskelig på det. Gutten elsker faren sin og jeg hadde aldri nektet han samvær. Men når det gjelder 50/50 er ikke det noe ønskelig nei. Han hadde aldri klart å følge opp gutten på skolen og diverse og jeg vet at innerst inne er han veldig klar over det selv. TsAnonymous poster hash: 48a52...4cc Folk flest forstår det La han spille ut det han har. Si minst mulig....Kanskje han gir seg av seg selv...Ikke vær redd fir resultatet ihvertfall. Det vil gå bra!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #23 Skrevet 21. januar 2015 For et tåpelig eksempel.... Omsorgsfordelig skal ALLTID vurderes etter det beste for barnet. Dette er ofte vanskelig. men hvis barnet tydelig er mer avhengig av den ene parten er det naturlig å tenke at det er tryggest . Man gir ikke omsorg til menn for å være grei mot de...Anonymous poster hash: 7bcf0...2be Har man først ordnet delt bosted og 50/50 og mor føler barna trives best hos henne så er det umulig å gjøre noe med ordningen...da må mor bevise at far er skadelig for barna og det er han jo ikke. Catch 22.Anonymous poster hash: 70de5...d29
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #24 Skrevet 24. januar 2015 Foreldreansvar vil han med 99% sikkerhet få. Det er kun dersom mor / far er uskikket at mor / far ikke vil få tildelt foreldreansvar av retten. 50/50 vil han mest sannsynlig ikke få. Det skal mye til at retten dømmer dette og når konfliktnivået er så høyt at dere må ta dette til retten så ligger det ikke til rette verken for godt samarbeid eller en 50/50-løsning som vil gagne barnet. Anonymous poster hash: 56017...90a
Gjest Godjente Skrevet 24. januar 2015 #25 Skrevet 24. januar 2015 Retten dømmer svært sjeldent delt bosted, det skjer kun i sjeldne tilfeller. De dømmer som regel bare fast bosted og samvær. Dere må gå på mekling og få meklingattest, dere har krav på tre meklinger, blir dere ikke enige kan dere gå rettens vei. Men som sagt dømmer retten i hovedregel kun fast bosted hos en av dere og samværsordning hos den andre
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #26 Skrevet 24. januar 2015 Retten dømmer svært sjeldent delt bosted, det skjer kun i sjeldne tilfeller. De dømmer som regel bare fast bosted og samvær. Dere må gå på mekling og få meklingattest, dere har krav på tre meklinger, blir dere ikke enige kan dere gå rettens vei. Men som sagt dømmer retten i hovedregel kun fast bosted hos en av dere og samværsordning hos den andre Norsk rett har aldri dømt 50/50. Det kvier de seg for ettersom de da setter presedens. Det vil da tvinge foreldre til å bli boende, og det kan man ikke gjøre. Anonymous poster hash: 7bcf0...2be
Gjest Godjente Skrevet 25. januar 2015 #27 Skrevet 25. januar 2015 Norsk rett har aldri dømt 50/50. Det kvier de seg for ettersom de da setter presedens. Det vil da tvinge foreldre til å bli boende, og det kan man ikke gjøre. Anonymous poster hash: 7bcf0...2be De kan dømme 50/50 men da KUN i tilfeller der denne ordningen har fungert utmerket over lengre tid, da gjerne flere år.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #28 Skrevet 25. januar 2015 De kan dømme 50/50 men da KUN i tilfeller der denne ordningen har fungert utmerket over lengre tid, da gjerne flere år. Det har ALDRI skjedd, så jeg forstår ikke hvorfor du insisterer. Jeg kan ikke gi kilderef, for det finnes jo ikke.Anonymous poster hash: 7bcf0...2be
Gjest Godjente Skrevet 25. januar 2015 #29 Skrevet 25. januar 2015 Det har ALDRI skjedd, så jeg forstår ikke hvorfor du insisterer. Jeg kan ikke gi kilderef, for det finnes jo ikke.Anonymous poster hash: 7bcf0...2be For det sa advokaten min til meg kunne skje men da enkeltvis i en slik situasjon. Men som sagt meget sjeldent dette skjer : http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-en-advokat/arkiv/2012/far-krever-delt-bosted1/
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #30 Skrevet 25. januar 2015 For det sa advokaten min til meg kunne skje men da enkeltvis i en slik situasjon. Men som sagt meget sjeldent dette skjer : http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-en-advokat/arkiv/2012/far-krever-delt-bosted1/ Ja, det bekrefter det jeg sier. En advokat kan jo ikke på rettens vegne si at det er 100% sikkert, formuleringen "svært liten" er derfor helt presis. Vi kan ikke forutse at det aldri VIL skje. Men vi vet at det aldri har skjedd til nå.Anonymous poster hash: 7bcf0...2be
Gjest Godjente Skrevet 25. januar 2015 #31 Skrevet 25. januar 2015 (endret) Ja, det bekrefter det jeg sier. En advokat kan jo ikke på rettens vegne si at det er 100% sikkert, formuleringen "svært liten" er derfor helt presis. Vi kan ikke forutse at det aldri VIL skje. Men vi vet at det aldri har skjedd til nå.Anonymous poster hash: 7bcf0...2be Men det KAN skje Men ikke i dette tilfellet Endret 25. januar 2015 av Godjente
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #32 Skrevet 25. januar 2015 Delt foreldreansvar har mange, ja nesten alle. Delt bosted er noe helt annet! Det er en del kriterier man må oppfylle for å få avtale om "delt bosted". Ut fra hva jeg leser her er det snakk om samvær - her er jo ingen forutsetninger for "delt bosted" (som er noe helt annet!)Anonymous poster hash: 70de5...d29
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #33 Skrevet 25. januar 2015 Men det KAN skje Men ikke i dette tilfellet Vi kan også bli invadert av utenomjordiske vesen, men sjansen regnes som så liten at man ikke snakker om det. Det er uriktig å så håp eller frykt i folk.Anonymous poster hash: 7bcf0...2be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå