Gå til innhold

P-sprøyte, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk snakker ikke så mye om p-sprøyter! Er det noen her som går på det?

Var en tråd lengre ned om endel hvit utflod som kan være sopp, er det noen med andre erfaringer?

Vet dette er inviduelt, men spørr likevel ..

Jeg går på Cerazette for vanlige ppiller gir meg høyt blodtrykk, såvidt jeg vet så inneholder sprøyta samme hormoner som minipillen..

Har begynt å rote sånn med pillene, glemmer og styrer så jeg har mellomblødninger hele tiden nå!

Anonymous poster hash: 09e6d...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle jeg vet om har gått opp mellom 10-30 kg etter de begynte på p-spröyte. De har også mistet blödningen helt

Anonymous poster hash: 612dc...072
Skrevet

Mistet mensen helt, sexlysten gikk samme veien. Byttet ut sprøyta med spiral og har ikke angret ett eneste sekund.

Skrevet

Men jeg har ikke født barn, spiral hørtes ut som et smertehelvete uten like :/

Og med spiral har man mensen, jeg tåler ikke å ha det, jeg blir dritdårlig ..

Tviler på at jeg går opp i vekt, det gjør jeg aldri ..

Bare vet at det funker 3mnd om gangen, og om det kommer en uheldig bivirkning så er det ikke bare å "slutte" :P

Skrevet

Jeg gikk på p-sprøyte i to år og var strålende fornøyd!

ingen vektoppgang, normal hud, mistet blødningene helt og normal sexlyst. Anbefaler p-sprøyte :)

Skrevet

Men jeg har ikke født barn, spiral hørtes ut som et smertehelvete uten like :/

Og med spiral har man mensen, jeg tåler ikke å ha det, jeg blir dritdårlig ..

Jeg har ikke født barn og jeg har ikke mensen (hormonspiral). Jeg skal ikke påstå at det var smertefritt, verken ved innsetting eller overraskende lenge etterpå, men jeg reagerte så negativt på sprøyta at det ikke var noe alternativ.

Jeg hadde nok en ganske drøy reaksjon på p-sprøyta etter hvert, som sagt så forsvant all sexlyst i tillegg til at jeg fikk mye smerter under sex. Slimhinnene mine sluttet nesten å fungere. Jeg hadde ikke de samme symptomene da jeg gikk på Cerazette. Nå, snart to år etter, så begynner jeg å få normal funksjon igjen og jeg har ikke lenger smerter.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Gikk på p-sprøyte i 1,5 år og det er fortsatt det beste jeg har gått på :) Ingen blødninger, ingen vektøkning, ikke noe tull.

Men det anbefales ikke sånn generelt; mye bivirkninger. En venninne gikk på det litt lenger enn meg og etter de 1,5 årene gikk hun kraftig opp i vekt og fikk ekstremt synlige strekkmerker. Men varierer selvsagt.

Skrevet

Jeg går på noe forebyggende tabletter mot migrene man får anoreksi av. Gikk ned til 46 kilo av de. Har mistet mensen helt.

Begynte på P-sprøye og gikk opp til 50 kilo.

Anonymous poster hash: 43ae4...21a
Skrevet

Jeg har ikke født barn og jeg har ikke mensen (hormonspiral). Jeg skal ikke påstå at det var smertefritt, verken ved innsetting eller overraskende lenge etterpå, men jeg reagerte så negativt på sprøyta at det ikke var noe alternativ.

Jeg hadde nok en ganske drøy reaksjon på p-sprøyta etter hvert, som sagt så forsvant all sexlyst i tillegg til at jeg fikk mye smerter under sex. Slimhinnene mine sluttet nesten å fungere. Jeg hadde ikke de samme symptomene da jeg gikk på Cerazette. Nå, snart to år etter, så begynner jeg å få normal funksjon igjen og jeg har ikke lenger smerter.

Jeg er ikke trådstarter men:

Hva mener du? Hadde du smerter etter, og når mener du? Har du det nå?

Skrevet

Jeg er ikke trådstarter men:

Hva mener du? Hadde du smerter etter, og når mener du? Har du det nå?

