Gå til innhold

pc problem - oppfører seg rart og dårlig batteri - under 2år


Gjest anobano

Anbefalte innlegg

Gjest anobano

Har en HP bærbar pc som jeg kjøpte for cirka 1 1/2 år siden, nå idet siste så har den begynt å oppføre seg merkelig, feks. så brukte den idag ca 30 minutter på oppstart, og den brukte omtrendt samme tid igår også..

I noen dager så fikk jeg alltid en sånn melding som kom opp på skjermen etter oppstart (og før man skriver inn passordet) om at jeg burde vurdere og bytte batteri.

Og igår så ble jeg tvunget til å gjennoprette dataen.. :sur:

Pc`en funker akkurat som vanlig når jeg først har fått den på. (bortsett fra dårligere batteritid).

Så jeg er først og fremst usikker på hvorfor det skjer og det skulle ikke forundre meg om pc plutselig en dag i nærmeste framtid ikke funker.. :frown:

Hva burde jeg gjøre? Og har jeg noe sjans til å bytte den inn/nytt batteri når pc`en er 1 1/2år?

Endret av anobano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C'est la vie:)

For det første er den innenfor garanti, så batteri får du byttet (så fremt du ikke har forårsaket problemet på noe vis).

Om batteritiden er såpass dårlig ville jeg tatt den inn til butikken du kjøpte den i og forklare problemet. Du kan eventuelt ringe hen først og høre hva de tenker, og om det kanskje er noe du kan gjøre selv (Kanskje noe som ligger og "ulmer" som du ikke vet om). Har du for eksempel "jukset" med ladingen?

Batteriet generelt kan bli slik om den har vært tom for batteri flere ganger, for en PC med 9MH eller Li-ion batterier tåler ikke å bli helt utladet. Da kan batteritiden synke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...