Ja, mye menslignende smerter. Jeg kom jo rett fra p-sprøyten til spiral og jeg har Mirena. Jaydess er fysisk mindre og ville antageligvis ført til mindre smerter, men den var ikke på markedet da. Sprøyten forminsker livmoren litt, så det var periodevis smerter. Nok til at jeg måtte ta smertstillende innimellom. Jeg fikk også ligamentsmerter som en av bivirkningene. Uansett så var det verd det, og nå har jeg bare murringer ca en gang i måneden.

Skrevet

Jeg har gått opp i vekt. Er kvisete stortsett hele tiden. Til tider svimmel uten andre årsaker. Har hatt rare magesmerter etter dette. I tillegg syns jeg det å ta selve sprøyta er veldig vondt og vondt for å gå hele den dagen jeg har tatt sprøyta. Føler meg også syk den første uken. Har bare tatt to sprøyter, men merker mye forskjell på meg selv. Tenker å prøve en tredje gangfelt å se om bivirkninger går over. Hvis ikke blir det p piller på meg igjen. Er flau over egen kropp nå :(

Anonymous poster hash: 77fc6...a35

Skrevet

P-sprøyte er generelt ikke anbefalt, kroppen blir utsatt for en "hormonbombe", og det øker faren for benskjørhet.

Hva med p-ring? Eller p-stav?

Skrevet

Jeg går på den. Har humørsvingninger, små blødninger hver dag, vondt i brystene, mensen smerter, fått mye kviser, gått opp i vekt, ingen sex lyst osv osv

Anonymous poster hash: 9fc8a...e2c

Skrevet

P-sprøyte er generelt ikke anbefalt, kroppen blir utsatt for en "hormonbombe", og det øker faren for benskjørhet.

Hva med p-ring? Eller p-stav?

Hm, har lest litt om det ja.

Får man mensen med p-stav?

Ring er ikke et alternativ pga den "mensen-uken", jeg tåler virkelig ikke mensen.

Jeg blir så dårlig at jeg måtte sykmelde meg den uka, overdriver ikke engang..

Skrevet

Jeg svarte i den andre tråden også.

Jeg mistet mensen i over 3 år, hadde mellomblødninger den første sprøyta, og når mensen endelig kom tilbake så hadde jeg pms helvete. Det endret altså hele mitt "system" og jeg angrer noe sykt på at jeg tok den.

Hadde ikke tatt den og anbefaler den overhodet ikke. Spar dere selv for den dritten der

Anonymous poster hash: bb3a0...f99
Skrevet

Hm, har lest litt om det ja.

Får man mensen med p-stav?

Ring er ikke et alternativ pga den "mensen-uken", jeg tåler virkelig ikke mensen.

Jeg blir så dårlig at jeg måtte sykmelde meg den uka, overdriver ikke engang..

Både på p-stav og sprøyte er det umulig å vite om du får mensen. Hvis mensen er så jævlig hadde jeg aldri tatt sjansen med sprøyta!

Skrevet

Jeg svarte i den andre tråden også.

Jeg mistet mensen i over 3 år, hadde mellomblødninger den første sprøyta, og når mensen endelig kom tilbake så hadde jeg pms helvete. Det endret altså hele mitt "system" og jeg angrer noe sykt på at jeg tok den.

Hadde ikke tatt den og anbefaler den overhodet ikke. Spar dere selv for den dritten der

Anonymous poster hash: bb3a0...f99

Er dette som skjedde med meg også. Gikk på Cerazette, hadde ikke mensen på 3 år og nå når jeg fikk det var det et helvete.

Skrevet

Jeg tok p-sprøyte en gang. Mensen forsvant i tilsammen 6 måneder av den ene sprøyta, og da jeg endelig fikk mensen igjen hadde jeg det annenhver uke i flere måneder. Jeg ville styrt unna p-sprøyte. Aldri mer for meg ihvertfall!

Anonymous poster hash: d30a3...1bc
  • 5 uker senere...
Skrevet

Jeg går på noe forebyggende tabletter mot migrene man får anoreksi av. Gikk ned til 46 kilo av de. Har mistet mensen helt.

Begynte på P-sprøye og gikk opp til 50 kilo.

Hva slags tabletter går du på mot migrene?

Skrevet

Jeg gikk på p-sprøyte i to år og var strålende fornøyd!

ingen vektoppgang, normal hud, mistet blødningene helt og normal sexlyst. Anbefaler p-sprøyte

Signerer denne!

Ville helst hatt det nå, men jeg fikk ikke lov av gynekologen, jeg er for gammel:) den kan over tid føre til osteoporse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...